Mobiliteit?
Inhoud blog
  • Lannoo
  • Gentse Feesten
  • Vlaanderen Vakantieland
  • Pisnijdig
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Rolstoelgebruikers in Vlaanderen riskeren hun leven op de openbare weg, worden door 99 % van de horeca straal genegeerd, en komen onvoldoende aan hun trekken in het culturele circuit. Misschien wordt het eens tijd om te bijten?
    Zoeken in blog

    Nieuws VRT NWS
  • 3e keer in 3 dagen: Banksy onthult nieuw kunstwerk, van 3 slingerende apen
  • Meer dan rellen en geweld: 3 redenen waarom een bezoek aan Saint-Denis de moeite waard is
  • "Burgeroorlog is onvermijdelijk": Elon Musk op ramkoers met Britse regering na provocerende tweets over rellen
  • Fazant bevrucht kip van Seppe en Joyce uit Lo: maak kennis met 'kipsant' Pietekootje
  • Oudste zoon van kroonprinses Mette-Marit van Noorwegen gearresteerd voor mishandeling jonge vrouw
  • Verenigd Koninkrijk bereidt zich voor op "avond vol geweld": bijna 6.000 agenten ingezet over heel het land
  • Na golden retriever Beacon bij Team USA: hoe worden emotionele zorghonden bij ons ingezet? 
  • Strafonderzoek naar oppositieleiders in Venezuela wegens "aanzetten tot rebellie"
  • Actiris reageert na kritiek over werkloosheid in Brussel: "We proberen onze doelgroep goed te begrijpen"
  • Karel De Gucht zal nooit meer op politieke lijst staan: "Valt me emotioneel zwaar"
    Time to bite back
    22-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.e-mail aan reservatiebureau Sherpa
    Mijn vrouw en ik willen graag enkele voorstellingen reserveren uit de Cabaretten-reeks in de Gentse Capitole. Jammer genoeg kan dat niet via uw website want a) mijn  vrouw zit in een rolstoel en b) wij weten dat zij in de Capitole enkel op rij 13 (meen ik mij te herinneren) comfortabel vanuit de rolstoel in een gewone stoel kan overstappen. In het verleden heb ik wel eens via Sherpa gereserveerd, en dat bleek echt een verkeerde gok. Het personeel van de Capitole is weliswaar zeer behulpzaam, maar ook zij kunnen niet toveren. Waarom kan het reserveren via Sherpa niet? Je kan makkelijker een toegankelijk restaurant boeken in Amsterdam dan een voorstelling in Gent. Dat klopt toch niet? Je kan toch niet zomaar blind reserveren en dan maar zien waar je terechtkomt?
    Het valt mij telkens weer op dat normen die in het buitenland (Nederland, Groot-Brittannië, de VS...) al sinds jaar en dag gemeengoed zijn, in Vlaanderen vandaag nog onbekend zijn.
    Vriendelijke groet,
    Gerrit De Clercq,
    Warande 88
    9270 Laarne

    22-02-2006, 17:48 Geschreven door Gerrit De Clercq  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    20-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parking Gent Zuid (2)

    Mevrouw Karin Temmerman                                                            Laarne, 5 januari 2006

    Schepen van Stedenbouw

    en Mobiliteit

    Stadhuis – Botermarkt 1

    9000 Gent

     

     

     

    Geachte mevrouw Temmerman,

     

    Ik ben zo vrij u een pijnlijke situatie te melden. Het volgende deed zich voor.

     

    Op 19 november gingen mijn vrouw (rolstoelgebruikster) en ik naar het Big Bang-evenement in de Vooruit. Onze auto stond geparkeerd in de ondergrondse parking aan het Zuid. Het liep al tegen 1 uur aan toen we naar onze auto wilden en vaststelden, dat de lift aan het AC het niet deed.

     

    Omdat er geen enkele andere manier was om in de parking te geraken, moesten we noodgedwongen langs de auto-uitrit afdalen. Gezien de uitstroom van auto’s was dat een bijzonder gevaarlijke onderneming, bovendien buitengewoon oncomfortabel voor roltoelgebruiker én begeleider.

