Vroeger werden onderwijsmensen om de oren geslagen met leugens en onzin over migranten. Als je maar lang genoeg blijft hameren op verzinsels, dan slaan ze wel aan, die leugens, en gelooft de massa erin. Een kudde schapen volgt ook zonder nadenken de herder.
-"Migranten willen graag Nederlands leren"" -"Migranten willen graag integreren" -"Migranten zijn nieuwsgierig naar onze cultuur en tradities" -"Hun vraag om Nederlands te leren is groter dan het aanbod van cursussen" -"Migranten beseffen dat de kennis van de Nederlandse taal hen zal helpen om vooruit te komen in hun leven hier" -"De Vlaamse overheid moet er voldoende geld voor uittrekken"
En nog meer van die indoctrinerende onzin.
De heftigheid waarmee men beweerde dat migranten graag Nederlands willen leren, was verdacht, daar zat méér achter. Geld! Daar draaide alles om. Van de overheid en van de belastingbetaler werden grote sommen geld verwacht die door het migrantenwerk opgeslokt en verbrast gingen worden. En dat is gebeurd... Op alles werd er door de regering bezuinigd, maar niet op het migrantenonderwijs.
Ondertussen kennen we de geldverslindende migrantenprojecten al. Dan waren er ook nog de bijkomende taalleerkrachten, puberale migrantenbegeleiders, OCMW-moeials, prutsende schoolbegeleiders, gesofisticeerd didactisch materiaal, dure bijscholingen, kortom 'Parels voor de Zwijnen', maar dat wisten we al.
Verder waren er nog de Turkse tolken die hele gesprekken en teksten vertaalden in krakkemikkig Nederlands, een verkrachting van het originele gesprek en van de originele tekst. Er waren ook interculturele bemiddelaars die migranten de weg wezen naar het geld en naar het welzijn. Die bemiddelaars hielden zich uiteraard niet bezig met ons eigen volk, eigen volk was te min, niet exotisch genoeg, wij moesten zelf onze eigen weg zoeken, en gaan klagen bij het CGKR kon ook al niet, want die sekte was er enkel om 'gediscrimineerde' allochtonen te verdedigen.
Echt beangstigend was het 'onderwijs in eigen taal en cultuur', pure verloochening van onze eigenheden. En de racisme-meldpunten die als paddenstoelen uit de grond schoten.
En als je dan in de gangen en op de speelplaats wandelde, hoorde je alleen maar leerlingen in het Turks ratelen... Droevig hé?
Alle gunsten en faciliteiten voor de migranten hebben in het verleden geen vruchten afgeworpen, integendeel. Waarom zouden ze nog gemotiveerd zijn om Nederlands te leren?! Als het hen hier zo makkelijk gemaakt wordt, als ze alles zomaar in de schoot geworpen krijgen?!
|