MET DE MOBILHOME DOOR KROATIE

lekker een voetbad
    nemen in de zee

SIBENIK

zicht van SIBENIK op land en zee

MALI STON

DUBROVNIK

na de mobilhome wordt deze boot ons vervoer

camping KATE in MILNI

op terugweg langs MACEDONIE

Bronzen beelden in
    ST. STEFANO DI CADORE

• Jenny Qilin (Jenny Qilin)
        op Nin, met de kleinste kathedraal van de wereld
  • jangkrikrenang (jangkrikrenang)
  • thanks (Smith)

• moekeontour trekt door Kroatië en verder naar Griekenland
    in dit blog vind je onze reis door Kroatië en de heen- en terug weg naar Griekenland langs het land
    12-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Velika Kapela gebergte

12/05/2006
    We gaan ons bevoorraden want we trekken terug de bergen in. We willen gaan wandelen in het Velika Kapela gebergte naar de Samarske Stejene. We leggen eerst een stuk kustweg af en passeren zo Novi Vinodolski en Crikvenica. Daar zien we een supermarkt en we kopen etenswaren in voor 4 dagen. Dan nemen we de afslag naar Lokve en Mrkopoli. Daar neem ik de verkeerde weg en we komen op een baantje terecht met aan weerskanten kleine huisjes. We rijden door Stari Laz tot Ravna Gora. Daar zie ik mijn fout in, keer om en neem dan de juiste afslag naar Tuk. Na een asfalt baantje komen we uit op een grintweg. Nog niets gebeurd. Aan een grote open plaats komen we op het lumineus idee om in het gras te gaan parkeren. Oei, we zakken zeker 10 cm in de grond. Het is hier zeer drassig. Ik probeer eruit te rijden en na enkele pogingen lukt het, maar nu zit ik vast tussen de zijkanten van de weg. René moet een spade halen om enkele graszoden te verwijderen. Na veel moeite kan ik toch draaien en we nemen terug de hoofdweg. Iets verder komen we in de sneeuw terecht. We zitten hier al boven de 1000m. Na een bochtig, rotsig bosweggetje komen we uit aan een hut. Deze is natuurlijk nog gesloten. Ik parkeer de mobilhome ervoor. Hier staan we goed zegt René, maar ik begin na te denken en vrees dat het misschien deze nacht nog zal sneeuwen. Dus vertrekken we maar terug naar beneden. Wat een tocht!!! Opgelucht komen we weer in Mrkopoli aan. We rijden richting Lokve en daar op een parking vinden we een plaats waar we kunnen overnachten. Nu moet ik op de kaart kijken hoe we verder gaan rijden want de bedoeling was dus om die baan, nr 32 te volgen door de bergen en dan naar Senj te rijden. Ik weet weer wat te doen vanavond.

