Inhoud blog
  • HOGER LOON, DUURDERE BOETE: GOED IDEE?
  • Diesel tanken wordt woensdag goedkoper
  • Sp.a biedt CD&V wisselmeerderheid aan voor meerwaardebelasting
  • Jambon:
  • Gastenboek
  • Grandpas Breath Strain
  • https://cannabismo.org/product-category/Truffle-Butter-strain/
  • G13 Haze strain
  • sdcsdasd
  • https://cannabismo.org/product-category/cannabis-flower/200mg-edible/

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Geldwolven
    Ik hoop dat de NVA zo snel mogelijk verdwijnt in ons apenland


    Image and video hosting by TinyPic 


    Image and video hosting by TinyPic 


    Image and video hosting by TinyPic
    28-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gratis tanken met gestolen nummerplaat

    Gratis tanken met gestolen nummerplaat

    Gratis tanken met gestolen nummerplaat

    De politie krijgt de laatste maanden steeds vaker meldingen van gestolen nummerplaten. De dieven hangen ze niet op gestolen wagens, maar gebruiken ze voor een gratis tankbeurt.

    "De afgelopen drie maanden krijgen we vaker meldingen van autobestuurders wiens nummerplaat er plots is afgevezen", zegt Danny Piessens, politiecommissaris van Sint-Niklaas. "Het grootste risicogebied bevindt zich in de ruime omgeving van het station, waar veel parkings zijn en waar de dieven makkelijk en vrij ongezien hun slag kunnen slaan."

    De politie kreeg de voorbije drie maanden twintig meldingen binnen gestuurd. In bijna de helft van de gevallen bleek dat de dieven de gestolen platen niet gebruikten om op gestolen wagens te hangen. "De eigenaars van de wagens doen bij ons aangifte en even later krijgen we dan een aangifte van tankstations uit de buurt. Blijkt dat de dieven de nummerplaten gebruiken om eens gratis te gaan tanken."

    De tankstations hebben camera's hangen en filmen zo de nummerplaten van iedere klant. "Later worden de nummerplaten gewoon weggeworpen en komen ze zo af en toe nog bovendrijven. Ofwel worden ze opnieuw op dezelfde parking plaats gelegd. Heel vriendelijk en adequaat, maar het blijft natuurlijk strafbaar."

    De politie heeft nu extra patrouilles ingelast die de stationsbuurt intensiever in de gaten gaan houden. "Maar dit blijft een moeilijke oefening. We kunnen uiteraard niet constant alle auto's in ons vizier hebben.

    28-09-2012 om 17:41 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (11)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie rolt inbrekersbende op in Frankrijk, België en Duitsland

    Politie rolt inbrekersbende op in Frankrijk, België en Duitsland

    Politie rolt inbrekersbende op in Frankrijk, België en Duitsland

    De politie heeft in Frankrijk, België en Duitsland zestien verdachten opgepakt die deel zouden uitmaken van een internationale inbrekersbende die jonge meisjes uitbuitte. Dat meldt de gendarmerie van Rijsel donderdag.

    In Frankrijk werden twaalf verdachten opgepakt, in België drie en in Duitsland een. Alle verdachten zitten normaal in voorhechtenis tot zaterdag, zegt de gendarmerie.

    Het gerechtelijk onderzoek ging in januari van start, nadat de gendarmes van Rijsel geconfronteerd werden met een inbraakplaag. Het onderzoek leidde de politie naar één familie. Die kocht jonge meisjes, gaf hen onderdak en liet hen inbraken plegen, aldus de gendarmerie in een persbericht. Sommige verdachten kunnen dus vervolgd worden voor mensenhandel.

    De politie nam bij de arrestaties gouden juwelen in beslag, horloges, luxeobjecten en enkele snelle auto's. Alleen al voor Frankrijk gaat het om honderdduizenden euro's. Het onderzoek kon ook twee slachtoffers identificeren: jonge meisjes uit Oost-Europa.

    28-09-2012 om 00:53 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (12)
    27-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning al minstens 12 keer op reis dit jaar

    Koning al minstens 12 keer op reis dit jaar

    Vorst profiteert van politieke rust om België achter te laten

    Albert en Paola kunnen zich nu als echte toeristen gedragen, in tegenstelling tot vorige zomer.

    Koning Albert (78) gaat maandag weer aan het werk. Dat wordt wennen, want sinds de nationale feestdag op 21 juli genoot hij haast onafgebroken van vakantie. De vorst beleeft sowieso zijn meest ontspannen werkjaar in lange tijd. Hij trok al minstens twaalf keer op reis.

    Officieel klopte Albert II sinds het militaire defilé van 21 juli maar drie werkdagen. Hij vierde begin september achtereenvolgens de twintigste verjaardag van de Koningin Paolastichting, verwelkomde ambassadeurs en ontving premier Elio Di Rupo op de koffie. Het is ook met een audiëntie met de eerste minister dat de vorst begin volgende week zijn werk hervat. Andere activiteiten heeft hij nog niet in zijn agenda staan.

    Aan de vakantiefoto’s uit Italië te zien (zie krant van gisteren) zal Di Rupo een ontspannen koning tegenover zich krijgen. Samen met Paola dobberde de koning de voorbije twee weken rond op de Middellandse Zee om hun jacht Alpa de verschillende Siciliaanse havens binnen te loodsen.

