Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
19-02-2010
PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten Waddenzee
PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten Waddenzee
Bron: WatersportAlmanak | Datum: 15-02-2010
PC Navigo 2010 wordt uitgebreid met kaarten van Waddenzee Het watersport navigatiesysteem PC Navigo wordt op verzoek van WatersportAlmanak.nl uitgebreid met kaarten van de Waddenzee en de Nederlandse kust.
Hiermee is PC Navigo verreweg het meest uitgebreide watersport navigatiesysteem. Voor gebruikers van PC Navigo 2010 zal deze upgrade gratis ter beschikking worden gesteld.
April 2010 De uitbreiding zal beschikbaar zijn voordat het vaarseizoen start. Medio april zullen de nieuwe kaarten beschikbaar zijn als download.
PC Navigo voor watersport PC Navigo is een volwaardig GPS navigatiesysteem voor de watersport en voor de binnenvaart. Met PC Navigo kan worden genavigeerd met volledige GPS ondersteuning en ook routes worden gepland. Hiermee is PC Navigo het enige systeem dat automatisch routes kan bepalen, waarbij rekening wordt gehouden met de afmetingen van het schip. Doorvaarthoogte, breedte en diepgang zijn bepalend voor de te berekenen route.
Complete routeplanner zoals in autosystemen PC Navigo 2010 is te vergelijken met navigatiesystemen voor de auto. Routes worden automatisch berekend en op de kaart zichtbaar gemaakt, alle vaarwegen zijn in beeld gebracht, alle informatie over bruggen en sluizen zoals bedieningstijden, telefoonnummers, marifoonkanalen zijn in het systeem verwerkt. De informatie is beschikbaar voor alle vaarwegen in Europa.
PC Navigo wordt geleverd door WatersportAlmanak.nl in Nederland. Op de beurs Boot Holland worden doorlopend demonstraties gegeven van het systeem.
Werf bereidt zich voor op paradepaardje! Mega casco arriveert bij Vitters Shipyard
Op zaterdag 20 februari a.s. arriveert een 66 meter lang aluminium casco bij Vitters Shipyard in Zwartsluis. Dit casco is het grootste jacht dat Vitters sinds de oprichting van de werf in 1990 in productie heeft. Een paradepaardje waar de werf na oplevering van het jacht in 2011 wederom internationale prijzen mee hoopt te ontvangen.
Door de lengte zal het jacht bij de grootste zeiljachten ter wereld behoren.
Het is een sloop getuigd schip wat uniek is voor een dergelijke lang zeiljacht. Dit betekent dat de carbon mast een totale lengte zal hebben van maar liefst 83 meter. Door de hoogte van de mast zal het zeiljacht niet onder de Panama brug door kunnen varen waardoor zij op weg naar de Pacific om Zuid-Amerika zal moeten zeilen.
Mede eigenaar en directeur, Louis Hamming, geeft aan dat het jacht volledig is ontworpen om snel te kunnen zeilen. Het jacht heeft een aluminium romp, een lichtgewicht mast en een beschut zwemplatform dat volledig geïntegreerd is in de romp. De ankers zullen net als bij een onderzeeër volledig zijn weggewerkt. De opbouw met rondom sferisch glas zal het jacht een spectaculaire uitstraling geven.
De lift kiel zorgt ervoor dat het jacht in met een minimum diepte van 4.9 meter toch vele plaatsen en baaien kan bezoeken, terwijl het met een diepgang van 9 meter optimaal kan zeilen. Eind 2008 is men gestart met de bouw van de aluminium romp. Inmiddels is het casco gereed om te worden afgebouwd in de verlengde hal op de werf van Vitters Shipyard in Zwartsluis.
Via het IJsselmeer zal het casco a.s. zaterdag bij de werf in Zwartsluis arriveren. In het voorjaar van 2011 zal het 66 meter lang jacht Vitters Shipyard verlaten.
Verbond wil betere wachtsteiger voor watersport bij Goereese Sluis
Verbond wil betere wachtsteiger voor watersport bij Goereese Sluis
Bron: KNWV
Watersportverbond pleit voor betere wachtsteigers In een brief aan het Natuur- en Recreatieschap Haringvliet (GZH) pleit het Watersportverbond, Regio Delta Noord, voor verbetering van de wachtsteigers aan beide zijden van de Goereese sluis bij Stellendam. Met de brief wil Regio Delta Noord van het Watersportverbond de recreatie- en wachtvoorzieningen bij de Goereese sluis wederom onder de aandacht brengen. Om het watergebied Haringvliet, Hollandsch Diep en Krammer-Volkerak aantrekkelijker te maken voor de recreatievaart is het immers van groot belang dat de toegang tot dit gebied via de Goereese zeesluis op een veilige en goede manier mogelijk is.