12-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een herdenkingstank

herdenkingstank

12-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

11-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het eiland Pag

zicht op het eiland Pag

11-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lidtekens van een oorlog

11/05/2006
    We hebben langs de baan, hier in het binnenland, gezien wat een oorlog kan aanrichten. We hebben alles wel kunnen volgen op de televisie en in de kranten, maar om het zo lijflijk te zien is nog iets anders. In het begin voelde ik mij een ramptoerist  maar dat is zeker niet onze bedoeling. We zien verschillende spookdorpen, waarvan al de huizen en zelfs de kerk  stukgeschoten is en verlaten. Andere bewoners laten hun vervallen huis staan en bouwen ernaast een ander, alsof ze het oude huis willen bewaren als herdenking. Andere bouwen hun stukgeschoten huis weer op en zonder ramen en deuren trekken ze weer hun huis in. Ik geloof dat ze geen keuze hebben, ze hebben nergens een ander onderdak. Onderweg zien we enkele grafmonumenten, zoals een tank met een herdenkingsplaat en daarachter staan dan de borden met een verwittiging op dat er nog landmijnen liggen.  Je ziet hier in de weiden enkele grafzerken liggen. Die zerken staan niet zoals bij ons mooi recht. Nee ze staan zoals ze de lijken gevonden hebben.  Gracac en Gosqic zijn twee steden die volgens onze maatstaven meer op een grote  dorpen lijken. Vooral Gospic laat een verlaten indruk na. Er zijn vele kleine huisjes, zoiets als de Russische huisjes, welke we dikwijls op tv. zien.  We zoeken een winkel om boodschappen te doen. Ik stop aan een klein kruidenierwinkeltje en René gaat er binnen. Beladen met etenswaren komt hij terug. De kruidenier sprak alleen Kroatisch maar hij heeft toch alles gevonden wat we nodig hadden en nog goedkoop ook. Wij vinden het vlees hier heel lekker en mals. Na Gospic rijden we de Velebit over, richting kust naar Karlobag. Het is een mooie bochtige baan. Plots krijgen we een fantastisch uitzicht op de zee met het eiland Pag. Dit eiland lijkt op een massa rotsen, dor en zonder begroeing. De kaart leert ons dat het eiland langs de andere kant wel bewoont is. We volgen de kustweg nu terug naar het noorden. In Stinica, een vakantiedorpje met ferry naar het eiland Pag, vinden we een plekje om te overnachten.

11-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

10-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de regenboog

de regenboog boven het meer

10-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Nacionalni Park Plitvicka jezera
    klik op de foto klik op de foto klik op de foto

10/05/2006
    We bezoeken vandaag het Nacionalni Park Plitvicka jezera. Een prachtig gebied met 16 meren en vele watervallen in een bosrijk landschap. We parkeren op de 2de parking en stappen naar ingang 2. Daar neem je dan de boot, welke met batterijen wordt aangedreven. Vanop het Kozjakmeer zie je al enkele kleine watervalletjes. Met een kaartje in de hand nemen we een pad dat aangelegd is met houten balken. De verschillende vegetatie en de pracht van het water in dit gebied is moeilijk te beschrijven, wij genieten van de natuur en de zuiverheid van de lucht Een houten loopbrug leidt ons naar de Veliki prstavci, een waterval die het Gradinameer voedt. Daarna nemen we terug de boot, die ons naar de overkant brengt. Daar volgen we de wegwijzer "Big Waterfall". Langs het Milanovacmeer loopt een pad dat is uitgehakt in de rotsen. De benedenmeren liggen in een smaller wordende canyon. Een laatste loopbrug brengt ons naar het laatste meer, Novakovica Brod. Aan de linkerkant stort de Plitvica zich van een 75m hoge klif, de Veliki Slap genaamd en vormt zo de Korona rivier. De zonnestralen priemen door de wolken en vormen zo een regenboog met de opspattende waterdruppels. We kunnen echter niet lang genieten want het is hier een gedrang van jewelste. Iedereen wil dit zien en op de gevoelige digitale plaat zetten. Dan is het nog een stukje tot aan het treintje, dat ons terug naar de ingang brengt. We hebben toch een 4tal uren gestapt maar wel genoten. Dan gaan we nog een sticker kopen, die op de achterkant van onze mobilhome komt. We eten een kleinigheid en rijden door op zoek naar een plekje om te overnachten. In Debelo brdo, naast een oud bouwvallig restaurant vinden we een rustig plaatske.

