Inhoud blog
  • DE MAN MET DE MONDHARMONICA
  • MISSION IMPOSSIBLE
  • DUIVENDAGBOEK OKT.2021 DEEL II
  • DUIVENDAGBOEK OKTOBER 2021
  • HET PROCES
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI II 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI 2021
  • DUIVENDAGBOEK 22/6/21
  • DUIVENDAGBOEK 3 mei 2021
  • DDB 12 april 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1/4/21
  • DE ONDERGANG
  • DUIVENDAGBOEK 16 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK FEBRUARI 2021
  • DUIVENDAGBOEK JANUARI 2021
  • 2/1/21
  • CHRISTAMS SPECIAL 2020
    NAAR MIJN EERSTE VERHALEN
  • MIJN ARTIKELS
  • Foto
    NAAR MIJN PERSOONLIJKE BLOG
  • ROGER CASIER
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per week
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    PIPO'S PARADISE
    DIGITALE DUIVENKRANT
    09-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HUMOR OF LOGICA 9-11-17

    HUMOR OF LOGICA 9-11-2017
    Door Theo .

     

    NIET WIJ  , MAAR DE BEOORDELAAR EN DE TEGENSTAND BEPALEN HOE GOED WIJ ZIJN

     

    Toen ik in de dorpsschool van mijn geboortedorpje Opvelp , waar ik altijd al gewoond heb, in het eerste studiejaar zat, was het meteen duidelijk. Ik zou een knap bazeke worden en het heel ver brengen. De leraar was een neef van mijn vader en hij zag het onmiddellijk.

    In het eerste leerjaar; dit is echt waar en ook vroeger nog later ooit gebeurd: ik behaalde 100 procent , drie trimesters na elkaar.

    Wij zaten met 4 aan de kleine kant, zoals dat toen noemde. Wij zaten samen met het tweede leerjaar (3 stuks) en het derde leerjaar  (2 stuks).

    Ik wil zeker niets zeggen van de drie anderen die bij mij zaten, want ze leven nog, alhoewel ik nu nog niet zeker ben of ze wel kunnen lezen.

    Door toedoen van de beoordelaar en de concurrentie was ik een klein wonderkind, toen toch nog.

    Later, in Leuven, was het heel wat minder. Ik haalde nog net de middenmoot en werd letterlijk en figuurlijk op mijn plaats gezet.

    Blijkbaar zaten er in elke gemeente vermeende klasbakken. Ik had eerder nog geen enkel Frans woord gehoord of gezien, nog veel minder een turnzaal of een zwemdok . 

    Weer waren het de beoordelaar en de tegenstand die bepaalden hoe goed ik was, of niet was. Ik zelf was nochtans dezelfde gebleven.

    Opeens sprak men van enige leerachterstand en daar zou moeten aan gewerkt worden. Maar ze waren ervan overtuigd dat het nog kon.

    En het is ook goed gekomen, maar telkens met dezelfde formule: niet goed genoeg voor de latijnse, goed in wiskunde en minder in talen, te zwak voor de universiteit maar hogeschool zit er wel in , als hij maar de juiste richting kiest  ; telkens weer die beoordelaar en die tegenstand.

    Ik trek die lijn ook door naar onze duivensport. Zijn wij soms niet goed omdat de tegenstand te zwak is ?

    Pleiten wij soms niet voor de snelheid omdat wij verderop geen prijs krijgen ?

    Spelen wij soms niet graag op verdere afstanden omdat het korter bij niet lukt ?

    Met andere woorden: wij zijn maar zo goed als de beoordelaar ons, al dan niet, punten geeft en de tegenstand zwakker of sterker is dan wij.

    Van solidariteit is geen sprake. Anders zou ik vroeger gezegd hebben: iedereen in de klas is er door. Maar het klonk veel beter  : Ik ben er door en al de anderen zijn gebuisd.

    En dan zou ik nu zeggen : iedereen zijn duifjes zijn goed en wel thuis gekomen . Maar het klinkt ook nu beter : Ik ben de eerste en de anderen hebben geen prijs.

    De waarheid is : Dat wij spelen wat we kunnen spelen en dat wij de eerste zijn omdat de anderen slechter zijn , punt .

    En de goeie duiven zitten niet allemaal in Momignies, maar ook niet allemaal in Barcelona .

     

    09-11-2017 om 16:18 geschreven door R.C.


    08-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERLOREN STAPPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al heel mijn leven heb ik een hekel aan verloren stappen . Letterlijk en figuurlijk .
    Het heeft niets te maken met luiheid maar vooral met efficiëntie .
    Vooraleer ik een stap zet overleg ik met mezelf en met anderen .
    De “ gewonnen “  energie van de “ gewonnen “ stappen kan je heel goed voor iets anders gebruiken .

