Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sea verdwenen

    Arctic Sea verdwenen

    Het zeeschip Arctic Sea is sinds tien dagen van de aardbodem verdwenen, zo lijkt het.

    Het onder Maltese vlag varende schip was onderweg met boomstammen van het Finse Pietarsaari, waar de houtproducent Stora Enso is gevestigd, naar Algerije en werd 29 juli voor het laatste op de radar gezien voor de kust van Portugal.

    De kapitein van de Arctic Sea meldde enkele dagen eerder aan zijn rederij dat het schip in de nacht van 23 op 24 juli op de Oostzee was overvallen door piraten. Die zouden de vijftienkoppige Russisch bemanning hebben mishandeld en opgesloten. Twaalf uur later werden ze vrijgelaten en verdwenen de kapers in een rubberboot. Onduidelijk is waar ze naar op zoek waren. Volgens de Zweedse politie zou drugssmokkel in het spel kunnen zijn.

    De Arctic Sea en haar bemanning vervolgden hun weg naar Algerije, maar het schip had daar nu al moeten zijn aangekomen. (MdV)

    Bron : schuttevaer.nl

    12-08-2009 om 17:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Bron: Provincie Zuid-Holland | Datum: 10-08-2009

    Werkzaamheden Rijn-Schiekanaal en Oude Rijn
    De provincie Zuid-Holland start op 17 augustus 2009 met het vervangen van haar oeverbeschoeiing langs het Rijn-Schiekanaal en de Oude Rijn in de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Voorburg-Leidschendam en Alphen aan den Rijn.

    De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de huidige damwand en het aanbrengen van een nieuwe damwand en taludbekleding. Een goede beschoeiing is nodig om te voorkomen dat de oevers afkalven. Bovendien zorgt een goede beschoeiing voor het behoud van een voldoende brede vaarweg voor de scheepvaart. Op die manier worden zowel de oever als de vaarweg veilig gehouden.

    Overlast
    Het is mogelijk dat de scheepvaart ter plekke enige hinder kan ondervinden van de werkzaamheden.

    Communicatie omwonenden
    Direct omwonenden zijn ruime tijd van tevoren per brief op de hoogte gesteld van deze werkzaamheden. In december vorig jaar is er onder andere een informatieavond voor omwonenden en belangstellenden geweest.

    Meer informatie
    Informatie over de planning en plattegronden van de verschillende locaties zijn te vinden op de website:
    www.zuid-holland.nl/waterwerken

    12-08-2009 om 17:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 11-08-2009

    Tijd dringt voor Bavaria Yachtbau GMBH
    De tijden van zwaar weer houden nog steeds aan bij Bavaria Yachtbau in Duitsland. Zoals enkele weken geleden gemeld lijdt Bavaria Yachtbau zwaar onder de economische crisis en zijn de rentelasten vrijwel niet meer op te brengen. Investeerder Bain Capital kocht de Duitse Jachtbouwer voor een kapitaal bedrag en met (te) weinig eigen vermogen en is de omzet dramatisch gedaald.

    Onderhandelingen muurvast
    Inmiddels zitten de onderhandelingen met banken muurvast en is nog steeds geen oplossing in zicht.

    Volgens welingelichte bronnen is het te verwachten dat Bain Capital het bedrijf gedeeltelijk of geheel zal (moeten) verkopen omdat de Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft aangegeven geen geld meer te willen steken in Bavaria Yachtbau. Ondertussen weigeren zowel de Commerzbank als de Bain Groep enige mededeling doen aan de pers.

    Tijd dringt voor Bavaria
    Aangezien het watersport verkoopseizoen weer los moet barsten in de herfst en winter dringt de tijd voor Bavaria. In het najaar starten weer de grote watersportbeurzen en wie koopt nu een nieuwe boot van een merk dat financieel zeer instabiel is. Watersporters willen een krachtig merk dat na de aankoop van het schip ook garantie voor de toekomst biedt. Een nog verdere daling van de verkopen zal dramatisch uitpakken voor Bavaria en betekent ongetwijfeld het einde van een merk dat zeer geliefd is in de watersport. Ondertussen ruziën partijen over een eventuele verkoop van aandelen en de financiering daarvan.

