Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Clipper Stad Amsterdam " Het schip"

    Het schip

    Illustratie: Henk Jukkema

    De Clipper Stad Amsterdam is gebouwd op initiatief van Randstad en de gemeente Amsterdam. Het schip vaart als passagiersschip onder de Nederlandse vlag. Hetheeft authentieke rechthoekige zeilen en een scherpe boeg. Op het 60 meter lange, houten dek kunnen de opvarenden genieten van het torenhoge tuig, de enorme ra's en de eindeloze hoeveelheid touwwerk.

    Het schip heeft 14 luxe passagiershutten en een ruime longroom (voor diners en presentaties) en een bar aan dek. De Stad Amsterdam is beschikbaar voor zakelijke evenementen, luxe cruises en avontuurlijke tochten voor particulieren.

    Natuurlijk wordt aan alle moderne veiligheidseisen voldaan (zoals de keuring door Lloyd's Register of Shipping, de Nederlandse Scheepsvaart Inspectie, Safety Of Life At Sea Certificate, Passenger Safety Certificate en het US Coast Guard Certificate).

    Specificaties

    Lengte: 76 meter
    Breedte: 10,5 meter
    Diepgang: 4,8 meter
    Snelheid: 17 knopen
    Tuigage: driemast volschip
    Aantal zeilen: 29
    Zeiloppervlakte: 2.200 m
    Aantal hutten: 14
    Motorvermogen: 749 kW
    Gewicht: 1.038 MT
    Romp: staal
    Bouwperiode: 1997 - 2000



    Bron : stadamsterdam








    28-08-2009 om 19:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logboek: Liftend over de wilde baren
    Bron: gelderlandder.nl

    Logboek: Liftend over de wilde baren

    NIJMEGEN - Liftend de wereld rond, dat is eigenlijk al helemaal niet bijzonder meer.
    Als 13-jarige solo de aarbol rondzeilen, is dat weer wel.
    Liftend, met de duim omhoog, over de oceanen trekken, bij wijze van alternatieve wereldreis, is ook nog uniek.
    Tamelijk onvoorbereid zijn David Bijl en Gudo Bik maandag op pad gegaan voor zo’n avontuur.

    De twee Nijmegenaren hadden niet meer dan het wilde plan om naar een zeehaven te gaan en daar om een lift te vragen naar een haven elders in de wereld.
    Of zulks mogelijk zou zijn, daar hadden ze eigenlijk geen idee van.
    Te elfder ure werd het plan om vanuit IJmuiden te vertrekken (‘we gaan bij de sluizen staan en dan zien we wel’) afgeblazen.
    Delfzijl werd als vertrekpunt gekozen.
    Een goede keuze.
    Woensdag monsterde het dappere duo aan op de Artemis, op weg naar South End.

    Vrachtschipliftend de wereld rond (1)

    Ooit het dek geschrobd van een 500 meter lange olietanker, overnacht bij een inheemse Peruaanse bergstam of met niets anders dan je tandenborstel en een survivalhandboek door een oerwoud getrokken? 
    ook niet, maar met een beetje geluk zal ik het komend jaar allemaal meemaken.
    Meeliftend met vrachtschepen en slapend bij iedereen die ons in huis wil hebben ga ik, samen met reisgenoot Gudo, de wereld rondtrekken.
    Wat we allemaal gaan doen is nog onbekend en waar we zullen komen is afhankelijk van het lot, wat wel zeker is is dat ik jullie via deze column op de hoogte ga houden van onze belevenissen.

    Op 24 augustus zal de eerste etappe gaan van Nijmegen naar de sluis van IJmuiden.
    Het verslag daarvan zal natuurlijk hier te lezen zijn, daarnaast heeft ook Omroep Gelderland lucht gekregen van onze onderneming en zullen ze de eerste dag met ons meereizen.
    De vraag die de verslaggeefster van de omroep mij bij het eerste telefoongesprek stelde is misschien wel typerend voor wat jullie als lezers nu denken:
    “Meeliften met vrachtschepen?
    Is dit een grap of zijn jullie écht zo naïef?
    ” Een terechte vraag, want voor zover mij bekend is dit nog nooit eerder gedaan.
    Het zou dan logisch zijn om al maanden van te voren rederijen af te bellen en de juiste papieren te regelen om zeker te zijn van een eerste lift.
    De aanpak die wij gekozen hebben is echter om bij de sluis te gaan staan en onze diensten aan te bieden aan nietsvermoedende voorbijvaarders.
    Het kan dus ook zomaar gebeuren dat we na twee weken gewoon weer over land IJmuiden verlaten, gedesillusioneerd en geschokt door de wreedheid waarmee de zeevaartwereld onze (naïeve) droom in duigen heeft laten vallen.

