Eindelijk nog eens een dag die minder nat was, en kregen we toch weer een redelijke groep bijeen. Met een rustig tempo werd de tocht afgehaspeld, zodat het hoofddoel slechts is, om het fiets gevoel op pijl te houden. fvk
Zeer slechte vooruitzichten en toch 5 man aan 't vertrek, maar 2 verkozen om terug naar huis te keren en de 3 andere zijn dan maar vertrokken. Deze rit duurde echter tot Duffel, en dan begon het te regenen en zijn ze maar wijselijk huiswaarts gekeerd.
Een zonnige dag en ons peloton was weer groot, dus veel blijde gezichten vermits de regen eens achterwege zou blijven. Zoals de afspraak was, vanaf nu ritten non-stop, zodoende wordt de afstand iets ingekort en heeft iedere deelnemer de kans op een thuiskomst zonder z'n licht te moeten gebruiken. fvk
Met z'n 4 zijn ze dan toch maar vertrokken, wel natte wegen en (zéér) veel wind, maar voorlopig geen regen. Met een andere gids een mooi rondje gemaakt naar de voorziene stopplaats waar we onze 5de kompaan tegenkwamen. Vermits het café gesloten was en er regelmatig nattigheid viel, werd er maar besloten om de rit af te ronden en huiswaarts te keren. We hadden dan toch weer gefietst. fvk
Een schitterende dag, dit zou ideaal zijn om de winter door te komen maar dit zal ons natuurlijk niet lukken. De enige spelbreker was toch wel de wind, maar je kan niet alles hebben in het leven en met zulke groep mag dit geen probleem zijn. Voor deze dag niets anders dan blijde gezichten, geen gezever en veel gepraat, zelfs ik had al terug een beter fietsgevoel. fvk
Het positieve op dit ogenblik is toch wel de temperatuur maar hierdoor is de kans op nattigheid natuurlijk veel groter. En toch aan de groep is dit niet te merken, de opkomst blijft groot. Voor onze stop hebben we eens een andere locatie getest, wat goed was meegevallen d.w.z. veel plaats en een snelle service. De laatste 15 km is het dan toch beginnen druppelen zodat we allen zeer nat zijn thuis gekomen. fvk
Eindelijk nog eens fietsen, en dit na 3 rit dagen door regen geteisterd m.a.w. 2 weken niet op m'n fiets geweest, waardoor het goede fiets gevoel bij mij helemaal weg is. Dit was duidelijk te merken als het een beetje omhoog ging, en stond ik werkelijk geparkeerd. Maar dit zijn de jaarlijks terug kerende problemen me echt zorgen maken doe ik niet maar plezierig is iets anders. fvk
Een verrassing bij aankomst, we stonden voor een gesloten deur, geen fout van de uitbater maar wij waren voor op ons schema. De zaak ging open vanaf 14h. en wij waren 2min. te vroeg dus even wachten. Verder werd de rit onderbroken door 3 lekke banden, toch uitzonderlijk bij droog weer, maar ook dit is mogelijk. fvk
Een rare situatie op onze stopplaats, we konden namelijk niet binnen in "Den Hemel" en het was niet Sint Pieter die ons tegen hield maar gewoonweg teveel volk. Hierdoor werd er maar uitgeweken naar "De Wissel" in Lille en iedereen tevreden. fvk.
