"Ongelovigen moet je haten, verachten en vermoorden": deze ophitsende taal staat te lezen in de koran, een bundeltje dat gretig verslonden wordt tijdens islamlessen op school. Er staan vijandige koranverzen in te lezen die oproepen tot haat en moord op ongelovigen.
Toen Mohammed in een labiele bui zijn 'openbaringen' neerpende in zijn dagboek, een soort koran, overpeinsde hij het lot en het wezen van de 'ongelovige'. Al van bij de eerste druk was het boekje onmiddellijk uitverkocht en er volgden nog ontelbare andere korans. Toen raakte de hele wereld besmet met islamkanker. Islamkanker mag niet uitzaaien, en daarom moeten alle sympathisanten en volgelingen van Mohammed achter slot en grendel afgezonderd worden, ver weg van 'ongelovigen'.
In deze turbulente tijden van islamitische overrompeling vraag ik me af hoe islamleraars in de klas omgaan met vijandige koranboodschappen die overlopen van agressie en moordlust, die aanzetten tot vernietiging van niet-moslims, tot vernietiging van ongelovigen. Lange tijd maakten we ons geen zorgen omdat de islam een rage van voorbijgaande aard leek, een amateuristische flutgodsdienst als een gekke gedachtekronkel die makkelijk te verslaan was. We waanden ons machtig en ongenaakbaar, maar ondertussen baande de giftige islam zich sluipend een weg naar overheersing in onze samenleving. Islam is softly creeping, om zich te ontpoppen tot een pathologische islam met een ziekelijke zucht naar wereldheerschappij.
Krijgt de onderwijsinspectie geen argwaan bij het lezen van de agressieve koranverzen? Zal de onderwijsinspectie eindelijk eens grondig controleren wat islamleraars in hun lessen vertellen tegen jonge moslims en hen inspireren om de islam krachtdadig/moorddadig te belijden? Ik vergelijk een islamleraar met een imam in een moskee die haat predikt, en een islamles als een plek waar kleine terroristjes gekweekt worden en moslimleerlingen de radicale toer op gaan, of psychisch labiel gemaakt worden waardoor ze makkelijker overgaan tot terreurdaden.

|