    In 2007 werd de Duitse jachtbouwer nog juichend overgenomen door Bain Capital voor een bedrag van 1,1 miljard Euro terwijl Bavaria nog een winst maakte van ca 83 miljoen Euro. Nu dreigt een groot financieel debacle. De aandelen van Bain in Bavaria zijn vrijwel niets meer waard door de torenhoge schulden. De omzet van Bavaria Yachts bedroeg in 2007 ca 275 miljoen Euro, nauwelijks een jaar later is dat teruggelopen tot minder dan 100 miljoen Euro. Het negatieve saldo van Bavaria Yachts bij de banken bedraagt ca 900 miljoen Euro. Het meeste kapitaal is verstrekt door de Commerzbank.. De rentelasten kunnen inmiddels niet meer betaald worden en bedragen 70 miljoen per jaar. Bij Bavaria werken ca 620 mensen.

    12-08-2009 om 17:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapsody even het spoor bijster

    Rapsody even het spoor bijster

    Bron: KNRM | Datum: 11-08-2009

    2 GPS ontvangers uitgevallen
    Op 8 augustus om 7.03 uur wordt de bemanning van de Jan en Titia Visser uit de Eemshaven gealarmeerd - prio 2 - voor een zeiljacht ten noorden van Borkum en om 7.12 uur volgt een tweede alarm voor het zelfde jacht. De jachtschipper is gedesoriënteerd, de 2 gps ontvangers aan boord zijn beide uitgevallen. Gezien de vele gevaarlijke ondieptes nabij de Ooster Eems en het Borkum Riff wordt gevraagd of de Jan en Titia Visser het jacht wil zoeken en voorvaren naar een haven aan de Eems.

    Radiopeilingen brengen oplossing
    Op de Eems bij boei 16, NW van Borkum, heeft de Jan en Titia Visser VHF contact op kan. 67 met het jacht en wordt een paar radiopeilingen gemaakt. De “Rapsody” vaart ten NW van de reddingboot, dat is richting Riffgat. De jachtschipper geeft via VHF door dat zijn jacht vanuit het zuidoosten, koers 300°, (vanaf het Borkumriff met gevaarlijke gronden !!) de Verkenningsboei Riffgat aanloopt. De bemanning van de Jan en Titia Visser geeft de zeilers een te varen koers op naar het betonde vaarwater en vaart het jacht tegemoet. In het Riffgat ontmoeten beide schepen elkaar om 8.30 uur nabij boei R 2.

    Alles weer onder controle
    De Jan en Titia Visser vaart het zeiljacht voor, door het Riffgat en Wester Eems tot boei 15. Hier meldt de jachtschipper dat hij het jacht weer onder controle heeft; de schipper heeft zijn navigatie onder controle en de vrouw van de schipper is niet meer zeeziek en er wordt weer gevaren op bekend terrein. De jachtschipper geeft aan zelfstandig verder te kunnen varen naar de jachthaven van Borkum. De Jan en Titia Visser keert terug naar de Eemshaven, waar de boot om 10.00 uur terug op station wordt gemeld.

    12-08-2009 om 17:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning Albert schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan
    Koning Albert
    schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan


    Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro.
    De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde.
    In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht.
    De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)
    Bron : HLN.be

    12-08-2009 om 17:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms zijn watersporters echt in de war

    Soms zijn watersporters echt in de war

    Bron: watersportalmanak | Datum: 11-08-2009

    Wie moet er nu eigenlijk eerst het water in?

















    Zal de boot de auto uit het water halen?

    12-08-2009 om 17:39 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootscheepse controle watersport bij Amsterdam

    Grootscheepse controle watersport bij Amsterdam

    | Datum: 10-08-2009

    Grootscheepse watersportcontrole bij Amsterdam
    De Politie in Amsterdam heeft afgelopen zaterdag op het IJ en bij de Oranjesluizen weer een grootscheepse controle uitgevoerd onder de watersport. 90 schepen werden gecontroleerd. De controle werd uitgevoerd met behulp van andere overheidsinstanties zoals de Douane.

    Veel bekeuringen uitgeschreven
    Alle schippers moesten een blaascontrole ondergaan, de benodigde vergunningen werden gecontroleerd, vaarbewijzen werden gecontroleerd, één schipper kreeg een forse bekeuring omdat rode diesel in zijn tank werd aangetroffen.
    Ook werden bekeuringen uitgeschreven voor het oneigenlijk gebruik van een marifoon op kanaal 67 en voor het ontbreken van een marifoonregistratie.

    Van enkele snelle motorboten kon niet het eigendomsrecht worden aangetoond, hierop zal nader onderzoek worden gepleegd.

    Bron : watersportalmanak.nl

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    | Datum: 10-08-2009

    Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    Bij een gezamenlijke controle van de Nederlandse en Duitse douane is zaterdagmiddag bij de Afsluitdijk een zeiljacht onderschept met 3400 kilo hasj aan boord. De boot kwam vanaf de Waddenzee en wilde het IJsselmeer opvaren toen hij aangehouden werd.

