Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek in de Jachthaven Marina stellendam

    Op bezoek in de Jachthaven Marina stellendam.























    Foto's van : © J & G Hobbyfotografie

    05-10-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tocht van Willemstad naar Stellendam vaarwater Haringvliet

    Tocht van Willemstad naar Stellendam vaarwater Haringvliet.




















    Foto's van : © J & G Hobbyfotografie

    02-10-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan jachthaven de Batterij in Willemstad

    Bezoek aan de jachthaven De Batterij Willemstad.
    Mooie passanten haven , met alle voorzieningen.















    Foto's van : © J & G hobbyfotografie

    01-10-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek gemeente haven Willemstad

    Bezoek gemeente haven Willemstad










    Foto's van : © J & G Hobbyfotografie

    10-09-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkoop gebruikte jachten trekt aan

    Verkoop gebruikte jachten trekt aan

    Bron: HISWA

    Herstel van het consumentenvertrouwen zet door
    De verkoop van gebruikte jachten en ex-beroepsschepen is sterk aangetrokken in het derde kwartaal van 2009 melden jachtmakelaars aangesloten bij HISWA Vereniging.
    Vooral het segment in de prijscategorie tussen 50.000 en 200.000 euro is in trek bij kopers.

    Mensen kopen weer
    Mattijs van Baalen, directeur van Jachtmakelaardij De Valk in Loosdrecht:
    “Mensen kopen weer.
    Het is tijdens de zomer nog nooit zo druk geweest op ons bedrijf in Loosdrecht met klanten die op zoek zijn naar een gebruikt jacht.
    De noodzakelijke prijscorrectie van de vraagprijzen die inmiddels heeft plaatsgevonden draagt hieraan zeker bij’.
    Jan-Ward van Dantzig van For Sail Yachtbrokers bevestigt dit beeld.
    “De afgelopen maanden waren heel druk.
    De verkoop van gebruikte zeiljachten is bij ons omhoog geschoten.”

    Eerste tekenen van herstel in de watersportindustrie
    HISWA Vereniging ziet deze signalen als eerste tekenen van herstel in de watersportindustrie.
    “Jachtmakelaars zijn de barometer van onze industrie.
    Als de economie weer aantrekt zijn de makelaars de eersten die dat merken.
    Gezien de lichtpuntjes in de economie, zoals de positieve ontwikkelingen in buurland Duitsland, hebben we goede hoop dat herstel van het consumentenvertrouwen doorzet”,
    aldus Michaël Steenhoff, bedrijfsgroepmanager bij HISWA Vereniging.

    Crisismoe
    Ook het mooie zomerweer heeft een positieve invloed op de koopbereidheid.
    Verschillende HISWA Makelaars geven daarnaast aan dat consumenten wellicht ‘crisismoe’ zijn.
    Steenhoff: “Mensen hebben geld.
    Er is immers meer gespaard dan ooit, en nu men aan de crisis gewend is, heeft men weer moed om het uit te geven aan de goede dingen van het leven zoals een mooie boot.
    Ook kiezen aspirant kopers ondertussen voor meer zekerheid. Alle bij ons aangesloten bedrijven die bemiddelen in pleziervaartuigen moeten vanaf 1 september jongstleden de nieuwe HISWA Algemene Voorwaarden Bemiddeling Vaartuigen hanteren.
    Die zijn overeengekomen met ANWB en Consumentenbond en kennen een onafhankelijke Geschillencommissie.
    Goed nieuws in onzekere tijden”.

    07-09-2009 om 21:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.52 inbreuken bij controleactie pleziervaartuigen
     

    52 inbreuken bij controleactie pleziervaartuigen
    De administratie der Douane en Accijnzen heeft het afgelopen weekend 52 pleziervaartuigen betrapt die niet in regel waren. Het ging om een grootscheepse controleactie in de jachthavens van Nieuwpoort, Blankenberge, Zeebrugge, Oostende, Bergen, Statte, Péronne, Dinant, Vilvoorde, Genk, Hasselt en Visé.
    In totaal werden 193 vaartuigen gecontroleerd.
    De actie spitste zich voornamelijk toe op belastingontduiking. Van alle recent aangekochte jachten werd gecontroleerd of de BTW betaald was.

