Dit werd onze laatste rit van't jaar en hiervoor zijn er 17 kandidaten opgedaagd. De temperatuur was iets dragelijker dan de voorbije dagen, maar wel grijs en donker. Toch werd onze stopplaats aangedaan dit wel met 15 eenheden want 2 reden direct verder. Na op de terugweg nog een kleine lus te hebben gemaakt is iedereen behouden tegen 15.30h te Kessel aangekomen, zodat voor het donker ze allen thuis waren. De enige smet op dit ritje was dat het de laatste 7km zeer fijn is beginnen regenen, dus zij die nog verder moesten hadden enige pech. fvk
11 vertrekkers vandaag, rekening houdend met de temperatuur (0° maar gevoelstemperatuur -3) waren dit er nog veel. Na een half uurtje werd er beslist om de afstand terug te brengen naar een 60km, maar dit dan wel zonder tussenstop. Door de gure oostenwind was dit zeker genoeg, het belangrijkste is toch wel van enkel bezig te blijven de afstanden zullen we in de zomer wel doen! fvk
Koud en grijs, dat was het recept voor deze dag plus 18 dappere fietsfanaten en dit bij amper 2°C je zou met minder tevreden kunnen zijn. Na enige samenspraak werd er toch beslist van de rit tot in Scherpenheuvel te volbrengen wel zonder alle hoekjes en kantjes. Ons doel werd bereikt met de voorziene 38km tegen 14h. dus dit zat goed. Na een opwarming van 30min. werd de terugrit aangevat (zeer koud begin omdat de eerste km'rs dalende waren) maar eens Testelt voorbij kregen we terug warm. Zonder problemen tegen de klok van 16h. werd Kessel terug bereikt wat prima gepland was en we nog geen licht nodig hadden. fvk
Het is niet te geloven, in de winter periode zitten, maar als de zon er is zijn onze fietsers er ook, 20stuks. Waar is de tijd dat we in deze periode van het jaar amper aan 5 à 8 man geraakte, dit is natuurlijk de positieve zin maar het minder goede is toch wel dat het zomer tempo wordt gereden. Dat zou nu toch wel iets minder mogen zijn, ze zijn moeilijk in te tomen. De tocht ging met de wind in't nadeel naar Lille waar we een kleine 50km hadden gebold, van waaruit we redelijk kort terug zijn gekomen vermits er regen in de lucht hing, (die wij niet hebben gehad) waardoor de wegen er wederom nat bijlagen. Natuurlijk zal dit in de winter dikwijls het geval zijn, dus thuisgekomen een 2de maal plezier en kuisen maar!!!! fvk
Een redelijk droge start en bijna voltallig om wettelijk op de rijbaan te mogen fietsen, dus 14 deelnemers. Het was zelfs niet koud voor deze tijd en de oorspronkelijke stop (Wespelaar) werd behouden. Na een 10tal km'rs sloot er een onbekende fietser aan waardoor we zonder problemen de rijbaan op konden, deze is aan onze stop wel door gereden. Onze rit is zonder al teveel problemen verlopen, maar op het einde werd er druk gepraat dat je deze tijd toch niet veel verder kan fietsen dan een 80km, want om 15.40h; reden de wagens al met de lichten aan. Dus speel je beter op veilig, de afstand beperken en zeker tegen 16h. in Kessel. fvk
Droog maar zeer slechte vooruit zichten dat was het recept voor vandaag, met als resultaat 7 vertrekkers. Dit heeft echter niet lang geduurd eer er 2 man terug huiswaarts keerden. De over geblevene gaven uiting van een sterk karakter, maar dit weerhield niet, eens het echt begon te regenen ze allen verkleunde van de kou. Dus degene die niet waren opgedaagd hadden eigenlijk groot gelijk, voor wie zouden we het nog moeten doen? fvk
Vandaag stonden we met 13 man klaar en vermits het zeer donker weer was, werd er besloten van het einddoel te veranderen. En zo werd er vertrokken met als bestemming De Grote Pint zodat we onder alle omstandigheden konden inkorten. Bij onze stop hadden we een 42km en huiswaarts deden wij hier nog een 30km bij. Dit werd een goede keuze want om 15.15h. werd het al redelijk duister, en zou het niet goed zijn afgelopen als we naar Engsbergen hadden gefietst. Nu liep alles op wieltjes want als je hier enkele lekke banden had bijgedaan hadden we met licht kunnen huiswaarts keren. fvk