    Als echte toeristen, gewapend met een fototoestel, bezochten ze daar musea en archeologische sites en ontmoetten ze vrienden. De 75ste verjaardag van de koningin, op 11 september, vierde het koppel in een van de betere restaurants van de stad Syracuse. Lokale media fotografeerden ‘Alberto II’ geregeld in eenvoudige jeansbroek en losse polo, en zonder strenge bril.

    De zorgeloze vakantie in het moederland van Paola stond in schril contrast met de ervaringen van een jaar geleden. Toen werd het koningspaar in allerijl vanuit Nice teruggevlogen naar België. Ons land bevond zich in een uitzichtloze politieke impasse en toenmalig formateur Di Rupo gebruikte Albert II als breekijzer. De koning kreeg toen wel het verwijt dat hij te vaak vakantie nam en op ‘spannende momenten’ beter thuis zou blijven.

    Boottocht naar Kroatië

    Momenteel beleeft de koning zijn meest ontspannen werkjaar in lange tijd. Hij had zijn publieke activiteiten jaren geleden al beperkt en nu hij geen verkenners, informateurs en formateurs meer over de vloer krijgt, kan hij ongestoord België verlaten. Dat doet hij ook vaak: al zeker twaalf keer dit jaar.

    Zo trok Albert minstens zeven keer naar zijn buitenverblijf in het Zuid-Franse Châteauneuf-de-Grasse, bij Nice. In de zomervakantie combineerde hij zijn verblijf daar met een boottocht naar het Kroatische eiland Hvar. Waarschijnlijk is de vorst nog vaker dan twaalf keer op reis geweest – het Paleis geeft nooit details over zijn privéleven.

    Helemaal zorgenvrij is de koning niet. Ook in het buitenland wordt hij dagelijks op de hoogte gehouden door zijn kabinetschef Jacques van Ypersele de Strihou. Naast een politieke krijgt hij ook een militaire briefing, als hoofd van het leger. Bij problemen volstaat één telefoontje uit Brussel om hem te doen terugkeren, zoals een jaar geleden.

    27-09-2012 om 21:29 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (9)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deet uit de rekken gehaald

    Deet uit de rekken gehaald

    Deet uit de rekken gehaald

    Het Nederlandse Care Plus, producent van beschermingsmiddelen voor op reis, moet van de federale milieu-inspectie in België alle insectenwerende middeltjes met DEET uit de rekken halen. DEET biedt bescherming tegen gevaarlijke tropische ziektes en is dus onmisbaar.

    In afwachting van een Europese goedkeuringsmaatregel in 2014 moeten fabrikanten van biocides sinds maart 2010 een aanvraag indienen om het product te mogen verkopen. “En dat heeft Care Plus verzuimd”, aldus de FOD Volksgezondheid.

    Volgens Volksgezondheid hebben een vijftal fabrikanten hun aanvraag wel tijdig ingediend en krijgen zij dus wel de toestemming om producten met DEET te verkopen.

    27-09-2012 om 18:11 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crevits:

    Crevits: "In 2013 wordt niet bespaard op aanbod van De Lijn"



    In 2013 zal er niet bespaard worden op het aanbod van De Lijn. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits vandaag gezegd tijdens het debat over de Septemberverklaring. Crevits wil ook "zo spoedig mogelijk" op de proppen komen met een plan om de inkomsten bij de Vlaamse vervoersmaatschappij op te krikken.

    De Lijn heeft de voorbije jaren de broeksriem moeten aanhalen. Ook dit jaar moet de maatschappij 60 miljoen euro besparen, onder meer door te knippen in het aanbod.

    "Zotten"
    Maar voor sommige partijen gaan de besparingen bij De Lijn niet ver genoeg. Zo pleitte Open Vld vandaag voor een afschaffing van het gratis openbaar vervoer en een verhoging van de kostendekkingsgraad met 2 procent per jaar in plaats van 0,5 procent per jaar. Een suggestie waar minister Crevits zich tegen verzet: "Dergelijke operatie zou betekenen dat we de dienstverlening voor de mensen met 100 miljoen euro per jaar zouden moeten verminderen. Met veel zotten, maar niet met mij".

    Intussen is het wachten op het inkomstenplan van minister Crevits. Dat plan moet helpen om de kostendekkingsgraad van De Lijn op te krikken. Volgens Crevits moet De Lijn volgend jaar op zoek naar 4 miljoen euro extra inkomsten. "Die kunnen ze halen uit het verhogen van reclame-inkomsten en controles op zwartrijden".

    Tarieven
    Wat er op het vlak van de tarieven zal gebeuren, blijft voorlopig onduidelijk. Daar moeten volgens Crevits nog knopen doorgehakt worden. "Dat zal zo spoedig mogelijk gebeuren", aldus Crevits.

    De CD&V-minister voegde er wel meteen aan toe dat tarieven geen wondermiddel zijn om de kostendekkingsgraad te verhogen. "Wie denkt dat men De Lijn met een tarievenbeleid een spectaculaire stijging van de kostendekkingsgraadpercentages kan aanmeten, zit compleet fout, tenzij we de tarieven met 700 of 800 procent zouden doen stijgen", aldus Crevits.