10-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

09-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Nationaal Park van Risnjak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 09/05/2006
    Amaai, we hebben geslapen tot 10h. We vervolgen dus goed uitgeslapen onze weg. We rijden terug naar het noorden, richting Nationaal Park van Risnjak. Daar lopen nog lynxen, wolven en beren rond. Ik hoop om eens een wolf of beer tegen te komen, maar het zal wel bij hopen blijven. We nemen de 501 en rijden van Gorne Jelenje naar Crni Lug. Onderweg begint het wel te regenen, nee te gieten. Ik geloof dat onze plannen letterlijk en figuurlijk in het water zullen vallen. Dan maar verder naar Karlovac. We nemen de E65, nee geen autostrade maar een smalle baan door de bergen langs kleine dorpjes zoals Skrad. De weg volgt als het ware de Sloveense grens en brengt ons dan in Duga Resa en vandaar links naar Karlovac. We laten vandaag deze stad links liggen en nemen de E71 naar de Plitvice meren. Onderweg gaan we op zoek naar een plekje waar we rustig kunnen overnachten. Dat vinden we in de buurt van een cementfabriek. René gaat aan een van de arbeiders vragen of we hier mogen blijven staan. "Natuurlijk" krijgt hij als antwoord, maar we mogen niet op het terrein van de fabriek komen want die wordt bewaakt met camera's en dan zouden we wel misschien problemen krijgen. Geeft niet, we staan hier goed naast het terrein. En het regent niet meer, laat ons hopen dat het zo blijft.

09-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

08-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Labin, het vroegere mijnwerkersstadje
    huis in Labin huis in LABIN huis in Labin

08/05/2006
    Na Rabac rijden we terug naar boven, naar Labin. Dit was vroeger een mijnwerkersdorp. Het is nu een levendig stadje geworden. De parkeerplaatsen staan allemaal vol en ik vind nog een plaatske op de autobussenparking. Wat een geluk, na ons komt een Deense autobus en zij moet in de straat parkeren. De kern heeft een Venitiaanse stempel want op verschillende huisgevels staat de St. Marcus leeuw afgebeeld. De smalle straatjes nodigen ons uit om eens rond te slenteren in het stadje. Daarna volgen we de kustlijn langs de Riviera tussen Labin en Rijeka. Plots opent de hemel haar sluizen en krijgen we een fikse regenbui. Het zonnetje komt later terug door de wolken piepen. De stad Rijeka laten we maar links, pardon rechts liggen. Het is een industriestad met veel moderne gebouwen. We gaan op zoek naar een camping, want we moeten een sanitaire stop inlassen. De eerste camping ligt er verlaten bij en we moeten tot Selce rijden om er één te vinden. We staan hier niet alleen maar ik vind een goed plaatske waar we zelfs onze satelliete kunnen gebruiken. Vanavond kunnen we TV één zien met nieuws van het thuisfront.

08-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

07-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag, rustdag in Rabac
    zicht op Rabac Amber op wacht parking in Rabac

07/05/2006
    Het is zondag en we maken er ook een rustdag van. We gaan wandelen naar de promenade van Rabac. ik eet er mijn eerste ijsje. Je mag hier zo maar op het terras zitten zonder iets te drinken. Dat zou je bij ons eens moeten doen. Als echte Belg drinken wij toch een koffie en een pintje. Het bier is wel lekker, maar niet zoals bij ons zegt René. Dan slenteren we rustig terug naar de mobilhome. Naast ons is een belgische bus uit Genk komen staan. We maken met de chauffeur een praatje. Hij is vol lof over Kroatië, maar het binnenland heeft hij nog niet gezien. Het blijft dus voor ons ook een verrassing.

07-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

06-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pula, de grootste stad van Istirië

06/05/2006
    Onze toer door Pula begint bij het Amfitheater. Het is de 5de grootste best bewaarde van Europa. Onder het ovaal, waar de gevechten plaats vonden, ligt een grote zaal waar vroeger de gladiatoren en de leeuwen gedumpt werden alvorens zij ten pleziere van de Romeinen vochten op leven en dood. De kern van Pula wordt gedomineerd door een grote vesting. De huidige werd in 1840 gebouwd door een Fransman met de stenen, die van de Romeinse gebouwen kwamen. Verder is er de tempel van Augustus, een boog gebouwd voor de rijke gebroerders Seguis en een klein Romeins theater. De rondgang is werkelijk de moeite waard. Na Pula gaan we op zoek naar de grote Romeinse stad "Nesactium" Ooit moet ze groot zijn geweest maar er is niet zoveel van te zien. We rijden terug langs een zandweg. Gelukkig komen we geen tegenliggers tegen. Dan kiezen we het kustplaatsje Rabac uit om te overnachten. We staan op een parking hoog boven het water. Later komen hier enkele autobussen staan nadat ze hun lading hebben gelost(aan de hotels).

