Foto
Dossier
DINSDAG FRUITDAG
Foto
Boterhammen in de brooddoos
Foto
Bij het middageten:
water in bekers.
Foto
Zoeken in blog

MOS in de Gemeentelijke Basisschool

23-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vorming via GREEN
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Geachte,


Zoals afgesproken komt op donderdag 23 maart 2006 een medewerker van GREEN (Timothy) naar uw school voor de vorming over afval in het derde leerjaar.

De vorming begint om 13u15 en duurt ongeveer 120 minuten. De speeltijd wordt gerespecteerd.


Tijdens de vorming doorlopen we via diverse werkvormen (o.a. groepsgesprek, educatieve spelletjes, video) de verschillende manieren om met afval om te gaan. Storten, verbranden, recycleren, hergebruiken en afval voorkomen, komen zo elk aan bod.

Een voorsmaakje van de vorming vind je via deze link: http://www.greenbelgium.org/nl/campagnes/animatieafval/default.asp

 

Om de vorming inhoudelijk voor te bereiden vragen we u om met de kinderen de brief van Voorko, de afvalheld

(bijlage: "LABO 050930 brief voorko.pdf")  te lezen en de vragen op te lossen. Om dit te kunnen doen heeft u een afvalkalender nodig. Let op, deze kunnen heel erg van elkaar verschillen naargelang de gemeente waarvoor het krantje werd uitgegeven!


>> Reageer (0)
16-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.intentieverklaring
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alle leerlingen en leerkrachten en het poetspersoneel hebben de intentieverklaring  op ons groot schaap ondertekend. Het schaap blijft de rest van het schooljaar als aandachttrekker hangen.

>> Reageer (0)
15-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een warm drankje houdt de leerlingen op temperatuur
Klik op de afbeelding om de link te volgen klik op de foto voor een groter exemplaar

>> Reageer (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De warmst ingeduffelde leerkracht
Klik op de afbeelding om de link te volgen klik op de foto voor een groter exemplaar

>> Reageer (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We gaan er samen voor...!
Klik op de afbeelding om de link te volgen klik op de foto voor een groter exemplaar

>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We starten de Dikke Truien Dag met een gezamelijke aerobic
Klik op de afbeelding om de link te volgen klik op de foto voor een groter exemplaar

>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze 5 actiepunten
Klik op de afbeelding om de link te volgen









onze actiepunten:
  1. sluit deuren en vensters.
  2. spring zuinig om met water.
  3. zet elektrische apparaten uit na school en tussendoor.
  4. wees spaarzaam met de verlichting.
  5. kom met de fiets of te voet naar school, indien mogelijke.

>> Reageer (0)
14-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke klas zorgt voor een leuke affiche
Klik op de afbeelding om de link te volgen

>> Reageer (0)
12-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe Mee!
Kies de tip , die je het meeste aanspreekt en span je in om hem zo nauwgezet mogelijk op te volgen! Maak anderen warm (= energiebesparing) om hetzelfde te doen. Vul meteen ook de poll hiernaast in.
<=

>> Reageer (0)
07-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vind je onze besparingstips?
Vind je de 10 besparingtips (zoek met de muis over de foto)?

>> Reageer (1)
23-01-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikke Truiendag
Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 15 februari neemt de school deel aan de actie Dikke Truiendag.
We zetten de verwarming 5° lager dan normaal en we hebben de volgende ideeën:

slogan: verdraai de wereld
elke klas maakt een affiche
er is ochtendgym voor iedereen
onze school is bevolkt met leuke ingeknuffelde juffen en leerlingen
de leerlingen vervaardigen een enorme grote trui uit kleinere exemplaren
de leerlingen maken en bedelen soep en warme drankjes
we brengen de ouders op de hoogte  van het doel

>> Reageer (0)
18-01-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan het zuivelcentrum
Klik op de afbeelding om de link te volgen De leerlingen van het derde leerjaar brengen een bezoek aan het zuivelcentrum.

>> Reageer (0)
15-01-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De leerlingen van L4 bezoeken het Gentbos
Klik op de afbeelding om de link te volgen

......
Vrijdag was de droogste en minst winderige dag en we konden het Gentbos betreden. Iedereen was voorzien van laarzen en regenkledij, hetgeen nodig was, want het lag er mega-modderig bij. Quasi overal zakte je diep in de modder, tot groot jolijt van de kinderen. Toch werd er ook flink geluisterd naar de gids, Hugo. Hij vertelde allerlei interessante weetjes over de natuur, die momenteel toch wel raar doet: bloesems in de winter. Ondanks wat geklaag over koude voeten, viel de bostocht reuze mee.
......


