Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    19-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haven Oostende toegankelijk voor schepen tot 200 meter

    Haven Oostende toegankelijk voor schepen tot 200 meter

     

    De haven van Oostende is klaar voor de ontvangst van schepen tot 200 meter. De uitbreiding is mogelijk door het gebruik van een nieuwe aanlooproute. Die loopt rechter op de havenin- en uitgang.
    Het Oostendse havenbedrijf noemt het openstellen van de nieuwe vaargeul een belangrijke mijlpaal. Het bedrijf hoopt dat de nieuwe toegang de bestaande trafieken een opstoot zal bezorgen en nieuwe trafieken zal aantrekken.

    Ondanks het openstellen zijn de baggerwerken aan de nieuwe vaargeul nog niet helemaal afgerond. Er is vertraging omdat er oorlogsmunitie gevonden werd. Deze zomer zou het baggeren volledig achter de rug zijn. Om de toegang nog te verbeteren, zijn ook werkzaamheden gestart voor de aanleg van een nieuwe westelijke strekdam. De werken aan de oostelijke strekdam zijn al een tijd bezig. In de lente van 2012 moeten de nieuwe strekdammen volledig zijn afgewerkt. (belga/dea)


    Bron : www.hln.be


    Bijgevoegde foto's : varen in de haven van Oostende









    19-02-2010 om 22:21 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten Waddenzee

    PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten Waddenzee

    Bron: WatersportAlmanak | Datum: 15-02-2010

    PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten van Waddenzee
    Het watersport navigatiesysteem PC Navigo wordt op verzoek van WatersportAlmanak.nl uitgebreid met kaarten van de Waddenzee en de Nederlandse kust.

    Hiermee is PC Navigo verreweg het meest uitgebreide watersport navigatiesysteem. Voor gebruikers van PC Navigo 2010 zal deze upgrade gratis ter beschikking worden gesteld.

    April 2010
    De uitbreiding zal beschikbaar zijn voordat het vaarseizoen start. Medio april zullen de nieuwe kaarten beschikbaar zijn als download.

    PC Navigo voor watersport
    PC Navigo is een volwaardig GPS navigatiesysteem voor de watersport en voor de binnenvaart. Met PC Navigo kan worden genavigeerd met volledige GPS ondersteuning en ook routes worden gepland. Hiermee is PC Navigo het enige systeem dat automatisch routes kan bepalen, waarbij rekening wordt gehouden met de afmetingen van het schip. Doorvaarthoogte, breedte en diepgang zijn bepalend voor de te berekenen route.

    Complete routeplanner zoals in autosystemen
    PC Navigo 2010 is te vergelijken met navigatiesystemen voor de auto. Routes worden automatisch berekend en op de kaart zichtbaar gemaakt, alle vaarwegen zijn in beeld gebracht, alle informatie over bruggen en sluizen zoals bedieningstijden, telefoonnummers, marifoonkanalen zijn in het systeem verwerkt. De informatie is beschikbaar voor alle vaarwegen in Europa.

    PC Navigo wordt geleverd door WatersportAlmanak.nl in Nederland. Op de beurs Boot Holland worden doorlopend demonstraties gegeven van het systeem.

    19-02-2010 om 21:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mega casco arriveert bij Vitters Shipyard
    Werf bereidt zich voor op paradepaardje!
    Mega casco arriveert bij Vitters Shipyard

    Op zaterdag 20 februari a.s. arriveert een 66 meter lang aluminium casco bij Vitters Shipyard in Zwartsluis. Dit casco is het grootste jacht dat Vitters sinds de oprichting van de werf in 1990 in productie heeft. Een paradepaardje waar de werf na oplevering van het jacht in 2011 wederom internationale prijzen mee hoopt te ontvangen.


    Door de lengte zal het jacht bij de grootste zeiljachten ter wereld behoren.

    Het is een sloop getuigd schip wat uniek is voor een dergelijke lang zeiljacht. Dit betekent dat de carbon mast een totale lengte zal hebben van maar liefst 83 meter. Door de hoogte van de mast zal het zeiljacht niet onder de Panama brug door kunnen varen waardoor zij op weg naar de Pacific om Zuid-Amerika zal moeten zeilen.