Vanaf nu worden onze einde seizoen bestemmingen als stopplaats genomen m.a.w. iets korter bij huis, en de totaal afstanden gedrukt naar +/- 85km. Zodoende zijn we terug gestopt in Haacht, waar we de oude uitbater van het" Rozenhof" in Veltem- Beisem terug zagen. Ook een belangrijk aspect, is onze basissnelheid die vanaf nu onder de 30km/h. wordt gehouden, het is nu toch maar bezig blijven nietwaar? fvk
Het lijkt niet meer mogelijk, maar naar het seizoen einde komt er steeds meer volk op af. Dit is toch wel een raar verschijnsel nu moeten we al zien waar we halt houden, of we kunnen niet meer binnen. Nu maar afwachten of die trend zich verder zet. fvk
Ondanks het twijfelende weer, geraakten we aan een goedgevulde groep en dit op het einde van het seizoen. Waar is de tijd, dat we met max. 8 fietsers rondreden? Of dat het toen beter was, zeker niet, maar wel gemakkelijker om iedereen tevreden te stellen. Maar het fietsen is nu leuker vermits we steeds op de rijbaan kunnen postvatten, wat grotendeels gepaard gaat met betere wegen. Het nadeel dan weer, met ons roterend systeem zijn er toch altijd patriotten die bij de minste gelegenheid van plaats verwisselen, en hierdoor hun kopbeurt trachten te vermijden. Om het met andere woorden te zeggen "DE PROFITEUR" uithangen, als zij denken dat wij niet weten wie deze zijn, zijn ze wel aan het verkeerde adres. fvk
Door de wetenschap dat men op dit traject op vele plaatsen aan 't werken is, werden er hier en daar nieuwe routes uitgeprobeerd die in positieve zin zijn meegevallen. Ook was het doel een cafeetje waar we ooit nog eens waren geweest, maar toen dachten we dat we op de Filipijnen of Thailand waren geland. Daar we in vorige ritten de vernieuwingen van deze stop- plaats hadden opgemerkt, waren we in de veronderstelling dat er ook andere uitbaters zouden inzitten, doch niets was minder waar. Nu konden we wel in onze eigen taal corresponderen wat de vorige keer zeer moeilijk was. Het meest positieve van deze stop zijn de consumptie prijzen, en dit zullen we maar onthouden. fvk
Eerst een preek ( iets overdreven) over de voorgaande rit betreffende de snelheid, maar volgens mij was dit te wijten aan de omvang van de groep (je weet wel het accordeon effect). Hierna werd er vol goede moed gestart, met als doel "De Schilders" in Herselt, dus niet zo ver van huis m.a.w. veel improvisatie werk voor de gids. Uiteindelijk klopte de afstand weer perfect, en zéér opmerkelijk, iedereen drukte de snelheid. Waarschijnlijk allen tevreden huiswaarts en de volgende stap is de afstand beperken. fvk
Hoe een planning in 't 100 kan lopen !!!! De laatste ritten hebben we steeds veel volk aan 't de start, wat kans geeft op meer lekke banden en zo geschiede. Op onze heenrit reeds 3x lek en op de koop toe nog enkele stoplichten, waar we in 2 stukken dienden over te steken omdat ze te snel versprongen. Ook was de tussenstop iets langer vermits het niet evident is om 37 man op 30 min. 2x drank + een stuk vla te geven. Zelfs de terugweg viel tegen, stukken moeten terugrijden door wegenwerken en de wind pal op de snoet. Dit alles leidde tot een aankomst van na 17h. (dat was toch het uiterste). fvk
Voor onze laatste trip naar Veltem, zoals de laatste weken een knap peloton. De enige spelbreker was de wind, deze zat volledig tegen om terug te keren, maar met zo 'n groep konden we dit wel hebben. Ook werd er nogmaals gebruik gemaakt om enkele nieuwe wegen te ontdekken, dit om afwisseling te brengen in onze maandelijkse trip naar Veltem, die nu tijdens de winter periode zal onderbroken worden tot +/- maart. Gelukkig waren op dit traject verschillende werken reeds voltooid. fvk
Gezien het einde van het seizoen nadert, zijn er blijkbaar nog fietsers die hun km'rs moeten aandikken. Ook onze 2de begeleider was terug van de partij, zodat ik m'n taak kon beperken, en ook eens achteraan gaan kijken, dit was al enkele weken geleden. Ondanks een dreigende lucht een prima fiets weer, met rugwind om huiswaarts te rijden. fvk