De Zon erdoor niet te koud en't was van dat, 26 vertrekkers en dit in de winter, als dat maar geen drama wordt volgend seizoen en we hier met 50 man gaan staan. Dit zou pas problemen meebrengen zeker voor het tijdverlies op de stopplaatsen maar goed zo ver zijn we nog niet. Het spijtige van de dag was, dat het cafe waar een mail naar toe was gestuurd deze te laat had gelezen en die dag hadden uitgekozen om te gaan shoppen. Deze hebben hun wel in de loop van de avond verontschuldigd. Gelukkig hadden we enkele 100de meter verder een andere stopplaats. Onze trip is uitstekend verlopen en zulke temperaturen vallen best in de smaak, maar dit zullen wel grote uitzonderingen zijn zeker? fvk
Met 14 man stonden we klaar want vanaf 10h. had het niet meer geregend. Toch werd er besloten van de eerste 20km zoveel mogelijk grotere wegen te nemen daar deze er droger bijlagen en dit bleek een goeie beslissing te zijn. Het tempo werd prima onder de 30km/h. gehouden, het is nu maar de bedoeling van bezig te blijven. De stop werd bereikt na 45km en we hadden de wind meestal in 't nadeel gehad dus zat het goed om terug te keren. Het strafste was in de omgeving van de Lilse Bergen, omdat het rond punt aan de E34 af is hebben ze een uitstekend brede asfalt door het bos volledig terug opgebroken, dus nu moeten de fietsers terug een stuk langs de zeer drukke verbindingsweg Beerse - E34, dit kan toch alleen maar in België-land hier zullen die van het groen weer wel tussen zitten. Het laatste halfuurtje viel er om de 100m hier en daar een spatje maar toch droog thuis. fvk
Dat we na enkele dagen van minder gunstig tot zelfs slecht weer hebben gehad, merkten wij vandaag heel duidelijk de zon scheen en er stonden waarempel 25 deelnemers voor onze rit naar Veltem. Nu voor deze trip werden de km'rs zoveel mogelijk beperkt daar we niet in een periode zitten om nog grote afstanden te doen, dus een 45km heen en een 40tal terug was zeker genoeg. Onder deze omstandigheden geraakt iedereen nog degelijk thuis, want ze wonen allemaal niet in Kessel waar toch goed rekening mee moet gehouden worden. Het was ruim fris, maar liever dit dan die smerige regen, en nu maar hopen op meer van dat. fvk.
Door omstandigheden werd het doel van vandaag gewijzigd, Loenhout werd vervangen door Mol-Ezaart. Vertrokken werd er langs Emblem zodat we daar onze 27e fietser konden op- pikken en zo via 't vispluk, het ijsboerke, de Ark van Noë en de bloemmolens van Geel ten Aard naar ons doel in Mol. Onderweg hadden wij een akkefietje met een mooi glimmende tereinwagen, die bleef namelijk pal in het midden op een smal weggetje rijden zodat de zijspiegel werd geraakt. Hierbij werd er door de groep halt gehouden en een druk gesprek volgde. Schijnbaar was dit een van die 4x4 wagens waar je niet in het zand mee mag rijden ????? Uiteindelijk werd Mol bereikt waar we een nieuwe stopplaats gingen uitproberen, met name "Het Buurthof" dit was simpel maar degelijk, zeker niet duur en een uitbaatster met een donker tintje. Dus allen tevreden huiswaarts en als toemaatje waarschijnlijk nog één van de laatste zonnige dagen van 2007. fvk
Donkere weersomstandigheden en toch 22man geen wind maar wel veel druk, en dan is het ook duwen om verder te geraken. Maar met deze groep is dit geen probleem. Na het eerste gedeelte redelijk lang te hebben gemaakt zou er in Geel ten aard gestopt worden, maar dit was niet mogelijk omdat de zaak dicht was en toch was er het weekend voordien een mail naar gestuurd waarop niet gereageerd werd. Uiteindelijk zijn we in Achter Olen in een knappe taverne gestopt waar het zeker niet duur was. Dan zijn we toch nog thuisgeraakt na 3 lekke banden waardoor het wel een halfuurtje later was dan normaal, voor deze rit wordt volgende keer terug uitgeweken naar Den Driehoek in Mol-millegem dit zouden nieuwe uitbaters zijn? fvk
De zon kwam er door en direct een hoop volk (24) voor de trip naar Heindonk, het grote probleem wordt om op een fatsoenlijke manier Berlaar Heikant te passeren, (melkouwen - spooroverweg smidstraat- baan Heikant - Putte) ze breken schijnbaar alles tegelijk op? Dus we gaan de volgende maanden andere trajecten moeten opzoeken. Buiten deze ellende verliep alles naar wens en is de rit beeindigd met een 100km aan en zeer geslaagd tempo van 30km/h. fvk.
