Inhoud blog
  • Lode Echelpoels
  • Patrick Lievens
  • Legend Spa
  • Beurs Maastricht
  • rallyfilmpjes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    garfield
    blog.seniorennet.be/garfiel
    Mijn favorieten
  • etiennewillems
  • wrcke rallyfilmpjes
  • oudecrossmotoren
  • historicmotorraces
  • crossertje
  • rally kris cools
  • RALLY IS NOT A CRIME
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    yasmin
    blog.seniorennet.be/yasmin
    Mijn favorieten
  • historicrally's

    19-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.V WW kever Acropolis rally Griekenland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een spektakulaire jump van een vw kever in de beruchte Acropolis rally van Griekenland ergens in de jaren 70

    19-11-2006 om 18:18 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (21 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda deed in jaren 70 al mee Europees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie denkt dat nu maar de laatste jaren is dat Skoda deelneemt aan de rally's is eraan voor de moeite. In de jaren 70 waren er toen heuse fabrieksteam aan de slag.Natuurlijk waren het Tjechen die deze bestuurden ooit is er eens een team geweest die de rallywagen verkocht en in het westen bleven. Die wagens hadden toen ongeveer 135 pk en waren wel vinnig.

    18-11-2006 om 19:26 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Copiloten deel 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In deel 2 kon je hier lezen welke rompslom het is om aan de nodige vergunningen te geraken. De eerste rally dat wij gaan rijden is in Februarie 2007  de Routes du Nord in Frankrijk. Voor mij als Copiloot komt het er nu op aan om zo vlug mogelijk het parkoer in handen te krijgen.Van zodra ik dit in mijn bezit heb! kan ik al verkenningen te gaan doen en voorlopige nota's op papier te zetten. Om aan het parkoer te geraken moet je heel goeie relaties hebben met de organisatoren van de rally's.Daarom doe ik ook een duit in het zakje om hun rall's te promoten bij mijn collégas rallyteams en hen proberen te overtuigen om ook aan die wedstijd deel te nemen.En ook het rondbrengen van affiches behoort tot een wederdienst.Verder wordt ook geprobeerd om zoveel mogelijk op goede voet te staan met de sport en techische komisarissen van de Vas&Racb.

    Wordt vervolgd

    18-11-2006 om 15:29 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even een verzetje deze avond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze avond eens er tussenuit! maar toch in het teken van de rallysport.Een etentje ten voordele van de Juniorclub van Targa-florio uit Ieper. En mischien wie weet !!!!

    17-11-2006 om 17:50 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Copiloten Deel 2

    Zoals je merkt in deel 1 is een Copiloot onmisbaar in een Rallyteam. Eigenlijk is de Co de Secretaris van het Team.Voor mij begint het seizoen met het administratieve werk reeds op het einde van 2006.De Co's houden zich dan bezig met een afspraak te maken met de Arts die aangesteld is door de VAS en KACB (vas=vlaamse autosport kacb=koninklijke automobiel club belgie) het Doktersattest is ieder jaar nodig. Vanaf 45 jaar om de 2 jaar een hart onderzoek bij een erkend Cardioloog en vanaf 50 jaar een oog onderzoek bij een oogarts.De Copiloot regeld al die afspraken.Zonder die doktersattesten kan men niet aan een vergunning geraken. Als  die onderzoeken achter de rug zijn mag men met alle nodige papieren +passfoto's en de nodige Centen Naar de Autoclub gaan waarbij men aangesloten is. In mijn geval is dit Autostal Atlantic uit Koekelare. Een vergunning om nationaal te rijden is 265 euro +70 Euro om provinciaal aan de start te komen 40 euro om lid te zijn van de renstal en ongeveer 120 euro dokters kosten samen een kleine 500 euro per persoon wel te verstaan.Dit is nog maar één van de taken van de Copiloten en dit nog maar om het nieuwe seizoen te beginnen.

    Wordt vervolgd

    17-11-2006 om 17:40 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een tussendoortje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Even een tussendoortje mij doorgemaild door mijn blogmaatje Etienne Willems een foto van de originele Ford Lotus Cortina 1600 Twin-Cam uit1964