    27-09-2012 om 00:01 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (14)
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure stookolie brengt gezinnen en handelaars in moeilijkheden

    Dure stookolie brengt gezinnen en handelaars in moeilijkheden

    Dure stookolie brengt gezinnen en handelaars in moeilijkheden

    Met koudere tijden voor de deur en de stijgende olieprijzen doen steeds meer mensen een beroep op het stookoliefonds om hun verwarming te kunnen betalen. Walter Kuylen, de directeur van het Sociale Verwarmingsfonds, verwacht dat ongeveer 130.000 gezinnen dit jaar zullen aankloppen voor steun. Dat zei hij woensdag op de VRT-radio.

    Morgen gaat de prijs voor huisbrandolie alweer met 1,8 eurocent omhoog. Bij bestellingen van minstens 2.000 liter betaalt u vanaf dan tot 0,906 euro per liter. Wie minder dan 2.000 liter bestelt, betaalt maximaal 0,9322 euro per liter, aan de pomp is dat 1,028 euro per liter.

    Veel geld voor veel mensen, zo blijkt uit de cijfers van het Sociale Verwarmingsfonds. Volgens Walter Kuylen deden in 2010 120.000 gezinnen een beroep op het stookoliefonds. In 2011 steeg hun aantal met 5.000, om vermoedelijk in 2012 de kaap van de 130.000 gezinnen te ronden.

    Kuylen zegt dat de stijging voor een stuk te wijten is aan de grotere bekendheid van het fonds. "Maar de middenklasse wordt ook steeds meer bedreigd, en mensen moeten daarom helaas beroep doen op het verwarmingsfonds."

    Handelaars in moeilijkheden

    Maar ook brandstofhandelaars komen almaar meer in de problemen door die hoge olieprijzen. Brafco, de Belgische Federatie der Brandstoffenhandelaars, heeft daarom een gemotiveerd bezwaarschrift ingediend bij de federale overheid.

    "Het is door de hoge brandstofprijzen moeilijk voor de brandstoffenhandelaars om te overleven", aldus Johan Mattaert, algemeen directeur van Brafco. "We merken dat heel veel kleine handelaars het niet meer zien zitten en de deuren sluiten."

    Brafco heeft om enkele aanpassingen gevraagd. Het gaat bijvoorbeeld om een wijziging van de distributiemarge: de vergoeding waarmee de petroleumindustrie haar volledige distributie-infrastructuur moet bekostigen, van opslag over transport tot en met de exploitatie van het pompstation.

    Daarnaast moeten de handelaars die petroleumproducten leveren de accijnzen zelf voorschieten. Bij wanbetalers zijn ze het geld kwijt. Dat vindt Brafco onredelijk.

    26-09-2012 om 23:48 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (9)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bekijk hier in primeur het campagnebeeld van Patrick Janssens dat het net niet heeft gehaald

    Bekijk hier in primeur het campagnebeeld van Patrick Janssens dat het net niet heeft gehaald

    Patrick Janssens met Bart De Wever op zijn arm

    Huidig burgemeester van Antwerpen Patrick Janssens gaf eind vorige week de aftrap van de verkiezingscampagne met een eigen weekblad.

    Op de cover van het blad prijkt de burgemeester met zijn anderhalf jaar oude zoon Willem Frederik.

    Een gedurfde strategie volgens communicatiespecialisten.

    Krantennieuws.be kon een ander beeld uit de campagne op de kop tikken dat op de valreep werd geschrapt.

    Het is nog een tikkeltje gedurfder maar het is niet meteen duidelijk of Bart De Wever met volle overtuiging heeft meegewerkt.

    26-09-2012 om 15:56 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (12)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Advocaten en rechters naar Grondwettelijk Hof tegen akkoord BHV

    Advocaten en rechters naar Grondwettelijk Hof tegen akkoord BHV

    Advocaten en rechters naar Grondwettelijk Hof tegen akkoord BHV

    De Vlaamse advocaten en de Nederlandstalige rechters en griffiers uit Brussel trekken naar het Grondwettelijk Hof tegen de hervorming van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat is vrij uniek.

    De hervorming ontdubbelt de huidige rechtbank van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in een Franstalige en een Nederlandstalige rechtbank. Nog slechts één derde van de magistraten moet tweetalig zijn in plaats van twee derde nu. De Nederlandstalige rechtbank krijgt nog 20% van de magistraten en het personeel, terwijl ze toch 30% van het werk binnenkrijgt. Het parket wordt wel gesplitst in een tweetalig parket in Brussel en een klein Nederlandstalig parketje in Halle-Vilvoorde. De Brussele procureur zal altijd een Franstalige zijn. Het Brusselse parket detacheert 20% van zijn Franstalige magistraten naar het parket van Halle-Vilvoorde om de Franstalige criminaliteit in Halle-Vilvoorde te vervolgen.