Om onze maandelijks vaste trip een beetje te variëren, werd er vertrokken via Schriek en Baal. Nu hadden we wel de kennis dat er iets meer moest geklommen worden, dus werd er regelmatig naar de achterste gelederen gekeken om niemand achter te laten. Na een 3 tal klimmetjes, besliste onze gids om de moeilijkste kantjes er af te laten en de groep op een positieve manier samen te houden. De terugweg werd heel simpel langs de normale weg afgehaspeld. fvk
Einde verlof periode en goed weer, en 't was er aan te zien een omvangrijke groep melde zich voor de rit naar Schaffen. Hierdoor werd er gekozen om niet teveel draai en keer werk want achteraan was het al moeilijk genoeg. Zoals de meeste weten, bij een snelheid van 30km/h. in de kop van de groep is het achteraan dikwijls een 2 tal km/h. sneller fietsen. En daar zijn sommige heel gevoelig aan wat merkbaar was op onze terugweg. Dit zou wel eens de laatste trip zijn geweest met zo 'n groot peloton. fvk
Slechts 9 man, maar wat wil je "storm & regen?" dat zag er echt niet goed uit. Er werd al snel beslist om niet volledig tot Vossem te rijden en in de buurt te blijven.Ondanks dit gegeven, vertrokken deze dappere fietsers aan hun tocht. fvk
Uiteenlopende omstandigheden waren de oorzaak van onze kleine groep, maar onderweg kregen we versterking van Jef coiffeur zodat de laatste fietser ook kon praten. Met de wind in de rug zaten we 15min. voor op het schema op onze eerste halte in Weebosch (63km) vanaf hier werd de leiding over gedragen aan de Jef. Nu kwamen we voor ons op verschillende stukken onbekend terrein (dat was ook de bedoeling), op een bepaald ogenblik waande we ons op safari, dwars door een gebied met los lopende (wilde?) dieren. Zeer mooie rustige, verkeersvrije wegen dit had Jef prima voor elkaar gebracht. Uiteindelijk zijn we langs het kanaal (Bocholt - Herentals) beland en trok het helemaal dicht met regen als gevolg (105km). Bij navraag in de groep bleek iedereen akkoord om recht naar onze stal te fietsen en niet meer te stoppen, wat resulteerde in nog een natte bedoening van 2uur. fvk. Bedankt Jef !!!
Een van de weinige ritten dat we de heuvel (tjes) zijn gaan opzoeken, want ik weet uit ervaring (en eigen onkunde) dat we daar niet de juiste fietsers voor hebben. Maar zij die het wel kunnen verdienen ook hun pretje. Hier en daar een drupje nat maar dat was niet te tellen, het ergste was in onze lange afdaling richting stop, dat we een stuk terug moesten wegens wegenwerken. Hier was geen doorkomen aan en dit in de laatste km'rs voor de verfrissing. Uiteindelijk is alles goed verlopen, en wat niet veel voorkomt alle fietsers waren goed in't zweet. fvk
Ondanks de druilerige voormiddag toch een mooie groep, met de opmerking dat onze route wijzers er niet zijn. Hierdoor werd de planning omgegooid en maar naar Rijkevorsel gefietst. Plots onderweg een telefoontje v.d. Dré, die was later vertrokken en richting Schoonbroek aan't fietsen en vond het raar dat hij op lange rechte wegen niemand zag. Dus na dit gesprek, rechtsomkeer en richting de nieuwe bestemming waar de groep al rustig zat te genieten van een welverdiende bevoorrading. fvk
VERTROKKEN MET 14 "DOOOOOOORZOMERDE FIETSFANATEN" RICHTING VELTEM. AANVANKELIJK
WERD AAN EEN STEVIG TEMPO GEFIETST, 2 STRATEN VERDER BLEEK HET VERSTANDIGER OM
HET TEMPO TE REDUCEREN TOT EEN MEER NORMALE SNELHEID REKENING HOUDEND MET DE
KLIMATOLOGISCHE OMSTANDIGHEDEN. IN WESPELAAR (t'oerwoud) EVEN GERUST EN
UITGEZWEET OM DAN MET DE SNELHEID ZOALS WE FIETSEN MET 3 WELGEKOMEN VERSNAPERINGEN
ACHTER DE KIEZEN TE LATEN VERDWIJNEN. DEZE RIT BLEEK VLEKKELOOS TE VERLOPEN
TOT IN HALLAAR, WAAR ÉÉN VAN ONZE VRIENDEN GECONFRONTEERD WERD MET EEN
MECHANISCH PROBLEEM, EVEN HET BASISKAMP BELLEN EN DAN WORDT DIT PROBLEEM HERLEID
NAAR EEN PROBLEEMPJE Frank S.
