hobby wandelen en fietsen
  • 9-8-2015 100 km Fietsdodentocht Bornem

Een interessant adres?
    Ik ben Top Adriaan
    Ik ben een man en woon in Overijse (België) en mijn beroep is Slager op pensioen.
    Ik ben geboren op 07/04/1942 en ben nu dus 82 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wandelen, fietsen en sport in het algemeen.
    Super Audax nr 7 Initiater wandelen en fietsen
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19-2-2011 50 Km Nalines
    Marcheurs du XII Marcinelles  Marche du Bois du Cazier

01-03-2011, 16:33 Geschreven door Adriaan Top

14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13-2-2011 Peter-en meter dag Scherpenheuvel
    Als Peter van de Justus Lipsius wandeling en fietsknooppunt lus 94 ben ik uitgenodig door Toerisme Vlaams-Brabant voor deelname aan de negende Peter-en Meterdag in het Cutereel Centrum Den Egger. Afspraak om 10.45 uur en ik heb gekozen voor een geleid bezoek aan stad en basilick, die zeker wel de moeite waard is om te bezoeken. Om 13 uur hadden we een broodjelunch in CC Den Egger en toegang tot de infostands. Vervolgens om 14.30 uur een feestzitting met toespraak door Monique Swinnen, Gedeputeerde voor Toerisme met daarna toelichting bij de monitoring van de wandel-en fietsroutes door Petra Moons, medewerker productonwikkeling Toerisme Vlaams-Brabant en een optreden van muziekgroep Clochard. Dit alles werd afgesloten met een receptie en kregen we het boek streekproducten Vlaams-Brabant als aandenken. Ik kijk er naar uit om regelmatig de routes te gaan verkennen.

14-02-2011, 11:21 Geschreven door Adriaan Top

07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6-2-2011 Linkebeek-Poluc Marching Team
    Start gemeenteplein zaal Malahoff Linkebeek. Prachtige wandeling in de omgeving van Beersel-Lot-Drogenbos, met kleine veldwegen en veel natuur. Bij de aankomst nog even nagepraat met diverse bekenden.

07-02-2011, 20:45 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5-2-2011 Euraudax Arlon 50 Km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Start om 10 uur buffet de la gare.Bij de inschrijving kregen we van organisator en baankapitein Didier een overzicht van de tussenafstanden en bevoorradingsplaatsen, daar stond per lus van 25 km. 1ste lus rond Arlon met mogelijkheid van een middagmaal in het buffet van de statie. Voor de tweede lus, met wagenrust Tontelange en Stochem met streekproducten vleestaart Gaumais en een frisse Orval.Om 20 uur bereikten we de eindmeet. Nam afscheid en voldaan vertrok ik vrijwel onmiddelijk huiswaarts. Met dank aan de volledige organisatie.

07-02-2011, 20:35 Geschreven door Adriaan Top

03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30-1-2011 Mannekenpis-tocht Geraadsbergen
    Tussen de Muur en Dender, op bezoek bij "Manneken Pis"met dank aan Padstappers Geraadsbergen,  méér dan één wandeling waard . In de vlaamse Ardennen kwamen zondag 3.007 wandelaars toe in Geraadsbergen. Ze zouden deelnemen aan de 18 de Manneken Pistocht, één heerlijke natuurtocht in combinatie met de talrijke monumenten van de drie M-stad ( Manneken- Pis, Muur en Mattentaard) Goede ontvangst van de Padstappers in de startzaal "De Spiraal alles goed georganiseerd. Onze tocht begon langs de Dender.  Jammer van het vele zwerfvuil. Het zonnetje kwam piepen in het gezond vriesweertje. We mochten de heuvels op van het gloeient landschap der Vlaamse Ardennen met prachtige vergezichten en wandelen op eigen tempo langs uitgepijlde omlopen, passage aan 't oudste Manneken-Pis en de prachtige markt met heel wat monumenten

03-02-2011, 11:48 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29-11-2011 Euraudax 50 Km Leuven-Ottignies
    Start Café Sport, voor het station van Leuven om 9 uur. Het was een aangenaam en leuk parcours langs Oud- Herverlee, Meerdaalbos met 50 min rust aan de camping- Tourinnes-La-Grosse en een café rust in Wavre, met aankomst om 19 u aan café Duchêne Ottignies en het weer was best aangenaam. Ik wil met deze Euraudax Wavre bedanken voor werkelijk één uitstekend verzorgde Euraudaxwandeling.

