15) gelijk Mij de Vader kent en Ik de Vader ken, en Ik zet mijn leven in voor de schapen.
16) Nog andere schapen heb Ik die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem luisteren en het zal worden één kudde, één herder.
17) Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg, om het weder te nemen.
18) Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af.
Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen;
"Lieve kinderen, ik nodig je uit missionarissen te worden van mijn boodschappen, die ik hier via deze plaats - die mij lief is - geef.
God heeft mij toegestaan zolang bij jullie te blijven.
Daarom, mijn lieve kinderen, nodig ik je uit de boodschappen die ik je geef, met liefde te beleven en ze door te geven aan de hele wereld, zodat een stroom van liefde vloeit naar de mensen, die vol haat en onvrede zijn.
Mijn lieve kinderen,
ik nodig je uit vrede te worden waar onvrede is, licht waar duisternis is, zodat ieder hart het licht en de weg van het heil aanneemt.
Dank dat je aan mijn oproep gehoor hebt gegeven. "
Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen, zoals Zij zich kenbaar maakte aan Bernadette te Lourdes
O Maria zonder zonden ontvangen, bid voor ons die onze toevlucht tot U nemen.
Zoeken in blog
abc_van_louise
Je kunt op twee manieren tegen het leven aankijken; ofwel geloof je niet in wonderen, ofwel geloof je dat alles een wonder is. Albert Einstein Mijn Heer en mijn God, mijn Jezus Barmhartigheid.
26-12-2015
Kerstnacht in de gevangenis.
Kerstmis met bisschop Luc Van Looy
BISDOM GENT Bisschop viert Kerstmis in FPC Gent
De bisschop van Gent heeft de gewoonte om op kerstavond de eucharistie te vieren in een gevangenis. In dit jaar van de barmhartigheid koos hij ervoor om in de kersttijd alle gevangenissen in Oost-Vlaanderen te bezoeken: Oudenaarde, Gent, Beveren, Dendermonde en het FPC Gent. "Gevangenen bezoeken", is één van de zeven werken van barmhartigheid.
Als eerste kwam op 24 december het FPC Gent aan bod. Dit forensisch psychiatrisch centrum werd in november 2014 geopend. Het biedt plaats aan 264 geïnterneerden die omwille van een psychische problematiek niet thuishoren in de gevangenis. Lees meer op FPC Gent.
De bisschop was er voor de eerste keer te gast. Hij werd er rondgeleid en kon uitvoerig spreken met patiënten. Nadien ging hij voor in de eucharistieviering.
Homilie in de kerstnacht
In zijn homilie in de middernachtmis in de Sint-Baafskathedraal legde de bisschop de klemtoon op de geestelijke werken van barmhartigheid: "de bedroefden troosten, de onwetenden onderrichten, de zondaars vermanen, goede raad geven, lastige mensen geduldig verdragen, aangedane beledigingen vergeven, bidden voor levenden en doden". "Deze werken zijn van spirituele en pedagogische aard," aldus de bisschop. "Het zijn levenshoudingen die het geluk van de medemens op het oog hebben. Indien we ze meer in de praktijk zouden brengen, zou onze wereld er anders uitzien."
"Het feest van Kerstmis heeft elk jaar zijn specifieke kleur, dit jaar klinkt luid de nood aan barmhartigheid. Ontelbare mensen staan voor onze deur. Aan ons om de deur te openen. Kertstmis is niet een feest om aan onszelf te denken, maar om samen met Jezus aanwezig te zijn in een wereld die er vaak onbewust en onuitgesproken, zo diep naar verlangt. De aanwezigheid van de barmhartige gelovige zal juist dan de deur openen van een nieuwe verbondenheid met de mensen en met God. Zo wordt Kerstmis een openbaring, een zegen voor wie zijn hart open stelt."
Lees hier de volledige tekst van de kersthomilie van Mgr Luc Van Looy.