    Het schip viel op door zijn diepgang in het water, waarschijnlijk door het grote gewicht aan boord. Twee Friezen zijn gearresteerd en de buit, ter waarde van ca 10 miljoen Euro werd in beslag genomen.

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens

    WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 10-08-2009

    WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens voor watersport

    Voor watersporters is het vaak moeilijk een keuze te maken over welke jachthaven gaan we vandaag naar toe. Met name passanten in een vakantieperiode kiezen vaak voor de jachthavens waar ze al eens geweest zijn omdat ze in andere havens onbekend zijn. WatersportAlmanak.nl biedt een leuk overzicht van ca 60 jachthavens die door de redactie als passant bezocht zijn.



    Persoonlijke indrukken van jachthavens
    De verslagen zijn persoonlijke indrukken, uitgebreid met aanvaarroute en tarievenlijst. Over het algemeen zijn de indrukken van de Nederlandse jachthavens positief, maar er wordt wel kritisch gekeken naar bijkomende zaken zoals sanitaire voorzieningen, service, vriendelijkheid en recreatieve mogelijkheden. Ook de naaste omgeving van de jachthaven is vaak een meerwaarde voor de watersport toerist.

    Verenigingshavens vaak verrassend positief beoordeeld
    De waterport staat bekend als op zoek naar comfort. De meeste bedrijfsmatige jachthavens bieden een hoop comfort, vaak meer dan verenigingshavens. Toch zijn veel verenigingshavens verrassend positief en uiterst vriendelijk naar passanten. Aeolus in Amsterdam is daar een sprekend voorbeeld van. Ook de haven van Durgerdam werd verrassend positief beoordeeld. Verenigingshavens en gemeentehavens zijn vaak aanzienlijk voordeliger dan de commerciele havens.

    Negatieve uitschieters
    Niet altijd is de redactie positief en dat leidt wel eens tot discussies. Zo komt het regelmatig voor dat de redactie berichten ontvangt van jachthavens die minder positief beoordeeld zijn. Echter de verslagen zijn persoonlijke indrukken van dat moment zoals een passant dat ondergaat.

    Onlangs was de redactie nog in Bruinisse, waar het redactieschip werd doorgestuurd naar de nieuwe Jachthaven in Bruinisse. Daar aangekomen was de haven nog volop in bouw en was er sprake van een grote zandvlakte en verder niets. De redactie was verbolgen over de hoge tarieven die de jachthaven afdwingt zonder dat daar enige kwaliteit tegenoverstaat.

    Meer informatie over jachthavens in Nederland vindt u op
    www.watersportalmanak.nl

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tall Ships Races weer in Antwerpen in 2010
    The Tall Ships Races weer in Antwerpen in 2010

    De jaarlijkse Tall Ships Races zijn volgend jaar van zaterdag 10 tot dinsdag 13 juli opnieuw op bezoek in Antwerpen. Het belangrijkste evenement op de maritieme kalender zal massa’s toeschouwers trekken. Het belooft ook een topmoment te worden voor duizenden jongeren die een avontuurlijke en spannende tocht gaan maken over zee. Het wordt bovendien dé place to be voor alle liefhebbers van authentieke zeilschepen die uit alle windrichtingen zullen toestromen.

    Antwerpen is in 2010 de starthaven van de jaarlijkse Tall Ships Races. Dit betekent dat zowel de Scheldekaaien als de dokken van Het Eilandje de verzamelplaats worden van de A, B en C klasse zeilschepen. De A klasse bevat vierkant getuigde schepen (met ra’s); de B klasse bevat klassiek langsscheeps getuigde schepen (met gaffelzeilen) en de C klasse bevat modern getuigde schepen (met torentuig). Een armada van de grootste vier- en driemasters, tot de moderne scherpe jachten waarmee jongeren tussen 15 en 28 jaar de zee gaan trotseren. Ongeacht hun zeezeilervaring, hun afkomst, hun religie of cultuur maken ze in een korte maar intense periode kennis met het fascinerende leven aan boord. Ieder jaar worden vier havens aangelopen, een van de drie trajecten is een cruise in company waarbij de helft van de trainees van schip wisselen.
    Deze onvergetelijke ervaring draagt bij tot hun persoonlijke ontwikkeling. De koepelorganisatie van deze races, de Sail Training International, realiseert deze stimulans voor de internationale vriendschap al van in 1956.