03-02-2011, 11:13 Geschreven door Adriaan Top

26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25-1-2011 Bibbertocht Wezenmaal
    In de startzaal Sint-Martinus is het zeer rustig, de regen kon op geen slechter tijdstip vallen. Als ik de startzaal, in de schaduw van de kerk naar links verlaat gaat het richting het staatsnatuurreservaat Benniksberg in. De talrijke wandelpaden zijn herschapen in modderige wegen, het is soms echt harken om erdoor te ploeteren. In de parochiezaal Gelrode hebben we  onze eerste caférust. Daarna maken we nog een lus van 8 Km door open velden,stijgend en dalend gaat het verder, om even later halt te houden voor een glaasje jenever aangeboden door WK Werchter. Opnieuw volgt er een stevig klim die ons naar boven brengt naast het Heilige Hartbeeld. Een afdaling later, komen we voorbij de Wesenmolen naar de dorpskern om de parochiezaal binnen te gaan. Ik ben aangenaam verrast dat er ondanks de regen nog zoveel deelnemers zijn komen opdagen.

26-01-2011, 15:19 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23-1-2011 Les Guibolles Mont-Saint-Guibert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met " les Guibolles" in het Land van Villers.
    Op nog geen half uurtje van Overijse ligt het Waals-Brabantse dorp Mont-Saint-Guibert. Dus al vroeg in de morgen op naar de winterwandeling van les Guibolles. Gestart wordt voor een tocht van 21 Km vanuit de ruime feestzaal vlak onder de toren van de Saint jean Baptiste kerk die op een rotspunt boven het dorp uittroont.Wij wandelen onmiddelijk een steegje af dat wat ons lager beneden in het dorp afzet en gaan dan mee met het riviertje de Orne in een prachtig natuurkader, weiden, lage bosjes, steeds op en af op een smal pad. Veel is niet te zien, want een hardnekkige mist komt het plezier bederven en bovendien valt er af en toe wat regen. Ondanks het miezerig weertje hebben meer dan 1.000 wandelaars hier vandaag kunnen genieten in een minder gekend gedeelte van ons land.

26-01-2011, 14:45 Geschreven door Adriaan Top

24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22-1-2011 Euraudax 50 Km Duinbergen
    Start om 9 uur richting Knokke-Zoutte. Leuke hellende weggetjes wisselden elkaar af en met een glimp op de prachtige woele zee. Tijdens de eerste lus vonden twee wagenrusten plaats waar je kon kiezen tussen koffie en gluhwein. Zonnig kon je de hemel onmogelijk noemen, maar de voorspelde regen bleef hier aan de kust gelukkig uit. Voor de tweede lus van 25 Km leidde baankapitein Dirk ons righting Heist en Zeebrugge. Om 17u30 kwamen we aan The Boat House waar we een caférust hadden. Om 19u zat de tocht erop en treinde ik huiswaarts. Met dank en een dikke proficiat aan de volledige organisatie.

24-01-2011, 15:22 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewegen:stappen,lopen,fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Stappen is een ideale activiteit om meer beweging in te bouwen in je dagelijkse leven. Met tienduizend stappen per dag(ongeveer anderhalf uur) verbruik je ongeveer 300 à 400 kilocalorieén en bereik je de stapnorm. Tienduizend stappen lijkt misschien veel, maar bedenk dan even dat de doorsnee Belg een paar generaties terug 18.000 stappen per dag zette. En nee, onze voorvaderen werkten niet allemaal op het veld. Het probleem is dat onze leefomgeving de laatste dertig jaar helemaal veranderd is, waardoor we nog amper bewegen. We gaan naar het werk met de auto, we zitten op een bureaustoel en 's avonds liggen we in de sofa...maar we zijn hier spijtig genoeg niet voor gemaakt. Kijk maar naar kinderen, die een natuurlijke neiging tot bewegen hebben. Meer dagelijkese beweging klinkt als je leven omgooien, maar dat is het niet. Het is een kwestie van een paar nieuwe gewoonten aan te kweken. Neem de trap in plaats van de lift, probeer al wandelend te telefoneren, parkeer niet altijd vlak voor de deur. Een handig hulpmiddel om te weten of je genoeg beweegt, is een stappenteller. Het toestelletje geeft op elk moment aan hoeveel stappen je die dag al hebt gezet. Uit onderzoek blijkt dat mensen die een stappenteller gebruiken, 2.000 stappen per dag meer zetten dan mensen die geen stappenteller gebruiken. www.10000stappen.be