    Wat wel al eerder gedaan is, is liften op de binnenvaart. Redacteurs van het Nijmeegs studentenblad ANS zijn laatst in twee dagen van Nijmegen naar Antwerpen gelift.
    Hoewel de binnenvaart iets toegankelijker is, biedt dit toch weer wat vertrouwen dat ons gebrek aan voorbereiding en onze voorliefde voor bijna kansloze projecten beloond gaat worden.
    Ik hoop dan ook mijn volgende column te kunnen presenteren onder de kop ‘Stroopwafels eten met Mexicaanse kapitein’ of ‘Carrière als landrot beëindigd’.

    Geen Stroopwafels maar Kruidenbitter (2)

    Als je er een sport van maakt je reis zo slecht mogelijk te plannen kun je natuurlijk niet dat ene wat je wel plant netjes gaan volgen.
    Vrachtschipliften vanuit IJmuiden? Nee, zo besloten wij de dag voor vertrek, zeilbootliften vanuit Delfzijl is een veel mooier begin.
    De haven ligt hier nu vol zeilschepen voor de DelfSail.
    Een kans die we niet mogen missen dus, vrachtschepen zijn immers overal.

    Een korte schets van hoe het vragen om een lift in zijn werk gaat: we betreden de Braziliaanse drie-master Cisne Branco en spreken het eerste-de-beste geüniformeerde bemanningslid aan: "Hello, do you speak English?" "No, Espanol", is het antwoord. Gesterkt door ons boekje Hoe & Wat in het Spaans-Latijns Amerikaans zetten we door: "Adonde ba?" vragen we netjes volgens de fonetisch opgeschreven vertaling.
    Het werkt, ze blijken naar Noorwegen te gaan.
    Een mooie bestemming denken wij, maar bij de vraag of me zo veer mogelijk mogen meerijden loopt het vast.
    En ook met het prevelen van 'monde' en het Spaanse woord voor liften krijgen we niet duidelijk wat ons doel is.
    Gelukkig weet zijn college ons in gebroken Engels uit te leggen dat we op een marineschip zitten.
    Tenzij we bereid zijn ons leven te geven voor de Braziliaanse vlag kunnen we niet mee.
    De buren en enkele andere boten schijnen echter wel eens mensen mee te nemen, dus vol goede moed gaan we verder.

    Een paar uur en zo'n 25 boten later is deze moed echter alleen nog in onze schoenen te vinden. Maar opgebloeid door onze succesvolle imitatie van Eddy Zoey's Nu we er toch zijn hebben we die avond meer succes.
    Na een heerlijke maaltijd opgediend door een gastvrij gezinnetje uit Fransum komen we in het goede deel van de haven terecht.
    Voor we het weten hebben we vier (bijna) aanbiedingen op zak: Kiel, Hamburg, South End en de Kanarische Eilanden.
    De laatstgenoemde droomlift gaat helaas niet door, maar op de drie-master Artemis uit Franeker (hoewel we de enige Nederlanders aan boord zijn) zijn we van harte welkom om het schip naar het Engelse South End te helpen.

    Zo begint op woensdagochtend dus officieel het grote zee-avontuur.
    Stroopwafels eten met een Mexicaanse kapitein zit er helaas niet in, maar een authentiek Delfzijlse kruidenbitter voor zijn Duitse college komt genoeg in de buurt om van een succesvolle start van de wereldreis te spreken.
    Nu hopen dat we niet zeeziek worden.

    27-08-2009 om 14:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 jaar na drama paardenreddingboot op Ameland

    30 jaar na drama paardenreddingboot op Ameland

    Bron: KNRM | Datum: 14-08-2009

    IJmuiden/Ameland, 14 augustus 2009/1979
    Het is dit jaar 30 jaar geleden dat zich een drama afspeelde op Ameland. Op dinsdag 14 augustus 1979 werden de redders van reddingstation Hollum gealarmeerd in verband met de stranding van een jacht. Voor de ogen van hun eigenaren en talloze badgasten verdwenen de reddingspaarden van Ameland in de kolkende zee terwijl ze een reddingsboot lanceerden. In de duinen bij Hollum is een monument geplaatst ter nagedachtenis aan dit ongeluk.

    Abraham Fock reddingmuseum
    De paardenreddingboot van Ameland was tot 1988 in bedrijf om drenkelingen aan wal te brengen. Dat jaar kreeg het eiland een reddingsboot die gestationeerd werd in de Ballumerbocht en permanent in het water ligt. Het oude station van de Reddingsmaatschappij met het boothuis werd toen omgebouwd tot het Abraham Fock reddingmuseum.





















    Hoewel de paarden en de boot tegenwoordig niet meer voor reddingsoperaties wordt ingezet, rukken ze toch nog regelmatig uit. Dat gebeurt altijd onder grote belangstelling.