     

    Toen ik de (hoffelijke en gedienstige) parkeerwachter hierover aansprak, gaf hij mij een klachtenformulier dat ik kon opsturen. Ik heb geen copie bewaard van dat formulier, maar mijn klacht kwam er in essentie op neer, dat ik graag wou weten waarom wij elf euro (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) moesten betalen om mijn vrouw als tweederangsburger te laten behandelen. Ik was niet boos, ik was woedend.

     

    Recent kreeg ik een antwoord van de directeur exploitatie van Interparking (copie als bijlage). Behalve enkele feitelijke onjuistheden, gaf hij te verstaan dat dit eigenlijk een probleem is voor de stad Gent. Mijn antwoord op zijn brief voeg ik ook als bijlage toe.

     

    Ik huiver bij de gedachte dat dit griezelscenario zich nog eens zou voordoen. Mijn woede over dit voorval is intussen weggeëbd, mijn verontwaardiging niet.

     

    Met vriendelijke groet,

     

     

     

     

    Gerrit De Clercq

    Warande 88

    9270 Laarne

    20-02-2006, 16:22 Geschreven door Gerrit De Clercq  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Interparking                                                                                    Laarne, 5 januari 2006

    De heer Pierre Fournier

    Directeur exploitatie

     

    Uw documentnummer: 05060

     

    Geachte heer Fournier,

     

    Ik neem akte van uw excuus voor het ongemak dat mijn vrouw en ik ondervonden toen we op 19 november jongstleden de ondergrondse parking aan het Zuid in Gent niet binnenkonden met de rolstoel.

     

    Toch wil ik u op enkele onjuistheden wijzen.

     

    1.                 Hoewel u het heeft over twee liften, is er in werkelijkheid maar één. Het is dezelfde lift die twee haltes heeft: één op het plein en één in de hal van het administratief centrum.

    2.                  In het hypothetische geval dat er twee liften zouden zijn, dan nog zouden we die ‘spooklift’ van het administratief centrum niet kunnen gebruiken. Het gebouw is buiten de kantooruren immers gesloten. De muziekhappening die wij bezochten, begon pas om 20 uur…

    3.                  Niet ver van de uitrit (er is er maar één, enkelvoud!) is er inderdaad een parkeerplaats voorzien voor auto’s met een blauwe gehandicaptenplaat. De parkeerplaats bevindt zich links van de straat, een gehandicapte passagier moet dus rechts uit de auto stappen. Als die passagier bovendien een rolstoel gebruikt (zoals mijn vrouw), dan is dat een levensgevaarlijke onderneming. Je staat met je wielen immers op de straat.

    4.                  Iedere betaalautomaat heeft inderdaad een intercomknop. Denkt u nu heus dat ik om één uur ’s nachts mijn vrouw in haar rolstoel op de stoep zou achterlaten, om dan naar zo’n betaalautomaat te hollen en een controleur op te roepen die ons probleem toch niet kan oplossen?

     

    Uw brief heeft jammer genoeg ons probleem niet uit de wereld kunnen helpen. Ik zal het ook eens voorleggen aan de stad Gent.

     

    Met hoogachting,

     

     

     

     

     

    Gerrit De Clercq

    Warande 88

    9270 Laarne

    20-02-2006, 16:15 Geschreven door Gerrit De Clercq  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 23/07-29/07 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 18/09-24/09 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 14/11-20/11 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 30/05-05/06 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Laatste commentaren
  • sherpa en rolstoelbezoekers (Godderis)
        op e-mail aan reservatiebureau Sherpa
  • Rode kruis nutteloos? (Stefaan)
        op Pisnijdig
  • blog (gerrit De Clercq)
        op
  • Hey (Jeremy Feijten)
        op
  • Gerrit. (J.Rekel)
        op Illegaal parkeren, moet kunnen?

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!