24-01-2011, 11:09 Geschreven door Adriaan Top

18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15-1-2011 Euraudax Stembert 100 Km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag gaat voor de 25 ste keer de 100 Km Euraudax van Stembert door. Stembert hoort bij Verviers. Ik neem de trein naar Eupen. In Verviers stap ik af en ginder neem ik de TEC-bus nr 702 tot de kerk van Stembert.De start vond net als de vorige jaren plaats in de zaal Chanteloup te Stembert. Ik begroet er de bekenden en minder bekenden. We schrijven ons in voor de enige mogelijke keuze 100 Km.Om 14.00 u vertrekken we door en rond Verviers het is so en so  een mooie en afwisselende tocht. De bevoorradingen zijn goed geregeld. Omdat het een jubileumtocht is worden we als wandelaars extra verwend: verjaardagstaart en muzikale animatie bij de aankomst.
    Exat om 10 u bereikte we de zaal Chanteloup, stempelden we af en vertrok ik voldaan na reeds 11 deelnamens huiswaarts. Met dank en een dikke proficiaat aan de volledige organisatie.

18-01-2011, 00:00 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (2)

11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8-1-2011 Wandelweekeng Voeren 50 Km Berneau
    Rond 8u30 kon ik vertrekken grootendeels kronkellend op en over de grens met Nederland. Al snel merken we ook dat het goed geregend heeft, maar iedereen is goed voorzien voor de modderpaden en op een paar buien na in de namiddag blijft het voornamelijk droog. We kunnen onderweg dan ook genieten van prachtige vergezichten.

11-01-2011, 21:23 Geschreven door Adriaan Top

07-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6-1-2011 Euraudax 25 Km Leuven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vertrek om 10 uur in café sport rechtover het station. Eerst hebben we een tocht langs bezienswaardigheden van Leuven met op verschillende plaatsen uitleg van Antoine. Daarna verlaten we de stad en trekken we door Wygmaal en in Wilsele hebben we een caférust. Naar het einde toe in het domein Kessel-Lo is het oppassen. Eens buiten het domein wacht ons een nieuwjaardrink en ondertussen hebben we dan al 23,5 Km.
    Met 71 waren we op deze winterse tocht met veel afwisseling.

07-01-2011, 15:50 Geschreven door Adriaan Top

03-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. 29 decemer 2010_Euraudax Luik - 25 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mijn laatste wandeling voor 2010 gaat door in het hartje Luik in een winters landschap, starten nabij het treinstation Gare des Guillemins voor 25 km. parken, smalle steegjes, de Maas ieder hoekje wordt bezocht, overwinnen de helse trappen naar de Citadelle en als kers op de taart toeren we nog op de grote gezellige kerstmarkt. Vooraleer we met de trein huiswaarts keren bezoeken we in het station de grote tentoonstelling SOS-PLANET van de oertijd tot nu, de tentoonstelling is zo groot dat we een... Album weergen .

Bijlagen:
    Euraudax+Liège+119[1].jpg (46 KB)

03-01-2011, 00:00 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (1)

19-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19-12-2010 Brussels 10 Km Gaston Roelants
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sneeuw houdt topers niet tegen.
    Bijna 2000 deelnemers present in Brussel.
    Uitslag: www.carrefourrunningtour.be
    Nr 1036 Top Adriën Plaats,categorie 2M65