    16-08-2009 om 17:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee bootdieven op heterdaad betrapt in Amsterdam

    Twee bootdieven op heterdaad betrapt in Amsterdam

    | Datum: 16-08-2009 watersportalmanak.nl

    Met speedboot op dievenpad

    Twee mannen zijn in de nacht van 13 op 14 augustus, rond half een, in het water van de Geldersekade in Amsterdam op heterdaad betrapt. Ze probeerden vanaf hun speedboot, een buitenboordmotor van een aangemeerde andere boot te stelen.

    Eigenaar boot gezocht
    Een getuige zag de verdachten rommelen aan de achterzijde van het vaartuig en alarmeerde de politie. Na onderzoek werd bij hen gereedschap aangetroffen. Zij (48 en 46 jaar oud) zijn aangehouden en ingesloten. De politie is op zoek naar de eigenaar van de boot, waarvan de mannen de motor wilden stelen.

    Buitenboordmotoren zijn vaak gemakkelijk te stelen.
    Watersport dieven hebben het vaak gemunt op buitenboordmotoren omdat ze gemakkelijk te stelen zijn en gemakkelijk te verhandelen. In 2008 werden 1338 aangiften gedaan van diefstal van een buitenboordmotor, het aantal gestolen buitenboordmotoren ligt veel hoger. Blijkbaar is Yamaha een populair merk bij dieven. Maar liefst 31% van de gestolen buitenboordmotoren waren van het merk Yamaha. Gestolen buitenboordmotoren worden zelden teruggevonden. Nog steeds hebben veel watersporters hun kostbare bezit onvoldoende of zelfs helemaal niet beveiligd.

    16-08-2009 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrisch varen op de gracht in opkomst

    Elektrisch varen op de gracht in opkomst

     

    De gemeente is een offensief begonnen om de Amsterdamse bootjesbezitters op de milieuvriendelijke toer te krijgen. Foto ANP
    AMSTERDAM - Geen vieze benzinedampen en je kunt je medeopvarenden ook nog eens een stuk beter verstaan. Dat zijn de voordelen van elektrisch varen. In veel natuurgebieden in Nederland weten ze al niet beter, maar op de Amsterdamse grachten is het fluisterbootje een nieuw fenomeen.

    Iedereen kent de beelden van overvolle wateren in Amsterdam. Van de 12.000 tot 15.000 vaartuigen die de hoofdstad telt, heeft een flink deel een zogeheten tweetaktmotor, weet Ariadne Doll, projectleider schoner varen bij de Dienst Binnenwaterbeheer van de gemeente Amsterdam. ''Die stinken enorm. Als het dan een keer mooi weer is, sluiten inwoners van de binnenstad de ramen maar weer omdat er zoveel bootjes in de grachten varen.''

    Een oplossing biedt de elektrische motor. De gemeente is daarom een offensief begonnen om de Amsterdamse bootjesbezitters op de milieuvriendelijke toer te krijgen. De rondvaartboten en enkele verhuurbedrijven geven al het goede voorbeeld. In de hoofdstad varen momenteel 25 elektrische rondvaartboten en wordt een ander deel voorzien van roetfilters, waardoor de uitstoot een stuk minder is.

    Vijf bedrijven, waaronder Boaty en Sloepdelen, verhuren in totaal vijftig elektrische bootjes. Volgens Doll zijn er inmiddels veel meer geïnteresseerden voor een dergelijke onderneming. Maar er moet eerst voldoende plek zijn in de grachten om de vaartuigen aan te kunnen leggen. Een rondvaart door de stad leert dat er bijna geen plekje aan de kant meer vrij is.

    Is het dan straks afgelopen met de welbekende pruttelbootjes in de Amsterdamse grachten? Dat zal niet zo snel gebeuren, denkt Jeroen Schutter van het programmabureau Luchtkwaliteit. Het is volgens hem belangrijker dat het verkeer op de weg schoner gaat rijden. ''Dat er tien dagen per jaar als het mooi weer is op het water vervuiling is, is net even van een andere orde. Maar we moeten mensen op het water wel stimuleren, door bijvoorbeeld oplaadpunten aan te leggen en te korten op het liggeld.''

    Amsterdam heeft momenteel één openbaar oplaadpunt, bij de sluizen voor theater Carré. Uiteindelijk moeten er op vijf plekken twintig stopcontacten komen. Het duurt gemiddeld vier tot acht uur om een accu op te laden, waarna de boot weer een dag kan varen.

    Inmiddels dringt het elektrisch varen ook door onder particuliere bootjesbezitters in de hoofdstad. Enkele honderden hebben hier al voor gekozen. Zij betalen de helft minder aan liggeld, vertelt de projectleider. ''Het zit enorm in de lift. Mensen leven steeds bewuster en kiezen kwaliteit voor ontspanning. Ze willen niet meer in de rookpluimen varen.'' (ANP)
      Bron : parool.nl

    16-08-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Bron: KNRM Enkhuizen | Datum: 16-08-2009

    Twee zeiljachten op de keien gestrand bij Oterleek

    Zaterdag was een drukke dag voor alle reddingsdiensten voor de watersport.
    De KNRM moest veelvuldig uitrukken om assistentie aan de watersport te verlenen.