    Mede eigenaar en directeur, Louis Hamming, geeft aan dat het jacht volledig is ontworpen om snel te kunnen zeilen. Het jacht heeft een aluminium romp, een lichtgewicht mast en een beschut zwemplatform dat volledig geïntegreerd is in de romp. De ankers zullen net als bij een onderzeeër volledig zijn weggewerkt. De opbouw met rondom sferisch glas zal het jacht een spectaculaire uitstraling geven.

    De lift kiel zorgt ervoor dat het jacht in met een minimum diepte van 4.9 meter toch vele plaatsen en baaien kan bezoeken, terwijl het met een diepgang van 9 meter optimaal kan zeilen. Eind 2008 is men gestart met de bouw van de aluminium romp. Inmiddels is het casco gereed om te worden afgebouwd in de verlengde hal op de werf van Vitters Shipyard in Zwartsluis.

    Via het IJsselmeer zal het casco a.s. zaterdag bij de werf in Zwartsluis arriveren. In het voorjaar van 2011 zal het 66 meter lang jacht Vitters Shipyard verlaten.

    Bron : zwartwaterkrant.nl

    18-02-2010 om 21:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbond wil betere wachtsteiger voor watersport bij Goereese Sluis

    Verbond wil betere wachtsteiger voor watersport bij Goereese Sluis

    Bron: KNWV

    Watersportverbond pleit voor betere wachtsteigers
    In een brief aan het Natuur- en Recreatieschap Haringvliet (GZH) pleit het Watersportverbond, Regio Delta Noord, voor verbetering van de wachtsteigers aan beide zijden van de Goereese sluis bij Stellendam.
    Met de brief wil Regio Delta Noord van het Watersportverbond de recreatie- en wachtvoorzieningen bij de Goereese sluis wederom onder de aandacht brengen. Om het watergebied Haringvliet, Hollandsch Diep en Krammer-Volkerak aantrekkelijker te maken voor de recreatievaart is het immers van groot belang dat de toegang tot dit gebied via de Goereese zeesluis op een veilige en goede manier mogelijk is.

    Daarbij moet meer aandacht uitgaan naar de voorzieningen ten behoeve van de recreatievaart. Het ontbreekt bij de sluis aan goede wachtsteigers op een niveau dat past bij dit vaargebied. Het aantrekkelijk maken van dit watergebied voor de watersport begint met een toegangspoort die veilig is en met afmeermogelijkheden van goede kwaliteit, aldus het Watersportverbond in de brief.

    Wachtsteigers
    Bij de Goereese sluis zijn de voorzieningen echter momenteel van een bedenkelijk niveau, zeker in vergelijking met de kwaliteit van de voorzieningen in de rest van het Deltagebied. Een belangrijke wens die het Watersportverbond al vele jaren uitspreekt, betreft dan ook goede wachtsteigers aan beide zijden van de Goereese sluis, geschikt voor zeegaande jachten. Nu komt het er vaak op neer dat de recreatievaart gedwongen is om langere tijd rond te varen totdat geschut kan worden. Dit is vervelend, maar leidt bovendien tot onveilige situaties.

    Binnen- en buitenzijde
    Aan de binnenzijde is het probleem het grootst. In feite ontbreekt een wachtsteiger daar helemaal: de steiger vlak voor de sluisingang aan de rechterkant is veel te laag. Een schip kan daar absoluut niet afmeren. Daarbij komt dat de steiger er onverzorgd uitziet en daarom niet uitnodigt tot aanleggen (zie foto).
    Aan de zeekant ligt weliswaar een robuuste en stevige wachtsteiger, maar deze heeft het grote nadeel dat je daar moeilijk van je boot kunt afstappen om bijvoorbeeld even de benen te strekken (iets wat de bemanning na een lange zeetocht graag zou willen).


    Bijgevoegde foto's Van Stellendam Binnen en buitenzijde .






















    17-02-2010 om 20:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarwijzer Nederlandse Binnenwateren verschenen

    Vaarwijzer Nederlandse Binnenwateren verschenen

    Bron : Watersportalmanak.nl

    Nieuwe vaarwijzer Nederlandse Binnenwateren
    De serie Vaarwijzers van watersport uitgeverij Hollandia is onlangs uitgebreid met een nieuwe Vaarwijzer Nederlandse binnenwateren.

    Nergens ter wereld vind je zo’n fijnmazig en gevarieerd netwerk van binnenwateren als in Nederland. Je kunt varend door alle provincies trekken, en alle provinciehoofdsteden zijn daarbij direct vanaf het water bereikbaar.

