Thema 6 Gespreksvoeringxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Deze les was de eerste helft van het tweede deel van de cursus. Voor deze les hoefden we geen voorbereiding te doen omdat het weer de eerste les na de vakantie was.
In de les
We hebben vandaag teruggeblikt op het afgelopen half jaar en de portfolios kort nabesproken. We hebben een planning gemaakt voor het komende half jaar, welke themas we willen gaan behandelen. Dit waren een aantal voorstellen:
-Rationele Emotieve Therapie, RET.
-Simulatie (toneelspeler).
-Provoceren, klagende mensen hoe ga je ermee om?
-Tips voor de perfecte coach.
-Omgang met agressieve patiënten.
We hebben deze les geoefend met gespreksvoering. We gingen met 5 personen een overleg voeren om tot een opzet te komen voor een introductieweek van 1e jaars. Er moesten 5 onderwerpen vertegenwoordigt worden:àGeld Organisatie Tijd Informatie - Kwaliteit
De rest van de klas moest ons dan coachen. Ik had voor mijzelf als doel gesteld om mij niet te snel om te laten praten. Ik heb vaak de neiging om wanneer iemand één argument geeft waarom mijn punt niet door kan gaan, ik dat dan wel een redelijk argument vind en daarmee acoord ga. Nu heb ik in de vergadering veel langer vast gehouden aan mijn punt. Ik vond dit wel een beetje onwennig, maar uiteindelijk merkte ik dat ook andere mensen het met mij eens werden. Daarna hebben we de rollen omgedraait. Ik heb Fazila gecoacht, zij had assertief zijn. Aan het einde van de les hebben we nog intervisie gehouden en een onderwerp bedacht voor de volgende bijeenkomst.