Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.
    NAMISC

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

     Reactie van Decorte, E.:

    “Dat ze stoppen met banen te versmallen van vier naar twee vakken enz., Langs de ene kant maken ze van de pechstroken spitsstroken en op andere plaatsen maken ze busbanen waar er ene bus per dag passeert waarop er twee mensen en een paardenkop zitten.  Verder ligt die bus strook daar niets te doen, ganse stroken beton en asfalt liggen daar niets te doen. Dat ze ook stoppen met overal bloembakken en bulten te leggen die het verkeer toch maar hinderen. Maak de wegen opnieuw plat en recht. Ook een afschaffing van de voorrang van rechts zou een mooie zaak zijn. Dan moet je niet remmen voor ieder strontbaantje die op een bredere weg uitkomt. Geef gewoonde meest logische weg voorrang, Ook ben ik dat geleuter over bescherming van de zwakke weggebruiker zo beu als koude pap. Dat de zwakke weggebruikers eerst het verkeersreglement leren eerbiedigen; sommige fietsers rijden zelfs links rond een rond punt, en dan dat gelul met die zone dertig die te pas en te onpas wordt ingevoerd: afschaffen die handel. Toen ik klein was zeiden mijn ouders: pas op er komt een auto aan, maak een beetje plaats dat hij kan passeren. Nu lopen en rijden ze expres in uw weg, Het wordt tijd dat de automobilist  een beetje in ere wordt hersteld. Nu ben je precies een gangster als je met de auto rijdt. Als ik naar bepaalde wegen kijk zie ik voor één fietser honderden auto’s passeren. En wij spijzen dan nog de staatskas. Als de groenen geen auto kunnen verdragen dat ze op de maan gaan wonen. Bovendien zijn er velen die in een straat komen wonen en iemand anders mag er met zijn auto niet passeren. Vergeet niet dat er voor iedere straat die verkeersarm gemaakt wordt er een andere straat is die meer belast wordt. Ook de speelstraten mogen van mij afgeschaft worden want dit is een volledig verkeerde indruk dat men aan kinderen geeft. Zo, nu heb ik eens mijn gal kunnen spuwen en voel ik mij een beetje opgelucht.”




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    zeer juist graag minder onbekwame politici aub
    Zeer juist Mr - dit is natuurlijk de kern van de zaak waar je schrijft: "haal het mobiliteitsbeleid uit handen van die partijdige, bevooroordeelde en onbekwame politici. Breng het samen in 1 enkele organisatie voor het ganse land" we zouden beter af zijn, zonder politici die enkel aan hun eigen portemonnee denken en zeker niet in hun eigen vel zullen snijden. Ze denken niet aan het algemene belang, dat interesseert hen pas als ze zelf onder druk komen te staan.

    Mr.
    Ik ben het zodanig eens met uw gespuwde gal dat ik de tekst zelf zou kunnen geschreven hebben. Goed zo! Volhouden! Blijven zagen. Ik herhaal mijn suggestie in een vorige reactie: haal het mobiliteitsbeleid uit handen van die partijdige, bevooroordeelde en onbekwame politici. Breng het samen in 1 enkele organisatie voor het ganse land (en alle mogelijke wegen) en beman die organisatie met onafhankelijk denkende mensen die vanuit ervaring en toekomstgericht denken, een logische oplossing kunnen bedenken. Die mensen zijn in ons land in ruime mate beschikbaar en bereidwillig, alleen krijgen ze geen kans natuurlijk. Een voorbeeld van logisch redeneren komt van een Jezuiet die voor vele jaren, zijn naam ontsnapt me, een pleidooi hield voor de voorrang van LINKS. Voordeel? Men heeft altijd een rijstrook tussen het aankomend voorrangverkeer en jouw auto. Met onze voorrang van rechts is het juist omgekeerd: het voertuig dat voorrang heeft staat vlakbij het voertuig dat voorrang moet geven. Dus gevaarlijk, onlogisch en verwarrend. Vergelijk maar eens met Engeland waar de voorrang van RECHTS geldt voor het linksrijdend verkeer. Logisch, simpel, veilig. Misschien moeten we wachten tot Frankrijk die maatregel invoert. Zoals met de ronde punten die al eeuwen filloos werken in Engeland maar bij ons geweerd werden tot Frankrijk ze invoerde.




    Blog als favoriet !

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!