    Discriminatie

    De Vlaamse advocaten willen dat het Grondwettelijk Hof die hervorming vernietigt omdat ze discriminerend is. "Door het Vlaamse gerechtelijk personeel af te bouwen zullen Nederlandstalige rechtszaken behoorlijk langer duren. Een echtscheidingszaak komt nu na twee maanden voor, dat worden er acht. Een rechtszaak over een onterecht ontslag duurt nu ongeveer 16 maanden, dat worden er 34", aldus Meester Stefan Sottiaux. Hij rekende ook uit het aantal zaken bij de Vlaamse arbeidsrechtbank in Brussel zal verdubbelen (van 649 per rechter nu naar 1.169) en dat het griffiepersoneel halveert. Uiteindelijk verdwijnen 330 banen.

    Tweederangsprocureur

    Meester Fernand Keuleneer (foto) somde de vele discriminaties van Nederlandstaligen in de strafrechtelijke sector op. "De procureur van Halle-Vilvoorde wordt een tweederangsprocureur, hij is niet eens bevoegd voor alle strafzaken op zijn grondgebied. De verplicht Franstalige Brusselse procureur heeft een controlerecht op de zuiver Vlaamse vrederechters, maar de Vlaamse procureur van Halle-Vilvoorde niet op de Franstalige vrederechters".

    Stafhouder Edgar Boydens beklemtoonde dat deze zaak heel Vlaanderen aanbelangt omdat alle geschillen tegen de Vlaamse overheid in Brussel plaatsgrijpen. De is ook zo voor vele geschillen tegen banken en verzekeringsmaatschappijen. Al deze rechtszaken zullen flink wat vertraging oplopen door deze discrminerende wet, zo luidde het.

    Het arrest van het Grondwettelijk Hof wordt pas binnen een jaar verwacht.

    26-09-2012 om 07:43 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door rood licht fietsen is niet langer strafbaar

    Door rood licht fietsen is niet langer strafbaar

    staatssecretaris van Mobiliteit Wathelet (cdH). U bent verantwoordelijk voor elke dode die zal vallen , en ik hoop dat ze je daarvoor gevangenis  geven

    door rood licht fietsen niet meer strafbaar

    De verkeersborden B22 en B23, die fietsers in bepaalde omstandigheden toelaten om door het rood te rijden, zijn opgenomen in de wet. Dat staat dinsdag in het Staatsblad en werd ook bevestigd door de woordvoerster van staatssecretaris van Mobiliteit Wathelet (cdH).

    De borden B22 en B23 worden bevestigd op de paal van de verkeerslichten. Wanneer het om het B22-bord gaat, mag een fietser voorbij het rode of oranje licht rijden en naar rechts afslaan. Bij het bord B23 mag de fietser rechtdoor voorbij het rode of oranje licht rijden.

    De borden werden in juni al op enkele kruispunten in het Brussels hoofdstedelijk gewest geplaatst als proefproject. Staatssecretaris Wathelet verklaarde toen dat door het rood licht rijden een zware overtreding bleef zo lang de verkeersborden niet wettelijk waren


    25-09-2012 om 21:37 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benzine morgen weer goedkoper

    Benzine morgen weer goedkoper

    Benzine morgen weer goedkoper

    Goed nieuws voor wie met een benzinewagen rijdt. De maximumprijs voor een liter benzine daalt woensdag. Dat meldt de Federale Overheidsdienst Economie. Net vandaag werd diesel duurder.

    Een liter superbenzine 95 wordt 2,2 eurocent goedkoper tot maximaal 1,739 euro, terwijl de maximumprijs van superbenzine 98 met 1,1 cent daalt tot 1,777.

    De benzineprijs daalt als gevolg van een daling van de notering van de olieproducten op de internationale markten, zo meldt de FOD Economie.


    25-09-2012 om 16:18 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijzen voeding blijven stijgen

    Prijzen voeding blijven stijgen

    Wat zal het volgende zijn
    Geldwolven
    de mensen nog
    armer maken



    De prijzen van voedingsproducten gaan dit najaar stijgen. Verse groenten worden tot 12 procent duurder, aardappelen gaan zelfs 40 procent méér kosten dan vorig jaar, voorspelt de krant Het Laatste Nieuws.

    Landbouwexpert Luc Busschaert kondigde de prijsstijgingen eerder al aan, maar heeft nu nieuwe berekeningen gemaakt. Hij wijst er op dat de najaarsgroenten last hebben van de slechte zomer. De aardappelen hebben dan weer last van een slecht voorjaar en zijn vervroegd afgestorven door de droge en warme periode in de zomer.

    Ook de prijzen van de zuivel en het rundvlees gaan omhoog. "De zuivelprijzen staan onder enorme druk. De consument zal 2 tot 4 procent meer moeten betalen. Rundvlees gaat 2 tot 5 procent duurder worden door de gestegen prijzen van het krachtvoeder en de afname van de veestapel", aldus de landbouwexpert

    25-09-2012 om 12:01 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (13)
    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieselprijs gaat weer omhoog

    Dieselprijs gaat weer omhoog

    Lap ze zijn er weer met prijs verhoging


    Dieselprijs gaat weer omhoog

    De daling van de dieselprijs na het record van eind augustus heeft niet heel lang geduurd. Dinsdag gaat de maximumprijs van diesel opnieuw omhoog, tot 1,549 euro per liter. Dat deelt de federale overheidsdienst Economie maandag mee.

    De maximumprijs gaat omhoog met 1,4 eurocent per liter, een gevolg van "de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten", aldus de federale overheidsdienst.

