Het eerstvolgende nummer van het Tijdschrift voor Jeugdrecht en Kinderrechten wordt gewijd aan de relatie "kinderen" en "media". Uit de praktijk ... Als je lang genoeg wakker blijft of vroeg genoeg opstaat kan je op de kabel-TV genieten - vergeef me het woord - van bijzondere heel de tijd herhaalde reclame, niet alleen voor gokspelletjes, maar ook andere... Naast reclame voor een radiozender voor kinderen, BimBam of zoiets, met Kabouter Flop, volgt onmiddellijk reclame voor betalende seks, waarvan we vroeger zouden gedacht hebben dat de boodschap valt onder de bepalingen van het Strafwetboek, over aanzetten tot ontucht... Het is me een raadsel hoe een instelling als de Kabeltelevisie ongestoord en ongehinderd en onbeschaamd en ongevraagd, dergelijke uitzendingen de woonkamer kan blijven insturen. Mag je dit verklaren met het argument dat wie dat niet wil maar niet moet kijken, dat ouders hun kinderen maar moeten controleren en opvoeden tot kritische mediabewuste kijkers,... Wat dan toelaat dat - wie? - ongehinderd, enz. zijn smurrie kan uitstorten in de huiskamers,... Of moeten ouders dan maar heel de tijd alert zijn, om te voorkomen dat - ja, wie? - hun kinderen - die eigenlijk Kabouter Flop wensten te zien - de indruk inpompt dat seks iets is als een andere koopwaar, dat je kan kopen, dat je een partner kan kopen of huren.. Zou mijn Strafwetboek dan toch verouderd zijn en werden de artikelen 380, 380bis en 380ter in stilte opgeheven? Je weet maar nooit.