Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.
    NAMISC

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

     Reactie van Van Hullebus, JP.:

    “Want het zijn de vele op- en afritten die het fileprobleem veroorzaken. Verder moet men de km vergoeding afschaffen, dan zullen er al een pak minder wagens op de baan zijn.  
    Men moet het openbaar vervoer aantrekker maken. Ik weet zeker dat er al een pak minder files zijn, als men werktijden gaat spreiden en bepaalde uren van de dag het zwaar vervoer van de autostrades weert. Bijvoorbeeld geen zwaar vervoer tussen 07.00 en 08.00 uur, van 13.30 tot 14.30  en van 16.30 tot 18.00 uur.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen
    Dat er veel files zijn is te begrijpen, iedereen wil zo rap mogelijk op zijn werk zijn, en iedereen wil zo rap mogelijk weer thuis zijn na zijn werk. Al eens het openbaar vervoer genomen? Is trouwens heel duur en men verliest er veel tijd mee. Mijn vrouw werkt in Gent en als zij het openbaar vervoer neemt is zij per dag drie en een half langer onderweg als dat zij met de wagen gaat werken. En firmawagens zullen er altijd zijn , maar zij worden te pas en te onpas gebruikt. Dat zij gebruikt worden voor de fima tijdens de werkuren is geen probleem, maar er wordt op andere momenten te veel van geprofiteerd en dit kan vermeden worden zodat deze wagens van de baan zijn als het niet nodig is. En wat de vrachtwagens betreft, dit is momenteel moeilijk op te lossen aangezien het tegenwoordig allemaal just in time is. Ikzelf ben al 34 jaar vrachtwagenchauffeur en s'nachts kun je bij 90% van de firma's nergens gaan leveren of lossen, tegenwoordig in de meeste gevallen is er alleen te lossen en te leveren in de voormiddag tussen 8u en 12u of alleen leveren en lossen in de namiddag tussen 13u en 16u. S'vrijdags kun je in de namiddag zo goed als nergens meer terecht voor te leveren of te lossen want tegenwoordig begint het weekend op veel firma's al op vrijdagmiddag met als gevolg dat alle vrachtwagens terzelfde tijd op de baan zijn. Km vergoeding zou moeten afgeschaft worden , en het openbaar vervoer goedkoper maken en meer aangepaster zodat iedereen naar zijn werk en naar huis kan geraken met het openbaar vervoer op een aanvaarbare tijd en dan gaat men veel verkeer van de weg halen. Ik kom redelijk veel in grote industriezone's en er word al eens gesproken met veel werknemers, men komt dan tot de conclusie dat zij allemaal hetzelfde zeggen " zo een industriezone en er is geen openbaar vervoer"

    minder vrachtwagens in de dag
    graag veel minder ENORM GROTE vrachtwagens laten rijden in de dag en meer s' nachts. bovendien de haven beter benutten om het grootst transport ter plaatse te krijgen en daarna met kleinere bestelwagen. Er zouden op die manier minder dodelijke ongevallen zijn




    Blog als favoriet !

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!