    De maximumprijs van diesel noteert sinds midden juli boven 1,5 euro per liter, zo blijkt uit gegevens van de Belgische Petroleum Federatie. Op 24 augustus werd een recordhoogte bereikt van 1,587 euro per liter. Sinds midden september waren er twee prijsdalingen, maar dinsdag volgt dus opnieuw een stijging.

    24-09-2012 om 21:57 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (14)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ‘Maak spiraal en pil gratis voor elke leeftijd'

    ‘Maak spiraal en pil gratis voor elke leeftijd'

    ABORTUSCIJFER STIJGT, MET NAME TUSSEN 20 EN 35 JAAR

    En wie gaat dit betalen
    weer de kleine man



    Er zijn vorig jaar in ons land 19.578 zwangerschapsafbrekingen uitgevoerd, of bijna 500 meer dan een jaar eerder. De stijging doet zich vooral voor tussen 20 en 35 jaar. Niet bij tieners.

    Ook in vergelijking met de voorbije vijf jaar blijft het abortuscijfer bij tieners stabiel: het stijgt niet en het daalt niet. Het zijn de vrouwen in de meest vruchtbare leeftijd, die al volop seksueel actief zijn, die het gros van de zwangerschapsafbrekingen aanvragen. En jaar na jaar blijft het abortuscijfer in die leeftijdsgroep, tussen 20 en 35 jaar, nog toenemen. Zo blijkt uit het statistisch verslag voor 2011 van de Nationale Evaluatiecommissie inzake de abortuswet.

    Bijna zeven op de tien vrouwen die een abortus ondergaan, zijn niet gehuwd, en zijn dat ook nog niet geweest. De helft heeft eerder nog geen kinderen op de wereld gezet. Vier op de tien voelen zich nog te jong, zijn studente of hebben nog geen kinderwens.

    Pil en spiraal duurder

    Bij één op de vier gaven relationele problemen de doorslag: hun relatie liep moeilijk of was onlangs verbroken, hun partner aanvaardde de zwangerschap niet, de relatie was te recent of te vluchtig.

    Opvallend: in bijna de helft van de gevallen had de vrouw géén anticonceptie gebruikt, en één op de drie had haar anticonceptie niet goed gebruikt. Sommigen hebben geen geld voor anticonceptie, en komen dan geregeld terug voor een abortus. Dat blijkt trouwens goedkoper, voor de vrouw zelf, dan elke dag een pil te slikken of een spiraal te laten plaatsen.

    De Franstalige abortuscentra meldden aan de nationale commissie dat liefst een op de drie vrouwen al vaker een zwangerschapsafbreking onderging. En dat één op de drie vrouwen die zij zien, geen beroep kan doen op sociale zekerheid, of van een OCMW-uitkering leeft. Het is dan ook veelbetekenend dat ruim 12 procent van de vrouwen ‘financiële of materiële' redenen opgeeft als motief voor hun abortuskeuze.

    De Franstalige abortuscentra en de Franstalige ziekenhuizen vragen daarom om anticonceptie gratis te maken voor iedereen, ongeacht de leeftijd. Nu is de pil gratis tot 21 jaar.

    De Nederlandstalige abortuscentra die zich verenigen onder de naam Luna hebben ook te maken met een groep vrouwen die te vaak terugkomt. Zij zouden bij hen meteen een hormonenspiraal willen kunnen plaatsen. Maar dat kost een hoop geld ineens, wat de vrouw in kwestie niet altijd wil of kan opbrengen. Vrouwen die in asielcentra verblijven, krijgen daar wel de pil terugbetaald, maar niet het spiraal, dat betrouwbaarder is.

    Radiospots

    De Nederlandse abortuscentra vragen een betere terugbetaling voor anticonceptiva met een langdurige werking.

    Met z'n allen vragen ze ook meer voorlichtingscampagnes omtrent het belang van anticonceptie, bijvoorbeeld via radiospots, maar ook door jongeren, studentes, vrouwen én mannen en ook gezondheidswerkers beter te informeren.

    Brussel-hoofdstad neemt een kwart van alle abortussen voor zijn rekening, gevolgd door Antwerpen (15 procent) en daarna het sociaal-economisch zwakkere Henegouwen (13,3 procent), dat ook de grootste stijging optekende (+230).

    24-09-2012 om 09:56 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (8)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vernieuwingsoperatie op komst bij CD&V

    Vernieuwingsoperatie op komst bij CD&V

    Ze krijgen
    schrik grote schrik
    ze zijn bang

    CDV-voorzitter Wouter Beke

    Binnen CD&V is afgesproken om kort na de verkiezingen een ideologische vernieuwsoperatie door te voeren. 'Ik ben het eens met de kritiek dat CD&V een duidelijk verhaal mist', zegt voorzitter Wouter Beke in een interview dat maandag in de krant Metro verschijnt.

    De vernieuwing wordt 'hét werkpunt na de verkiezingen', aldus Beke. De bedoeling is dat de vernieuwing dan volgend najaar op een partijcongres wordt bekrachtigd.

    'Ik zal kort na 14 oktober initiatieven nemen om ons verhaal scherp te stellen', zegt de partijvoorzitter. 'In de maanden na 14 oktober baan we ons verhaal een nieuwe invulling geven.'