    Bedankt Etienne

    16-11-2006 om 19:10 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Copiloten deel 1
    Iedere rallypiloot heeft een copiloot nodig zonder kan hij niet deelnememen aan wedstrijden.Maar de Copiloot wordt maar weinig gezegd en geschreven.Nochthans is hij de onmisbare schakel in de rallysport.Belgie heeft een rijke geschiedenis op gebied van Co's en ze worden nog altijd gegeerd in fabrieks en top teams.De meesten ben ik natuurlijk al vergeten om dat men in de sprekende en schrijvende pers de gemotoriseerde sporten dood zwijgt.Maar ik heb in mijn hoofd wel nog enkele namen zoals Fred Fransen,Aerts,Jimmy.Ronny Joosten,Rossi,Willy Lux,Danny Colebunders.Georges Biar die nu presentator is van het programma Champions op de Rtbf.En dan de Copiloten die nu op heden nog in dienst zijn bij één of ander team! Sven Smeets.Stefaan Prevot,Philip Codde, Eddy Chevalier enz..... Om Copiloot te zijn moet men een groot hart hebben en van vele markten thuis zijn.Heel vroeger werden de Rally's gereden op ongekende parkoers en moest de Copiloot zijn Piloot navigeren met de middelen die kreeg van de organisatie,zoals stafkaart,bolletje pijl,visgraat,blinde kaart,kaart op schaal,pijlenkaart.In feite is de Copiloot de secretaris van de Piloot.

    Deel 2 volgt later op deze blog

    16-11-2006 om 09:56 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemotoriseerde sporters gekken denkt men !!
    Velen onder ons denken de de gemotoriseerde sporters enkel gekken zijn die over baantjes en circuits scheuren! Maar niets is minder waar. Het is dank zij die sporters dat men nu met veilige en confortabele auto's en moto's rondrijdt. Zoals bijvoorbeeld de banden, de grote bandenmerken Michelin,Goodyear, Pirelli,Bf Goodrich,Avon,Yokohama,Hankook. Die ingenieurs doen voordurend onderzoek om de allernieuwste modellen uit te rusten met de beste banden. Dit alles wordt uitgetest door piloten op het terrein. Ook remblokken en remschijven waar nu al carbon in verwerkt is zodat niet alles meer zo warm wordt. De wegligging dus de vering van u auto een heel belangrijk onderdeel van de wagen en moto. De marktleiders van veringen Ohlins.Proflex,Billstein.en Sachs.De Sinqensiele en triptronic versnellingsbakken en tractioncontrol . De motors die maanden testwerk vereisen om zo weinig slijtage temaken door nieuwe componenten te verwerken in de onderdelen tot zelfs de lichten op u auto en moto.Dit alles en nog zoveel meer wordt uitgestest in allerhande wedstrtijden zoals Rally's, snelheidswedstrijden  uithoudingswedstrijden zoals Paris Dakar 24 uren van Le Mans De Bol 'dor voor motoren en taloze wedstrijden zelfs met truck's. Ik hoop dat de kritikasters eens goed nadenken over wat de gemotoriseerde sporten bijdragen tot de confortabele auto's en moto's waar we nu mee rondrijden . Bekijk het van uit een ander ooghoek

    15-11-2006 om 15:59 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even informatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op zondag 12 november 2006 werd de laatste rally van het seizoen gereden.Dus voorlopig geen nieuws of uitslagen van rallywedstrijden,maar via mijn blog ga ik jullie iets meer vertellen over  onder andere het werk en de voorbereidingen van een co-piloot voor elke rally-wedstrijd.Over de nostalgie en de auto's van vroeger,Bmw's,Porsches,Fiat enz.....Over teams en hun plannen voor 2007 en nog zoveel meer.Hierbij een voorsmaakje : een foto van een Alfa-Romeo 2000 gtv genomen in 1974 tijdens de rally van Monte-Carlo.

    14-11-2006 om 19:15 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor het oud ijzer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Citroén C2 verhuurd door Caen Rallysport, En bestuurd door Dewulf. Zo ziet de C2 eruit na een elektriciteitskabine uit de grond te hebben gereden

    14-11-2006 om 09:46 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Winnaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Winnaar Hemicuda 2006 de Brit Dave Pattison met een Mitsubitsi Evo 6

    13-11-2006 om 19:33 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeizame Hemicudarally
    Sommige rally's verlopen feilloos maar in Koekelare was dat even anders . Het begon al op de eerste Kp Gistel na de zware crasch van Wim De Reu .De interventieploegen moesten uitrukken werd de Kp geanuleerd. Even later terug prijs op Kp Hovaremolen toen Dewulf met Citroén C2 van Caen rallysport een elektriciteitskabine uit de grond reed en en gedeelte van de bewoners zonder stroom zat.Daar de elektriciteits maatschappij moest herstellingswerken dringend uitvoeren werd ook deze Kp voor een hele tijd afgelast.Het werd een hele dag van wachten en aanschuiven. De teams waren er een beetje lastig van. Ook De Kp Gistel werd in de namiddag nog eens geconfronteerd met een zware crasch met de gekende gevolgen. De organisatie heeft dat misschien wel een beetje aan hun zelf te danken.Wat op de Kp gistel betreft een recht stuk weg met aan beide kanten bomen en de wortels die de baan oplichten.Dat is om mizerie vragen! Hopelijk trekt men daar lessen uit voor hun volgende organisatie in 2007.

    13-11-2006 om 18:05 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    BEZOEK OOK ETIENNEWILLEMS TOFFE NOSTALGIE OUDE MOTO'S

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!