    Het grootste deel van de inbreuken was evenwel terug te brengen op het gebruik van illegale brandstoffen.
    57,69 procent van de betrapte vaartuigen bleek op 'rode diesel' te varen.
    Een minderheid van 9,62 procent maakte gebruik van laboratoriumdiesel.
    21,15 procent van de overtredingen betrof belastingontduiking en één boot was niet in orde met het inschrijvingsbewijs. Daarnaast werd in een aantal jachten drugs gevonden.

    De controleactie werd uitgevoerd in samenwerking met de FOD Financiën, de FOD Mobiliteit, de FOD Volksgezondheid, de scheepvaartpolitie, de federale en de lokale politie. (belga/adv)


    Bron : HLN.be

    07-09-2009 om 21:21 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beagle, in het kielzog van Darwin

    Op vrijdag 28 augustus meert de Beagle aan in Oostende waar iedereen de kans krijgt het schip uit te zwaaien. Het clipper reist dan af, in het kielzog van Darwin, voor één van de belangrijkste wetenschappelijke reizen ooit. En die wil je niet missen!

    Vrijdag 28 augustus om 19u aan het Westerstaketsel in Oostende en vanaf 16 september op Canvas.


    Beagle, in het kielzog van Darwin


    Bekijk de trailer van Beagle - In het kielzog van Darwin
    Beagle, in het kielzog van Darwin is een crossmediaal project van de VPRO en Canvas in samenwerking met tal van andere partners. Het is een avontuurlijke expeditie met een hedendaagse driemaster langs het historische traject van de Beagle, het schip waarmee Charles Darwin in 1831-1836 om de wereld voer. Op die reis legde hij de grondslag van zijn latere evolutietheorie.

    Aan boord van de Clipper Stad Amsterdam bevinden zich onder anderen bioloog en journalist Dirk Draulans, en Sarah Darwin, biologe én ‘achterachterkleindochter’ van Charles Darwin himself. Dirk DraulansSarah DarwinHet schip is tegelijk een varende studio én een labo waar wetenschappers, maar ook kunstenaars, schrijvers en andere boeiende gasten voor een bepaalde tijd kunnen aanmonsteren en bijdragen aan de centrale doelstelling van het project: een overzicht geven van de verwezenlijkingen van Charles Darwin, én van de toestand van de wereld en de wetenschap in het licht van de toekomst.

    Dat gebeurt meer bepaald in een 35-delige televisiereeks, vanaf woensdag 16 september op Canvas, maar ook op een uitgebreide interactieve website www.canvas.be/beagle en via Flickr, Twitter, YouTube, Delicious, Facebook en andere communicatiemedia.

    Beagle, in het kielzog van Darwin is met zijn avontuurlijke wetenschappelijke karakter een project dat ook voor het onderwijs unieke mogelijkheden biedt. Canvas werkt daarvoor nauw samen met het tijdschrift Klasse en diverse onderwijskoepels.
    Ook Karrewiet, het infomagazine van Ketnet, besteedt aandacht aan het Beagle-project.

    Bron : canvas.be

    28-08-2009 om 20:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Clipper Stad Amsterdam " Capasiteit "

    De Clipper Stad Amsterdam
    Capaciteit

    Hutten

    Deze bevinden zich op het tussendek en hebben allemaal een patrijspoort. Iedere hut beschikt over een telefoon (met satellietaansluiting), TV en airco. Tevens zijn alle hutten voorzien van een eigen badkamer met toilet. De afwerking met veel hout en koperwerk geven de hutten een klassieke uitstraling. Alle hutten zijn gelijk van indeling en oppervlakte (11 m). Standaard zijn zij ingericht voor twee personen, maar kunnen eenvoudig worden aangepast voor verblijf met drie of vier personen.

    Longroom

    De longroom is voorzien van een ruime bar en een kleine bibliotheek. Er is plaats voor 55 personen tijdens een uitgeserveerde maaltijd. Het warme houtwerk, het vele koper en het ronde trappenhuis met sierlijke spijlen doen denken aan de uitstraling van de legendarische Cutty Sark. Natuurlijk zijn alle moderne audiovisuele middelen, voor presentaties en dergelijke, voor handen.