    Over de precieze details spreekt Beke zich in het interview nog niet uit. Die worden pas de komende maanden ingevuld. Maar de letter C uit de naam is 'op geen enkel moment' ter discussie gesteld.

    24-09-2012 om 00:38 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    23-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milquet vraagt media het woord 'allochtoon' niet te gebruiken

    Milquet vraagt media het woord 'allochtoon' niet te gebruiken

    Vanaf nu mogen wij ze varken noemen

    Milquet vraagt media het woord 'allochtoon' niet te gebruiken

    Federaal minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet (cdH) stuurt een brief naar de hoofdredacteurs van alle Belgische kranten, weekbladen en radio- en tv-omroepen om het woord 'allochtoon' niet langer te gebruiken.

    Milquet nodigt alle hoofdredacteurs uit om op 16 november van de gedachten te wisselen "over de rol van de media in de perceptie van minderheden en in de racismebestrijding. Zo kunnen we praten over eventuele nieuwe initiatieven." De Morgen besliste vrijdag het woord 'allochtoon' niet langer te gebruiken.

    Open Vld-vicpremier Vincent van Quickenborne is er voorstander van om binnen de regeringscommunicatie nooit nog de woorden 'allochtoon' en 'autochtoon' te gebruiken. PS-vicepremier Laurette Onkelinx wil alle ambtenaren opdragen om de term te mijden, maar Staatssecretaris voor Ambtenarenzaken Hendrik Bogaert (CD&V) tempert het enthousiamse van zijn collega's. "Ik ben er niet van overtuigd dat een ander woordgebruik iets zal veranderen aan de integratie van nieuwkomers", zegt hij in de krant.

    Binnen de Vlaamse regering vindt minister van Integratie Geert Bourgeois (N-VA) goed dat het debat aandacht krijgt. "Ik gebruik al een paar jaar die begrippen niet meer". VRT-hoofdredacteur Luc Rademakers is niet van plan om een verbod aan zijn redactie op te dringen.

    23-09-2012 om 22:13 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische treinen speeltuin voor gauwdieven

    Belgische treinen speeltuin voor gauwdieven

    Belgische treinen speeltuin voor gauwdieven

    In 2011 liepen er bij de NMBS bijna 2.000 meldingen binnen van gauwdiefstallen op de trein, of meer dan vijf per dag. In vergelijking met het jaar daarvoor gaat het om een stijging met zo'n 20 pct, zo schrijft De Zondag.

    Senator Guido De Padt vroeg de cijfers op bij minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette. De vaakst gebruikte technieken door gauwdieven zijn het laten vallen van voorwerpen in de buurt van het slachtoffer, een tikje op de ruit om de treinpassagier af te leiden en rug aan rug zitten met het slachtoffer. Dat gebeurt vooral wanneer treinen stilstaan in het station. De meest gevoelige lijnen zijn de noord-zuidverbinding in Brussel en de treinen vanuit de hoofdstad naar Oostende en Antwerpen.


    23-09-2012 om 19:38 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (8)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verhofstadt: 'N-VA en extreemrechts zijn hetzelfde'

    Verhofstadt: 'N-VA en extreemrechts zijn hetzelfde'
    Verhofstad je partij
    trekt zelf op niets ,
    u partij
    is
    zelf niet geloofwaadig



    Het Europese discours van de N-VA is niet geloofwaardig. Dat stelt Europees parlementslid Guy Verhofstadt in een gesprek met Le Soir en de RTBF. Voor hem staat de partij gelijk aan extreemrechts.

    In het interview haalt Verhofstadt, de fractieleider van de liberalen in het Europees Parlement, zwaar uit naar nationalistische partijen in het algemeen. 'Ik geloof niet dat men de belangen van de burger kan verdedigen met een nationalistisch discours, het is een discours dat fout is.'

    De wereld van morgen is een open wereld, stelt hij. En daarvoor is voor hem een sterker Europa nodig met een echte economische regering.

    De voormalige premier spaart de N-VA niet. Hij herhaalt de analyse van zijn partijgenoot Patrick Dewael dat de N-VA en extreemrechts hetzelfde zijn, en verwijst daarbij naar voormalige Vlaams Belangers die nu op de lijsten van de N-VA staan.

    Maar Verhofstadt stelt het nog scherper. Hij doet het Europese discours van de N-VA af als ongeloofwaardig. 'Uiteindelijk hervallen nationalisten altijd in een anti-Europees discours. Het bewijs: partijen zoals de N-VA willen geen transnationale lijsten en zijn tegen de multiculturele samenleving.'

    De voormalige premier heeft de indruk dat België het niet slecht doet, raadt de federale regering aan om het werk voor te zetten en niet te veel naar de peilingen te kijken. 

    Verhofstadt zelf zal naar eigen zeggen niet terugkeren naar de Belgische politiek, ook al verkeert zijn partij Open VLD in moeilijkheden. Zijn toekomst is Europees, zegt hij. En als hij gevraagd wordt om Europees Commissievoorzitter te worden, dan zal hij niet weigeren.