Zoals verwacht veel volk voor deze toch wel "historische rit", want naar ons idee zou dit wel eens de laatste rit naar het polder dorpje kunnen zijn. De dag zag er mooi uit m.a.w. er zat iets leuk aan te komen. Hier en daar werden er op het parcours enkele wijzigingen door gevoerd met als gevolg, enkele malen rechts omekeer maken maar ook dit hoort er bij. Nu kregen we bij onze stop in "Doel 5" het nieuws dat deze taverne zou blijven bestaan, begrijpen wie begrijpen kan, alles afbreken en dit niet, dat is toch alleen maar in ons landje mogelijk. Dus afwachten of we deze locatie kunnen behouden? fvk
Met veel twijfels werd er gestart, het had namelijk al wat gedruppeld en toch een mooie groep. Dit laatste was het meest opmerkelijke vermits de voorbije weken, met het warme weer, we toch met minder volk hebben rond gereden. Uiteindelijk klaarde het helemaal op en met niet al teveel wind, werd er knap gefietst op een geinproviseerd traject, zodat we in afstand niet al te ver van huis reden. Zodoende konden de eventuele buien worden opgevangen (die hebben we gelukkig niet meer gehad). fvk
Ook de warmte had z'n weerslag op het deelnemersveld, dit zijn natuurlijk temperaturen die we hier niet veel hebben, dus een compacte groep. Hierdoor werd het parcours verlegd naar bosrijke streken zodat de schaduw ten volle werd benut. Ondanks een goede kennis van de weg, op de heenrit een vergissing van een 4 tal km'rs, waardoor we redelijk laat op onze stop arriveerden. Dit had tot gevolg dat onze rustpauze beperkt werd tot een 20min. zodoende werd ons aankomst uur terug gebracht naar 16.30h. en iedereen tevreden. fvk
Vandaag zeer warm en morgen misschien weer regen, zo moeten wij hier in ons landje de zomer doorbrengen. Maar geen geleuter we nemen het zoals het komt. Deze rit werd ondersteund door een zeer jonge vrouwelijke wielrenster, enkele maanden geleden gestart bij de junioren (15 wedstrijden) en al enkele verdienstelijke resultaten, waaronder een 15de plaats in het B.K., dus die kunnen we in 't oog houden. Op onze nieuwe stopplaats (De Waggel) werden we ook snel bediend m.a.w. deze dag verliep prima. fvk
Een leuke tocht zonder speciale gebeurtenissen en toch hebben we de afstand iets gedrukt. Met deze warme temperaturen mag dit al wel eens, ook plezant voor zij die nog een pint willen gaan drinken. fvk
Een prima fietsweertje, als we dit gans de dag kunnen vasthouden zit het goed. Langs rustige baantjes naar onze eerste afspraak (de overzet) want deze mogen we niet missen om op schema te blijven. Maar alles verliep correct zodat we met 1min. voorsprong te Kemzeke arriveerden, waar de uitbater vroeg of we achter de hoek stonden te wachten. Na een halte van een 40min. werd de terugweg aangevat waar de timing weer belangrijk was voor de volgende overzet. Eerst liep dit uitstekend zodat we nog een lus moesten maken, maar dan liep het mis! Tot 2x toe lek & een spaakbreuk zodat we een hoog tempo gingen rijden om de boot te halen. Na onze laatste stopplaats nog 2x lek en dit met dit gunstig weer. fvk
Zeer wisselvallig en heel veel wind, m.a.w. niet al te veel kandidaten. Op de heenrit de wind volledig in de rug en op een 10km van onze stop begon het te druppelen, hierdoor werd er geopteerd om een andere stopplaats aan te doen en dit was nodig. Na een half uurtje was men bereid om de terugtocht aan te vatten en dit liep al spaak na 5km, een felle stortbui, gelukkig op 100m van een schuur waar we een 10tal minuten hebben vertoefd. En dan maar gokken en toch zijn we droog thuis geraakt. fvk
Ondanks de zwoele temperatuur toch een gewoon aantal deelnemers. Voor onze trip naar de befaamde ijscreem werd er eens een heel ander traject uitgekiemd, en werd er voor gezorgd dat we zoveel mogelijk tussen de bossen reden. Bij deze temperaturen en in het bijzonder de slechte luchtkwaliteit heeft iedereen het lastig, maar zulke dagen komen we gelukkig niet veel tegen. Dit was nu echt een dag om "RUSTIG OP EEN TERRAS IN DE SCHADUW" te gaan zitten. fvk
Er is weer een koopje te doen, door een bestelling
rechtstreeks in Italië te plaatsen zijn de prijzen zeer scherp.Deze gaan tegenover de winkelprijs een 30% goedkoper doordat ik zelfs een korting krijg op de
groothandelsprijs.