06-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

05-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rovinj, een mooi kuststadje

05/05/2006
    Rovinj blijkt een aangenaam stadje te zijn. Er lopen vele toeristen rond en tot onze verbazing vooral Fransen. We wandelen naar de bekende basiliek van St. Euphemia, waar we de mooie sarcofaag zien, waarin de heilige haar laatste rustplaats heeft gevonden. In de haven ligt een groot cruise schip. Ik denk dat het prijskaartje voor een tripje met het schip niet is weggelegd voor de modale mens. Wij zijn al tevreden met een huisje op wielen. Op het grote Titoplein staat een bloemenmarkt en de plaatselijke fanfare speelt een vrolijk deuntje. Op het plein staan verschillende kraampjes met andere waren dan souvenirs. Het blijkt een openlucht voedingssalon te zijn. Men kan er zich stofzuigers en relax-zetels aanschaffen. We rusten wat uit op een terrasje en genieten van de omgeving. Na de middag rijden we door richting Pula. In Fazana, het dorpje vanwaar men de ferry naar de Brunji-eilanden kan nemen, vinden we een parking vlak naast de zee.

05-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

04-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porec, gebouwd door de Romeinen

04/05/2006
    We hebben heerlijk geslapen. We hebben de vogeltjes horen fluiten tot we onze ogen sloten. Nu is het richting Porec. We moeten hier op zoek naar een parkeerplaats want alle parkings zijn voor auto's. Dan maar wat rond rijden, een plaatske vinden we dan toch. Met het boekje in de hand gaan we op weg. Het stadje werd door de Romeinen gebouwd in de 1ste eeuw en vanaf 1272 werd het bezet door de Venetianen. Zij bouwden prachtige paleizen. We slenteren door de hoofdstraat, de Dekumanus waar ze nog steeds opgravingen verrichten. We gaan de Euphrasius basiliek binnen. Ze bezit een prachtige apsis met mozaïken. Deze basiliek is tot Werelderfgoed uitgeroepen. Een wandeling langs de kade brengt ons voorbij enkele terrasjes, welke ons doen besluiten om de kroatische koffie eens de proeven. Onze mening: niet slecht. We vervolgen onze route naar de Limski fjord. Men kan een stuk van de fjord met de wagen bereiken door een afslag te nemen, een weg die eindigt bij een restaurant. Het is hier streng verboden te vissen en te zwemmen. Zeer veel vissoorten komen hier kuit schieten. Naar het schijnt zit er niet zo veel zout in het water en is het zeer zuurstofrijk. Na een korte wandeling gaan we op zoek naar een overnachtingsplaats. Die vinden we op een speciale mobilhome-parking, boven Rovinj gelegen. We krijgen hier enkele zwerver-collega's bij. We staan dus niet alleen.