    Antwerpen liet zich in de voorgaande gastedities opmerken door haar uitgesproken gastvrijheid voor de trainees. De organisatie zet alles in het werk om dat in 2010 nog te verbeteren. Zo loopt er een traject rond het peterschap van de Belgische trainees. Er komt ook een gevuld programma met sport, cultuur en feesten voor alle trainees. Het hoogtepunt wordt ongetwijfeld de grote bemanningsparade waaraan iedereen deelneemt.

    Ook voor de liefhebbers van authentieke schoolschepen uit de hele wereld zijn de The Tall Ships Races Antwerpen 2010 een aantrekkingspool. De unieke sfeer en de dynamiek van de bemanningen zijn een bonus voor het decor van de historische stadskern van Antwerpen en de oudste dokken van de haven aan Het Eilandje.
    De meeste schepen zullen toegankelijk zijn voor het grote publiek. Iedereen kan de trainees ontmoeten die gretig over hun avonturen zullen vertellen.
    Het hoogtepunt voor iedere shipslover is de grote Sail Out Parade van alle deelnemende schepen op 13 juli. De volgende stops zijn Aalborg in Denemarken, Kristiansand in Noorwegen en Hartlepool in Engeland.

    Eigenaren van jachten die op bezoek willen komen zijn zeker welkom in de twee jachthavens van Antwerpen. De ene aan Linkeroever, de andere in het Willemdok aan rechteroever. Deze ligt midden in het Tall Ships Races gebeuren. De kans bestaat dat in ditzelfde dok de B- en C- klasse schepen zullen aangemeerd worden.

    Bron : watertrends.be

    09-08-2009 om 15:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nomineren HISWA Excellence Award gestart (9 april 2009)
    Bron: Hiswa.nl
    Nomineren HISWA Excellence Award gestart (9 april 2009)

    De nominatieperiode voor de HISWA Excellence Award is aangebroken.
    Kent u een persoon die voor de Nederlandse watersportindustrie van groot belang is of is geweest?
    Geef hem of haar dan op.
    De HISWA Excellence Award - een initiatief van HISWA Vereniging - wordt uitgereikt tijdens het Maritime Awards Gala.
    Vorig jaar won jachtarchitect Gerard Dijkstra de prijs.
    In aanmerking voor de HISWA Excellence Award komen personen die nu of in het verleden voor het aanzien van de Nederlandse maritieme maakindustrie in binnen- en/of buitenland van groot belang zijn (geweest). Onder de maritieme maakindustrie verstaat HISWA Vereniging jachtbouw en maritieme dienstverleners zoals architectenbureaus en toeleveranciers.

    U kunt vanaf heden tot en met 31 mei een persoon nomineren door middel van een speciaal nominatieformulier. Het nomineren van uw collega's of directeuren wordt gestimuleerd.

    Direct naar
    -
    Nominatieformulier
    -
    Procedure en criteria
    - Website gala

    Achtergrond

    Met de HISWA Excellence Award laat HISWA Vereniging - de brancheorganisatie van de watersportindustrie - zien dat zij trots is op personen die hun sporen verdiend hebben in de watersportindustrie. Een deskundige jury zal zich over de binnengekomen nominaties buigen. De finalisten worden waarschijnlijk bekendgemaakt tijdens de HISWA te water, 1 tot en met 6 september in Marina Seaport IJmuiden. De HISWA Excellence Award wordt uitgereikt tijdens het Maritime Awards Gala op woensdag 28 oktober 2009 in De Doelen te Rotterdam. De winnaar kan rekenen op een oorkonde, een fraaie sculptuur en publiciteit in Nederland en het buitenland. Verder mag de winnaar een jaar lang als 'ambassadeur' van HISWA Vereniging optreden.

    09-08-2009 om 15:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOORSPOEDIGE OPSTART VOOR HISWA TE WATER 2009
    Bron : Hiswa.nl

    VOORSPOEDIGE OPSTART VOOR HISWA TE WATER 2009

    Ruim 300 boten zijn reeds ingeschreven voor de HISWA te water 2009 die van dinsdag 1 tot en met zondag 6 september 2009 plaatsvindt in Marina Seaport IJmuiden.
    Daarmee ligt er nu al een stevige basis voor de bootshow, die de komende maanden nog verder uitgebouwd gaat worden.
    Tientallen exposanten grijpen de HISWA te water weer aan als moment om hun primeurs voor het eerst aan het publiek te tonen.
    De vorig jaar geïntroduceerde Exclusieve Preview staat voor maandagavond 31 augustus op het programma.