19-12-2010, 00:00 Geschreven door Adriaan Top

18-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18-12-2010 Dag van de trainer te Gent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Meer dan 16.500 trainers uit uiteenlopende sporttakken hebben op 18/12/2010 deelgenomen aan de 4é dag van de trainer, dit keer in een ondergesneeuwd decor.
    Ook voor de 4 e editie werden kosten noch moeite gespaard.De deelnemers konden kiezen uit een totaal pakket met uithoudelijk 27 workshops. Die waren verspreid over de mooie accommodatie van het bloso- centrum Gent.Niet minder dan 39 verschillende sprekers waren er. Deze experten in hun domein of sporttak toonden ons de nieuwe inzichten en ontwikkelingen in onze sporttak of in algemene aspecten van sportbeoefening en trainingsleer.
    Naast de hoofbetrachting om gediplomeerde trainers bij te scholen, is de dag van de Trainer ook een ontmoetingsplaats tussen de deelnemers en een breed scala van actoren in het sportlandschap. Op de informatiemart stelden 45 standhouders zich voor aan de deelnemers. Dat waren sportfederaties, overkoepelende organen zoals de Vlaamse Sportfederaties, onderwijsinstellingen met ee LO-opleiding en bedrijven uit zowel de non-profit-sector.
    Ook aan het sociale aspect werd de nodige aandacht besteed met een ontbijt, lunch en een afsluitende receptie. Dat zijn immers de momenten die zich bij uitstek lenen om informatie ontmoetingen tussen trainers en oude bekenden tot stand te laten komen.
    Ik koos voor workshop: Recreatie en competitie ,een gesel of een zegen voor de trainer?
    Tijdens deze workshop wordt ingegaan op de vraag of competitie en recreatie kunnen samengaan binnen dezelfde sportclub en zo ja, hoe pakken we dat aan ?
    En voor workshop: Breng 55 + in beweging.
    Er is nood aan sportbegeleiders voor het groeiend aantal sportieve senioren. Deze sportbegeleiders dienen, naast de specifieke kennis van de sport, ook op de hoogte te zijn van de invloed van het verouderingsproces en de invloet van fysieke inspanningen bij ouder wordende mensen.
    Uit de reacties van vele deelnemers viel af te leiden dat ze de moeilijke verplaatsing, omwille van de overvloedige sneeuwval en de koude temperaturen, meer dan de moeite waard hebben gevonden.

18-12-2010, 00:00 Geschreven door Adriaan Top

11-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11-12-2010 Wandeltocht door het hart van Brussel
    De wandeltocht is volledig uitgestippeld en geeft u de  gelegenheid de belangrijkste gebouwen van Brussel in een feestelijk verlichte sfeer te ontdekken.
    Buiten het Gemeentehuis van Schaarbeek kunt u ook nog, het Koningsplein met de St- Jacob op Coudenbergkerk en het standbeeld van Godfried van Bouillon, de Grote Zavel, de Anneessenstoren, Manneken- Pis, de grote Markt met het Stadhuis van de stad Brussel en het Broodhuis, de Beurs, het Martelarenplein, de Muntschouwburg, de Koninklijke St-Hubertusgalerij, de St-Michiels en Goedele Kathedraal, het park van Kunstberg, de St-Katherinakerk en de Zwarte Toren, de Rijke-klarenkerk, het St-Goriksplein en het paleis de Justitie bewonderen

11-12-2010, 00:00 Geschreven door Adriaan Top
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bastogne 11/12/2010
    33 E Bastogne Historic Walk

De geschiedenis van Bastogne hangt nouw samen met de slag om de Ardennen: de Mardassenheuvel, het monument dat in de vorm van een Amerikaanse ster werd opgericht, blijft een ongeschonden symbool van Amerikaanse soldaten die sneuvelden voor onze vrijheid.
    Wij vertrekken met onze wandeling vanuit het sportcentrum juist buiten de Trierse poort. De sneeuw geeft ons een duidelijk beeld van hoe het was in die winter van 1944-45. Als we langs de ingraven soldaten wandelen en zien hoe ze zich proberen warm te houden gaan onze gedachten uit naar degene die hier om onze vrijheid hun leven gelaten hebben en hoe ze afgezien hebben. We wandelen door de velden en weilanden een dikke 30 cm sneeuw maakt het niet gemakkelijkere. We komen langs de kazerne en wandelen naar het centrum van de stad , naar het grote plein met de "Sherman tank" waar we kunnen genieten van de parade die door de straten marcheren. Zo eindigt een prachtige wandeling in Bastogne. Ook denken we op deze dag toch ook aan de honderdduizenden dapper mannen die hun leven lieten voor onze vrijheid.

11-12-2010, 00:00 Geschreven door Adriaan Top

08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fwd: ik wandel of fiets in de natuur

We danken je van harte voor je inzet voor de biodiversiteit en onze planeet! Je bent het engagement ik wandel of fiets in de natuur aangegaan. We worden meer en meer meegezogen in een steeds sneller ijlende draaikolk van werk en afspraken temidden beton en asfalt. De link tussen de mens en de natuur vervaagt en we verliezen uit het oog dat we een onderdeel zijn van biodiversiteit. Niets beter dan een zalige wandeling of fietstocht doorheen het rustige en wondermooie groen om ons terug dichter bij de natuur te voelen. Aarzel niet langer en wandel of fiets minstens éénmaal per maand door de natuur!
      Enkele tips om je engagement uit te voeren: Of je nu enkele uurtjes gaat kuieren of een dagenlange fietstocht maakt, verlaat de aangelegde paden nooit. Doe dit om de plaatselijke fauna niet te storen. Veel zoogdiertjes en vogels bouwen hun nest immers op de grond. Als je te dichtbij zou komen, kunnen ze hun nest en hun jongen in de steek laten … Wie de paden niet volgt, vertrapt misschien zelfs zeldzame inheemse planten, paddenstoelen of kleine diertjes. Hou je hond aan de leiband en zorg ervoor dat ook hij op het pad blijft. De aanleg van paden zorgt er bovendien voor dat wandelaars niet te veel grond vertrappelen, dat er minder erosie optreedt … en dat je niet verloren loopt! Wanneer je een natuurwandeling of fietstocht maakt, probeer dan de dieren zo weinig mogelijk te storen. In de winter is dit nog belangrijker dan in de andere jaargetijden. Haal ze niet uit hun schuilplaats, verras ze niet terwijl ze naar voedsel zoeken en maak ze niet wakker tijdens hun winterslaap. Anders verbruiken ze misschien hun allerlaatste reserves om weg te vluchten of zich te verschuilen. En dat zou hun dood betekenen! Ideetjes voor wandelroutes en fietstochten vind je onder andere op www.groteroutepaden.be.
      Op http://www.ikgeeflevenaanmijnplaneet.be/nl/engagement_MQP6WG3Y8838.aspx kan je een getuigenis toevoegen. Of kies hier een extra engagement. Het team biodiversiteit PS: Omwille van technische redenen is het niet mogelijk te antwoorden op dit bericht. Gelieve een mailtje te sturen naar biodiversiteit@natuurwetenschappen.be als je meer inlichtingen wenst, promotiemateriaal voor de campagne wil bekomen of brochures wil bestellen.

08-12-2010, 08:16 Geschreven door Adriaan Top

02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fwd: FW: 100 mijl 2011

Subject: 100 mijl 2011

Beste Centurions en andere wandelvrienden,   Vanuit de Surrey Walking Club hebben we het bericht ontvangen dat de 100 mijl 2011 zal worden  gehouden in het weekend van 20 op 21 augustus 2011.   De 100 mijl is niet zoals eerder verwacht in het Battersea Park in Londen, maar wordt gehouden in het Park Race Course van het dorp Lingfield. Dit dorp ligt in het midden van het Graafschap Surrey ten zuiden van Londen en ook nog ten zuiden van de M-25 en ten oosten van het vliegveld Gatwick. (uiteraard gemakkelijk te vinden via google-map)   Het zal zeer waarschijnlijk een ronde-parkoers worden, maar we weten nog geen nadere details. De start zal op zaterdag 20 augustus rond de middaguren plaatsvinden, doch ook dat wordt nog nader bekend.   Inschrijfformulieren zijn vanaf januari 2011 verkrijgbaar bij de secretaris van de Surrey Walking Club, Mark Easton.   Zie website en emailadres hieronder.      www.surreywalkingclub.org.uk   100msecretary@surreywalkingclub.org.uk      www.lingfield-racecourse.co.uk   Bij inschrijvingen gaarne ook een berichtje naar ons, de Centurion Vereniging Nederland. En kijk regelmatig op onze website voor nader nieuws www.centurionverenigingnederland.nl     Verder zal de Centurion-Bijeenkomst worden gehouden op 22 januari 2011 in Hilvarenbeek C-561 Ad Leermakers zal voor ons deze dag organiseren. Dus houdt ook deze datum vrij !!   Binnenkort zal weer een uitgebreide Centurion-Nieuws blad verschijnen.   Met vriendelijke groet, C-389 Piet Jansens