04-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

03-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vestingstadje Motovun
    03/05/2006
    We rijden naar boven naar het centum van het stadje. De parking is wel volzet, dan maar terug achteruit en in een straat geparkeerd. We klimmen dan te voet naar boven langs een smalle straat, geplaveid met grote ongelijke stenen. Dit stadje werd door de Venetianen opgebouwd. Het lijkt als of hier de tijd is blijven stil staan. Rondom het stadje is er een meters hoge en brede wal, welke nu als wandelpad wordt gebruikt, vroeger als versterking gebouwd. Van boven uit kan men nog de rest van het woud van Motovun zien. Venetië haalde hier vroeger het hout vandaan waar ze hun huizen op bouwden. Nu is het vooral bekend om zijn witte en zwarte truffels. Als "truffelvarkens" worden hier honden gebruikt. We nemen vlug Amber mee, ze zouden haar wel eens kunnen houden. We rijden verder op zoek naar Hum, het kleinste stadje van de wereld. Het is zelfs zo klein dat we het niet vinden. Nergens staat er een wegwijzer. We moeten dan maar onze weg vervolgen langs Pazin, Visinada en in Lanterna gaan we op zoek naar een camping. Want we moeten vuil water lozen, toilet ledigen en water tanken. We zijn vrij om een plaatske te kiezen zodat we nu geparkeerd staan aan het water. Wat is het hier zalig.

03-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

02-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan Umag
    klik op de foto klik op de foto klik op de foto

02/05/2006
    We staan klaar om het stadje Umag te bezoeken. De oude stad ligt zoals Porec op een langgerekt schiereiland. Daarrond is een voetgangerszone aangelegd. In de meeste huizen langs die zone worden ofwel souvenirwinkels of restaurantjes uitgebaat. Op pontons boven de zee staan vele terrasjes. De meeste staan er nog verlaten bij. Het is dan ook nog vroeg in het seizoen. Na het bezoek gaan we boodschappen doen en we rijden verder naar Novigrad. Buiten het centrum aan de ingang van de haven ligt een grote parking. Ook rond dit stadje loopt een wandelpad vlak langs de zee. Het strand beperkt zich hier tot betonnen platforms.  Het is warm en Amber neemt een lekker fris bad in het water. We worden door enkele opdringerige obers aangesproken in verschillende talen. Dan vragen ze uit welk land we komen en als we zeggen "België"  antwoorden ze "ha Anderlecht en Beveren" Zo zie je maar op welk gebied ze ons landje kennen in het buitenland.  We vervolgen onze reis naar een middeleeuws stadje,  Motovun,  in het binnenland gelegen.
    Het stadje is tegen de heuvel op gebouwd. Het ligt als een sluier van de top naar beneden. Aan de voet van de heuvel vinden we een parking om te overnachten. Morgen gaan we het stadje bezichtigen.

02-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

01-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sloveense kust
    eerste overnachting Kroatie klik op de foto klik op de foto

01/05/2006
    De zon schijnt. Deze nacht heeft het opgehouden met regenen. Wat een geluk. We wandelen naar het centrum van Koper. Het oude gedeelte is beperkt tot een grote kerk, een paleis en een muzeum. We stappen lands de kust en komen zo aan de jachthaven. Wat is het hier druk. Van Koper uit rijden we naar Izola. Daar het vandaag een feestdag is, kunnen we nergens een parkeerplaats vinden. Dan maar door Portoroz tot Lucija rijden om een parkeerplaatsje te bemachtigen. Langs de kustlijn loopt een lange promenade tot in Piran. We wandelen daar een stukje van, want ons plan is om reeds in Kroatië te overnachten. Aan de grens laten ze ons door, zonder naar onze papieren te kijken. Nu staan we aan de Adriatische Zee, iets voorbij Basanija. Het is hier heerlijk. Het water klotst tussen de stenen en de zon schijnt. Dit is wat we zoeken, zon en rust.

01-05-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

30-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De grens Italië-Slovenië over

30/04/2006
    Wat een rotweer!!! Het regent nog steeds en bij ons in België schijnt de zon, zegt mijn dochter. We rijden vandaag de grens over tussen Italië en Slovenië. Na wat Sloveens gebrom kunnen we rustig verder.We gaan naar het dorpje Lipica, het thuisfront van de lippizaners.  Daar begon in 1580 de Oostenrijkse aartshertog Karl met het fokken van paarden. Door verschillende oorlogen moest de stoeterij dikwijls verhuizen en na de Eerste Wereldoorlog werd ze zelfs gesloten. De 300 stamboekpaarden werden naar Italië, Oostenrijk, Zuid-Afrika en Tsjecho-Slowakije verhuist. Sinds jaren vecht Slovenië bij het Europees gerechtshof om terug het alleenrecht te verkrijgen over het dragen van de naam "Lippizaner". Wij zijn te laat voor de dressuurshow en de eerst volgende is dinsdag. Daar wachten we niet op en we gaan op zoek naar een overnachtingsplaats. Deze vinden we in Koper aan het gebouw van de Telekom Slovenije. En het giet nog altijd. Is dit het zonnige verlof dat ons te wachten staat?