    Varend

    Dagtocht: 115 personen (65 in de VS)
    Cruise: 28 personen

    In de haven

    Buffet: 150 personen
    Receptie: 200 personen

    Longroom

    Lunch / Diner 55 personen: (uitgeserveerde maaltijden)
    Meeting 55 personen: (zittend)
    Presentatie: 75 personen (staand)

    Bron : stadamsterdam.nl

    28-08-2009 om 19:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Clipper Stad Amsterdam " Het schip"

    Het schip

    Illustratie: Henk Jukkema

    De Clipper Stad Amsterdam is gebouwd op initiatief van Randstad en de gemeente Amsterdam. Het schip vaart als passagiersschip onder de Nederlandse vlag. Hetheeft authentieke rechthoekige zeilen en een scherpe boeg. Op het 60 meter lange, houten dek kunnen de opvarenden genieten van het torenhoge tuig, de enorme ra's en de eindeloze hoeveelheid touwwerk.

    Het schip heeft 14 luxe passagiershutten en een ruime longroom (voor diners en presentaties) en een bar aan dek. De Stad Amsterdam is beschikbaar voor zakelijke evenementen, luxe cruises en avontuurlijke tochten voor particulieren.

    Natuurlijk wordt aan alle moderne veiligheidseisen voldaan (zoals de keuring door Lloyd's Register of Shipping, de Nederlandse Scheepsvaart Inspectie, Safety Of Life At Sea Certificate, Passenger Safety Certificate en het US Coast Guard Certificate).

    Specificaties

    Lengte: 76 meter
    Breedte: 10,5 meter
    Diepgang: 4,8 meter
    Snelheid: 17 knopen
    Tuigage: driemast volschip
    Aantal zeilen: 29
    Zeiloppervlakte: 2.200 m
    Aantal hutten: 14
    Motorvermogen: 749 kW
    Gewicht: 1.038 MT
    Romp: staal
    Bouwperiode: 1997 - 2000



    Bron : stadamsterdam








    28-08-2009 om 19:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logboek: Liftend over de wilde baren
    Bron: gelderlandder.nl

    Logboek: Liftend over de wilde baren

    NIJMEGEN - Liftend de wereld rond, dat is eigenlijk al helemaal niet bijzonder meer.
    Als 13-jarige solo de aarbol rondzeilen, is dat weer wel.
    Liftend, met de duim omhoog, over de oceanen trekken, bij wijze van alternatieve wereldreis, is ook nog uniek.
    Tamelijk onvoorbereid zijn David Bijl en Gudo Bik maandag op pad gegaan voor zo’n avontuur.

    De twee Nijmegenaren hadden niet meer dan het wilde plan om naar een zeehaven te gaan en daar om een lift te vragen naar een haven elders in de wereld.
    Of zulks mogelijk zou zijn, daar hadden ze eigenlijk geen idee van.
    Te elfder ure werd het plan om vanuit IJmuiden te vertrekken (‘we gaan bij de sluizen staan en dan zien we wel’) afgeblazen.
    Delfzijl werd als vertrekpunt gekozen.
    Een goede keuze.
    Woensdag monsterde het dappere duo aan op de Artemis, op weg naar South End.

    Vrachtschipliftend de wereld rond (1)

    Ooit het dek geschrobd van een 500 meter lange olietanker, overnacht bij een inheemse Peruaanse bergstam of met niets anders dan je tandenborstel en een survivalhandboek door een oerwoud getrokken? 
    ook niet, maar met een beetje geluk zal ik het komend jaar allemaal meemaken.
    Meeliftend met vrachtschepen en slapend bij iedereen die ons in huis wil hebben ga ik, samen met reisgenoot Gudo, de wereld rondtrekken.
    Wat we allemaal gaan doen is nog onbekend en waar we zullen komen is afhankelijk van het lot, wat wel zeker is is dat ik jullie via deze column op de hoogte ga houden van onze belevenissen.

    Op 24 augustus zal de eerste etappe gaan van Nijmegen naar de sluis van IJmuiden.
    Het verslag daarvan zal natuurlijk hier te lezen zijn, daarnaast heeft ook Omroep Gelderland lucht gekregen van onze onderneming en zullen ze de eerste dag met ons meereizen.
    De vraag die de verslaggeefster van de omroep mij bij het eerste telefoongesprek stelde is misschien wel typerend voor wat jullie als lezers nu denken:
    “Meeliften met vrachtschepen?
    Is dit een grap of zijn jullie écht zo naïef?
    ” Een terechte vraag, want voor zover mij bekend is dit nog nooit eerder gedaan.
    Het zou dan logisch zijn om al maanden van te voren rederijen af te bellen en de juiste papieren te regelen om zeker te zijn van een eerste lift.
    De aanpak die wij gekozen hebben is echter om bij de sluis te gaan staan en onze diensten aan te bieden aan nietsvermoedende voorbijvaarders.
    Het kan dus ook zomaar gebeuren dat we na twee weken gewoon weer over land IJmuiden verlaten, gedesillusioneerd en geschokt door de wreedheid waarmee de zeevaartwereld onze (naïeve) droom in duigen heeft laten vallen.