    Nieuwkomers

    Op de huidige deelnemerslijst zijn er diverse nieuwkomers te bespeuren die voor het eerst aan de HISWA te water meedoen of terug zijn van weggeweest. In de categorie motorboten gaat dit onder andere op voor A.E.P. Boatcentre, Marjolein Lengers Marine, Suydersee Boat Import, Triton Nautisch Centrum en X-Craft Performance RIB's. Bij de zeiljachten en catamarans zijn Enmar, Nordship The Netherlands B.V. en Tuned Rigs & Ropes nieuwe namen.

    Ook merken van zeiljachten die de afgelopen tijd bij nieuwe importeurs zijn ondergebracht of overgenomen door andere bedrijven, zijn veelal op de HISWA te water aanwezig. Dit geldt bijvoorbeeld voor de merken Moody (Nova Yachting), Victoire (Yacht Expertease), Dehler (Yacht Expertease) en Sunbeam (Polyarc Yachting).

    Primeurs

    Dat de jachtbouw ondanks de zware economische tijden niet stilstaat, blijkt uit het grote aantal primeurs dat door exposanten voor de HISWA te water 2009 is aangekondigd. Blikvangers bij de sloepen, sportboten, motorboten en motorkruisers zijn onder andere de volgende schepen:

    Four Winns V458 Cruiser, Altena Searocco 1500, Antaris Connery 22, Babro Classic, Blauwe Stad 10.40, Brabant Spaceline Jacht, Bully 40 AC, Saga 385, Brandsma Vlet 900 SP, Bruijs Spiegelkotter 1280 Cabrio,Typhoon 45 coupé, Da Vinci 30, Searay 475 Sundancer, Holterman 60, Intercruiser 28, Interboat 22 Xplorer, iSloep 915, Bavaria 46 SHT, Bavaria 37 Highline, Grand Banks 41, Maril 880 Cabin, Mulder 68 Wheelhouse, Pepper Pilot, Integrity 526 CE, Integrity 346 ES-T, Princess 85 my, Privateer Trawler 60, Rapsody RS 50, Super Lauwersmeer Kotter 470, Delphia 100 Nautica, Vedette 9.30, Vrijon Open Kuip 45, Vrijon Classic 44, Q Fifty 2 en de X-Craft 8.0.

    Bij de zeiljachten kunnen de Bavaria 35 Cruiser, Bavaria 55 Cruiser, Maverick 400, C-Yacht 10.50, Ambercat 210, J-97, Bestevaer 49 ST, Grand Soleil 46, Moody 45, Oyster 72, Saffier 23, Winner 12.20 en Victoire 28 als primeurs op de nodige belangstelling van zeilliefhebbers rekenen.

    Sterk deelnemersveld

    HISWA Multimedia, organisator van de bootshow, toont zich tevreden over de belangstelling voor deelname. “We zouden liegen als we zeggen dat dit geen spannende tijden zijn, maar de lijst die er nu ligt is zowel kwantitatief als kwalitatief boven verwachting”, vertelt beursmanager Michèlle Jonker. “In alle segmenten hebben we nu al volop inschrijvingen. We zien wel dat sommige jachtbouwers niet zoals vanouds hun hele range tonen en dat is natuurlijk jammer, maar de diversiteit van de schepen die straks aan de steiger liggen, blijft duidelijk goed gewaarborgd. Van klein tot groot, van polyester tot staal, seriebouw of custom-built, alles is weer gewoon aanwezig en daar zijn we heel blij mee. Verder gaan we de nieuwe lay-out van het beursterrein die vorig jaar gestalte heeft gekregen, dit jaar handhaven. Dat betekent dat ook nu weer een stuk van de Kennemerboulevard, inclusief de lokale ondernemers die daar permanent gehuisvest zijn, bij het beursterrein betrokken wordt. De entree zal op dezelfde plek als vorig jaar te vinden zijn. Vanzelfsprekend zijn we op dit moment ook druk bezig met het uitwerken van activiteiten die op en rond het water plaats gaan vinden. We willen proberen om het aspect beleving nog meer tot zijn recht te laten komen, maar daarin zijn we natuurlijk ook erg afhankelijk van wat in en rond de haven qua ruimte en logistiek haalbaar is. Partners als Volvo, Delta Lloyd en Gaastra zullen hier ook een belangrijke rol in gaan spelen”, aldus de beursmanager.

    HISWA te water 2009

    De HISWA te water vindt plaats in jachthaven Marina Seaport IJmuiden. De bootshow is van dinsdag 1 tot en met zondag 6 september 2009 geopend. Door de week van 11 tot 18 uur en in het weekend van 10 tot 18 uur. Op maandagavond 31 augustus vindt van 18.30 tot 22.30 uur de Exclusieve Preview plaats.