30-04-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

29-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het regent, het giet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 29/04/200
    We worden gewekt door de klokken van de kerk. We staan dan maar op want Amber moet toch even buiten. Na het ochtendritueel rijden we verder. René wil nog eens graag naar Flachau, een klein dorp in Oostenrijk maar omdat het nog zo regent en we toch niet kunnen wandelen rijden we maar verder. Zonder problemen steken we de grens van Italië over en in Tarcento vinden we een overnachtingsplaats vlak naast een riviertje. Alhoewel, verfrissing  hebben we niet nodig want het giet nog altijd.

29-04-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

28-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg richting Oostenrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 28/04/2006
    De zon schijnt, heerlijk zo wakker worden. We ontbijten met de deur open. Dan rijden we verder richting Oostenrijk. Het is heel rustig rijden, dat zijn we niet gewoon op de duitse autostrades. Later horen we dat er een ongeval gebeurd is vóór Aschaffenburg. Voorbij Munchen is het gedaan met de rust. We staan in file en het is nog beginnen regenen ook. Het wordt een echte stortbui en we beslissen om een overnachtingsparking te zoeken in de buurt. In Bad Reichenhall vinden we een grote mobilhome parking. Met emmers valt het water uit de lucht. Brr niet zo gezellig, maar we hopen op beter weer.

28-04-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

27-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo aan allemaal die in vrijheid genieten van de natuur
    klik op de foto

27/04/2006
    Alles staat klaar om de vertrekken. De laatste boodschappen worden ingeladen en we kijken ons lijstje na of we niets vergeten zijn. Vooral de reispassen, identiteitskaart en de autopapieren zijn belangrijk. Dan gaat de deur toe van het appartement en we stappen in. Nog een kruisje maken en daar gaan we. Vandaag gaat het rustig naar Luxemburg voor de nodige smoorstokjes en wat goedkope diesel. Langs binnenwegen rijden we dan de Duitse grens over. Onze overnachtingsplaats wordt Aschaffenburg, voorbij Frankfurt. Daar is een mooie parkeerplaats naast de Mainz. We zijn verwonderd dat er al zoveel mobilhomes op de parking staan. Het zijn wel allemaal Duitsers. Onderweg is het beginnen regenen, bbbrrr, niet zo gezellig, morgen misschien beter.

27-04-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

24-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Welkom op mijn blog. In dit blog heb ik onze belevenissen neer getypt over onze reis door Kroatië. We zijn dwars door Kroatië gereden en hebben zo de kust en het binnenland verkend. Ook het verslag over onze reis op weg naar Griekenland door Montenegro, Servië en dan vooral Kosovo, Republiek Macédonië  en de terugweg van Griekenland naar huis staan in dit blog. Je kunt op dit blog niet alleen de prettige kanten maar ook de problemen, welke we onderweg hadden, lezen. We staan bijna nooit op een camping maar discreet aan een haven, op een parking of aan de zee.
    Ik wens jullie veel kijk- en leesplezier toe.
    (alle foto's, ook van de zijkanten, zijn aanklikbaar)

24-04-2006, 00:00 geschreven door moekeontour

het recentste verslag staat onderaan

• 28/08-03/09 2006

winkel in KOSOVO

smal baantje naar BUDVA

PRIMOSTEN

oorlogstuig van het museum in TURANJ