Dit was dan onze laatste tocht dit jaar naar het goedkoopste cafeetje van onze stopplaatsen " Vossem", zo vind je ze niet veel meer (0,90). Met z'n 17 tiene zijn we er aan begonnen zo kort mogelijk naar ginder wat ongeveer 50km is en recht terug langs niet al te grote wegen wat een 48km werd. Rekening houden dat je enkele keren omhoog moet zal dit wel voldoende geweest zijn voor deze periode, op uitzondering van een lekke band is alles weer goed verlopen en zijn we tegen de klok van 16.25h. terug te Kessel aangekomen. fvk
Wisselende weersomstandigheden met als gevolg 17 vertrekkers, drooghouden was de bootschap en dit is op onze trip goed gelukt. Wind was er weer in overvloed maar dit is de laatste tijd geen nieuwigheid meer, de belangrijkste gebeurtenis in deze trip, was een plots remmaneuver halverwege de groep met een val als gevolg, de materieele schade was beperkt tot een trui en schoenovertrekjes, maar de pols baarde meer zorgen, dit zal na een paar dagen ook wel gunstig evolueren zeker. Waarschijnlijk de eerste dagen een stram gevoel en voor de rest zien we wel. Uiteindelijk is alles nog goed gekomen en hadden we toch een 98km gebold. fvk.
Het was al een tijd geleden, dus trokken we richting Wespelaar. 21man stond er klaar maar 2 hielden het zeer kort en keerden huiswaarts als voorzorg voor de regen. Dus werd de tocht afgehaspeld met een 19 fietsers. Het strafste was dat wij gedurende de ganse rit (105km) geen regen hebben gezien. Maar 3maal zijn we langs wegenwerken moeten passeren, waarvan 1 maal zelfs klunen over een 20tal meter het rare was dat den Dré deze rit de zaterdag voordien had verkent en op deze laatste plaats waren in de ganse omgeving geen werken te zien. Enfin geen gezever en iedereen was tevreden daar we het weer hebben kunnen droog houden. fvk.
Op zaterdag 20 oktober wordt er naar het fietssalon in Utrecht gereden, er zijn nog 4plaatsen beschikbaar in de wagen, voor interesse neem contact op met Dre D'hoey ziehier enige informatie: - Tickets 17 (vervoer inbegrepen) - Vertrekuur 8.30h. (Nijlen) - Terug tegen 17.00h.
Zoals te verwachten zijn de grote verschillen begonnen, dinsdag naar Beerse 9 man en donderdag naar Veltem 26 man. Dit alles natuurlijk met dank aan het weer, en beter worden zal het vanaf nu niet meer doen. Dus kunnen we stil aan onze warme kleren boven halen, minder leuk maar als we maar redelijk droog kunnen blijven zijn we al zeer tevreden. Toch knap dat er steeds een redelijke groep is om onze trajecten af te werken, tot volgende !!! fvk.