    23-09-2012 om 00:01 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (10)
    22-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag leggen truckers het Belgisch verkeer lam

    Maandag leggen truckers het Belgisch verkeer lam



    'De truckers gijzelen met hun actie maandag onschuldige automobilisten.' De kritiek van de Tourings en de VAB's van deze wereld is niet mals. Maar Frank Moreels, de voorman van truckersvakbond BTB, ligt al lang niet meer wakker van wat kritiek. Stoere camioneurs die wenend aan de lijn hangen omdat ze hun job verloren, dat houdt hem bezig. 'Het is niet omdat niemand het probleem snapt dat wij het recht niet hebben om het aan te klagen.'

    Op alle snelwegen rijdt maandagvoormiddag een konvooi met honderden vrachtwagens met een slakkengang naar Brussel. Ook de truckers die elders in het land aan het werk zijn, vertragen tot de minimumsnelheid om hun solidariteit te tonen. Het nieuws werd op ontzetting onthaald, want files zouden het onvermijdelijke gevolg zijn. Aanstoker van de actie: Frank Moreels, federaal secretaris van de truckersvakbond binnen het ABVV. Doelwit van de actie: illegale cabotage.

    Geen hond die snapt wat dat betekent, mijnheer Moreels. Geen wonder dat er geen begrip is voor uw actie.

    'Dat is nu net ons probleem: niemand snapt wat er zo erg is. Tegen elke bevoegde politicus moeten wij eerst een technische uitleg doen. Het zit zo: omdat de lonen in Oost-Europa veel lager liggen, verhuizen veel Belgische transportbedrijven hun activiteiten naar ginder. Maar die zogezegd buitenlandse vrachtwagens komen hier rondrijden. Dat heet cabotage. Er zijn beperkingen aan verbonden: je mag drie plaatselijke ritten doen voor je terug naar het buitenland moet. Maar niemand controleert dat, dus kan je evengoed tien ritten doen. En er zijn er die na het lossen in Kortrijk hun rusttijd gaan opnemen op een Franse parking. Dan zijn ze ook in het buitenland geweest. En daardoor verliezen de Belgische truckers hun job.'

    Dat probleem sleept al jaren aan. Uw actie komt uit het niets.

    'Onze chauffeurs smeken erom: doe iets. Er gaat geen dag voorbij of er hangt er eentje aan de lijn die zijn job is kwijtgeraakt. Het zijn die smeerlappen van 't Oostblok, zeggen ze dan. Maar het is ook niet de schuld van die mensen. Zolang het mogelijk is dat een Pool hier voor 5 euro per uur rondrijdt, verliezen de Belgen hun job. En zelfs de Polen zijn al te duur. Tegenwoordig zijn het Slovaken en Slovenen, Litouwers en Roemenen. Geen enkele Belg die daar tegenop kan. Sommige transportbedrijven sluiten hun Belgische afdeling volledig. En de werkgevers die wel Belgen in dienst houden, laten hun personeel duidelijk horen dat ze duur aan het worden zijn. Ze moeten zich gedeeltelijk in het zwart laten betalen of worden gevraagd extralegale voordelen af te staan. Dat is uitbuiting.'

    Maar de automobilisten in uw file kunnen daar toch niets aan veranderen?

    'Ik heb een duidelijke boodschap voor de automobilisten die zich ergeren: we doen het ook voor jullie. Want veel van die buitenlandse vrachtwagens op onze wegen zijn niet in orde met hun papieren. Chauffeurs moeten eigenlijk moeilijke examens afleggen vooraleer ze gevaarlijke stoffen mogen vervoeren, maar in obscure Poolse kroegen zijn die vergunningen gewoon te koop. Er zijn Spaanse cafés waar je zelfs een rijbewijs kan kopen. En er zijn corrupte ambtenaren die zich laten betalen om een stempel op een keuringsbewijs te zetten. De automobilisten weten dat niet, maar ze slalommen soms tussen rijdende bommen. En ze reageren alleen als er een ongeval gebeurt. Een kop-staartaanrijding met een verstrooide chauffeur en hup, 't is weer ne camioneur geweest.'

    Loopt u niet het risico dat de truckers door deze actie op nog meer onbegrip zullen stuiten?

    'Om dat onbegrip tot een minimum te beperken, beginnen we heel bewust pas ná 10 uur met de actie. Het is niet de bedoeling om de mensen te pesten die in Brussel moeten gaan werken. Op dat uur zijn er vooral transporteurs op de weg die voor één keer wat minder just in time zullen zijn.'

    Er moet er maar één zijn die zo kwaad is dat hij zijn vrachtwagen dwars zet op de Brusselse ring.'Ik weet het. Maar we zullen dat niet aanmoedigen. Integendeel. We hebben duidelijk gecommuniceerd dat we dat niét gaan doen. Er waren er die naar de Wetstraat wilden doorrijden, maar we zijn er heel duidelijk in geweest bij het overleg vooraf: we willen een schot voor de boeg geven, we willen jullie, de automobilisten, niet tegen ons in het harnas jagen. Maar een gedisciplineerde actie als maandag, dat loopt op zijn eind. De volgende keer leggen we de bedrijven plat. Dat gaan jullie voelen: dan ligt er geen fruit meer in de supermarkt. Want als er na deze actie weer geen schot in de zaak komt, zal ik ze niet meer kunnen tegenhouden. Als we ons gedragen, doen de politiekers niks, zeggen velen nu al.'