    Het ene moment lig je midden in een stad en loop je naar een terras, het andere moment vaar je tussen de duwbakken over de grote rivieren of lig je gratis aan een oppertje midden in de natuur. Soms zit er tussen deze uitersten maar een uurtje varen.

    Deze Vaarwijzer Nederlandse binnenwateren navigeert de lezer moeiteloos door de vele mogelijkheden om door Nederland te varen: zowel over weidse meren en drukke rivieren als door beschutte kanalen en slootjes. Behalve een groot aantal foto’s en kaarten vindt men in deze gids tips voor het voorbereiden van een tocht.

    Ook Staande Mast Route beschreven
    Bovendien is er een uitgebreid hoofdstuk over de staande-mastroute – voor hen die met een hoge mast door Nederland willen varen. Frank Koorneef schrijft voor de Waterkampioen over varen op de Nederlandse binnenwateren.

    17-02-2010 om 20:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarverbod, ook voor de watersport, op vaarwegen Fryslân

    Vaarverbod, ook voor de watersport, op vaarwegen Fryslân

    Bron: Provinsje Fryslân | Datum: 13-02-2010

    Van wege het ijs is er een vaarverbod ingesteld
    Met ingang van maandag 8 februari 2010 12.00 uur wordt een vaarverbod ingesteld voor alle vaarwegen in Fryslân, met uitzondering van:

    • het Prinses Margrietkanaal,
    • het Van Harinxmakanaal,
    • het verbindingskanaal vanaf het Van Harinxmakanaal tot de Industriebrug te Harlingen,
    • de oostelijke en westelijke invaart van Leeuwarden,
    • de Houkesloot tot en met de industriehavens,
    • de vaarweg naar Heerenveen,
    • de vaarweg naar Drachten.


    Actueel bericht: donderdag 12 februari gaat het vaarverbod ook in voor de vaarweg naar Drachten en naar Heerenveen.

    17-02-2010 om 20:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laser Noodsignalen voor watersport getest

    Laser Noodsignalen voor watersport getest

    Bron: WatersportAlmanak | Datum: 11-02-2010

    Watersport Noodsignalen van Rescue Laser Flare getest door ANWB en KNRM


    Rescue lights van Greatland kunnen prima gebruikt worden als noodsignalen voor watersport. Volgens een test van de ANWB Waterkampioen maakt de Rescue Laser Flare bestaande noodsignalen klassiek en misschien wel ouderwets.

    Het kon natuurlijk ook niet uitblijven de voortschrijdende ontwikkeling in LED lampen is ook zichtbaar bij de letterlijk oogverblindende zaklampen van Fenix.

    Dezelfde techniek wordt nu ook gebruikt voor noodsignalen, alleen nu met laserstralen.

    Getest door ANWB en KNRM: 5 sterren
    De uiterst compacte RLF lampen van Greatland, in Nederland geïmporteerd door Bomarine zijn bij daglicht zelfs goed waarneembaar van tot 5 mijl en bij nacht van tot 30 mijl! De laserstraal verbreedt zich op afstand tot een breedte van 2 kilometer volgens de Waterkampioen.

    Samen met de KNRM werd de Rescue Laser Flare getest om vanuit Hindeloopen een signaal te geven richting Afsluitdijk. Volgens de Waterkampioen kon de sluismeester van Breezanddijk het signaal goed zien.

    We gaan er maar vanuit dat men de sluizen bij Kornwerderzand bedoeld in de test. Op Breezanddijk hebben we nog nooit een sluis kunnen ontdekken.

    12-02-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 maart eerste theorie-examen Groot Motorschip

    15 maart eerste theorie-examen Groot Motorschip

    Bron: KNWV | Datum: 01-02-2010

    Groot Pleziervaartbewijs (GPb) is per 1 juli 2009 verplicht
    Maandag 15 maart is de eerste mogelijkheid om theorie-examen CWO Groot Motorschip te behalen - een van de nieuwe eisen voor het Groot Pleziervaartbewijs (GPb). Dit bewijs is per 1 juli 2009 verplicht geworden voor het varen met schepen van 25-40 meter.

    Om het in bezit te komen van het GPb moet men het examen CWO Groot Motorschip doen bij VAMEX (een theorie- en praktijkexamen). Men moet tevens in bezit zijn van een Klein Vaarbewijs 2 en een marifooncertificaat.