    Meer informatie over de HISWA te water 2009 is te vinden op www.hiswa.nl/hiswatewater.

    09-08-2009 om 15:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.45ste Delta Lloyd 24 Uurs Zeilrace 21 en 22 augustus 2009
    Bron : kustzeilers.nl

    45ste Delta Lloyd 24 Uurs Zeilrace
    21 en 22 augustus 2009

    Dat is nog 12 nachtjes slapen

    DE INSCHRIJVINGIS GESLOTEN.
    NA-INSCHRIJVING (EXTRA KOSTEN) IS TOT 14 AUGUSTUS MOGELIJK

    09-08-2009 om 13:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlissingen Maritiem van 28 t/m 30 augustus 2009
    Bron : vlissingenmaritiem.nl 

    Vlissingen Maritiem van 28 t/m 30 augustus 2009

    Omdat de Vereniging Nederlandse Loodsen Societeit dit jaar 125 jaar bestaat is dit jaar van vrijdag 28 t/m zondag 30 augustus het thema van Vlissingen Maritiem "Loodsen op de Schelde".

    Het Scheldeloodsenkoor en de Kon. Harmonie Ons Genoegen zullen op donderdagavond 27 augustus de evenementen starten met het Openingsconcert in de St. Jacobskerk gevolgd door een laat Maritiem Bal met live-muziek, dit unieke evenement vindt plaats in de buitenlucht op de sfeervolle Oude Markt.

    Op het De Ruyterplein treft u onze info-stand, tevens presentaties van diverse maritieme organisaties, ook vinden allerlei activiteiten plaats. Vanaf de Koopmanshaven verzorgen schepen van het Loodswezen rondvaarten voor het publiek. Het Bellamypark herbergt een vis- en kinderplein en oude ambachten en biedt livemuziek op vrijdag- en zaterdagavond. De Zeilmarkt is attractieplein en op de Nieuwendijk klinkt drie dagen lang muziek en zang van de shantykoren, ter afsluiting is er elke dag samenzang op het Dijktheater. Op de Oude Markt treft u ook muziekgezelschappen en op zondagmiddag een kunstmarkt. De Fonteijne biedt drie dagen lang een gevarieerde markt met standwerkers. Het Scheldeplein wordt ook een muziekplein.

    Het Scheldekwartier, op precies te zijn de Dokhaven, gaat plaats bieden aan verschillende schepen zoals: de "Zaandam", de mijnenjager Hr.Ms. "Haarlem", de "Betelgeuze", de "Noordhinder" en vele andere. Tevens treft u hier aan de M.A. de Ruytergroep en het Zeekadettenkorps Vlissingen met diverse activiteiten. Modelbouw, een piraten-pretpakket voor kinderen en muziek ontbreken ook niet. Aan de oostzijde liggen schepen van de Douane, KLPD Waterpolitie en de Bootlieden. Vanaf de Dokhaven kan men de pendelboot nemen naar het Tonnenmagazijn aan de Prins Hendrikweg, dit is toegankelijk voor publiek, hier is eveneens een muziekpodium, een stand met hydrografie en aan de kade liggen de loodsvaartuigen en de Frans Naerebout.

    De meeste activiteiten vinden plaats tussen 10.00 en 17.00 uur. In het Scheldekwartier eindigen ze op zondag om ongeveer 16.00 uur omdat de schepen dan buitengaats getoond kunnen worden aan het publiek, ze varen dan langs de Groene Boulevard, het Oostgat uit tot en met de Galgenput en weer terug, alles onder het thema "Loodsen op de Schelde".

    Er zijn plannen om in de zomer een zonnetreintje over de boulevards en de groene boulevard te laten rijden. Als dit lukt, dan kunt u hiervan prachtig gebruik maken.

    Foto's Van J & G : Hobbyfotografie

















    31-07-2009 om 15:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In 2009 zullen de visserijfeesten in Breskens plaatsvinden op 8 en9 augustus.

    In 2009 zullen de visserijfeesten plaatsvinden op 8 en9 augustus.


    De visserijfeesten in Breskens bestaan al sinds 1953 en zijn bekend als een groot en gezellig evenement voor iedereen.

    Er zijn optredens van bekende Nederlandse artiesten, verschillende bands en straatartiesten, een grote braderie, twee kermissen, een rommelmarkt, kinderattracties, enzovoort.

    Kom de vissersschepen en het visserijmuseum bekijken of neem deel aan een rondvaart, eet een gratis visje in de vismijn of bekijk de zwemwedstrijd in de haven. Twee avonden is er een volksbal met band in de vismijn.