Biémme: 3/4 (kniebroek) in superroubaix stof hoge rug in gaatjesstof met lange rits vooraan. Pro-Tech zeem (verbeterde) nu aan 60 als ik er +10 bestel (groothandelsprijs 68) dus in de winkel nog duurder. Korte broek in Lycra nu aan 50 (normaal 56 in groothandel) met rits vooraan +10
Bestelling via Mail + overschrijving op D'hoey 979-1621783-45 ref.:NAAM/Biemme2009 of gepast geld aan Dré met briefje van bestelling
Te koud, te nat, te veel wind en nu te warm, was dit de reden van de kleine groep? Maar natuurlijk, zij die er niet waren hebben weer een mooie dag gemist. Deze trip verliep zeer stipt op schema, uiteraard was het redelijk warm maar zolang je in beweging bleef was er geen probleem. De minder leuke vaststelling was, dat de wegen in de heenrit op meerdere plaatsen zéér slecht aan't worden zijn, zo slecht zelfs dat er wordt overwogen om een andere bestemming te zoeken. Uiteindelijk werd er zoals voorzien, om 16h. stipt te Kessel aangekomen. fvk
Wat een mooie rit zou worden, liep uit op een sukkelrit. Op de heenrit werd er tot 2x toe lek gereden, wat uiteraard kan gebeuren, maar hier bleef het niet bij. Er was een fietser bij die 2 maand niet had gereden, en dan een rit met enkele heuveltjes, je weet wel gedurig wachten. Vervolgens op de terugweg een drinkebus die het hazenpad koos in de afdaling, plotseling een naaktloper in een woonwijk en als uitsmijter nog een valpartij er bovenop, het één had wel niets met het ander te maken. En toch zijn wij thuis geraakt!!! fvk
Door omstandigheden werd het eindpunt nogmaals gewijzigd van Mol-millegem naar Balen, en dit met een nieuwe stopplaats, sportcentrum "De Bleukens". Een zeer zonnige dag met een tegenwind bij de heenrit dus dit zat al lekker; en toch werd het tempo zeer strak op 'n 30km/h. gehouden. Hierdoor zaten we iets voor op het schema, maar dit verspeelde we op een zeer goede stop waar we allen schijnbaar goed zaten. Onze terugrit was in afstand enkele km'rs langer + een lekke band die door tegenslag in 2x moest vervangen worden, waardoor we een kwartiertje later thuis waren dan voorzien. Deze rit gaan we zeker herhalen! fvk
De voornaamste vaststelling van de dag "nog zeer veel gepraat over de dagrit van de voorbije dinsdag", zeker de mensen die niet mee waren, hadden er veel vragen over. Maar goed wat voorbij is, is voorbij en nu ging het richting Veltem. Deze tocht werd gekenmerkt door de hinder in de omgeving van Werchter voor het gelijknamig festival, waardoor we hier en daar aan het traject moesten sleutelen. Ook hier werden we door de Carl knap doorheen geloodst, en tocht moesten we hem weer afremmen of we zouden zoals steeds dik over de 100km belanden. fvk
Verrassing voor iedereen, de rit ging niet naar Oudenbosch zoals gepland maar onze "GIDS" had iets anders in petto. In grote lijnen het volgende: "Vorselaar-Arendonk-Postel-Weebosch (NL)-Overpelt -Eksel-Balen" tot ieders conclusie dit mag hij nog herhalen. WAT EEN RIT!!! Goede wegen, rechte banen, veel in de bossen en bijna geen verkeer dit alles met een droge dag, op uitzondering van een beetje gemiezer maar toen zaten we juist op onze halte. Dus het eind resultaat was "DEZE DAG KON NIET STUK". fvk
Traject wijziging door omstandigheden, na een telefoontje van café Plaza te St Amands (vanaf nu dinsdag gesloten) werd er voor een ander doel gekozen. Maar door de vele buien activiteiten werd ook dit onderbroken en werd er getracht om rond deze buien heen te fietsen. Dit was aardig gelukt tot Tremelo en het kwam goed uit want hier hadden we bijna 50km. Vanaf nu was het om zeep en ging het recht naar huis, doch in Berlaar-Heikant nog een noodstop zodat er weer een bui weg was en einde rit. fvk