DE DEUR VAN DE GASTVRIJHEID Sint Pietersplein (Paus Franciscus)
1 Dierbare broeders en zusters, goeie dag!
Met deze overweging zijn we op de drempel van het Jubeljaar beland, het is dichtbij. Vóór ons is er de deur, niet alleen de heilige deur, de andere: de grote deur van de Barmhartigheid van God - en dat is een prachtige deur - die ons berouw aanvaardt door ons de genade van zijn vergeving te schenken. De deur staat wagenwijd open, het vraagt wat moed van onze kant om over de drempel te stappen. Ieder van ons draagt in zich zaken die wegen. Allen zijn we zondaars! Laten we deze tijd benutten om de drempel over te stappen van deze barmhartigheid van God die het nooit beu wordt ons vergiffenis te schenken, nooit beu wordt op ons te wachten! Hij kijkt naar ons, is ons steeds nabij. Schep moed! Laten we door deze deur binnengaan!
2 Van de Bisschoppensynode, die we tijdens de voorbije maand oktober beleefd hebben, kregen alle gezinnen en de gehele Kerk, een grote aanmoediging om elkaar te ontmoeten op de drempel van die open deur. De Kerk werd uitgenodigd haar deuren te openen om met de Heer naar buiten te gaan en de zonen en dochters op weg te ontmoeten, soms onzeker, soms verdwaald in deze moeilijke tijden. In het bijzonder werden de christelijke gezinnen uitgenodigd de deur voor de Heer te openen die wacht om binnen te komen met zijn zegen en zijn vriendschap. En als de deur van de barmhartigheid van God altijd open staat, dan moeten ook de deuren van onze kerken, van onze gemeenschappen, van onze parochies, van onze instellingen, van onze bisdommen altijd open staan zodat wij allen die barmhartigheid van God kunnen uitdragen. Het Jubeljaar verwijst naar de grote deur van de barmhartigheid van God maar ook naar de kleine deuren van onze open kerken om de Heer binnen te laten - of vaak om Hem buiten te laten - de gevangene van onze structuren, van ons egoïsme en van zoveel dingen.
3 De Heer breekt de deur nooit open: ook Hij vraagt toelating om binnen te komen. Het boek Apokalyps zegt: "Ik sta voor de deur en Ik klop. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij" (Openb. 3, 20). Laten we ons inbeelden dat de Heer aanklopt aan de deur van ons hart! In het laatste grote visioen van het Boek Apokalyps, wordt op volgende wijze over de Stad van God geprofeteerd: "Haar poorten zullen overdag nooit worden gesloten", dat wil zeggen voor altijd, want "er zal geen nacht meer zijn" (Openb. 21, 25). In de wereld bestaan plaatsen waar men de deuren nooit met de sleutel sluit, zo zijn er nog. Maar er zijn er vele waar gepantserde deuren gewoon geworden zijn. We moeten ons ervoor hoeden dit systeem toe te passen in heel ons leven, op het leven van het gezin, van de stad, van de maatschappij. Nog veel minder op het leven van de Kerk. Dat zou verschrikkelijk zijn! Een ongastvrije Kerk, als een gezin opgesloten in zichzelf, dat het Evangelie onteert en de wereld doet verdorren. Geen gepantserde deuren in de Kerk, geen! Alles open!
4 Het symbolisch beheer van de "deuren" - van de drempels, van de doorgangen, van de grenzen - is doorslaggevend geworden. De deur moet bewaken, zeker, maar niet afstoten. De deur moet niet opengebroken worden, integendeel, men vraagt toelating, omdat de gastvrijheid straalt door de vrijheid van het onthaal en wegdeemstert door de brutaliteit van het binnendringen. De deur gaat dikwijls open, om te zien of buiten iemand wacht, en misschien niet de durf of de kracht heeft om aan te kloppen. Hoeveel mensen hebben niet de moed verloren om aan de deur van ons christelijk hart aan te kloppen, aan de deuren van onze kerken... Ze staan daar, hebben de moed niet omdat we hen het vertrouwen ontnomen hebben: asjeblieft, laat dit nooit gebeuren. De deur zegt veel over het huis, en ook over de Kerk. Het beheer van de deur vraagt om aandachtig onderscheid en, tegelijkertijd, moet ze groot vertrouwen inboezemen. Ik wil graag een woord van dank besteden aan alle deurbewaarders: van onze woonplaatsen, van de burgerlijke instellingen, van de kerken zelf. Vaak kunnen de omzichtigheid en de vriendelijkheid van de portiersloge een beeld van menselijkheid en van onthaal bieden van heel het huis, reeds van bij de toegang. Er valt veel te leren van deze mannen en vrouwen die bewakers zijn van de ontmoeting - en onthaalplaatsen in de stad van de mens. Aan jullie allen bewaarders van de vele deuren, van woningen of van kerken, oprechte dank! Altijd met de glimlach, altijd de ontvankelijkheid tonen van dat huis, van dat kerkgebouw, zo voelen mensen zich gelukkig en welkom op die plaats.
