De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
08-12-2023
Tussendoor over Wilders en de Islam
In de zomer van 2016 hoorden we geluiden als hemelse muziek in onze oren klinken toen Geert Wilders aan het uitleggen was dat hij Nederland wil "de-islamiseren".
Het meest uitgebreide eerste punt van zijn verkiezingsprogramma ging over "de-islamiseren" en "Nederland moet weer van ons worden". De-islamiseren zag hij als het sluiten van alle moskeeën, alle islamitische scholen en alle asielcentra. Kortom, weg met islam, koran en moslims. Wilders: "De PVV gaat de islam bestrijden, wil de grenzen sluiten, wil uit de Europese Unie en alle miljarden euro's die we daarmee besparen teruggeven aan de bevolking".
En nog meer oorstrelende geluiden: "geen enkele asielzoeker mag het land nog in - radicale moslims moeten preventief opgesloten worden - alle moskeeën moeten dicht - een verbod op de koran - hoofddoekenverbod - alle asielzoekerscentra op slot - Syriëgangers mogen niet meer terugkeren - alle voorlopige verblijfsvergunningen worden ingetrokken - uit de EU stappen - extra geld voor politie en defensie - geen bezuinigingen in de ouderenzorg."
Het partijprogramma over "de-islamiseren" stond op één A4'tje... Een A4'tje dat eveneens toepasselijk is op Vlaanderen. Nu gematigder en milder dan zeven jaar geleden, gooide Wilders het A4'tje in de prullenmand. Maar op een nooie dag, als de tijd rijp is, zal hij het misschien weer tevoorschijn halen?
Uit de nieuwe PISA-studie blijkt dat de leerprestaties van onze 'Vlaamse' leerlingen bijna aan flarden hangen. Leesvaardigheid, wiskunde en wetenschappen zijn het meest toegetakeld.
Over oorzaken en oplossingen ga ik niet álles opnieuw vertellen, dat is al genoeg gebeurd. Laat de lezers maar eens snuffelen in de spelonken van mijn blogverleden. Over de tanende kwaliteit van middelbare scholen, de verloedering van het onderwijs, de twijfelachtige waarde van het diploma secundair onderwijs, Vlaamse leerlingen die slechter presteren in een klas met allochtonen, het dalende lesniveau in gemengde klassen, middelbare scholen die veel te gemakkelijk zijn...
Minister Weyts, ik zoek wél naar oorzaken van de slechte PISA-resultaten.
Zo is er het linkse onderwijsbeleid dat dweept met gemengd onderwijs, een sociale mix waarin iedereen gelijk is en niemand de beste mag zijn. Het welbevinden van de leerling staat er centraal en de leerstof wordt aangepast aan zwakke achterblijvers.
De schoolbevolking is meer divers geworden, meer gekleurd, meer gevarieerd door de massale komst van aangespoelde negerkes met een brousse-verleden, bruine kindjes met woestijnzand in hun oortjes, mentaal en fysiek gehandicapten, anderstaligen en ongeletterden, en nog andere prutsers en wanpresteerders. Een deel van die mankementigen heeft toch ook deelgenomen aan de PISA-test?
Oplossing 1 - Apart Onderwijs voor autochtonen en allochtonen. Vlaamse leerlingen presteren slechter in een klas met allochtonen. Allochtonen doen het lesniveau dalen. Omdat autochtonen en allochtonen sámen in 1 klas zitten is er een natuurlijke kloof tussen beiden, een prestatiekloof. Zet ze apart. Laat allochtone leerlingen in hun sop gaar koken en laat Vlamingen tot volle bloei komen. Dat kan alleen maar in apart onderwijs, niet in gemengde scholen. Multiculturele mix = gemixte onzin. Een dwangmatige verdeling van alle soorten leerlingen over alle scholen, een mix van etnische rariteiten, leidt tot de ondergang van het geheel. Ik maak graag de vergelijking met een mengsel van champagne en levertraan, dat is een vieze mix waarbij de champagne alle glans verliest en de levertraan zijn afstotelijke smaak en geur behoudt.
Oplossing 2 - Taal- en leerachterstanden vinden vaak hun oorsprong in de kleuterschool, waar voorbereid wordt op de verdere schoolloopbaan. Daarom pleit ik voor een schoolplicht voor álle kleuters en voor de héle kleuterschool, vanaf het eerste kleuterklasje. Dit schoolbezoek moet afgedwongen worden door de schoolplicht te koppelen aan het kindergeld. Schoolplicht vanaf het eerste kleuterklasje is goed om kleine allochtoontjes vroegtijdig weg te halen uit het afstompende thuismilieu waar een vreemde thuistaal gesproken wordt. Omdat er thuis geen Nederlands gesproken wordt stapelen taalachterstanden zich torenhoog op en strompelen allochtone leerlingen over een schoolparcours vol hindernissen en mislukkingen.