We zijn reeds in de maand Juni met een frisse (zeg maar koude) dag, amper 14° op de thermometer en een strakke noordenwind. Ondanks dit gegeven een mooie groep. Om de wind wat op te vangen werd de rit in tegengestelde richting gereden, zodat we in het tweede gedeelte, een iets gemakkelijkere opdracht hadden. Met een vroege aankomsttijd (iets over 16h.) hebben we er weer enkele zeer gelukkig gemaakt. fvk
Een stevige groep om de krachtige wind te trotseren, met deze vooruitzichten werd er goed rondgedraaid. En tijdens de rit werd vernomen dat er op donderdag laatstleden toch is vertrokken voor de daguitstap en wel met 3 man ( dat zijn mannen met karakter). Het straffe is dat zij maar enkele druppels hebben gehad terwijl het in onze omgeving meer als 1 uur had geregend, en op de middag nog eens een half uur. Dus zij die vertrokken waren hadden ditmaal gelijk. fvk
Regen, Regen en soms "REGEN" ook dit is België, hierdoor een weekje rust en dit op het einde van Mei. Voor sommigen kan dit goed zijn, maar liever toch de zon. Sorry voor zij die komen zien zijn voor een van de ritten, maar dit zagen we echt niet zitten. Als het nu maar vlug beter wordt. fvk
Onze jaarlijkse trip naar Zoutleeuw ging gepaard met een redelijke weersvoorspelling en een ideale groep. Mits hier en daar een kleine traject aanpassing (niet altijd geslaagd) verliep deze rit zeer gunstig. Wat we al lang begrepen hebben is dat we met de winderige toestanden moeten leren leven, het wordt alle jaren schijnbaar erger. Op het laatste stuk werd onze rit verstoord door een openstaande brug, zodat we een ommetje moesten maken en hierdoor het aantal km'rs hoger lag dan voorzien. fvk
Een maand van veel lange ritten dus was het merkbaar aan de kandidaat fietsers. En dit is normaal dat men keuzes moet maken, want het seizoen is nog lang. Ook door de verschillende verlofgangers is de groep beperkt. Maar zoals steeds geen gemor en om de beurt met de neus in de wind. fvk
Voor onze trip naar "De Gaggel" in Balen toch een mooie groep ondanks de minder prettige vooruitzichten. Een strakke tegenwind in de heenrit en het tempo werd kranig juist gehouden, dus veel tijd werd er niet verloren. Bij ons tussen punt werd er zoals eerder op deze stop een lekker stuk vla aangeboden door de uitbaatster. Nu konden we er goed tegen om met rugwind huiswaarts te keren, de voorspelde regen was te minimaliseren de baan is zelfs niet nat geweest. fvk
Door 3 lekke banden werd de heenrit ingekort, en bij aankomst bleek de Silvermoon ook nog gesloten te zijn. Dan maar een andere locatie gezocht en ook gevonden, met name " Penneke Dop " en dit bleek een schot in de roos. Een knap vrouwtje achter den toog (het oog wil ook wat) en door het inschakelen van enkele stamgasten een snelle service. Binnen de 30minuten geholpen voor 2 drankjes, voldoende plaats, hier stoppen we nog!!! fvk
Een rustige maar zonnige dag, met een traject dat we al een hele tijd niet meer hadden gevolgd. Bij het vertrek na onze halte werd er wel fel uitgekeken, om niet in een bui terecht te komen, want op vele plaatsen hingen dreigende wolken. Maar uiteindelijk is dit goed gelukt !!! fvk
Natuurlijk waren de weersomstandigheden de spelbreker, daarom werd er besloten van in de omgeving te blijven. Dus als het nat werd zouden we vlug thuis zijn. Door geseind berichtje.