De lange afstanden zijn gedaan m.a.w. het zomerseizoen zit er op dus vanaf nu is het rijden om ons bezig te houden, en hopelijk kunnen we ons bezig houden. Zo je voorstellen hebt kom er gerust mee af zodat we de saaie wintermaanden kunnen verteren op een positieve wijze. Ook zullen de verslagen beperkt worden tot gebeurtenissen of voorvallen tijdens een rit, als je iets te melden hebt voor uw colega's deel het mee zodat het op de site kan worden gezet. fvk
Goed weer en 't was feest vandaag er was namelijk 30 man voor onze maandelijkse rit naar Scherpenheuvel. Dus het peleton was groot en voor deze dag hield ik mij volledig afzijdig en liet het traject over aan de Carl die dit tot een goed einde bracht. Ge kunt niet geloven hoe goed het doet van eens ongeconcentreerd te kunnen mee bollen en het rijlen en zeilen eens van de achterkant te bekijken. De rit zat weederom prima in elkaar een werd beeindigd met een goede 100km tegen een zeer fatsoenlijk tempo. Ze beginnen het allemaal gaan te snappen een 30km per uur rijden en je komt thuis met z'n 27,5km/h. gemiddeld wat voor de meesten haalbaar is. Goed zo !!!!! fvk
De nazomer wil maar niet beginnen, dus het is te nemen zo als het is, en goed weer is wel iets anders. En toch, geen gezeur, en met 29 starters richting Meerhout-Gestel waar we niet zo dikwijls komen, en dit merkten we duidelijk want er waren er enkelen die zich lieten verrassen en bestelden een ijs (je) met 3bollen nochtans was het de bedoeling van niet langer dan een 20min. te stoppen (dus smullen tegen de klok). Op de terugweg zagen we duidelijk een grote bui hangen, maar deze werd door onze chauffeur zeer goed omzeild zodat we enkel last hadden van natte wegen. en we met 100km onze rit weer droog hebben kunnen beeindiggen. fvk
Nog vlug een spatbord geplaatst en naar het vertrekpunt te Kessel, want het zag er een natte bedoening uit vandaag. Nochtans verliep de eerste 50km'rs uitstekend, de zon kwam er door een beetje zijwind en de baan zo goed als droog, maar juist binnen op de eerste stop een de eerste bui was begonnen al goed dat we zo ver droog geraakt waren. Dus werd het 2de stuk met een kletsnatte baan aangevat en dit was zo voor een 10 tal km'r. En dan! Een kwartiertje voor onze 2de stop hadden we er van, geen stortvlaag maar een gezapige regen, zodat er met natte kledij te Lozen werd haltgehouden. Pas dan begon de ellende op de volgende 40km'r werd er maar liefst 6 maal lek gereden, zodat er beslist werd om de laatste halte over te slaan om de veel verloren tijd terug wat op te halen, wat prima gelukt was. Het positieve van dit laatste gedeelte was wel dat we geen druppel meer gezien hebben en de 23 deelnemers zijn dan uiteindelijk voldaan na 185km thuis geraakt. fvk
Een donkere dag maar de groep was 22 man sterk, dus groot genoeg om op de weg te rijden en niet te groot om veel tijd te verliezen, op onze stopplaats die nu voorzien is in Heindonk. Buiten een gehakketak met een autobestuurder verliep de rit zeer keurig langs een ongewoon parcours: Muizen - Hever - Schiplaken - Elewijt - Zemst om zo via Hombeek en Leest, Heindonk te bereiken. Na onze stop werd er in Boom de Bosstraat nog opgedraaid om zo rond Reet via Waarloos - Lint - Boechout - Vremde en Emblem huiswaarts te keren. Dit is natuurlijk wat meer draaien en keren, maar om deze bestemming wat aantrekkelijk te maken heb je niet veel mogelijkheden. fvk