    Wat wel al eerder gedaan is, is liften op de binnenvaart. Redacteurs van het Nijmeegs studentenblad ANS zijn laatst in twee dagen van Nijmegen naar Antwerpen gelift.
    Hoewel de binnenvaart iets toegankelijker is, biedt dit toch weer wat vertrouwen dat ons gebrek aan voorbereiding en onze voorliefde voor bijna kansloze projecten beloond gaat worden.
    Ik hoop dan ook mijn volgende column te kunnen presenteren onder de kop ‘Stroopwafels eten met Mexicaanse kapitein’ of ‘Carrière als landrot beëindigd’.

    Geen Stroopwafels maar Kruidenbitter (2)

    Als je er een sport van maakt je reis zo slecht mogelijk te plannen kun je natuurlijk niet dat ene wat je wel plant netjes gaan volgen.
    Vrachtschipliften vanuit IJmuiden? Nee, zo besloten wij de dag voor vertrek, zeilbootliften vanuit Delfzijl is een veel mooier begin.
    De haven ligt hier nu vol zeilschepen voor de DelfSail.
    Een kans die we niet mogen missen dus, vrachtschepen zijn immers overal.

    Een korte schets van hoe het vragen om een lift in zijn werk gaat: we betreden de Braziliaanse drie-master Cisne Branco en spreken het eerste-de-beste geüniformeerde bemanningslid aan: "Hello, do you speak English?" "No, Espanol", is het antwoord. Gesterkt door ons boekje Hoe & Wat in het Spaans-Latijns Amerikaans zetten we door: "Adonde ba?" vragen we netjes volgens de fonetisch opgeschreven vertaling.
    Het werkt, ze blijken naar Noorwegen te gaan.
    Een mooie bestemming denken wij, maar bij de vraag of me zo veer mogelijk mogen meerijden loopt het vast.
    En ook met het prevelen van 'monde' en het Spaanse woord voor liften krijgen we niet duidelijk wat ons doel is.
    Gelukkig weet zijn college ons in gebroken Engels uit te leggen dat we op een marineschip zitten.
    Tenzij we bereid zijn ons leven te geven voor de Braziliaanse vlag kunnen we niet mee.
    De buren en enkele andere boten schijnen echter wel eens mensen mee te nemen, dus vol goede moed gaan we verder.

    Een paar uur en zo'n 25 boten later is deze moed echter alleen nog in onze schoenen te vinden. Maar opgebloeid door onze succesvolle imitatie van Eddy Zoey's Nu we er toch zijn hebben we die avond meer succes.
    Na een heerlijke maaltijd opgediend door een gastvrij gezinnetje uit Fransum komen we in het goede deel van de haven terecht.
    Voor we het weten hebben we vier (bijna) aanbiedingen op zak: Kiel, Hamburg, South End en de Kanarische Eilanden.
    De laatstgenoemde droomlift gaat helaas niet door, maar op de drie-master Artemis uit Franeker (hoewel we de enige Nederlanders aan boord zijn) zijn we van harte welkom om het schip naar het Engelse South End te helpen.

    Zo begint op woensdagochtend dus officieel het grote zee-avontuur.
    Stroopwafels eten met een Mexicaanse kapitein zit er helaas niet in, maar een authentiek Delfzijlse kruidenbitter voor zijn Duitse college komt genoeg in de buurt om van een succesvolle start van de wereldreis te spreken.
    Nu hopen dat we niet zeeziek worden.