Oplossing 3 - Geen Nederlands? Geen geld! Kindergeld kwijt als er thuis geen Nederlands gesproken wordt? Oei, algemene verontwaardiging. En bij mijn lezers wellicht ook.
Terwijl Hamas gevaarlijke banden tracht aan te halen met onze premier De Croo, wil ik het nu hebben over schoolmaaltijden. De Croo speelde met vuur door zijn gedurfde uitspraak over Israëlische aanvallen op Gaza. En nu zal hij zich erg verbranden... En dan hoor ik ook nog eens hoe slecht onze scholieren kunnen lezen en rekenen, en wetenschappen is ook al een flop. Maar eerst de schoolmaaltijden.
SchoolmaaltijdenZet er een paar bruin bij en alles wordt beter en goedkoper
Er loopt een project in acht Gentse kleuterscholen waarbij kleuters gratis maaltijden aangeboden krijgen. Uit een evaluatierapport blijkt dat het project helpt in de strijd tegen kinderarmoede en een positieve impact heeft op eetpatronen en aanwezigheden op school. HOGent en KULeuven kwamen tot deze verhelderende conclusie. O, wat weten wij toch weinig over kindjes die honger hebben.
Bij de beschrijving van het project valt het me op hoe sterk het pedagogische aspect ervan benadrukt wordt. Samen gezond eten, samen met voeding bezig zijn... en samen nieuwe levensmiddelen ontdekken bevordert zelfs de taalvaardigheid en kan er leerwinst geboekt worden.
Beste lezer, laat u niet misleiden door de kleutervriendelijke, leerrijke en gezonde schoolmaaltijden. Het project 'gratis schoolmaaltijden' is een puur geval van sublimering, van vermomming van de werkelijke waarheid omtrent het schoolmaaltijdproject.
De spectaculaire stijging van het aantal kleine anderstaligen met vreemde eetpatronen maakt het de scholen moeilijk om een gelijkvormig eetmoment te organiseren. Daarom grijpen ze dankbaar naar schoolmaaltijden-voor-iedereen-gelijk, om alle kleutertjes gelijk te maken. Het is sociaal aannemelijker om de schoolmaaltijd voor te stellen als een pedagogisch project dan luid te verkondigen dat hongerige kansarme migrantjes met lege brooddoos te eten gegeven wordt.
Vorige week werden 8 migranten vrijgesproken in een groepsverkrachtingszaak.
Een 15-jarig meisje werd urenlang verkracht door een groep jonge mannen in het stadspark in Hamburg. De 9 daders hadden 6 verschillende nationaliteiten.
Slechts 1 verkrachter hoeft naar de gevangenis, de 8 anderen lopen nu weer vrij rond. De rechterlijke vrijspraak van de daders leidt tot grote woede onder politici en burgers.
Haal ze maar binnen.
En laat verkrachtingscijfers stijgen.
Hoge verkrachtingscijfers in Hamburg - Hamburg kampt met enorme asielproblematiek. Momenteel bevinden zich zo'n 73.000 vluchtelingen in deze havenstad, op 250 verschillende locaties. Ondertussen rijzen de criminaliteitscijfers in de stad de pan uit. Ook de verkrachtingscijfers in de stad zijn namelijk flink gestegen. Tussen januari en september 2023 waren er bijna 40 procent meer misdaden dan in dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit opgevraagde politiecijfers. Migranten zijn hierin oververtegenwoordigd als dader. In meerdere Duitse staten stijgen de verkrachtingscijfers explosief.
Na het schandalige vonnis na een groepsverkrachting in Hamburg vestigt de Identitaire activist en publicist Martin Sellner de aandacht op schrikbarende cijfers. Door de bevolkingsvervanging verschuift de sekseverhouding in de bevolking drastisch – voor Europese vrouwen heeft dat fatale consequenties.
"Waarom lezen we niets over die perverse kinderhuwelijken bij die islamieten, is dat soms niet pervers???", vraagt lezer Jean zich af in zijn reactie op de enkelband van Pichal.
Kindermisbruik bij moslims wordt gedoogd in ons land. Seks met kinderen, kindhuwelijken, genitale verminking, pedofilie... zijn perverse islamitische geplogenheden die zich sluipend verankerd hebben in onze beschaafde westerse samenleving. Ook veelwijverij en onverdoofd slachten zijn misdaden. Decennialang hebben we nederig geknield en gebogen voor de islam, de koran en de moslim. Onbekwaam en onwillig om de koe bij de horens te vatten. En ondertussen was de islam softly creeping.