    Het Groot Pleziervaartbewijs (GPb) wordt ook gedurende 2 jaar na inwerkingtreding van de nieuwe wet (dus tot 1 juli 2011) afgegeven in het kader van een overgangsregeling, voor degenen die voor 1 juli 2009 al met dergelijke schepen voeren. Het GPb is gekoppeld aan het Klein Vaarbewijs en even lang geldig (tot de leeftijd van 70 jaar en daarna iedere 5 jaar verlengen).

    Meer over de overgangsregeling, het examen CWO Groot Motorschip en het GPb is te vinden op www.vamex.nl .

    Wacht niet tot het laatste moment!
    Personen die het GPb willen hebben, maar niet per 1 juli 2009 in bezit waren van een Klein Vaarbewijs, zullen in ieder geval het examen CWO Groot Motorschip moeten afleggen willen zij in aanmerking komen voor het GPb. Zij hebben daarvoor de tijd tot 1 juli 2011 want daarna is het Klein Vaarbewijs niet meer voldoende.

    VAMEX adviseert echter nadrukkelijk niet tot het laatste moment te wachten. De capaciteit van de theorie- en zeker van de praktijkexamens is begrensd en de wachttijden zouden wel eens kunnen oplopen. Het risico dat u dan niet tijdig uw Groot Pleziervaartbewijs in uw bezit heeft neemt dan toe.

    Theorie-examen 15 maart 2010
    De eerste theorie-examens CWO Groot Motorschip zullen worden afgenomen op maandag 15 maart 2010 op de examenlocatie te Nieuwegein. Inschrijven voor dit examen kan uitsluitend telefonisch via 088-4564567. Na dit theorie-examen zullen de data voor de eerste praktijkexamens in overleg met de geslaagde kandidaten worden vastgesteld.

    Examentarieven
    De tarieven voor de examens zijn vastgesteld door het ministerie van Verkeer en Waterstaat:
    Theorie-examen CWO Groot Motorschip: € 175,-
    Praktijk-examen CWO Groot Motorschip: € 385,-

    05-02-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GPS diefstalbeveiliging voor watersport
     

    GPS diefstalbeveiliging voor watersport

    Bron: Redactie WatersportAlmanak.nl | Datum: 02-02-2010

    Het is de schrik van iedere watersporter: een gestolen boot. Natuurlijk kunt u uw boot vastleggen met een ketting en een goed slot, maar een beetje dief lacht daar om. Veelal ontbreekt een uitgebreid alarmsysteem op een boot of is erg kostbaar.

    Het terugvinden van een gestolen boot is voor Politie en verzekeraars vaak een lastige opgave. Met een Track and Trace systeem wordt het opsporen een stuk eenvoudiger. Het Nederlandse bedrijf Trackjack speelt in op de behoefte van booteigenaren met een nieuw product, dat in de auto-industrie zo langzamerhand gemeengoed is geworden.

    TrackJack is een nieuw laagdrempelig en betaalbaar GPS vind- en volgsysteem voor de watersport. Een klein kastje met daarin een GPS volgsysteem zorgt ervoor dat een boot die verplaatst wordt zonder toestemming van de eigenaar direct een alarm gaat geven. Middels een Track and Trace systeem is het terugvinden van een gestolen boot een stuk eenvoudiger geworden.

    Met TrackJack kan er een veiligheidszone gecreëerd worden, door het instellen van grenzen, waarbinnen uw boot dient te blijven. Op het moment dat uw boot buiten deze grenzen komt, wordt er direct een melding gegeven via SMS en een eigen Internetaccount.

    04-02-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vaarseizoen voorbij .

    Het vaarseizoen is al een tijdje voorbij , de boot staat  nu in de winterstalling .

    Nu is het de beurt voor een onderhoudsbeurt , en wachten tot het volgende vaarseizoen 2010 .














    Foto's van : © Hobbyfotografie J & G

    02-12-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bezoek aan de jachthaven Linkeroever te Antwerpen .

    Een bezoek aan de jachthaven Linkeroever te Antwerpen .

    De mogelijkheid voor deze haven te bezoeken is 1 uur voor of na hoogwater .

    Heeft alle voorzieningen .

















    Foto's van : © Hobbyfotografie J & G

    01-11-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!