5 Eigenlijk weten we heel goed dat wijzelf de bewakers en de bedienaren zijn van de Deur van God. En hoe heet de deur van God? Jezus! Hij verlicht ons over alle deuren in het leven, ook die van onze geboorte en van ons sterven. Hij heeft het zelf gezegd: "Ik ben de deur. Als iemand door Mij binnengaat, zal hij worden gered; hij zal in - en uitgaan en weide vinden" (Joh. 10, 9). Jezus is de deur die on laat binnenkomen en buitengaan. De schaapskooi van God is een schuilplaats, geen gevangenis! Het huis van God is een schuilplaats, het is geen gevangenis, en de deur wordt Jezus genoemd! En wanneer de deur gesloten is, zeggen we: "Heer doe de deur open!". Jezus is de deur die ons laat binnenkomen en buitengaan. Het zijn de dieven die de deur trachten te omzeilen: dat is eigenaardig, dieven trachten altijd langs een andere weg binnen te geraken, langs een venster, langs het dak maar ze vermijden de deur, omdat ze slechte bedoelingen hebben en ze dringen stiekem de schaapskooi binnen om de schapen te misleiden en te misbruiken. We moeten langs de deur gaan en naar de stem van Jezus luisteren: als we de klank van zijn stem horen, zijn we zeker, zijn we veilig. Dan kunnen we zonder vrees binnengaan en zonder vrees buitengaan. In die zeer mooie toespraak van Jezus wordt ook over de bewaker gesproken die als taak heeft open te doen voor de Goede Herder. 1 Pas als de bewaker de stem van de Herder hoort, opent hij en laat alle schapen binnen die de Herder bij zich heeft, alle, ook die verloren liepen in de struiken en die de Herder is gaan zoeken. De schapen worden niet door de bewaker gekozen, niet de secretaris of secretaresse van de parochie kiest ze; de schapen zijn uitgenodigd, ze zijn door de Herder gekozen. Ook de bewaker luistert naar de stem van de Herder. Terecht kunnen we zeggen dat wij moeten zijn zoals die bewaker. De Kerk is de huisbewaarster van het huis van de Heer, ze is niet de meesteres van het huis van de Heer.
6 Het Heilige Gezin van Nazareth weet goed wat een open of gesloten deur betekent, voor wie een kind verwacht, voor wie geen schuilplaats heeft, voor wie aan het gevaar tracht te ontkomen. De christelijke gezinnen maken van hun huisdrempel een klein groot teken van de Deur van de barmhartigheid en van het onthaal van God. Het is precies daaraan dat de Kerk moet herkend worden, in elke uithoek van de wereld: als bewaker van een God die aanklopt, als het onthaal van een God die niet de deur voor je neus dichtklapt met de smoes dat je niet van het huis bent. In deze geest gaan we naar het Jubeljaar: er zal de heilige deur zijn, maar er is ook de grote barmhartigheid van God! Moge er ook de deur van ons hart zijn zodat we allen de vergeving van God ontvangen en op onze beurt vergiffenis schenken door allen op te nemen die aan onze deur aankloppen.
Vandaag het hoogfeest van Maria Boodschap Aankondiging van de Engel Gabriël aan Maria
Negen maanden vr.de geboorte des Heren herdenken wij hoe zijn komst door de engel Gabriel werd aangekondigd. Om duidelijker te laten uitkomen dat 25 maart eerst en vooral een feest des Heren is, heeft men in de nieuwe Liturgische Latijinse boeken de oorspronkelijke benaming van dit feest hersteld: aankondiging van de Heer. Op deze dag vieren wij het begin van onze verlossing, de vervulling van het profetisch woord zoals dit in het Evangelie wordt vermeld. Zie, maagd zal zwanger worden en een zoon ter wereld brengen (Mt. 1, 23), de intrede van Christus in deze wereld; slachtoffers en gaven hebt Gij niet gewild maar Gij hebt voor Mij een lichaam bereid... Ik ben gekomen, o God, om Uw wil te doen. (Hebr. 10, 5-7)
De kern van het christendom laat zich in een korte zin samenvatten,zo hield de paus zijn toehoorders vandaag voor tijdens het middaggebed op het Sint-Pietersplein. De zin “En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond”is een steeds weer verbazingwekkende theologische uitspraak van de evangelist Johannes die het “hele christendom” omvat, aldus de paus.
