Na 2 jaar intense werken aan de Alfa-Romeo is Johan Gouwy (Portello) begonnen aan zijn Ford escort MK2. Van de in Belga kleuren Rallywagen wordt een Groep 4 gemaakt ( uitbredingen en bredere achterbrug enzovoort) Momenteel staat de Escort volledig in zen blootje (naakte kas) en worden er allerlei stukken ingelast die nodig zijn. Ik zal hier regelmatig foto's posten van de vooruitgang van de werken die wel enige tijd in beslag zal nemen.
Ik heb nog een foto gevonden van mijn allereerste rallywedstrijd als copiloot. Het moet in het jaar 1979 of 80 zijn in de 12 uren van Wervik. het enige wat ik mij herinner is dat het water met bakken uit de lucht kwam en dat de escort mk1 zo lek was als een zeef. Ik moest men voeten op mijn aktentas zetten om niet nat te worden. Na 2 kp's was het over voor ons na een spectakulaire crasch waar veel mensen nu nog over spreken. We hadden de vrijdagavond ingeschreven, om de zaterdag te starten en kregen het allerlaatste startnummer 119.
Foto: Wagen Ford escort MK1 Lotus twin-cam 1600 cc nr 119 Arnel Calcoen - Alain Calcoen
Frank Blondeel die verleden week deelnam aan de historicrally in Oostenrijk is er vanaf vandaag tot en met dinsdag 30 oktober een reportage te beluisteren over zijn wedervaren aan deze rally. Die reportage kun je vinden op www.powerandpassion.be Het is interesant om eens te horen hoe een rally verloopt bij een verrassende sneeuwval.
Verleden jaar had ik het hier al eens over een bolide in restoratie. De prachtige ex Lode Echelpoels Renault Alpine die nu in handen van Benny Dooghe is begint vorm te krijgen. De eerste 6 maanden van het jaar heeft benny niet veel tijd gehad om verder te werken aan het machientje. Benny heeft toch al alle water en elektrische bedrading aangesloten, wat toch wel heel wat tijd in beslag neemt. Benny hoopt om in februarie-maart klaar te zijn met zijn opdracht enzo deze prachtige racewagen op de baan te krijgen.