Vandaag was er een bestemming die we nog niet hadden aangedaan namelijk Pellenberg, dus dit werd voor de 30vertrekkers iets nieuw. Natuurlijk als je die richting uitgaat word er op en af gefietst dus was het belangrijk dat bij het klimmen het tempo goed in de hand werd gehouden, wat prima was gelukt want iedereen kon zo goed als in groep tot elke top geraken. Schijnbaar was dit tot de verbazing van meerdere fietsers zeer gunstig want bij het huiswaarts keren waren de reacties ook positief en vonden ze het eens iets anders. De Stopplaats was wel iets minder interessant, maar ja als je inneens met 30man binnevalt is het niet evident om zeer snel bediend te worden, toch nemen we dit er graag bij en zullen we deze rit nog wel eens over doen. fvk
Mistroostige weersomstandigheden en toch veel volk (22) voor onze rit naar het Land van Waas. En het liep niet goed eerst al voor de spoorweg op kloosterheide, dan kruispunt onderbroken te Lier en later in Duffel een fille van koeien zodat we op den duur nog moesten doorfietsen om op tijd de boot in Hemiksem te halen. Maar vanaf daar was alles prima, hier stonden nog een 5 tal renners ons op te wachten en zijn we op een goed tempo in Kemzeke beland waar we ons van de nodige voeding en drank konden voorzien. Na onze pauze van een 40min ging het via de Kassei van Cadzand naar Lokeren, dit viel nogal mee omdat er langs beide zijde een kleine betonstrook lag. In Moerzeke werd er nog een lus gelegd daar er anders te lang moest worden gewacht voor de 2de overzet naar Mariekerke waarna we op schema te St Amands toekwamen. Vannaf hier was het maar een formaliteit om via nogal vertrouwde wegen en op een goede thuiskost tijd aan te komen omstreeks 16.20h. en dit met een slordige 155km op de teller in droge kleren. Nu op naar onze volgende trip op 4 september wat onze laatste lange zal zijn voor 2007 fvk
Ondanks het wisselvallige weer toch weeral 20man op de afspraak m.a.w. het gaat goed met de fietsvrienden kessel. Nu voor de verandering hebben we het traject eens omgedraaid d.w.z. vertrokken via Duffel - Heffen - Hombeek zo naar het kanaal Mechelen - Leuven tot Boortmeerbeek - Berg Kampenhout langs het Golfterrein naar Veltem waar we toekwamen om 14.35h. dit omdat deze weg iets langer is dan dat we normaal doen. Een 30min. later werd de terugrit aangevat dit met de stevige wind redelijk in't voordeel zodat we nog op een goede tijd terug gearriveerd zijn en wat belangrijk is buiten enkele druppels zijn we goed droog gebleven. fvk
Doordat er weeral 30 vertrekkers klaarstonden, werd er nog vlug een ritwijziging doorgevoerd vermits onze stopplaats in Loenhout niet zo geschikt is voor zulk een aantal. Daarom ging het richting Schoonbroek waar we niet zo veel komen en wat toch een zeer mooie omgeving is. Het trajeckt liep via: Grobbendonk, Sus Pad, Lichtaart, Watermolen van Kasterlee links langs Retie zo naar Schoonbroek, waar we door de wind in't voordeel al om 14.05h. aankwamen. Na onze pauze van een 40min. ging het huiswaarts maar nu werden de kopbeurten ingekort tot 5min. daar de wind volledig tegen zat en er was toch volk genoeg. Nu verliep de tocht via: De priorij van Corsendonck, hoge rielen, voetbalveld van Tielen, Poederlee, Vispluk, Pulderbos, Viersel, Dijk tot Emblem en onze eindbestemming Kessel waar we toekwamen tegen 16.25h. na 103km m.a.w. alles was prima verlopen. fvk