>> Reageer (0)
10-01-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het land van Calcimus
Klik op de afbeelding om de link te volgen De leerlingen van L3 gebruiken de koffer gedurende het project gezonde voeding

>> Reageer (0)
30-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.energieaudit
Op dinsdag 16/1 om 8u30 worden de dataloggers geplaatst, welke gedurende 14 dagen de nodige meetgegevens zullen verzamelen over het energiegebruik op school.

Op dinsdag 30/1 zullen worden de  loggers opgehaald en wordt een
inventaris opgemaakt  van de energieverbruikers in de school.

>> Reageer (0)
08-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.energiedoos
In de bakjes ligt de informatie van de energiedoos, die ondertussen op de school is toegekomen.
Wie de doos wenst te gebruiken komt ze op het bureau ophalen (en nadien terugbrengen).

>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Informatief
Informatief: het elektrisch vuurtje in het kleutertoilet verbruikte deze week   17,93 Kw   (ongeveer  €1,4/week) . Een boiler verbruikte deze week 2,47 Kw  (we hebben ongeveer 10 boilers op school => 24,7 Kw => €1,9/week )


>> Reageer (0)
07-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het eerste leerjaar op studietocht naar het Gentbos
Klik op de afbeelding om de link te volgen

.........
Onze natuurexploratie in het Gentbos werd een echte survivaltocht! Met onze laarzen aan en een schoendoos in de hand gingen we op verkenning...De gids liet ons de meest drassige plekjes van het bos zien met alle gevolgen vandien...modder van boven tot onder. We mochten zelfs een riviertje oversteken over een keismal balkje, spannend hoor!


>> Reageer (0)
29-11-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enquête

 

De gemeentegebouwen krijgen een doorlichting door een externe firma in verband met het energieverbruik. Bij het afwegen van efficiënt gebruik van energie wordt er ook rekening gehouden met  subjectieve factoren als comfort, bedieningsgemak, automatisering....


Hierbij wordt ook jullie medewerking van de leerkrachten gevraagd; gelieve vandaag de enquête in te vullen, die je vindt op onderstaand link (de enquête bestaat uit 30 vragen, 10 in verband met het comfort, 10 in verband met het bedieningsgemak, 10 in verband met de automatsiering. Om het overzichtelijk te houden, vul je eerst de linkerkolom in, nadien het middenstuk, om uitgeput te eindigen met de rechterkolom. Als je per vraag 10 seconden nadenkt duurt de enquête 5 minuten. Wanneer er sprake is van een gebouw wordt jouw klaslokaal bedoeld. Ik verwacht van elke klastitularis 1 antwoord => negen antwoorden. )


>> Reageer (0)
07-11-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bewust omgaan met energie
Morgen wordt het zesde leerjaar opgevangen door Lynn De Ruyver.
Meester Chris(L6) volgt samen met de directie een bijscholing in verband met bewust omgaan met energie (een intiatief van de Vlaamse Gemeenschap).

>> Reageer (0)


Gbdes is een MOS-school! MOS staat voor 'Milieuzorg Op School'. Jaarlijks worden er per klas MOS-afgevaardigden verkozen. Deze kinderen komen regelmatig samen met de MOS-verantwoordelijken om voorstellen en projecten te bespreken.
Het is ons doel om alle kinderen bewust te maken van de milieu-problematiek en wat we er kunnen aan doen, maar ook om kinderen de schoonheid van de natuur te leren appreciëren. We werken rond de thema's: water, verkeer, natuur, afval, energie en handel. Via onze blog kan je al onze MOS-avonturen volgen!
Foto

Inhoud blog
  • Herfstwandeling met de kikkerklas
  • Bloemen en bijen
  • Ijsberen en pinguïns in K2K3
  • Lekkere soep!
  • De kikkerklas op stap naar het bos
  • Strapdag
  • Activiteit met de natuurgids
  • Vogels spotten aan het Damvalleimeer
  • Dikketruiendag
  • K2K3 in de ruimte!
  • De kruidenheks op bezoek in de kleuterklas
  • Herfst! K2K3 op stap naar het bos
  • Strapdag
  • De kikkerklas op stap met de natuurgids
  • L6 leert over het klimaat
  • L4 de bende van de vos
  • L2 op stap met Marijke
  • Workshop viesvuilland
  • De kikkerklas leert over bijen en bloemen
  • Eitjes rapen!

    Elke klas zijn sorteerhoekje.



    Informatief
  • MOS
  • MOS terd
  • Milieuzorg op school / contacten
  • De Kaaihoeve
  • Digimos
  • GREEN
  • milieukoopwijzer
  • vermijd pesticide

  • Archief per week
  • 28/10-03/11 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 14/12-20/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 14/10-20/10 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 29/10-04/11 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 27/11-03/12 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 03/10-09/10 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 26/11-02/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 15/11-21/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!