Nogmaals zeer verrassend, de richting van het vertrek was eigenaardig om in Olmen te geraken, maar zoals steeds lag het vertrouwen bij onze gids. Dus een heel nieuw traject met stukken weg waar we nog niet zijn langs geweest. Ondanks de zon, was het toch een frisse bedoening met een redelijke NO bries. Op onze halte zat een ex-dorpsgenoot (Jef coiffeur) te wachten, deze is ons tegemoet gekomen om nog een stukje mee te fietsen. Door de grotere afstand, iets te laat terug maar dit kon de fiets pret niet bederven. fvk
De trend van onze bezettingsgraad zet zich door naar de lange ritten (daguitstappen). Wie had dat gedacht een zevental jaar terug, als we toen met 10man waren vonden we dit al een succes. De tocht zelf werd prima gerugsteund door het ideale weer, m.a.w. een lichte tegenwind bij de heenrit dus wind mee om af te komen met daar bovenop een uitstekende temperatuur. Ook dank aan het zéér gedisiplineerd gedrag van alle deelnemers. Als ook wij maar niet het slachtoffer worden van ons succes. fvk
Zij die gekomen zijn maakten een zekere gok, want de vooruitzichten waren niet goed. Daarom werd er na een uur fietsen beslist om de verste afstand te beperken tot Wespelaar en daar onze halt te houden. Schijnbaar een goed idee aan de reactie te horen. Tijdens de terugrit nog een redelijke lus gelegd zodat we toch onze afstand hadden, en leuk voor de gokkers maar 4,5 lekken gevoeld!!! fvk
Op 1-5-2009 wordt er een rit ingericht door Jef Goossens (coiffeur) deze vertrekt om 8.30h. aan de breugelhoeve in Nijlen. De terugkomst is voorzien rond 16.30h. iedereen is welkom.
Dit keer een ideale groep, groot genoeg om op de baan te rijden en geen al te lange sliert voor het bochtenwerk. Hierdoor krijgen we een zeer egaal tempo waar de mindere goden alle baat bij hebben. Dus niemand horen sakkeren of in de problemen zien komen, dit doet altijd deugt voor de personen die hiervoor hun best doen. fvk.
Door afwezigheid (wegens ziekte) van onze beide begeleiders, is er plots een nieuwe chauffeur opgestaan. Hierdoor een heel ander maar knap traject, 't is goed om weten nu kunnen we misschien wat meer afwisselen. Om de andere groepen voor te zijn werd er wel nogal rechtstreeks naar ons doel gefietst. Op de terugweg werd een vernieuwend parcours opgegaan, goed gedaan mannen! RgA.
Ondanks de slechte voorspellingen toch een fatsoenlijke groep om deze afstand te overbruggen. Wegens ziekte ben ik met de wagen het laatste gedeelte vanaf Geel-Bel Tot Balen en terug tot Mol maar voor gereden omdat Carl dit niet al te goed kende. De grootste verassing was in Balen waar onze stopplaats (ondanks een afspraak per mail) niet open was wegens verlof, dus waarschijnlijk hun mailbox niet meer gelezen. Gelukkig hebben we dit fatsoenlijk kunnen oplossen. Er was wel wat nat gevallen maar het is niet beginnen opspatten. fvk
Ons doel (Mol millegem) werd door omstandigheden gewijzigd, en vermits deze bestemming door de regen was weg gevallen, zijn we naar St Amands gereden. Ondanks het goede weer toch 3x lek.
Veel tegenwind in de heenrit, en toch enkele maal naar voor moeten rijden om het tempo er uit te halen. Achter elke bocht of een oponthoud ging het te snel, met als gevolg dat het vanaf halverwege de groep knallen was. Spijtig voor zij die dit niet willen begrijpen, maar wij wijken niet af van ons systeem voor enkelingen.
Het was te verwachten, zeer onstabiel weer met maartse buien en natuurlijk een pak minder volk. Maar hoed af voor de moedige, en voor alle zekerheid niet te ver van huis, dan maar naar de Grote Pint in Begijnendijk. Al bij al nog wat geluk gehad en was de regen niet het vernoemen waard, aldus zij die gefietst hebben! Carl.
Dit werd onze eerste, van de maandelijkse rit, richting Veltem. Zoals we het aan't gewoon worden zijn, veel volk maar daar kunnen we niet veel meer aan verhelpen. Het negatieve, de wind in de rug bij vertrek dus dit werd duwen om terug te keren. Hier en daar enkelen nieuwe trajecten opgezocht zodat er bij verschillende hun oriëntatie in de war zat, en de begeleiders hadden hun voldoening. fvk
Met een grote groep en een stevige tegenwind, trokken we de open vlakte van de noorderkempen in. Dit is een van de mooiste ritten op relatief rustige wegen. De heenrit viel voor sommige redelijk zwaar uit, door deze wind, waardoor ze diep in hun reserve moesten grijpen. Ondanks het prima weer , werd er toch twee maal lek gereden, waarbij de laatste echt grote problemen had bij z'n herstelling. Uiteindelijk een geslaagde trip!