Na enkele dagen van rot weer, zag het er voor onze dagtrip naar Essen redelijk goed uit. Dit was duidelijk te merken voor de talrijke opkomst (30man) niet tegenstaande er enkele vaste pionnen op verlof waren. Deze tocht werd aangevat langs de rand van het Antwerpse en toch bleef het verkeer beperkt. Als je die kant oprijdt is het hier en daar wel wat draaien en keren, maar uiteindelijk viel dit best mee. Op uitzondering van één lekke band en de gebruikelijke plaspauze, moesten we voor onze stop nog een lusleggen daar we ver voor lagen op het schema. Aan de stop (66km) hebben we nog enkele minuten voor de deur gestaan omdat het café pas om 13h. opende. Na een halfuurtje werd de terugrit aangevat, deze werd ook uitgebreid langs zeer rustige wegen door Nederland via de Noorder Kempen zodat de 2de halte (108km) beter uitkwam en rond de klok van 15h. plaats vond. Zo tegen 16.30h eindigde deze rit op een goed uur en dit na de vooropgestelde 145km. fvk
Nu gaan we het eens hebben over onze stopplaatsen voor de rit naar Lozen. De eerste was in Balen taverne De Gagel er was afgesrpoken om de stop kort te houden (15min.) maar tot onze verbazing kregen we hier allen (23man) een stuk vla. Nu konden we niet anders dan een 2de consumatie te bestellen nu de uitbater zoveel moeite deed. Hierover werd tijdens het verder rijden nog duchtig nagekaart. Over De Majestic in Lozen had ik veel horen vertellen maar of dit waar was wist ik niet? Enfin gingen we dit proberen dus de meeste namen er 2 drankjes en enkelen ook een stuk vla en inderdaad na afrekenen bleek dat zowel koffie, cola als ice tea, 1 koste en de taart ook. De persoon met z'n 2 trapisten en taart bleek ook maar 4 temoeten betalen dit viel voor velen in goede aarde. De rit zelf was trouwens even uitstekend, rustige wegen door veld en bos, deze trip wordt zeker overgedaan. fvk
Het zag er om 8.45h. niet zo goed uit, maar we zijn dan toch maar vertrokken voor onze rit naar Doel. Zoals steeds het laatste jaar veel kandidaten met name 29 stuks, dus er zit nog altijd voruitgang in de groep dit is het bewijs dat het tempo zeer strikt in de gaten wordt gehouden, en hiervoor veel begrip voor alle deelnemers want het is natuurlijk omdat ze willen meedoen dat dit functioneerd. Tot aan de overzet in Hemiksem verliep alles prima, maar het stuk naar Doel werd er 2x op een 500m lek gereden en een 3de maal 4km verder en hierdoor werd er beslist om het fietspad te verlaten. Met 10min. vertraging werd de eerste stop bereikt maar dan begon het, kilometers rechtdoor en de wind knal op kop, dus werd er overgegaan naar aflosbeurten van 5min. Zodoende bleef het tempo goed, geen tijd meer verspeeld en maar 12min later op de laatste stop in Wintam (prima stopplaats). Nu nog een 35km met de wind in't voordeel en om 16.50h waren we thuis na 165km fvk
Kessel Emblem brug over ◄ Jaagpad ► Lisperstwg ◄ Hagenbroekstwg ► Pannehuisstr ◄Antwerpsestwg ▲ Zuid Australielaan ◄ Ernest Claeslaan over spoorweg ◄ voor spoorweg ►▲ tot op T ► baan volgen naar Kontich Kazerne voor Kerk ► lichten ▲ op T ► Gr.B ▲op T ► ◄ (enkel richting) Mechelsestwg.► 2de ◄ kruisschanslei richting Aartselaar aan lichten ▲ op T schuin Links op T ◄ op T ► 1ste ◄ 1ste ► Leugstraat X ▲ (industie)► - ► Gr.B. ◄ lichten ► door centrum Hemiksem voor Bank ◄ X ▲ 30km(overzet callebeek kwart voor en na het uur) - Bazel ▲ (Kerkstr) richting Haasdonk - 3de L.A. Gauwstr - 2de R.A Portugezenstr Gr.B. ▲ - - R.A. richting Velle ▲ (door Centrum) O punt ▲ - R.A. Brandstr - X ▲ Lange rekstr - Gr.B. ▲ - X ▲ - T L.A. - T R.A. (spoorweg over) - X ▲ - X ▲ - - T R.A. Wijnstr. X ▲ - - T L.A - - 2de R.A. - L.A. (Kemzeke Dorp) 1ste Stopplaats: Cafe Malpertuus 30min 60km