    31-07-2009 om 14:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Varen doe je samen
    Bron : navingo.nl

    Varen doe je samen


    31-07-2009 11:16

    Dit vaarseizoen zijn alle Knooppuntenboekjes van Varen doe je samen! gedrukt en landelijk verspreid.
    De boekjes geven tips over (mogelijk gevaarlijke) locaties - in totaal meer dan 100 - waar beroeps- en recreatievaart regelmatig in elkaars vaarwater zitten.
    Handig als u nieuw bent in een gebied en uw tocht gaat voorbereiden. Voorbeelden zijn de oversteken in het Amsterdam-Rijnkanaal,
    de Dortsche Kil, de Volkeraksluizen en de sluizen in de Maas maar ook de oversteek van Maasmond voor Hoek van Holland.

    Deelnemende organisaties zijn Rijkswaterstaat, alle provincies, de havenbedrijven van Amsterdam, Rotterdam en Groningen, HISWA Vereniging, Watersportverbond, Koninklijke Schuttevaer, ANWB en Stichting Recreatietoervaart Nederland.
    Het door deze organisaties getekende Convenant Varen doe je samen! loopt van 2008 tot 2014.

    Foto: H. Steensma (SRN)

    31-07-2009 om 14:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brand verwoest replica VOC-schip Prins Willem
    Bron : nu.nl
    Brand verwoest replica VOC-schip Prins Willem

    Dat heeft de politie laten weten.
    Al kort na middernacht rukte de brandweer uit naar de Museumhaven Willemsoord, omdat rook uit het vaartuig kwam.

    Lange tijd bleef onduidelijk waar de brandhaard zich bevond, aldus een woordvoerster.
     ''Het zag er ook lang naar uit dat de situatie onder controle was, maar de brand is toch uitslaand geworden.''

    Tegen de ochtend werd duidelijk dat de Prins Willem niet meer te redden viel.
    De brandweer liet het vuur gecontroleerd uitbranden.

    Afgezet

    De brandweer heeft het terrein rond het schip afgezet.
    Achter het hek zijn de hele ochtend al treurige gezichten te zien van inwoners van Den Helder die de rampplek bezoeken.

    Volgens de politie zijn enkele honderden mensen al een kijkje komen nemen, de meesten nadat ze het nieuws van de brand op de televisie hadden gezien.
    Met fototoestellen of hun mobieltje nemen ze foto's van de smeulende resten van het schip.
    Ook zijn
    videobeelden van het brandende schip beschikbaar.

    Miljoenen

    De schade aan het schip loopt in de miljoenen.
    Dat zegt Herman Groenheide, directeur van de Museumhaven Willemsoord, waar het schip lag afgemeerd.

    Groenheide keek donderdagochtend zelf toe hoe het nasmeulende schip werd nageblust.
    Of de eigenaar van het schip, die elders in het land is, ervoor kiest om het schip opnieuw te laten bouwen, betwijfelt hij.
    ''Dat wordt een heel ingrijpende klus en dat gaat ook afhangen van de verzekering.''

    Groenheide kon het nauwelijks geloven toen hij hoorde dat het schip niet meer te redden was.
    ''Het schip was heel belangrijk voor Den Helder, het was een publiekstrekker.
    Als je 's avonds Den Helder binnenrijdt, zie je de vuurtoren, en als je overdag binnenkomt, zag je het schip'', aldus Groenheide.

    Vervanger

    ''Het schip was een heel belangrijke attractie voor Den Helder en trok honderden bezoekers per dag.
    In Museumhaven Willemsoord was het dé blikvanger'',
    zo liet een woordvoerder van Den Helder donderdagochtend weten.

    De gemeente wil in de toekomst absoluut iets op de plaats van de Prins Willem laten terugkeren, maar heeft hierover nog geen concrete plannen.

    Gezonken

    De replica van de Prins Willem werd in 1984 en 1985 gebouwd in het Friese Makkum.
    Jarenlang lag het in het Nagasaki Holland Village in Japan,
    een openluchtmuseum dat aan Nederland is gewijd.
    In 2003 meerde het af in Den Helder, waar het sindsdien lag.

    Het origineel, Prins Willim geheten, was in de zeventiende eeuw enkele jaren het vlaggenschip van de Verenigde Oost-Indische Compagnie.
    Ook deze driemaster was geen lang leven beschoren:
    het schip, dat in 1650 gebouwd werd, zonk in 1662 bij Madagaskar.