Daarbij moet meer aandacht uitgaan naar de voorzieningen ten behoeve van de recreatievaart. Het ontbreekt bij de sluis aan goede wachtsteigers op een niveau dat past bij dit vaargebied. Het aantrekkelijk maken van dit watergebied voor de watersport begint met een toegangspoort die veilig is en met afmeermogelijkheden van goede kwaliteit, aldus het Watersportverbond in de brief.
Wachtsteigers Bij de Goereese sluis zijn de voorzieningen echter momenteel van een bedenkelijk niveau, zeker in vergelijking met de kwaliteit van de voorzieningen in de rest van het Deltagebied. Een belangrijke wens die het Watersportverbond al vele jaren uitspreekt, betreft dan ook goede wachtsteigers aan beide zijden van de Goereese sluis, geschikt voor zeegaande jachten. Nu komt het er vaak op neer dat de recreatievaart gedwongen is om langere tijd rond te varen totdat geschut kan worden. Dit is vervelend, maar leidt bovendien tot onveilige situaties.
Binnen- en buitenzijde Aan de binnenzijde is het probleem het grootst. In feite ontbreekt een wachtsteiger daar helemaal: de steiger vlak voor de sluisingang aan de rechterkant is veel te laag. Een schip kan daar absoluut niet afmeren. Daarbij komt dat de steiger er onverzorgd uitziet en daarom niet uitnodigt tot aanleggen (zie foto). Aan de zeekant ligt weliswaar een robuuste en stevige wachtsteiger, maar deze heeft het grote nadeel dat je daar moeilijk van je boot kunt afstappen om bijvoorbeeld even de benen te strekken (iets wat de bemanning na een lange zeetocht graag zou willen).
Bijgevoegde foto's Van Stellendam Binnen en buitenzijde .
Nieuwe vaarwijzer Nederlandse Binnenwateren De serie Vaarwijzers van watersport uitgeverij Hollandia is onlangs uitgebreid met een nieuwe Vaarwijzer Nederlandse binnenwateren.
Nergens ter wereld vind je zon fijnmazig en gevarieerd netwerk van binnenwateren als in Nederland. Je kunt varend door alle provincies trekken, en alle provinciehoofdsteden zijn daarbij direct vanaf het water bereikbaar.
Het ene moment lig je midden in een stad en loop je naar een terras, het andere moment vaar je tussen de duwbakken over de grote rivieren of lig je gratis aan een oppertje midden in de natuur. Soms zit er tussen deze uitersten maar een uurtje varen.
Deze Vaarwijzer Nederlandse binnenwateren navigeert de lezer moeiteloos door de vele mogelijkheden om door Nederland te varen: zowel over weidse meren en drukke rivieren als door beschutte kanalen en slootjes. Behalve een groot aantal fotos en kaarten vindt men in deze gids tips voor het voorbereiden van een tocht.
Ook Staande Mast Route beschreven Bovendien is er een uitgebreid hoofdstuk over de staande-mastroute voor hen die met een hoge mast door Nederland willen varen. Frank Koorneef schrijft voor de Waterkampioen over varen op de Nederlandse binnenwateren.
Vaarverbod, ook voor de watersport, op vaarwegen Fryslân
Vaarverbod, ook voor de watersport, op vaarwegen Fryslân
Bron: Provinsje Fryslân | Datum: 13-02-2010
Van wege het ijs is er een vaarverbod ingesteld Met ingang van maandag 8 februari 2010 12.00 uur wordt een vaarverbod ingesteld voor alle vaarwegen in Fryslân, met uitzondering van:
het Prinses Margrietkanaal,
het Van Harinxmakanaal,
het verbindingskanaal vanaf het Van Harinxmakanaal tot de Industriebrug te Harlingen,
de oostelijke en westelijke invaart van Leeuwarden,
de Houkesloot tot en met de industriehavens,
de vaarweg naar Heerenveen,
de vaarweg naar Drachten.
Actueel bericht: donderdag 12 februari gaat het vaarverbod ook in voor de vaarweg naar Drachten en naar Heerenveen.
Watersport Noodsignalen van Rescue Laser Flare getest door ANWB en KNRM
Rescue lights van Greatland kunnen prima gebruikt worden als noodsignalen voor watersport. Volgens een test van de ANWB Waterkampioen maakt de Rescue Laser Flare bestaande noodsignalen klassiek en misschien wel ouderwets.
Het kon natuurlijk ook niet uitblijven de voortschrijdende ontwikkeling in LED lampen is ook zichtbaar bij de letterlijk oogverblindende zaklampen van Fenix.
Dezelfde techniek wordt nu ook gebruikt voor noodsignalen, alleen nu met laserstralen.