'Enorme liefde' Het betekent dat God, door Jezus, in de menselijke geschiedenis binnentrad, en sterfelijk en kwetsbaar werd om de mensen heel nabij te zijn, aldus Franciscus. Behalve de zonde bleef niets menselijks Christus vreemd. Zijn geboorte, die met Kerstmis gevierd werd, is de uitdrukking van deze “enorme liefde van God voor de mensheid”, zei de paus.
Alle mensen zijn kinderen van God en behoren daarmee tot een grote familie, aldus de paus.
Iedereen heeft de taak te helpen om van de wereld een "gemeenschap van broeders" te maken en te zorgen dat het er in de samenleving rechtvaardiger en meer solidair aan toe gaat, zei hij tijdens de Angelustoespraak op Nieuwjaar. Daarvoor hadden zich op het St.-Pietersplein rond 100.000 mensen verzameld.
Christelijke hoop Eerder die ochtend had de paus in zijn preek opgeroepen 2014 met vertrouwen en daadkracht tegemoet te zien. Christenen putten hun hoop niet uit “breekbare menselijke beloften" of een eenzijdig toekomstoptimisme. In plaats daarvan moet elk mens vertrouwen op Gods liefdevolle bescherming en Zijn Voorzienigheid. Zijn zegen geeft kracht, moed en hoop, zei paus Franciscus.
Moed In zijn angelustoespraak waarschuwde de paus om niet onverschillig te staan tegenover oorlogen en geweld en geen onrecht te accepteren dat in vele delen van de wereld heerst.
Het komt erop aan zich moedig voor vrede en verzoening in te zetten en alle verleidingen tot wraak, arrogantie en corruptie te weerstaan.
Ware vrede vereist zachtmoedigheid en de geweldloze kracht van de waarheid en de liefde, zei de paus. Iedereen moet daarmee in zijn eigen omgeving beginnen.
Werelddag van de vrede De katholieke kerk viert het eerste januari als Werelddag van de Vrede. Dit jaar luidt het thema "Broederschap, fundament van de weg naar vrede". Het initiatief gaat terug op paus Paulus VI (1963-1978) en werd voor het eerst in 1968 gevierd. In zijn eerder al gepubliceerde vredesboodschap roept paus Franciscus op tot een meer rechtvaardige samenleving als basis voor een duurzame vrede.
Opkomen voor anderen Op oudejaarsavond deed de paus een beroep op de burgers van Rome om grotere solidariteit te tonen met de armen, vluchtelingen en anderen in nood.
Rome zou nog mooier zijn als het rijker was aan menselijkheid en gastvrijheid, zei hij. De inwoners en de toeristen mogen hun ogen niet sluiten voor de sociale problemen van de stad. Opkomen voor een menselijke behandeling van de vele vluchtelingen en werklozen in Rome is ieders zaak, niet alleen voor de officiële instanties, aldus de paus tijdens de vespers in de St.-Pieter.
Misschien bent u gelovig, misschien ook niet, of u gelooft wel in God, maar u bent niet kerkelijk. Het kan ook zijn dat u christen bent, maar niet katholiek. Of bent U een agnosticus, iemand die op zoek is naar de zin van het leven, naar het bestaan van God? Misschien voelt u zich meer geïnspireerd door Zen, of Boeddhisme.
Zelfs een atheïst moet in de gaten hebben dat er sinds het aantreden van Paus Franciscus, heel wat gebeurt, in de Kerk, maar ook in de wereld.
.....
Paus Franciscus is een nederig mens, maar toch inspireert hij massa’s. Steeds meer en meer.
Hij organiseert heel bijzondere ontmoetingsmomenten voor gelovigen, anders gelovigen en ook ongelovigen. Op KTO een Franse katholieke zender, kan men bijna al deze evenementen volgen.
Die zender is te vinden op digitaal TV van Belgacom zender 299. Maar ook op internet vindt men alle video’s om op een moment dat het u schikt te bekijken en beluisteren.