Vertrekrichting Stekene X L.A. R.A. Vlasrootstr - in bocht ▲ Waterstr. R.A Cadzandstr - T L.A. Weimanstr. - X ▲ Leebrugstr. - T L.A. Pontweg - 4de R.A. Boogscheutstr.- R.A. Sinaaistr. - L.A. Klipsenstr - L.A. Spoorweg over L.A. R.A O punt ▲ - - X ▲ Groenstr.- L.A. Beukendreef - Ruiter▲ - R.A Dauwstr. L.A. richting Waasmunster (ring volgen) - T R.A. (water over) - L.A. Jaagpad X R.A - L.A Toekomststr. - X ▲ - T L.A R.A Rozenhoed - ▲ - R.A Damstr. X ▲ Neerstr. richting Moerzeke - in Moerzeke links weg klein straatje Bloemenstr. ▲ Kleinbroekstr - ▲ Dijk Schelde op R.A - tot 2de overzet St Amands Na overzet R.A (overzet op't uur en halfuur)Jaagpad tot voor Chalet L.A. - T L.A - O punt R.A 2de Stopplaats: Cafe Plaza 30min 48km 108km Vertrek van rondpunt weg 1ste L.A. Bloemenlaan - L.A. - L.A.(klein straatje) - X ▲ Keten - L.A. - X ▲ Pandgatheide - 1ste R.A. Nijven - X ▲ (smal bruggetje) - Overheide X ▲ - X L.A. R.A. (tussen blokken) - T L.A. Molenstr. rechts aanhouden - T R.A. Grote baan - 1ste L.A. voor 2de spoorweg R.A. - BRUG ONDERDOOR - L.A. Vijverstraat - T R.A. Kleine Amer - T R.A. L.A. door Ruisbroek richting Boom 1brug over R.A. (kassei) - R.A. (industrie) - brugje over L.A.(fietspad) dit volgen naar rechts T L.A. Stuivenbergbaan - 1ste L.A. Oude broekstr. - 1ste L.A. Hamerdijk - op dijk R.A. Jaagpad richting Mechelen - 1 blauwe brug over - Jaagpad - Walem - Duffel - Lier Eindbestemming: KESSEL 47km 155km
Kessel Emblem brug over ◄ Jaagpad ► Lisperstwg ◄ Hagenbroekstwg ► Pannehuisstr ◄Antwerpsestwg ▲ Zuid Australielaan ◄ Ernest Claeslaan over spoorweg ◄ voor spoorweg ►▲ tot op T ► baan volgen naar Kontich Kazerne voor Kerk ► lichten ▲ op T ► Gr.B ▲op T ► ◄ (enkel richting) Mechelsestwg.► 2de ◄ kruisschanslei richting Aartselaar aan lichten ▲ op T schuin Links op T ◄ op T ► 1ste ◄ 1ste ► Leugstraat X ▲ (industie)► - ► Gr.B. ◄ lichten ► door centrum Hemiksem voor Bank ◄ X ▲ 30km(overzet callebeek kwart voor en na het uur) - Bazel ▲ (Kerkstr) richting Haasdonk - Haasdonk ◄ - ► richting Beveren Gr.B. schuin links (Vrasene) X Gr.B. ▲ Polderstr. T ◄ - T ► - T ◄ (naast Expressweg) brug over na O punt ► (fietspad) O punt ◄ spoorweg over rechts volgen (middenstr) X ▲ - Gr.B. ► volgen ◄ naar beneden ◄ oudesluisstr. X ► - Gr.B. ◄ - baan volgen Doel Centrum ► - ◄ 1ste stopplaats Taverne Doel 5 68km 2.45h. (boot inbegrepen)
Doel richting Kerncentrale (rond rijden) - dijk volgen - voor linkse bocht dijk opgaan - 1ste ◄ Hertog Prosperstr. (lang rechtstuk) - T ► veerstr. X ◄ (parallelweg) 2de ◄ Koninginnestr Nieuw Namen ► - ► 1ste ◄ kieldrechtse molenstr. ► - ◄ St Kornelisstr. T ► - X ▲ T ◄ malcontenstr. T ◄ - 1ste ◄ - T ► krekeldijk Gr.B. ► brug over na 400m ◄ duikeldam 2de brug ► X ▲ Laarstr Gr.B. ◄ splitsing ◄ - 1ste ► Nieuwkerkenstr. splitsing ► - ◄ T ◄ - ► - X ▲ Uilenstr. over spoorweg ◄ - 1ste ► - 2x Gr.B. ▲ (voorbij De Ster) splitsing ► brandstr - T ◄ voorbij kerk van Velle ► E19 over ◄ rupelmondestr. ► houtbriel ◄ Potaardestr - lichten ▲ - O punt Temse ◄ brug over - jaagpad naar Boom - aan de sluizen ► rechts naar beneden tot Wintam 2de stopplaats Taverne St Margereta 63km 131km 2.15h.