Getest door ANWB en KNRM: 5 sterren De uiterst compacte RLF lampen van Greatland, in Nederland geïmporteerd door Bomarine zijn bij daglicht zelfs goed waarneembaar van tot 5 mijl en bij nacht van tot 30 mijl! De laserstraal verbreedt zich op afstand tot een breedte van 2 kilometer volgens de Waterkampioen.
Samen met de KNRM werd de Rescue Laser Flare getest om vanuit Hindeloopen een signaal te geven richting Afsluitdijk. Volgens de Waterkampioen kon de sluismeester van Breezanddijk het signaal goed zien.
We gaan er maar vanuit dat men de sluizen bij Kornwerderzand bedoeld in de test. Op Breezanddijk hebben we nog nooit een sluis kunnen ontdekken.
Groot Pleziervaartbewijs (GPb) is per 1 juli 2009 verplicht Maandag 15 maart is de eerste mogelijkheid om theorie-examen CWO Groot Motorschip te behalen - een van de nieuwe eisen voor het Groot Pleziervaartbewijs (GPb). Dit bewijs is per 1 juli 2009 verplicht geworden voor het varen met schepen van 25-40 meter.
Om het in bezit te komen van het GPb moet men het examen CWO Groot Motorschip doen bij VAMEX (een theorie- en praktijkexamen). Men moet tevens in bezit zijn van een Klein Vaarbewijs 2 en een marifooncertificaat.
Het Groot Pleziervaartbewijs (GPb) wordt ook gedurende 2 jaar na inwerkingtreding van de nieuwe wet (dus tot 1 juli 2011) afgegeven in het kader van een overgangsregeling, voor degenen die voor 1 juli 2009 al met dergelijke schepen voeren. Het GPb is gekoppeld aan het Klein Vaarbewijs en even lang geldig (tot de leeftijd van 70 jaar en daarna iedere 5 jaar verlengen).
Meer over de overgangsregeling, het examen CWO Groot Motorschip en het GPb is te vinden op www.vamex.nl .
Wacht niet tot het laatste moment! Personen die het GPb willen hebben, maar niet per 1 juli 2009 in bezit waren van een Klein Vaarbewijs, zullen in ieder geval het examen CWO Groot Motorschip moeten afleggen willen zij in aanmerking komen voor het GPb. Zij hebben daarvoor de tijd tot 1 juli 2011 want daarna is het Klein Vaarbewijs niet meer voldoende.
VAMEX adviseert echter nadrukkelijk niet tot het laatste moment te wachten. De capaciteit van de theorie- en zeker van de praktijkexamens is begrensd en de wachttijden zouden wel eens kunnen oplopen. Het risico dat u dan niet tijdig uw Groot Pleziervaartbewijs in uw bezit heeft neemt dan toe.
Theorie-examen 15 maart 2010 De eerste theorie-examens CWO Groot Motorschip zullen worden afgenomen op maandag 15 maart 2010 op de examenlocatie te Nieuwegein. Inschrijven voor dit examen kan uitsluitend telefonisch via 088-4564567. Na dit theorie-examen zullen de data voor de eerste praktijkexamens in overleg met de geslaagde kandidaten worden vastgesteld.
Examentarieven De tarieven voor de examens zijn vastgesteld door het ministerie van Verkeer en Waterstaat: Theorie-examen CWO Groot Motorschip: 175,- Praktijk-examen CWO Groot Motorschip: 385,-
Het is de schrik van iedere watersporter: een gestolen boot. Natuurlijk kunt u uw boot vastleggen met een ketting en een goed slot, maar een beetje dief lacht daar om. Veelal ontbreekt een uitgebreid alarmsysteem op een boot of is erg kostbaar.
Het terugvinden van een gestolen boot is voor Politie en verzekeraars vaak een lastige opgave. Met een Track and Trace systeem wordt het opsporen een stuk eenvoudiger. Het Nederlandse bedrijf Trackjack speelt in op de behoefte van booteigenaren met een nieuw product, dat in de auto-industrie zo langzamerhand gemeengoed is geworden.
TrackJack is een nieuw laagdrempelig en betaalbaar GPS vind- en volgsysteem voor de watersport. Een klein kastje met daarin een GPS volgsysteem zorgt ervoor dat een boot die verplaatst wordt zonder toestemming van de eigenaar direct een alarm gaat geven. Middels een Track and Trace systeem is het terugvinden van een gestolen boot een stuk eenvoudiger geworden.
Met TrackJack kan er een veiligheidszone gecreëerd worden, door het instellen van grenzen, waarbinnen uw boot dient te blijven. Op het moment dat uw boot buiten deze grenzen komt, wordt er direct een melding gegeven via SMS en een eigen Internetaccount.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar