Inhoud blog
  • DE MAN MET DE MONDHARMONICA
  • MISSION IMPOSSIBLE
  • DUIVENDAGBOEK OKT.2021 DEEL II
  • DUIVENDAGBOEK OKTOBER 2021
  • HET PROCES
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI II 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI 2021
  • DUIVENDAGBOEK 22/6/21
  • DUIVENDAGBOEK 3 mei 2021
  • DDB 12 april 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1/4/21
  • DE ONDERGANG
  • DUIVENDAGBOEK 16 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK FEBRUARI 2021
  • DUIVENDAGBOEK JANUARI 2021
  • 2/1/21
  • CHRISTAMS SPECIAL 2020
    NAAR MIJN EERSTE VERHALEN
  • MIJN ARTIKELS
  • Foto
    NAAR MIJN PERSOONLIJKE BLOG
  • ROGER CASIER
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per week
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    PIPO'S PARADISE
    DIGITALE DUIVENKRANT
    10-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUIVENDAGBOEK 10 SEPTEMBER 2017

    Mijn bijdragen worden druk gelezen en ik, krijg er ook veel commentaar op .
    Ook van mijn beste vrienden die het niet altijd met mij eens zijn .
    Zo was er op mijn vorige bijdrage kritiek door de twee T ‘s , Tiest en Theo .
    Zij durven mij nog al eens ongezouten hun mening zeggen en eigenlijk ben ik hen daar dankbaar voor .
    Want ik hou niet van vleiers en gasten die rond de pot draaien ....

    Nu is het niet mijn bedoeling om een forum op te starten maar ik ga toch hun verhaal integraal brengen .
    Het is aan de lezer om te oordelen .
    We beginnen met Theo die niet akkoord is met mijn stelling dat je in het nadeel woont op de korte vluchten met wind op kop .
    Het is een eeuwige discussie en het gegeven wordt ook beïnvloed door de klasse van de duiven . ( denk ik )

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    Beste Roger,

     

    Sorry, maar ik kan het niet laten : in uw laatste verhaal staat , volgens mij , een kemel van jewelste !!!

    Los van het feit , dat het op de ene plaats regent en op de andere niet , want dat kan een verschil geven , schrijf jij ook :

    OP EEN SNELHEIDSVLUCHT VAN 100 KM DE GROOTSTE AFSTAND HEBBEN MET NOORDOOSTENWIND IS FALIEKANT.

    Volgens mij dus TOTAAL FOUT en ik zal het hieronder bewijzen , nadat ik het vorige zaterdag ook op de uitslag bewezen heb :

    Stel : een duif vliegt 100 km op 100 minuten ; dit is dus een gemiddelde snelheid van 1000 m/min.

    Maar in feite , en ik maak het gemakkelijk , blijven de duiven , EN ZEKER BIJ WIND OP KOP, 4 minuten rondvliegen op de lossingsplaats alvorens de juiste richting te kiezen en verliezen ze nog eens 1 minuut bij het binnenkomen  (afremmen , toertje maken en treuzelen).

    In feite doet die duif dus maar 95 minuten over de 100 km en is haar gemiddelde snelheid , zonder vertrek of aankomst : 1052 km/min.

    Hoe groter de afstand tussen 2 spelers, hoe langer zij aan 1052 m/min zal vliegen en hoe hoger haar totaal gemiddelde zal worden.

    De grootste afstanden zijn dus ALTIJD bevoordeeld  , ZELFS MEER BIJ KOPWIND DAN BIJ STAARTWIND.

    Bovendien nemen duiven bijna nooit de kortste afstand om thuis te geraken : door de zijwind , door de massa of uit stommigheid.

    Maar de grootste afstanden zijn dus ALTIJD bevoordeeld tegenover de kortere  , NOG MEER op de snelheid dan op langere afstanden.

    Omdat het verlies bij de start en bij de aankomst veel meer doorwegen op de vliegsnelheid en dus ook op de gemiddelde snelheid.

    Dus, bij kopwind op snelheidsvluchten : LIEFST HELEMAAL ACHTERAAN GELEGEN ZIJN.

     

    Dat zij ondertussen meer kans kunnen hebben op slechter weer , meer kans hebben om zich dood te vliegen of door de jagers neergeschoten te worden , heeft niets te maken met mijn zuiver betoog over "verschillende afstanden" op een vlucht , bij welke wind ook.

    Enkel bij fondvluchten , waar de gemiddelde snelheid daalt door vermoeidheid , evenredig met de afstand , is overvlucht hebben niet altijd ok.

    Dat bij staartwind de achterkant procentueel meer prijzen pakt dan de voorkant heeft niets te maken met de afstand , maar met het misvliegen of doorvliegen van de meeste dommeriken van duiven : verder moeten terugvliegen is natuurlijk faliekant voor de voorkant.

     

    DUS: Op de KORTSTE vluchten met de LAAGSTE snelheden , halen duiven die het VERSTE moeten vliegen het MEESTE voordeel.

     

    Sportieve groeten,

    Theo.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    En dan is er ook nog Tiest die mijn hersenkronkels niet kan volgen .
    Ook hier kan men verschillende voorbeelden aanhalen om het gelijk te bewijzen .....
    Ik wil jullie de uitleg van Tiest niet onthouden .
    En ik zelf ....denk er over na ...

     

    Datum: 6 september 2017

    Onderwerp: Erfelijkheid


    Roger,

    Ik las in jouw blog de volgende opmerkelijke stelling :

    Het was geen succes ! De natuur heeft nog niet al zijn geheimen prijs gegeven maar het heet toch dat de kwaliteit achteruit gaat als je een koppel samen laat ... Moeilijk te bewijzen en toch hoor ik dat regelmatig en daarom ....Ga ik alles dooreen gooien in 2018 .
    De hoofdrolspelers blijven dezelfde maar gaan aan partnerruil doen ...op hoop van zegen !

    Roger,
     

    Waar je die hersenkronkel vandaan haalt begrijp ik niet Roger. Zo gooi je de hele erfelijkheidsleer in de prullenbak. Als zoiets waar zou zijn dan zou bijvoorbeeld het 10 e kind van een menselijk echtpaar de slechtste genen erven. En daarmee zou de hele mensheid op dit moment al geen levensvatbaarheid meer hebben , behalve het Chinese ras , dat tot voor kort de 1 kind-politiek kende . De genen-pakketten binnen de ei-cellen en zaad-cellen zijn niet onderworpen aan degeneratie ! Hoogstens kunnen ze ooit beschadigd geraken, waardoor ook de mutaties ontstaan. Bovendien de praktijk laat zien dat veel bijzondere mensen , artiesten en geleerden , vaak niet het eerste kind betrof uit een gezin . Zo was Enrico Caruso het 18 e kind uit een gezin van 21 kinderen !

    Veel duivenliefhebbers laten een goed koppel intact , wat niet wil zeggen dat ze dan ook nadien nog veel goede geven. Maar dat hadden ze vermoedelijk dan ook niet gedaan met andere partners .

    Het zal altijd wel zo blijven dat de (toevallige) juiste combinatie de kampioen maakt , maar dat die combinatie nooit voor 100% kan worden herhaald.

    Een greep uit de genenpot levert altijd telkens weer een andere , nieuwe combinatie op . Alleen is het zo dat je , puttend uit een rijk gevulde goede genenpot , de meeste succesvolle combinaties kunt toveren .

    Daarom houden we bij de selectie de beste duiven aan en selecteren wij de mindere combinaties uit ! Wij gaan ervan uit dat we zo de beste genen in de pot stoppen . Maar verder blijft het een loterij .

    Een Einstein is tot op heden ook nog niet gekopieerd.

    Met klonen had het misschien gekund .

     

    Met vriendelijke groet,

    Tiest van Turnhout

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dit gezegd zijnde kunnen we over naar de orde van de dag .
    En om te beginnen heb ik mij ellendig kwaad gemaakt op de vergezellers –begeleiders en die mannekes die zich bewegen in de schemerzone achter het gebeuren !
    Gisteren zaterdag 10/9/17 om  10 uur sprong ik uit mijn vel ( en dat lukt alleen als ik mij heel erg kwaad maak ) toen ik een bericht las op mijn computer !
    Arras West- Vlaanderen uitgesteld tot morgen !  niettegenstaande  ...mooi , windstil , goed zicht ....
    Arras  Oost-Vlaanderen  : wachten .

    Mijn eerste reactie  was er een van ongeloof ...DAT KAN TOCH NIET ???!!

    Toch wel ....Niettegenstaande er vanaf 10 uur , EN VOOR DE REST VAN DE DAG, geen druppel regen viel op gans de westenlijn .
    Overwegend zonnig , mooi tot bewolkt , en kilometers zichtbaarheid ...zuivere lucht ...prima vliegweer .

    Onbegrijpelijk dat men om 10 uur al dergelijke beslissing neemt en voor God De Vader speelt ....
    Oost-Vlaanderen werd dan gelost om 11u30 . De ene helft van de camion van Martens kreeg de vrijheid en de andere helft mocht koekeloeren tot ‘s anderendaags .
    Ik was het meest boos omwille van mijn nesten . Nestspel is mijn ding niet,  maar het kon niet anders , en ik had ze min of meer in de gewenste positie en dan gebeurt er zoiets !
    Ik had dus 16 duivers mee in neststanden van een paar dagen broeden tot een jong van 10 dagen .
    En telkens ik het hok betrad keek ik angstig rond of de duivinnen nog niet “ verlaten “ hadden .
    Dat viel eigenlijk nog mee . En gelost op Zondagmorgen om 8 u 50 kreeg ik mijn eerste duif binnen ,  enkele seconden voor de klok van 10 uur aan een snelheid van rond de 1600 meter per minuut !
    Goed voor de eerste prijs , onmiddellijk gevolgd door “ FROOME “ die de derde plaats in de wacht sleept op 163 duiven .

    Bij mijn 6 de duif  , 4 minuten later , stormden er nog 4 gelijk op mijn hok af maar kwamen niet binnen .

    GRRRRRRR.....je zou verwachten dat ze honger zouden hebben ...niks van ! Adieu..... punten voor het kampioenschap ...want eerste en derde getekende waren er bij !
    En eigenlijk is het deze keer mijn schuld ....MEA CULPA ...
    De drie eerste van deze week waren ook de drie eerste vorige week ! Normaal ga ik met een redelijk grote korf naar het hok en daarna , in de garage , beslis ik wie de eer moet verdedigen en worden ze dan in een mand met vakjes geplaatst om misverstanden te vermijden ....
    Het interesseerde mij eigenlijk niet veel meer en dus plaatste ik de grote korf onmiddellijk in de auto . Ik zou wel zien ....
    En ja ...ik heb verkeerd gezien en ik heb het pas later beseft toen ze al in gekorfd waren .
    Het is onvergeeflijk van mij dat ik de “ 912 “ naar de zevende plek verwees en de “ 974 “ naar de 14 e .
    En ik had mijn lieve echtgenote er al van verwittigd ...je zal eens zien , zei ik ....Ik ben gemist ...( oud worden zeker !!? )

    En zo geschiedde . En ik moest aan de 23 e prijs  1 –2 en 3 op de uitslag gehad hebben .
    Jammer , maar er zijn erger dingen . Morgen herdenken we Nine eleven . Het is nu al 16 jaar geleden ....Dat is veel erger ...

    En dus doen wij naarstig verder , met nieuwe moed , en vooral genieten .
    Van de duifjes en van ALLES ....bijvoorbeeld ...een snee boerenbrood , vers gehakt , beetje mosterd en een Duvel ...

    Eenvoudig , eerlijk....Heerlijk !!!

    Tot de volgende !

     

     

    10-09-2017 om 21:32 geschreven door R.C.


    04-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUIVENDAGBOEK 3 SEPTEMBER 2017
     

    Lissewege 2 september 2017 .
    Weerbeeld : Licht wisselvallig en in gans West-Vlaanderen ..... Bewolkt tot mooi en droog behalve in de regio KNOKKE –BRUGGE .
    Daar regent het pijpenstelen ....Tot ongeveer het ogenblik dat de duiven van Arras moeten thuis komen , zo ongeveer  rond kwart na 10 .

    En zo geschiedde ...Ze waren drijfnat en ze kwamen niet binnen . Wat doet een duif na een regenbui ? Juist !!! Zich kuisen en toiletteren ....
    Bij mijn tegenstrevers 3 km verderop . Hetzelfde verhaal . Op alle aankomsten minimum 3 minuten verlies !

    Een concurrent die 4 km voor ons woont roept ze vrolijk binnen , kurkdroog .....

    Het wordt eentonig maar tegenslag achtervolgt ons ....

    Op een snelheidsvlucht van +/-100 km  de grootste afstand hebben met noordoostenwind is faliekant .
    Een plensbui er bovenop als de anderen al thuis aan de etensbak zitten zet de kers op de taart . Wel degelijk sarcastisch bedoeld !!

    Ik spreek hier wel over een vitesse-vlucht van 100 km . Secondenwerk !!

    De analyse ...;
    216 duiven en 68 van 4 liefhebbers  uit onze buurt waarvan 32 geleverd door ROMAIN LAPIN uit ZUIENKERKE ( waar het droog bleef )

    We halen slechts 22 prijzen ( 1 prijs per 10-tal !!! ) waar we procentueel er 34 zouden moeten behalen ....

    Dit zijn de aankomsten ....

    Het leeuwenaandeel gaat naar mannen die +/- 15 km korter wonen .

    ( EN DAN NOG ZIJN ER KWATONGEN DIE BEWEREN DAT WIJ HIER GOED WONEN .... )

    8  - Lapin    110205 km

    31- Lapin

    32- Lapin

    36- Casier R  113975 km

    40- Casier R

    41- Lapin

    43- Lapin

    49- Witgeers Hubert  116396 km

    56- Lapin

    60- Lapin

    63- Witgeers Hubert

    75- Casier R

    77- Casier R

    78- Lapin

    81- Lapin

    88- Witgeers Hubert

    93- Casier R

    94- Casier R

    96- Hermy- Witgeers

    103- Hermy –Witgeers

    107- Lapin

    108- Hermy –Witgeers

    Soms is wat cijferwerk nodig om iets te bewijzen .

    Ik zei nog tegen ons Tine, zowat een uur voordien .... Ik kan geen slechter scenario bedenken ...Regen en wind op kop .

    Geef toe beste vrienden dat duiven daarop niet geselecteerd worden !

    Er wordt van de vergezellers verwacht dat ze geen duiven in de regen laten vliegen .....tja .... 

    In elk geval is het alsof de duivel er mee gemoeid is . Zoveel tegenslag op een hoopje in zo’n korte periode .

    De grens is bereikt . Maar de “ echte “ plooien niet , rechten hun rug en doen verder . Hoop doet leven ....
    In elk geval weet ik perfect dat er nog een andere reden is voor de mindere periode .

    Ik noem dat ....” METAALMOEHEID “  met andere woorden ...De snee , de scherpte is er af !
    En tegen beter weten speel ik nog verder met duiven die al lang op stal horen te staan ...
    Maar ja ...De winter is lang en nu ben ik weer gestrikt voor een duo-race . Dat is een kampioenschap over 4 vluchten met een “ maat “ die uitgeloot wordt de dag van de eerste inkorving . En dus kan ik niet zomaar zeggen ...Saluut en de kost ! Ik ben geen deserteur hé .

    En dus gaan we de kelk tot op de bodem ledigen . Een straaltje hoop zit hierin dat de duivers nu met jongen gaan komen en misschien nieuwe motivatie gaan op doen . Ik hoop het .
    Nu is het niet allemaal slecht nieuws . Want ik krijg regelmatig berichten binnen van mensen die goed spelen met mijn duiven .
    Zoals bijvoorbeeld Patrick Verschueren uit de streek van wijlen Louis Pepermans , ZEMST !

    Mooie resultaten met de nakomelingen van mijn  “ KAMIEL “

    En ook de ROCCO-LIJN komt weer in de actualiteit . De kleinkinderen van ROCCO doen het uitstekend bij Gunther Smet uit Lokeren .
    JAMES  was een echte hoogvlieger met twee provinciale overwinningen en zijn jongere broer , de 933 , heeft het uiteraard moeilijk om dat te evenaren maar deed het toch ook niet slecht.
    Als jonge duif in 2016 vloog hij op de provinciale vluchten als volgt 

       

    Chateauroux  27/3788

    Orleans     74/6309

    Bourges     121/6736

    La Souterraine 125/4390

    Blois   595/4406

     

    En dit jaar eindigde hij 34° in de pipa-ranking van beste jaarling van Belgie , op de nationale vluchten , op 500 geklasseerde duiven met 5 prijzen !

    Ziehier zijn palmares waarmee hij die plaats verzilverd :

    Bourges II  3° provinciaal 1964 d.

    Bourges I  47° zone B1  7364 d                                              

    Chateauroux III  65° nationaal   4389 d

    Argenton II  29° Prov. 1904 d

    Chat. II 263 Prov. 2311 d                     

     


    Met die wetenschap dat het zeker niet aan de soort ligt , kan ik de toekomst met vertrouwen tegemoet zien .

    Ik kan niet verlangen dat alles voor 100 % lukt ( Was het maar waar ! ) maar dit keer zat alles zo’n beetje tegen .
    Ik heb mij ook laten verleiden om mijn beste kweekkoppels in 2017 niet te scheiden , waar ik ze anders altijd verkoppel aan andere partners .
    Het was geen succes ! De natuur heeft nog niet al zijn geheimen prijs gegeven maar het heet toch dat de kwaliteit achteruit gaat als je een koppel samen laat ... Moeilijk te bewijzen en toch hoor ik dat regelmatig en daarom ....Ga ik alles dooreen gooien in 2018 .
    De hoofdrolspelers blijven dezelfde maar gaan aan partnerruil doen ...op hoop van zegen !

    Ondertussen heeft “ oudje “ ROCCO  van 2007 nog 10 prachtige jongen gekweekt waarvan 3  met zijn eigen dochter !
    Een deel er van ga ik ook kunnen inschakelen in de kweek 17-18 . En voor degene die mij verdenken van commerce ....

    VERGEET HET ! Ze zijn niet te koop . Voor geen geld van de wereld .
    Ik heb er wel al geruild met een paar goede vrienden en daar gaan we mee aan de slag straks .

    SPELEN IS ZILVER –KWEKEN IS GOUD !

    Tot de volgende .
    Roger Casier
      

    04-09-2017 om 00:00 geschreven door R.C.



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!