Deze morgen vertrok iedereen nmet uitzondering van de boot die achter ons lag. Twee voeren richting Charleroi en de twee andere richting Mons. We zijn na het ontbijt en het binnen leveren van de sepkey verder gevaren tot aan de nieuwe publieke kade in Manage. Dat is maar een vijftal kilometer maar dat leek ons een goede plaats om een paar dagen wild te liggen en de streek rond La Louivière verder te verkennen.
Werkingsprincipe oude liften. Bovenzijde lift 1. Benedenzijde lift 1 met een rondvaartboot in de rechter bak.
Onze fietstocht van vandaag voerde ons van de kade langs het industrieterrein Brique d’Or naar 68.20.58 langs het Canal du Centre tot aan de Cité Rein Astrid. Vervolgens langs het Gare La Louvière-Centre en de Cité du Bocage. Langs de Terril Saint-Hubert op tot La Paix en zo via 36.35.37 tot aan het oude Canal du Centre. Dit volgde we langs Houdeng-Aimeries, voorbij de twee historische oude scheepsliften 2 en 3 tot aan nr 4. In Strépy-Bracquegnies was het kermis en op het jaagpad tussen 45 en 11 stonden allemaal food-trucks opgesteld en was het zeer druk waardoor we een stuik te voet moesten.
Grote lift Stépy-Thieu. De rij tegengewichten van de rechter bak die boven is. Rotonde onder de kanaalbrug. Veiligheidsdeur
Vervolgens kwamen we aan de oude scheepslift van Thieu waar net de rondvaartboot naar beneden zou gelaten worden. We wachtten even tot hij boven en de bak was en reden dan met de fiets naar de onderzijde gezien we daar een beter zouden hebben op de werking van de lift. Na het einde van de schutting reden we over het jaagpad van het “nieuwe” Canal du Centre tot aan de grote lift van Strépy-Thieu. Hier was echter geen beweging dus reden we maar verder. Via 17 moesten we de 78 meter omhoog fietsten tot op het jaagpad boven de lift. Even later fietsten we over de Sart Canal Bridge met daaronder de Giratoire du Pont-Canal. Via het jaagpad fietsten we verder tot aan de ligplaats in Manage.
VUD VUT U-Teller SD ST VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
00:40 36:15 4177,3 0 25 5 199 28 866 0 27 00,00 €
|