Islamitische barbarismen hebben we samen met ontelbare moslims geïmporteerd in Europa en in België. En de import is nog lang niet afgelopen. De meesten van die koranmannen zijn nog onderweg naar hier. Het mag ons daarom niet verbazen dat er op een keer Hamasachtige achterlijkheden plaatsvinden in onze achtertuin, of bij de overbuur of zo. Islamitisch gedachtegoed, levensstijl, zich vermenigvuldigen als konijnen, het hele islamitische zootje heeft hier alwortel geschoten. Gedurende een lange tijd dat wij meenden verdraagzaam te moeten zijn tegenover een islam waarvan we weigerden de slechtheid ervan in te zien, hebben moslims zoveel terrein gewonnen dat het nu te laat is om het tij te keren. Wij waanden ons oppermachtig, de baas over de moslimgemeenschap, maar het is nu helemaal anders aan het uitpakken. Als overijverige mieren en agressieve horzels verleggen moslims hun grenzen, steeds wijder en wijder, verder en verder weg van hun gemeenschap zoals het onschuldig en klein begon, lang geleden. De tijd dat we nog konden ingrijpen, maar niets ondernamen omdat we dachten de touwtjes in handen te hebben, is voorbij. Moslims boeken winst, hoe meer terreinwinst hoe liever. Terwijl de overheid ons vroeger wijsmaakte dat de islam niét imperialistisch is...
Organisatie Unia, verdediger van migranten, moslims en alles wat vreemd is aan onszelf en onze eigenheden, verzet zich tegen het aanzetten tot haat en geweld. Toch onderneemt Unia geen acties tegen de haatverzen in de koran. Islam, een te heet hangijzer? Gewone blanke burgers aanpakken en een dossier van hen aanleggen is veel makkelijker dan bruin apen te viseren die in de fout gaan. Liever wegkijken van perverse aangelegenheden van de islam. Laten we de horrorverzen en haatberichten signaleren bij Uniaop hun site, alsook de haatspeeches in moskeeën en islamlessen.
Maatschappelijk werk is een boeiend vak, en naastenliefde is een mooie zaak. Maar stekeblinde verering van alles wat vreemd is, is ziekelijk.
Maatschappelijk werkers, straathoekwerkers en andere moeilijke werkers lijden aan het syndroom 'Xenomanie', dat is een ziekelijke verheerlijking van vreemde snuiters met bruine velletjes en anderstalige krullebolletjes. Fanatiek dwepen met vreemde culturen en vreemde eigenheden, is één van de symptomen van de ongeneeslijke ziekte 'xenomanie'.
Maatschappelijk werksters heb ik gekend als gepassioneerde tuttebellen die maar één doel nastreefden: het welzijn van de migrant! Zij waren niet weg te slaan uit concentratiescholen waar het wemelde van allochtoon geweld. Ik heb ze allemaal zien dwalen en dolen, de geobsedeerde werksters, in alle scholen, op alle wegen en banen en straten die leidden naar 'de migrant'. Zij bewogen zich als reddende engelen, uitverkoren om exotische gevallen te beschermen en hen te helpen bij het volwaardig meegenieten van ónze welvaart in ónze gemeenschap. Allochtone leerlingen zagen zij als verschoppelingen, als arme stumperds, die moesten begeleid worden, tot in het absurde, om hen mee te kunnen laten snoepen van ons kansrijke leventje. Maar toen onze Vlaamse kindjes om hulp schreeuwden, kregen ze geen gehoor van de werksters, de racisten!
De werksters hadden thuis foto's van hun idolen tegen de slaapkamermuur hangen. Hun voorbeelden waren Pater Johan Leman en Paula D'Hondt, de pioniers van de betuttelende behandeling van migranten, een behandeling waarbij onze eigen Jantjes en Miekes uitgesloten werden, want die pasten niet in de gesofisticeerde lesmethodes en andere sjieke voorzieningen waarmee allochtoontjes overrompeld werden.
Maatschappelijk werksters waren anarchisten, eigen baas en zo. Gezag en hiërarchie wimpelden ze weg als nutteloze onzin, ze verdroegen geen tegenspraak, geen inmengingen, en eigenzinnig wandelden ze voort op hun bekrompen ingeslagen wegen. Niemand haalde het in zijn hoofd om hen van racisme te beschuldigen, want dat was vroeger een contradictio in terminis, migrantenhelpers waren toen automatisch mensenvrienden boordevol naastenliefde, en dus geen racisten... En tóch waren ze rasechte racisten! Ze sloegen systematisch de Jantjes en Miekes over, en vertroetelden de Mehmetjes en Meryemkes...
In eigen kringen woekerde het racisme als niet te stoppen onkruid, het gevaarlijke omgekeerde racisme, waarbij Vlaamse leerlingen gediscrimineerd en verwaarloosd werden in een multiculturele klas.