Reactie van Benoy, N.:
Ook in "De vragende partij" is de mobiliteit en het file leed overduidelijk een vraag die de burgers ernstig bezighoudt en dringend dient te worden aangepakt.
De in mijn regio specifieke problemen met mogelijke (gedeeltelijke) oplossingen:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
1. In St Job in 't Goor - Brecht is de E19 dagelijks in het nieuws. Ze zorgt er voor veel fileoverlast. Ook de bruggen die in deze gemeente te pas en te onpas worden opengezet voor de schepen, zorgen voor bijkomende en soms zeer lange files en de daarbij horende ergernissen in het dorp. Mogelijke oplossing? Maak tijdens de spitsuren een uurregeling voor de scheepvaart (zoals aan de Imalso tunnel in Antwerpen), De scheepvaart dient daar rekening mee te houden en moet tijdens de spitsuren in de gemeente wachten om door te varen tot de autofiles voorbij zijn.
2. In Malle dienen de burgemeester en de schepen voor ruimtelijke ordening zelf de wetten na te (laten) leven en overtredingen van de bouwvergunningen te bestraffen i.p.v. te seponeren. Dit is nu NIET HET GEVAL, Het gevolg: de betrokken oneerlijke aannemers blijven met onaangepaste en zéér zware vrachtwagens pal door de dorpskern en smalle straten rijden, zodat de files vergroten en de straten onveilig worden gemaakt (Malle is koploper van dodelijke ongevallen), privé eigendommen worden beschadigd. Maar de burgemeester -tevens advocaat in zulke zaak- negeert alle wetten en zorgt er mede door zijn vriendjespolitiek voor dat het fileleed blijft bestaan. Toch laat hij in alle kranten schrijven dat hij de mobiliteit zal aanpakken!!!. Wie durft dit politieke probleem eens aan te pakken?? Dat zou zeker al een gedeeltelijke oplossing zijn voor de mobiliteit. Indien gewenst stel ik dit dossier beschikbaar met bewijsmateriaal van hetgeen boven werd geschreven voor de heer Jan Schils.
|