    27-08-2009 om 14:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 jaar na drama paardenreddingboot op Ameland

    30 jaar na drama paardenreddingboot op Ameland

    Bron: KNRM | Datum: 14-08-2009

    IJmuiden/Ameland, 14 augustus 2009/1979
    Het is dit jaar 30 jaar geleden dat zich een drama afspeelde op Ameland. Op dinsdag 14 augustus 1979 werden de redders van reddingstation Hollum gealarmeerd in verband met de stranding van een jacht. Voor de ogen van hun eigenaren en talloze badgasten verdwenen de reddingspaarden van Ameland in de kolkende zee terwijl ze een reddingsboot lanceerden. In de duinen bij Hollum is een monument geplaatst ter nagedachtenis aan dit ongeluk.

    Abraham Fock reddingmuseum
    De paardenreddingboot van Ameland was tot 1988 in bedrijf om drenkelingen aan wal te brengen. Dat jaar kreeg het eiland een reddingsboot die gestationeerd werd in de Ballumerbocht en permanent in het water ligt. Het oude station van de Reddingsmaatschappij met het boothuis werd toen omgebouwd tot het Abraham Fock reddingmuseum.





















    Hoewel de paarden en de boot tegenwoordig niet meer voor reddingsoperaties wordt ingezet, rukken ze toch nog regelmatig uit. Dat gebeurt altijd onder grote belangstelling.

    16-08-2009 om 17:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee bootdieven op heterdaad betrapt in Amsterdam

    Twee bootdieven op heterdaad betrapt in Amsterdam

    | Datum: 16-08-2009 watersportalmanak.nl

    Met speedboot op dievenpad

    Twee mannen zijn in de nacht van 13 op 14 augustus, rond half een, in het water van de Geldersekade in Amsterdam op heterdaad betrapt. Ze probeerden vanaf hun speedboot, een buitenboordmotor van een aangemeerde andere boot te stelen.

    Eigenaar boot gezocht
    Een getuige zag de verdachten rommelen aan de achterzijde van het vaartuig en alarmeerde de politie. Na onderzoek werd bij hen gereedschap aangetroffen. Zij (48 en 46 jaar oud) zijn aangehouden en ingesloten. De politie is op zoek naar de eigenaar van de boot, waarvan de mannen de motor wilden stelen.

    Buitenboordmotoren zijn vaak gemakkelijk te stelen.
    Watersport dieven hebben het vaak gemunt op buitenboordmotoren omdat ze gemakkelijk te stelen zijn en gemakkelijk te verhandelen. In 2008 werden 1338 aangiften gedaan van diefstal van een buitenboordmotor, het aantal gestolen buitenboordmotoren ligt veel hoger. Blijkbaar is Yamaha een populair merk bij dieven. Maar liefst 31% van de gestolen buitenboordmotoren waren van het merk Yamaha. Gestolen buitenboordmotoren worden zelden teruggevonden. Nog steeds hebben veel watersporters hun kostbare bezit onvoldoende of zelfs helemaal niet beveiligd.

    16-08-2009 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrisch varen op de gracht in opkomst

    Elektrisch varen op de gracht in opkomst

     

    De gemeente is een offensief begonnen om de Amsterdamse bootjesbezitters op de milieuvriendelijke toer te krijgen. Foto ANP
    AMSTERDAM - Geen vieze benzinedampen en je kunt je medeopvarenden ook nog eens een stuk beter verstaan. Dat zijn de voordelen van elektrisch varen. In veel natuurgebieden in Nederland weten ze al niet beter, maar op de Amsterdamse grachten is het fluisterbootje een nieuw fenomeen.

    Iedereen kent de beelden van overvolle wateren in Amsterdam. Van de 12.000 tot 15.000 vaartuigen die de hoofdstad telt, heeft een flink deel een zogeheten tweetaktmotor, weet Ariadne Doll, projectleider schoner varen bij de Dienst Binnenwaterbeheer van de gemeente Amsterdam. ''Die stinken enorm. Als het dan een keer mooi weer is, sluiten inwoners van de binnenstad de ramen maar weer omdat er zoveel bootjes in de grachten varen.''

    Een oplossing biedt de elektrische motor. De gemeente is daarom een offensief begonnen om de Amsterdamse bootjesbezitters op de milieuvriendelijke toer te krijgen. De rondvaartboten en enkele verhuurbedrijven geven al het goede voorbeeld. In de hoofdstad varen momenteel 25 elektrische rondvaartboten en wordt een ander deel voorzien van roetfilters, waardoor de uitstoot een stuk minder is.