    Een win-win situatie dus .
    Een voorbeeld ?
    Destijds werkten mijn broer en ik bij een firma in waterdichte bepleistering .
    Het personeel was verdeeld in kleine ploegen van 4 a 5 man . Uitgerust met camionette + materieel .
    De ploegjes waren actief over het ganse land . Mijn broer werd door mij op geleid en werd later ook ploegbaas .
    De ploegbaas organiseerde  het werk op de werf ter plaatse .
    Voor mij betekende dat harde discussie en confrontatie met de hoofdaannemer .
    Ik wilde zo dicht mogelijk bij  de kelder staan om de mortel af te maken die in kruiwagens door de handlanger ( diender )

    aan gevoerd werd . ( Gewonnen stappen , weet je wel ....)

    Het verschil tussen mijn broer en ik  was dat hij zomaar klakkeloos de plaats aanvaardde die hem toegewezen werd .
    Bovendien had hij veel minder organisatietalent ( wat een woord )  dan ik want , die plaats op de werf , was maar één aspect van het totaalplaatje .

    Mijn broer was een harde naarstige  werker maar hij liep rond als een kip zonder kop .
    De resultaten van onze arbeid waren ongeveer dezelfde ,  behalve dat ik minstens EEN UUR PER DAG minder nodig had om mijn doelstellingen te bereiken .
    Al heel mijn leven moet ik werken met bescheiden middelen . Al heel mijn leven moet ik naar oplossingen zoeken om er toch maar iets van te maken .
    Dan moet je bij momenten heel creatief zijn . Ik heb het gezien bij mijn vader die bijvoorbeeld een duivenkot in elkaar flanste met afbraakmateriaal .

    Het kostte hem ( bijna ) niets .
    Al heel mijn leven moet ik naar oplossingen zoeken om toch maar iets te kunnen bereiken .
    Op den duur werd het een tweede natuur . En dat kwam mij goed van pas bij momenten !
    In de politiek en op het werk .
    Nog een paar voorbeelden . Ooit moest ik ergens in Oostende een groot ondergronds waterreservoir dichten .
    Het plafond  werd gedicht met speciale mortel door middel van een spuitmachine  met pistool . Toestanden met sleuren van stellingen die constant moesten verplaatst worden enz...

    Man , man , man ....miserie .
    Een lange lat van 4 meter bracht de oplossing . Het pistool werd er aan vastgemaakt met ijzerdraad . De hendel werd vast gezet  en het spel werd bediend  via de aan – en uitknop  van de machine zelf .
    De stelling vloog aan de kant en de lat steunde op de grond en met langzame zijdelingse bewegingen werd het plafond voorzien van mooi  laagje dichting .
    Het gaat hier wel over zo’n 500 vierkante meter hé . En ik voegde ook wat meer water toe dan beschreven en dan ging het nog vlotter .

    Het werk was gedaan op de helft van de voorziene tijd . Een premie heb ik niet gekregen !
    Nog een voorbeeld .
    Mijn laatste 13 jaar . Nachtwaker in een vakantie-centrum met in het topseizoen zo’n 500 gasten .
    Ik was er ‘s nachts baas na God ! Op een keer had ik een moeder in huis met 2 kindjes met mucoviscidose  . Ze kwam van de andere kant van het land en ze had haar medicatie voor de kinderen vergeten .
    De situatie was levensbedreigend . En ik stuurde een garçon midden in de nacht naar het zeepreventorium in De Haan om het medicijn , dat nergens in Blankenberge te krijgen was . De garçon in kwestie pruttelde tegen omdat hij geen orders van mij moest aanvaarden ....
    ik zei woest tegen hem “ Manneke ...hoeveel tijd heb je om hier terug te staan met het medicament ??? ! “ En weg was hij .....
    De onverantwoordelijke moeder vond het de normaalste zaak van de wereld ....
    Waarom ik dat nu allemaal vertel . Niet om te stoefen , nee !

    De duivenmaatschappij WILLEN IS KUNNEN is gevestigd te st Andries deelgemeente van Brugge .
    In een kouwelijke loods van een aannemer op rust , zelf duivenliefhebber en voorzitter van de maatschappij .
    Jerome De Craemer . Een doorbrave mens die de club uit de nood hielp toen ze dakloos  werden .
    En dit volledig gratis ! Verleden jaar is Jerome gestorven . En omdat de weduwe voorlopig nog niet kon verhuizen naar een service-flat mocht de maatschappij nog een tijdje blijven . Onzekere situatie .....dat wel !
    Het toeval wil dat wij te Brugge een nieuwe schepen van de sport kregen en dat zij op een persconferentie verklaarde de volksporten te willen steunen en  ook de duivensport .
    Dat klonk als muziek in de oren van clubverantwoordelijke GUIDO POLLET die mij daar op een einde-seizoens-barbecue attent op maakte .
    Het toeval wil ook dat ik de nieuwe schepen DOLORES DAVID al jaren ken en dus vatte ik de koe bij de horens ....
    Ik bedwong een vergadering op het kabinet van de schepen, op 14 september 2017 om 9 uur , in aanwezigheid van de Chef dienst sport , Guido Pollet , Hendrik Van Kerkhove en ikzelf .
    Op deze vergadering deed Guido Pollet zijn verhaal waarbij  geschetst werd dat het verder gebruik van voornoemde loods heel onzeker  wordt en dat er bovendien aan de weduwe  van wijlen Jerome , 600 euro  huur moest  betaald worden . De familie had ook al laten door schemeren dat de loods eigenlijk wel meer kon opbrengen voor andere doeleinden

    ( lees : verhuur voor caravans bvb )  en dat het optrekken van de huur mogelijk was , zo niet waarschijnlijk .
    Schepen David wist toen te vertellen dat er mogelijkheden waren in het sportcomplex  TEMPELHOF te St Pieters en nam onmiddellijk contact met de uitbater van het cafétaria . 
    Wij werden uitgenodigd  om ter plaatse eens een kijkje te gaan nemen wat wij dan ook gedaan hebben  . Het stond ons wel aan , behalve een probleem met een doorgang aan de viaduct van de spoorweg waar mogelijks de duivencamion niet onderdoor kon .
    Dat moest bekeken worden . Dat zou onderzocht worden .......

    Maar ....in de lijn van hetgeen ik hierboven vertelde ging ik gewoon door op mijn elan !!
    En ik contacteerde duiventransport WYBO en stuurde een foto van de viaduct in kwestie door .
    Wybo was categoriek : NIET MOGELIJK !!!
    Ondertussen had de cafébaas ook al oplossingen aan gereikt en ikzelf heb dan de concurrentie geraadpleegd met name TRANSPORT MARTENS .
    Die kon WEL met een kleinere ( lagere ) camion de duiven komen ophalen maar wilde de situatie  eerst wel ter plaatse komen bekijken .
    In die wetenschap  dat er in elk geval een mogelijkheid zou gevonden worden , contacteerde ik opnieuw GUIDO POLLET om hem te laten weten dat een oplossing nabij was .

    Guido zou de mogelijke verhuis voorleggen op de algemene vergadering met stemming door de leden .
    Hij liet mij echter al weten dat er blijkbaar weinig goesting was van mensen van St Andries en Oostkamp om te verhuizen .
    En op de woelige vergadering van 15 oktober werd de mogelijke verhuis afgevoerd zonder zelfs maar  een stemming .

    Het resultaat van kortzichtigheid en eigenbelang .
    Ondergetekende zag het zo :  Te St Andries was er geen mogelijkheid meer en geen toekomst ! met daar bovenop een aderlating van de clubkas ten voordele

    van de weduwe .
    Haar overleden echtgenoot draait zich wellicht om in zijn graf !
    In het Tempelhof zag ik WEL toekomst omdat er in het complex heel veel buitenstaanders aanwezig zouden  zijn  .
    Men heeft heden ten dage de mond vol over promotie van onze sport . ( Wij verdwijnen uit het straatbeeld – worden rariteiten ...zonderlingen )

    Buitenstaanders zijn nieuwsgierig . Stellen vragen . Krijgen antwoorden ...gezellig ....in de cafetaria .

    Van ‘t een komt ‘t ander .
    Komen eens kijken naar de inkorving van de duiven . Komen eventueel eens kijken naar de thuiskomst van de duiven .
    Sommigen krijgen  goesting . Sommigen met veel tijd  willen een handje helpen voor wat drinkgeld ...
    Sponsering door de uitbaters was ook beloofd . Met andere woorden . Heel veel mogelijkheden .
    Locatie  st Andries zero 0,0 mogelijkheden .
    Verloren stappen .... heb er een hekel aan . Verspilde energie .

    Het is spijtig . Niets aan te doen .
    Ik ben niet boos , alleen  teleurgesteld omdat een probleem onopgelost blijft .
    Ik laat het nu los . Heb het van mij af geschreven .
    Alles blijft bij het oude . Een gemiste kans .

    Straks organiseert  men te St Andries een bonverkoop ten voordele van de maatschappij , zoals dat heet .

    Men zou beter zeggen   “ TEN VOORDELE VAN DE WEDUWE VAN WIJLEN DE VOORZITTER “

    Arme duivensport . Ik schreef dit artikel met heel veel respect voor een paar oudere collega's die nog met de fiets komen inkorven en de mogelijke nieuwe locatie te ver vinden ( + 5 km ) . Met heel veel begrip , maar ook daar voor kon een oplossing gevonden worden !    

     

    Nota : via onderstaande links  krijg je een beeld van de huidige locatie en van de viaduct onder de spoorweg

    Roger Casier

     

    Bijlagen:
    https://www.google.be/maps/@51.2272266,3.2034248,3a,75y,269.46h,97.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2zN3s8r-Luc-8wsmdctj0g!2e0!7i13312!8i6656   
    https://www.google.be/maps/place/Doornstraat+145,+8200+Brugge/@51.187466,3.1732768,3a,75y,175.63h,100.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdn-R56ZKg5puC8h_QIYFKw!2e0!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c3517eaa7d33b1:0x7d6ec64c3391cff9!2sDoornstraat,+8200+Brugge!3b1!8m2   

    08-11-2017 om 00:00 geschreven door R.C.



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!