U kunt er samen bidden, de Rozenkrans aan de grot te Lourdes, Eucharistie- en andere vieringen, die op video opgenomen zijn en of rechtstreeks worden uitgezonden.
A.s. vrijdag is eveneens een belangrijke dag. Dan gaat Paus Franciscus naar Assisi, naar de plaats waar zijn naam-genoot, na zijn roeping en bekering, een heilig leven heeft geleid.
Hierna vindt U het programma van de dag.
Vendredi 4 et samedi 5 octobre
Le Pape François à Assise - Programmation spéciale
KTO en direct d'Assise
8h00 : Rencontre avec les enfants malades à l'Institut Serafico.
9h30 : Rencontre avec les personnes assistées par la Caritas.
10h15 : Visite de la Basilique Supérieure Saint-François.
11h00 : Messe sur la place Saint-François d'Assise.
14h45 : Rencontre avec le clergé, les consacrés, les membres de conseils pastoraux,cathédrale Saint-Rufin.
16h15 : Vénération du corps de sainte Claire et rencontre avec les moniales, basilique Sainte-Claire.
17h30 : Prière à la Portioncule.
17h45 : Rencontre avec les jeunes.
18h45 : Visite au sanctuaire de Rivotorto et au "taudis" de saint François.
8 december 2004 - Homelie - door Paus Johannes-Paulus II
Onbevlekte Ontvangenis van Maria
1
"Verheug u, Begenadigde, de Heer is met U" (Lc 1,28).
Met deze woorden van de aartsengel Gabriël richten wij ons meerdere keren per dag tot de Maagd Maria. Met enthousiaste vreugde herhalen wij deze woorden vandaag, op het hoogfeest van de Onbevlekte Ontvangenis, terwijl wij de 8e. december 1854 gedenken, waarop de gelukzalige Pius IX juist hier in de Basiliek van het Vaticaan dit bewonderenswaardige dogma van het katholiek geloof afkondigde.
2
Hoe groot is het mysterie van de Onbevlekte Ontvangenis dat de Liturgie van vandaag ons voorhoudt! Een mysterie dat onophoudelijk de beschouwing van de gelovigen aantrekt en het nadenken van de theologen inspireert. Het thema van het Congres waarnaar ik zo juist verwees - "Maria van Nazareth ontvangt de Zoon van God in de geschiedenis" - bood een gunstige gelegenheid de leer uit te diepen van de onbevlekte ontvangenis van Maria als voorwaarde om in haar maagdelijke schoot het vleesgeworden woord van God te kunnen ontvangen, de Redder van het menselijk geslacht.
"Begenadigde" , "kecharitomenè": met deze aanspreking richt, volgens het oorspronkelijke Grieks van het Evangelie volgens Lucas, de engel zich tot Maria. Dit is de naam waarmee God door zijn boodschapper de Maagd heeft willen kwalificeren. Zo heeft hij haar gedacht en gezien, van eeuwigheid: ab aeterno .
3
In de hymne uit de brief aan de Efeziërs, die zojuist werd voorgelezen, prijst de Apostel God de Vader omdat Hij "ons in de hemelen in Christus heeft gezegend met elke geestelijke zegen" (Ef. 1,3). Hoe bijzonder is de zegen waarmee God zich tot Maria gewend heeft vanaf het begin der tijden. Waarlijk gezegend zijt gij, Maria, onder alle vrouwen.
De Vader heeft haar in Christus nog voor de schepping van de wereld uitgekozen opdat zij heilig en onbevlekt zou zijn voor zijn aanschijn in de liefde, en haar als eersteling voorbestemd voor de aanname tot kind door het werk van Jezus Christus.
4
De voorbestemming van Maria hangt, net als die van ieder van ons, samen met devoorbestemming van de Zoon. Christus is dat "kroost" dat volgens het boek Genesis "de kop verbrijzelen zal" van de oude slang 3 ; Hij is het Lam "zonder vlek" (Ex. 12, 5; 1 Pt. 1, 19), geofferd om de mensheid te verlossen uit de zonde.