    Vijf bedrijven, waaronder Boaty en Sloepdelen, verhuren in totaal vijftig elektrische bootjes. Volgens Doll zijn er inmiddels veel meer geïnteresseerden voor een dergelijke onderneming. Maar er moet eerst voldoende plek zijn in de grachten om de vaartuigen aan te kunnen leggen. Een rondvaart door de stad leert dat er bijna geen plekje aan de kant meer vrij is.

    Is het dan straks afgelopen met de welbekende pruttelbootjes in de Amsterdamse grachten? Dat zal niet zo snel gebeuren, denkt Jeroen Schutter van het programmabureau Luchtkwaliteit. Het is volgens hem belangrijker dat het verkeer op de weg schoner gaat rijden. ''Dat er tien dagen per jaar als het mooi weer is op het water vervuiling is, is net even van een andere orde. Maar we moeten mensen op het water wel stimuleren, door bijvoorbeeld oplaadpunten aan te leggen en te korten op het liggeld.''

    Amsterdam heeft momenteel één openbaar oplaadpunt, bij de sluizen voor theater Carré. Uiteindelijk moeten er op vijf plekken twintig stopcontacten komen. Het duurt gemiddeld vier tot acht uur om een accu op te laden, waarna de boot weer een dag kan varen.

    Inmiddels dringt het elektrisch varen ook door onder particuliere bootjesbezitters in de hoofdstad. Enkele honderden hebben hier al voor gekozen. Zij betalen de helft minder aan liggeld, vertelt de projectleider. ''Het zit enorm in de lift. Mensen leven steeds bewuster en kiezen kwaliteit voor ontspanning. Ze willen niet meer in de rookpluimen varen.'' (ANP)
      Bron : parool.nl

    16-08-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Bron: KNRM Enkhuizen | Datum: 16-08-2009

    Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Zaterdag was een drukke dag voor alle reddingsdiensten voor de watersport.
    De KNRM moest veelvuldig uitrukken om assistentie aan de watersport te verlenen.

    Met name door de harde wind op het IJsselmeer en Markermeer kwamen veel watersporters in problemen.
    Vlak voor de kust van Edam dreef een zeiljachtje met een gebroken mast en bij Oterleek (tussen Enkhuizen en Hoorn) raakten tegen het beind van de middag zelfs twee zeiljachten op de stenen.


    Foto: KNRM Enkhuizen

    De twee zeiljachten bij Oterleek raakten aan lager wal, een van de jachten was zijn buitenboordmotor kwijtgeraakt en blijkbaar niet in staat om zeilend de harde stenen kust te ontwijken.
    Na een harde confrontatie met de stenen en een tijdje wachten konden de twee opvarenden, waarvan één lichtgewond gered worden door de Mantelmeeuw van Wijdenes.
    Het zeiljacht was dermate beschadigd dat gevreesd wordt voor een total-loss.

    Omdat ca 100 meter verderop nog een jachtje op de keien lag heeft de Mantelmeeuw assistentie ingeroepen van de KNRM uit Enkhuizen.
    De Rien Verloop is direct uitgevaren en via een spoedschutting door het naviduct gevaren om op het Markermeer te komen.
    Eenmaal ter plaatse werd het jacht gevonden achter een ponton van de dijkverzwaring.

    Het scheepje had een gebroken masttop en moest op de motor varen, maar de motor had te weinig vermogen om van lager wal te kunnen varen.
    De Rien Verloop heeft direct een sleepverbinding gemaakt en heeft het schip kunnen verslepen naar de haven van Wijdenes.
    De vier bemanningsleden van het zeiljachtje waren ongedeerd.

    16-08-2009 om 17:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melding gebroken mast en mogelijk rugletsel
    Melding gebroken mast en mogelijk rugletsel