Wintam - Eikenvliet - Ruisbroek - Klein Willebroek - Jaagpad tot blauwe brug (over) - Walem Jaagpad - Duffel - Lier - Kessel 33km 164km 1.10h. 6.10h.
Kessel - Kloosterheide - Lier netekanaal Lier Sas Netedijk Duffel Walem Blauwe Brug Heindonk tussen zeil en roeivijver naar Willebroek brugover L.A. - richting Tisselt voorbij O puntR.A Tot Ramsdonk -RA - voor spoorwegbrug R.A. (oudemanstraat) A 12 over T R.A 1ste L.A. (Pikstraat) ten einde L.A. - 1ste R.A. (bordje boekhoudkantoor) spoorweg over R.A. - L. volgen X R.A. na 600m L.A. (Leirekenpad) 2de X L.A. (smisstraat) T L.A. - - 1ste R.A. (valsplat) - T R.A. - - 2de L.A. Tot PeizegemR.A. - L.A. (St Huybrechtststr.) T R.A. - L.A. - T R.A T R.A. richting Lebbeke voorbij schooltje neerveldL.A. X ▲spoorweg over Opgelet: in bocht 1ste R.A. HoekskenT L.A tot Gr.B. - X ▲- 1ste R.A. Torrestraat L.A. (plaatselijk verkeer) T- L.A. - R.A. Rooien links volgen ▲ Bontegem X ▲- 1ste R.A - - 1ste L.A (-3ton) L.A. - R.A. - T L.A. Wieze op linkerzijde klei café 1ste Stopplaatst 57km =2.00h 30min Stop
Richting Gijzegem- - R.A. brug over Links naar jaagpad R.A. richting Aalst voor lichten L.A. betonbaan volgen 2de R.A. aan lichten▲- X ▲ blektestraat T L.A. richting Lede1ste R.A. Leedshouwken T - R.A Bosstraat R volgen na lange bocht naar L - 1ste R.A. Langestraat T - L.A. - - T R.A. Schoonaarde lichten L.A. - - R.A. over brug L.A. naast brug naar jaagpad - aan water L.A. Jaagpad volgen tot grote baan. Schuin Links oversteken (Huiveldestraat) T - R.A. - - 2de L.A. Noord Langestr. in bocht R. volgen Hellestpaat Gr.B. - X ▲- Vossestr. - 3de L.A. Evangeliestr - T - R.A. Kaaldries aan pleintje L.A. Richting sportvelden rechts weg dan ▲ jaagpad Durme tot aan brug (over steken) andere zijde jaagpad tot Tielrode Tielrode aan kerk 2de Stopplaats 40km =1.30h 97km . 30minStop
Terug Jaagpad op L.A. tot Temse - brug over - Jaagpad tot Boom - brug over naar Boom voor 2de water R.A jaagpad naar Klein Willebroek - (1) blauwe brug over - Walem - Duffel - Lier
Eindbestemming Kessel 47km= 1.45h. 144Km
Stoptijden worden aangepast in functie van het voorziene uurrooster.
R.A Rechts Af ▲ Recht Door O punt Rond Punt Gr. B. Grote Baan L.A Links Af X Kruispunt T Einde Straat