     

    30-07-2009 om 21:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport bedrijf Dehler Benelux ook failliet in navolging op faillissement bouwer Dehler
    Bron : watersportalmanak.nl 

    Watersport bedrijf Dehler Benelux ook failliet in navolging op faillissement bouwer Dehler

    Na het debacle van Jachtbouwer Dehler is nu ook de Nederlandse verkooporganisatie Dehler Benelux failliet verklaard.
    Dehler Benelux was gevestigd in Monnickendam bij de jachthaven Waterland.
    Het kantoor was gisteren al verlaten, enkele gebruikte schepen lagen nog te koop op de wal en in het water.

    De verkoop van Dehler is al een tijd geleden gestaakt na het faillissement van de Jachtbouwer Dehler.
    Omdat er geen nieuwe schepen meer werden geleverd hield ook het bestaan op van Dehler Benelux.
    Na de overname van Dehler door Hanse Jachts was er geen mogelijkheid om de verkoop voort te zetten.

    De WatersportAlmanak heeft uit betrouwbare bron begrepen dat de verkoop van Dehler door één of meerdere Hanse Dealers ter hand genomen wordt.

    30-07-2009 om 20:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeiljacht verliest buitenboordmotor bij Enkhuizen
    Bron : watersportalmanak.nl

    Zeiljacht verliest buitenboordmotor bij Enkhuizen

    De KNRM heeft assistentie verleend aan een zeiljacht dat vlak voor de sluis in Enkhuizen zijn buitenboordmotor verloor.
    Net op het moment dat het zeiljacht bij de wachtsteiger van de sluis wilde aanleggen schoot de buitenboordmotor los en verdween onder water.

    Omdat de schipper het niet zag zitten om door de sluis te varen zonder motor werd de hulp van de KNRM ingeroepen.
    Na overleg heeft men besloten om het schip naar de Compagnieshaven te brengen en een bevriende duiker heeft de buitenboordmotor van de bodem gehaald.
    Na een reparatie aan de buitenboordotor zal het zeiljacht zijn tocht kunnen voortzetten.

    Naast het feit dat diefstal van buitenboordmotoren veel plaatsvindt schieten buitenboordmotoren ook vaak los en verdwijnen onder water. Een goed slot kan veel ellende voor komen.

    30-07-2009 om 20:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruisertje en trimaran in de problemen
    Bron : opurk.nl 
    Kruisertje en trimaran in de problemen PDF Afdrukken E-mail
    donderdag 30 juli 2009

    Door motorpech, een geplofte zekering en een krabbend anker was de stranding van de trimaran niet meer te voorkomen.

    De vrijwilligers van de plaatselijke afdeling van de KNRM zijn deze week in touw geweest om opvarenden van een kruisertje en een trimaran met hun schepen in veiligheid te brengen.
    De watersporters kregen te kampen met slecht weer en pech.

    Motorkruiser Primero kwam maandagmiddag in de problemen, toen hij onderweg was van het Friese Kollum naar thuishaven Zeewolde.
    Door stuur- en motorproblemen stokte de reis ter hoogte van het windmolenpark. Met de motorproblemen bleek het wel mee te vallen, maar twee kinderen die zich aan boord bevonden bleken zich niet meer zo prettig te voelen door het hevige slingeren, veroorzaakt door stevige bries (west 5).
    Besloten werd om beiden van boord te halen en over te brengen naar de Kapiteins Hazewinkel gevolgd door één van de twee mannen, die aangaf graag bij de kinderen te blijven.
    De Hendrika Theodora bleef standby bij de Primero, waar één van de opstappers het roer van van de kruiser overnam en deze dwarszees naar Urk voer.

    Ter hoogte van de vijfde windmolen ten noorden van Urk werd dinsdagmiddag een wonderlijk gevormde hightech trimaran aangetroffen.
    Die was dwars met de stuurboorddrijver op de basaltstenen van de dijk terechtgekomen.
    Door motorpech, een geplofte zekering en een krabbend anker was de stranding van de trimaran met de naam Nova niet meer te voorkomen, waarna het al wat oudere, maar overigens prima uitgeruste echtpaar het alarmnummer had gebeld. Na de situatie te hebben beoordeeld en de romp gecontroleerd te hebben op lekkage, werd besloten om van voren vast te maken en met de Hendrika Theodora het schip voorzichtig van de dijk te trekken.
    Toen dit zonder schade gelukt was, werd de sleeptros van de inmiddels ook gearriveerde Kapiteins Hazewinkel vastgemaakt, waarna de Nova met haar bemanning naar de Urker haven gesleept werd.

    30-07-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!