    Bron KNRM.nl

    Huizen, 11 augustus 2009

    Vijf personen waren op een gehuurde Valk uit Almere aan het zeilen op het Gooimeer ter hoogte van Oud Valkeveen toen door onbekende oorzaak de mast achterover viel.
    De persoon aan het roer op het achterdek krijgt de mast op zijn rug en klapt metzijn borst op het dek.
    Na alarmering door de Kustwacht legden we telefonisch contact met de opvarenden voor de exacte locatie.
    Aan boord was enige paniek, de persoon lag op het achterdek, kon wel zitten, de situatie was stabiel.
    We drongen erop aan de persoon zich niet te laten verroeren en dus te laten liggen, we zouden binnen tien minuten ter plaatse zijn.
    Eenmaal aangekomen troffen we de persoon in stabiele toestand en besloten om de Valk op sleep te nemen naar Almere om aldaar ambulancepersoneel de persoon te laten onderzoeken.
    De Johanna Smidt van Reddingbrigade Naarden was inmiddels ook ter plaatse en zette een opstapper over.
    Met gereedschap en hulp van de Cobra van Jachtservice Huizen konden we de helmstok demonteren zodat het roer enigzins in de lengterichting van het scheepje terug gezet kon worden.
    In Almere werden we opgewacht door het ambulancepersoneel en na kort onderzoek in de ambulance leek alles mee te vallen.
    Uit voorzorg werden in het ziekenhuis rontgenfoto's gemaakt.

    Foto onder:
    http://www.almere-haven.com/

    Bij gevoegde Foto's .
    Foto's : Van Joke

    http://blog.seniorennet.be/image/

    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/

    http://blog.seniorennet.nl/photogalery/





    Visser varend op het Gooimeer


    Zeilend op het Gooimeer


    Vaargeul naar Almere Haven


    Ingang Almere Haven

    12-08-2009 om 20:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sea verdwenen

    Arctic Sea verdwenen

    Het zeeschip Arctic Sea is sinds tien dagen van de aardbodem verdwenen, zo lijkt het.

    Het onder Maltese vlag varende schip was onderweg met boomstammen van het Finse Pietarsaari, waar de houtproducent Stora Enso is gevestigd, naar Algerije en werd 29 juli voor het laatste op de radar gezien voor de kust van Portugal.

    De kapitein van de Arctic Sea meldde enkele dagen eerder aan zijn rederij dat het schip in de nacht van 23 op 24 juli op de Oostzee was overvallen door piraten. Die zouden de vijftienkoppige Russisch bemanning hebben mishandeld en opgesloten. Twaalf uur later werden ze vrijgelaten en verdwenen de kapers in een rubberboot. Onduidelijk is waar ze naar op zoek waren. Volgens de Zweedse politie zou drugssmokkel in het spel kunnen zijn.

    De Arctic Sea en haar bemanning vervolgden hun weg naar Algerije, maar het schip had daar nu al moeten zijn aangekomen. (MdV)

    Bron : schuttevaer.nl

    12-08-2009 om 17:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Bron: Provincie Zuid-Holland | Datum: 10-08-2009

    Werkzaamheden Rijn-Schiekanaal en Oude Rijn
    De provincie Zuid-Holland start op 17 augustus 2009 met het vervangen van haar oeverbeschoeiing langs het Rijn-Schiekanaal en de Oude Rijn in de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Voorburg-Leidschendam en Alphen aan den Rijn.

    De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de huidige damwand en het aanbrengen van een nieuwe damwand en taludbekleding. Een goede beschoeiing is nodig om te voorkomen dat de oevers afkalven. Bovendien zorgt een goede beschoeiing voor het behoud van een voldoende brede vaarweg voor de scheepvaart. Op die manier worden zowel de oever als de vaarweg veilig gehouden.

    Overlast
    Het is mogelijk dat de scheepvaart ter plekke enige hinder kan ondervinden van de werkzaamheden.

    Communicatie omwonenden
    Direct omwonenden zijn ruime tijd van tevoren per brief op de hoogte gesteld van deze werkzaamheden. In december vorig jaar is er onder andere een informatieavond voor omwonenden en belangstellenden geweest.

    Meer informatie
    Informatie over de planning en plattegronden van de verschillende locaties zijn te vinden op de website:
    www.zuid-holland.nl/waterwerken

    12-08-2009 om 17:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 11-08-2009

    Tijd dringt voor Bavaria Yachtbau GMBH
    De tijden van zwaar weer houden nog steeds aan bij Bavaria Yachtbau in Duitsland. Zoals enkele weken geleden gemeld lijdt Bavaria Yachtbau zwaar onder de economische crisis en zijn de rentelasten vrijwel niet meer op te brengen. Investeerder Bain Capital kocht de Duitse Jachtbouwer voor een kapitaal bedrag en met (te) weinig eigen vermogen en is de omzet dramatisch gedaald.

    Onderhandelingen muurvast
    Inmiddels zitten de onderhandelingen met banken muurvast en is nog steeds geen oplossing in zicht.

