Er was een duidelijke interesse van de Grijze Geuzen over het verloop van de werken aan de Oosterweelverbinding. Met de bus werden we van de opstapplaatsen naar de werf op Linkeroever gebracht. Hier bleek dat stevige wandelschoenen toch niet voldoende waren om aan de veiligheidseisen tegemoet te komen, bijgevolg: schoenen uit en bottines of botten met stalen neuzen aan. Na een drankje kregen we een uitvoerige uitleg over de plannen, de reeds verwezenlijkte werken en alle mogelijke aanpassingen die nog in het verschiet liggen. Het was trouwens een aangenaam weerzien met de dame die ons in 2020 in Zwijndrecht al over de werken had ingelicht. Na de theorie vertrokken we met de bus, gehuld in een veiligheidshesje en met een veiligheidshelm op de kruin, op werfbezoek. Via de E17 richting Gent reden we tot aan de keerlus in Kruibeke, terug richting Antwerpen maar met afrit “Haven 200-2000” met als doel het dubbel rond punt (“de kluifrotonde”). Van daaruit terug richting P+R Linkeroever en dan met de bus echt de werf op waar iedereen de kans kreeg om het geleende schoeisel terdege uit te testen tijdens een wandeling door het zand en voor de liefhebbers, een klimpartijtje. Na aankomst terug aan het werfpaviljoen kreeg iedereen terug zijn vertrouwde stappers aan de voeten en met 40 minuten vertraging op het schema (door de talrijke vragen van onze G.G.) werden we tenslotte terug afgezet aan onze opstapplaats. Mijn indruk: hoedje af voor Lantis voor de organisatie en de inspanningen die geleverd worden om aan de verlangens van alle belangengroepen tegemoet te komen…
|