Een kleinere maar beter handelbare groep dan dinsdag, met als gevolg gemakkelijker fietsen in de achterste regionen. Ook dank aan de deelnemers van de laatste weken, door het tempo zeer correct te houden. Ondertussen weet iedereen duidelijk wat de bedoeling is,"Gezellig fietsen" en niets meer willen bewijzen. fvk
Oei, oei, oei, wat gaat dit in de zomer worden? Zulke toestanden gaan leiden naar problemen. Nu moeten we stil aan beginnen uitkijken naar stopplaatsen waar we wel goed binnen kunnen. En ook al gaan uit zoeken hoe we dit kunnen oplossen als er nog volk gaat bijkomen. OPSPLITSEN BEHOORT TOT DE MOGELIJKHEID
Het leeftijd verschil in de groep was vandaag enorm, door het krokus verlof werd het peloton uitgebreid met een 4 tal zeer jonge wielrenners. Gewoonlijk is er (voor ons) al eens een jongeling bij, van een jaar of 30 maar nu werd dit herleid om en bij de 15jaar. Zodoende is het een zeer kompleet geheel van jong naar oud (in de 70j) geen gezaag, een zeer egaal tempo en heel belangrijk eindelijk wou het weer ook eens mee. fvk
Berlaarse toestanden m.a.w. veel volk, en we zitten nog steeds in de Winter. Dus schijnbaar een goede snelheid maar het wordt Ooh zo moeilijk om een goede stopplaats te vinden. Voor alleman goed doen zal nooit niet gaan en toch is er geen gezeur of gemelk opgevallen onderweg. Dit resultaat geeft veel voldoening, dus zullen we maar stilletjes verder doen zeker? En nu maar hopen dat het klimaat wat mee wil. fvk
Eindelijk !!! Hebben we nog eens kunnen fietsen, want het blijft nu maar duren. Alweer bar koud en een donkere dag, daarom werd onze tocht ingekort en zonder halte rond gereden. Het positieve "geen regen of sneeuw" daar waren we al heel blij mee. Deze kille periode is nu al bezig van half november een schijnbaar komt er nog geen eind aan. Gelukkig blijft onze groep redelijk bevolkt, dit is toch toffer dan met 4 of 5 man. fvk
Beste fietsers nu is het toch stilaan genoeg geweest, als het dan eens droog is, is het bar koud. Deze winter zullen we lang onthouden, want ik kan me echt niet herinneren hoe lang het geleden is, dat het zo lang koud en/of nat geweest is. Ik weet niet hoe het bij julie is gesteld maar mijn km tellertje staat bijna een maand achter tegen andere jaren. Enfin, uiteindelijk zal alles wel goed komen zeker? fvk
Thuis op het normaal uur vertrokken richting Kessel en na 500m begon het al, een licht sneeuwval dus dan maar teruggedraaid. Maar in onze straat helemaal niets weer retour naar Kessel. Vanaf Nilania tot aan de garage Vandercruys zach alles wit van de hagel zodat er zelfs een wagen een pirouette maakte, uit nieuwgierigheid tot op onze startplaats gefietst en daar stonden ze 5 kandidaten plus ik m.a.w. 6 (gekken). Zelfs de Karl was niet komen kijken, na onderling overleg (toch te gevaarlijk) zijn we allen (verstandig) naar huis gereden. fvk
Wat gaat dat in de zomer worden? Zo'n grote groep bij zulke temperatuur of zouden die allemaal komen om hun karakter nog wat te verharden? Of dit op latere leeftijd nog kan weet ik niet, maar de groep kan er maar goed bij varen, en moet er maar één keer op kop gereden te worden.
Een leuke dag, degelijke temperatuur en toch verkoos een 8 tal om de rit non-stop af te werken. De reden hiervoor is mij onbekend of willen ze de gewoonten van onze groep wijziggen ? fvk
Voila! Onze eerste trip dit jaar zit er eindelijk op, na de sneeuw van de voorbije dagen was dit een heerlijke doch koele dag. Maar de gekte houd niet op, omdat er teveel volk in't cafe zat besliste men maar om non-stop te rijden. Ik weet niet hoe het de anderen verliep, maar na een 60 tal km'rs besliste ik voor mezelf om het boetlje te laten rijden dit na een inactiviteit van 2 maanden. Bij mij was het heetste van de soep.