    Volgens welingelichte bronnen is het te verwachten dat Bain Capital het bedrijf gedeeltelijk of geheel zal (moeten) verkopen omdat de Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft aangegeven geen geld meer te willen steken in Bavaria Yachtbau. Ondertussen weigeren zowel de Commerzbank als de Bain Groep enige mededeling doen aan de pers.

    Tijd dringt voor Bavaria
    Aangezien het watersport verkoopseizoen weer los moet barsten in de herfst en winter dringt de tijd voor Bavaria. In het najaar starten weer de grote watersportbeurzen en wie koopt nu een nieuwe boot van een merk dat financieel zeer instabiel is. Watersporters willen een krachtig merk dat na de aankoop van het schip ook garantie voor de toekomst biedt. Een nog verdere daling van de verkopen zal dramatisch uitpakken voor Bavaria en betekent ongetwijfeld het einde van een merk dat zeer geliefd is in de watersport. Ondertussen ruziën partijen over een eventuele verkoop van aandelen en de financiering daarvan.

    In 2007 werd de Duitse jachtbouwer nog juichend overgenomen door Bain Capital voor een bedrag van 1,1 miljard Euro terwijl Bavaria nog een winst maakte van ca 83 miljoen Euro. Nu dreigt een groot financieel debacle. De aandelen van Bain in Bavaria zijn vrijwel niets meer waard door de torenhoge schulden. De omzet van Bavaria Yachts bedroeg in 2007 ca 275 miljoen Euro, nauwelijks een jaar later is dat teruggelopen tot minder dan 100 miljoen Euro. Het negatieve saldo van Bavaria Yachts bij de banken bedraagt ca 900 miljoen Euro. Het meeste kapitaal is verstrekt door de Commerzbank.. De rentelasten kunnen inmiddels niet meer betaald worden en bedragen 70 miljoen per jaar. Bij Bavaria werken ca 620 mensen.

    12-08-2009 om 17:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapsody even het spoor bijster

    Rapsody even het spoor bijster

    Bron: KNRM | Datum: 11-08-2009

    2 GPS ontvangers uitgevallen
    Op 8 augustus om 7.03 uur wordt de bemanning van de Jan en Titia Visser uit de Eemshaven gealarmeerd - prio 2 - voor een zeiljacht ten noorden van Borkum en om 7.12 uur volgt een tweede alarm voor het zelfde jacht. De jachtschipper is gedesoriënteerd, de 2 gps ontvangers aan boord zijn beide uitgevallen. Gezien de vele gevaarlijke ondieptes nabij de Ooster Eems en het Borkum Riff wordt gevraagd of de Jan en Titia Visser het jacht wil zoeken en voorvaren naar een haven aan de Eems.

    Radiopeilingen brengen oplossing
    Op de Eems bij boei 16, NW van Borkum, heeft de Jan en Titia Visser VHF contact op kan. 67 met het jacht en wordt een paar radiopeilingen gemaakt. De “Rapsody” vaart ten NW van de reddingboot, dat is richting Riffgat. De jachtschipper geeft via VHF door dat zijn jacht vanuit het zuidoosten, koers 300°, (vanaf het Borkumriff met gevaarlijke gronden !!) de Verkenningsboei Riffgat aanloopt. De bemanning van de Jan en Titia Visser geeft de zeilers een te varen koers op naar het betonde vaarwater en vaart het jacht tegemoet. In het Riffgat ontmoeten beide schepen elkaar om 8.30 uur nabij boei R 2.

    Alles weer onder controle
    De Jan en Titia Visser vaart het zeiljacht voor, door het Riffgat en Wester Eems tot boei 15. Hier meldt de jachtschipper dat hij het jacht weer onder controle heeft; de schipper heeft zijn navigatie onder controle en de vrouw van de schipper is niet meer zeeziek en er wordt weer gevaren op bekend terrein. De jachtschipper geeft aan zelfstandig verder te kunnen varen naar de jachthaven van Borkum. De Jan en Titia Visser keert terug naar de Eemshaven, waar de boot om 10.00 uur terug op station wordt gemeld.

    12-08-2009 om 17:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning Albert schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan
    Koning Albert
    schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan


    Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro.
    De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde.
    In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht.
    De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)
    Bron : HLN.be

    12-08-2009 om 17:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!