In het vooruitzicht op zijn heilzame dood werd Maria, zijn Moeder, gevrijwaard van de erfzonde en van elke andere zonde. In de overwinning van de nieuwe Adam, is ook die van de nieuwe Eva vervat, de moeder van de verlosten. De onbevlekte is zo teken van hoop voor alle levenden die door het bloed van het Lam (Openb. 12, 11) de Satan hebben overwonnen!
5
Beschouwen wij nu vandaag het nederige meisje van Nazaret, heilig en onbevlekt voor het aanschijn van God in de liefde, in die liefde die in haar oorspronkelijke bron God zelf is, één en drievuldig.
Wat een verheven werk van de allerheiligste Drievuldigheid is de Onbevlekte Ontvangenis van de Moeder van de Verlosser. In zijn Bul Ineffabilis Deus heeft Pius IX eraan herinnerd dat God in een en hetzelfde besluit de oorsprong van Maria en de Incarnatie van de goddelijke wijsheid heeft vastgelegd.
6
Het "ja" van de Maagd op de aankondiging door de Engel staat in de concrete context van ons aardse bestaan , in nederige gehoorzaamheid aan de wil van God om de mensheid te redden, niet uit de geschiedenis maar in de geschiedenis . Inderdaad heeft de nieuwe Eva, bewaard als zij gebleven is tegen elke vlek van de oorsprongszonde, op bijzondere wijze de weldaad ondervonden van Christus' werk als aller volmaaktste Middelaar en Verlosser. Als eerste door haar Zoon verlost, ten volle delend in zijn heiligheid, is zij al wat de Kerk verlangt en hoopt te zijn. Zij is de eschatologische icoon van de Kerk.
7
Hierdoor gaat de Onbevlekte, die "het begin" markeert "van de Kerk, bruid van Christus, zonder vlek of rimpel, stralend van schoonheid", het volk van God steeds vóór op de pelgrimstocht van het geloof naar het Rijk der hemelen
8
In de Onbevlekte Ontvangenis van Maria ziet de Kerk, geanticipeerd en in haar meest edele lidmaat, zich de verlossende genade aftekenen van Pasen.
In het gebeuren van de Menswording ontmoet zij onlosmakelijk met elkaar verbonden de Zoon en de Moeder: "Hem die haar Heer en Hoofd is, en haar die bij het uitspreken van het eerste fiat op het Nieuwe Verbond, de voorafbeelding is van haar bestaan als bruid en moeder"
9
Aan U, Onbevlekte Maagd, door God boven elk ander schepsel voorbestemd tot voorspreekster van genade en tot model van heiligheid voor heel zijn volk, vertrouw ik vandaag op bijzondere wijze heel de Kerk opnieuw toe.
Wees Gij het die uw kinderen leidt op de pelgrimstocht van het geloof, door hen steeds gehoorzamer en getrouwer te maken jegens het Woord van God.
10
Wees Gij het die elke christen begeleidt op de weg van de bekering en de heiligheid, in de strijd tegen de zonde en in de zoektocht naar de ware schoonheid die steeds afdruk en weerschijn is van de goddelijke schoonheid.
Wees Gij het tenslotte die voor alle volkeren vrede en heil verkrijgt. De eeuwige Vader, die U gewild heeft als onbevlekte Moeder van de Verlosser, moge ook in deze tijd en door middel van U de wonderen van zijn barmhartige liefde hernieuwen. Amen.
Medjugorje is het spirituele centrum van de wereld.
Zalige PausJoh.Paulus II
Christen-vervolging
'En, terwijl ik de slaap niet kon vatten, wist ik, ineengedoken tegen een ijskoude muur: iemand denkt op dit moment aan mij en pleit voor me bij de Heer.'
Irina Ratoesjinskaja (zeven jaar in Russisch werkkamp)
Dit zijn de martelaren van deze tijd. Vergeten wij hen niet in ons gebed
U wil ik loven Heer met heel mijn hart, ik zal verhalen van Uw grote daden, Uw Naam wil ik bezingen .
U wil ik loven Heer, met heel mijn hart, U bent voor mij de oorzaak van mijn vreugde, Alleluia.
Ik ben Louise
Ik ben een vrouw en woon in Vlaanderen (Belgiƫ ) en mijn beroep is huisvrouw.
Ik ben geboren op 31/01/1945 en ben nu dus 79 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: ZOEK eerst het RIJK GODS en Zijn Gerechtigheid en de rest zal U geschonken worden. (Bijbel).