    Wat wilt u nu eigenlijk?

    'Elke verbetering, elke belofte die gerealiseerd kan worden, is voor mij al een stap vooruit. Staatssecretarissen Wathelet en Crombez die hun controleurs de baan op sturen, bijvoorbeeld. Die Oost-Europeanen willen ook maar een inkomen, maar ze worden misbruikt. Ze worden per kilometer betaald en daardoor verleid om hun verplichte pauzes over te slaan. Ze zijn maanden weg van huis. Ze kamperen in een caravan of in het slaapvak van hun truck, wachtend op een nieuwe opdracht. Ze weten alle Lidl's zijn en koken op een gasvuurtje in hun oplegger. En als je hen erover aanspreekt, zeggen ze: We hebben tenminste werk. Het zou al veel helpen als de Belgische regering in Europa op de tafel slaat om de wetgeving te verstrengen. Ik ben zelfs al blij als ik hierdoor één keer niét meer aan een politicus moet uitleggen wat illegale cabotage is.'

    Zal u goed slapen, de avond vooraf?

    'Dat zal geen probleem zijn. Eerst dacht ik: waar zijn we nu aan begonnen? Maar als ik nu op ons forum zie hoeveel simpele camioneurs ons laten weten dat ze erachter staan, besef ik dat we goed bezig zijn. Het leeft veel meer dan we hadden durven te vermoeden.

    22-09-2012 om 21:30 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Turtelboom onderzoekt gevangenisboot voor Antwerpen

    Turtelboom onderzoekt gevangenisboot voor Antwerpen

    Trut mogen ze dan
    ook een rondvaart
    doen op de
    Schelde .
    Koopt dan liever een
    oorlogschip , dan kunen ze
    de regering plat legen




    Om het tekort aan gevangenisplaatsen op te lossen, onderzoekt minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) of ze een gevangenisboot naar Antwerpen kan halen. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg zaterdag.

    Het zou de eerste Belgische gevangenis op het water zijn. Nederland heeft al een aantal gevangenissen die op het water drijven. Op zo'n gevangenisboot kunnen vijfhonderd gevangenen terecht. Het project zou ook vierhonderd jobs opleveren.

    In juli had de minister daarover een gesprek met de top van de Antwerpse haven en het stadsbestuur. Die hebben na een screening wel al laten weten dat ze ernstige bezwaren hebben. 'Zo is het zeer moeilijk om in de haven een gevangenisboot te laten aanmeren', zegt Annik Dirkx van het GemeentelijkHavenbedrijf Antwerpen.

    De minister benadrukt dat ze alle mogelijke pistes onderzoekt om het tekort aan gevangenisplaatsen op te lossen. 'Dan is zo'n gevangenisbootzeker een optie. Ik laat mij op zo veel mogelijk manieren adviseren, onderandere door de Antwerpse haven. We kijken ook uit naar andere potentiëlelocaties in Vlaanderen.'

    22-09-2012 om 19:20 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nummerplaatscanner betrapt 5.400 chauffeurs

    Nummerplaatscanner betrapt 5.400 chauffeurs

    De volgende stap is
    dat ze rond rijden
    met de scanner of
    we wel in ons
    eigen bed slapen ,
    of bij een adere vrouw

    nummerplaatscanner betrapt 5400 chauffeurs

    De speciale nummerplaatscanners die Vlaanderen inzet tegen bestuurders die hun verkeersbelasting niet betalen, zijn een succes. Al 5.400 wanbetalers zijn betrapt, goed voor 2,3 miljoen euro aan achterstallige belastingen.

    Wie in Vlaanderen de openbare weg op wil, moet elk jaar zijn verkeersbelasting betalen. Die hangt af van het vermogen van uw wagen. Maar duizenden Vlamingen weigeren of vergeten die belasting te betalen.

    Sinds begin vorig jaar gaan controleurs van de Vlaamse Belastingdienst met speciale nummerplaatscanners de weg op om wanbetalers naar de kant te halen. “Tot voor kort moesten bevoegde controleurs een auto laten stoppen, om vervolgens na te gaan of de verkeersbelasting betaald was. Maar met deze nieuwe nummerplaatscanner kan een inspecteur dat al rijdend doen”, legt bevoegd minister Philippe Muyters (N-VA) uit. “Dat gaat dus een pak sneller, wat de pakkans voor wanbetalers verhoogt.”

    Vorig jaar hebben controleurs 260.000 auto’s, bestelwagens en lichte vrachtwagens gecontroleerd, zo blijkt uit de eerste jaarresultaten. Volgens de scanners waren 5.402 bestuurders niet in orde. Ze moeten hun verkeersbelasting alsnog betalen en krijgen er een boete bovenop. Vorig jaar leverden die boetes in totaal 500.000 euro op.

    “We zien wel dat buitenlandse chauffeurs zich nog niet laten afschrikken door onze scanners”, zegt Muyters. “Zij weten blijkbaar nog niet dat we intensief controleren. Daar moeten we werk van maken.”

    De Vlaamse Belastingdienst zet vijf nummerplaatscanners in, één per provincie.

    22-09-2012 om 00:56 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (9)


    T -->

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!