    Met name door de harde wind op het IJsselmeer en Markermeer kwamen veel watersporters in problemen.
    Vlak voor de kust van Edam dreef een zeiljachtje met een gebroken mast en bij Oterleek (tussen Enkhuizen en Hoorn) raakten tegen het beind van de middag zelfs twee zeiljachten op de stenen.


    Foto: KNRM Enkhuizen

    De twee zeiljachten bij Oterleek raakten aan lager wal, een van de jachten was zijn buitenboordmotor kwijtgeraakt en blijkbaar niet in staat om zeilend de harde stenen kust te ontwijken.
    Na een harde confrontatie met de stenen en een tijdje wachten konden de twee opvarenden, waarvan één lichtgewond gered worden door de Mantelmeeuw van Wijdenes.
    Het zeiljacht was dermate beschadigd dat gevreesd wordt voor een total-loss.

    Omdat ca 100 meter verderop nog een jachtje op de keien lag heeft de Mantelmeeuw assistentie ingeroepen van de KNRM uit Enkhuizen.
    De Rien Verloop is direct uitgevaren en via een spoedschutting door het naviduct gevaren om op het Markermeer te komen.
    Eenmaal ter plaatse werd het jacht gevonden achter een ponton van de dijkverzwaring.

    Het scheepje had een gebroken masttop en moest op de motor varen, maar de motor had te weinig vermogen om van lager wal te kunnen varen.
    De Rien Verloop heeft direct een sleepverbinding gemaakt en heeft het schip kunnen verslepen naar de haven van Wijdenes.
    De vier bemanningsleden van het zeiljachtje waren ongedeerd.

    16-08-2009 om 17:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melding gebroken mast en mogelijk rugletsel
    Melding gebroken mast en mogelijk rugletsel

    Bron KNRM.nl

    Huizen, 11 augustus 2009

    Vijf personen waren op een gehuurde Valk uit Almere aan het zeilen op het Gooimeer ter hoogte van Oud Valkeveen toen door onbekende oorzaak de mast achterover viel.
    De persoon aan het roer op het achterdek krijgt de mast op zijn rug en klapt metzijn borst op het dek.
    Na alarmering door de Kustwacht legden we telefonisch contact met de opvarenden voor de exacte locatie.
    Aan boord was enige paniek, de persoon lag op het achterdek, kon wel zitten, de situatie was stabiel.
    We drongen erop aan de persoon zich niet te laten verroeren en dus te laten liggen, we zouden binnen tien minuten ter plaatse zijn.
    Eenmaal aangekomen troffen we de persoon in stabiele toestand en besloten om de Valk op sleep te nemen naar Almere om aldaar ambulancepersoneel de persoon te laten onderzoeken.
    De Johanna Smidt van Reddingbrigade Naarden was inmiddels ook ter plaatse en zette een opstapper over.
    Met gereedschap en hulp van de Cobra van Jachtservice Huizen konden we de helmstok demonteren zodat het roer enigzins in de lengterichting van het scheepje terug gezet kon worden.
    In Almere werden we opgewacht door het ambulancepersoneel en na kort onderzoek in de ambulance leek alles mee te vallen.
    Uit voorzorg werden in het ziekenhuis rontgenfoto's gemaakt.

    Foto onder:
    http://www.almere-haven.com/

    Bij gevoegde Foto's .
    Foto's : Van Joke

    http://blog.seniorennet.be/image/

    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/

    http://blog.seniorennet.nl/photogalery/





    Visser varend op het Gooimeer


    Zeilend op het Gooimeer


    Vaargeul naar Almere Haven


    Ingang Almere Haven

    12-08-2009 om 20:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sea verdwenen

    Arctic Sea verdwenen

    Het zeeschip Arctic Sea is sinds tien dagen van de aardbodem verdwenen, zo lijkt het.

    Het onder Maltese vlag varende schip was onderweg met boomstammen van het Finse Pietarsaari, waar de houtproducent Stora Enso is gevestigd, naar Algerije en werd 29 juli voor het laatste op de radar gezien voor de kust van Portugal.

    De kapitein van de Arctic Sea meldde enkele dagen eerder aan zijn rederij dat het schip in de nacht van 23 op 24 juli op de Oostzee was overvallen door piraten. Die zouden de vijftienkoppige Russisch bemanning hebben mishandeld en opgesloten. Twaalf uur later werden ze vrijgelaten en verdwenen de kapers in een rubberboot. Onduidelijk is waar ze naar op zoek waren. Volgens de Zweedse politie zou drugssmokkel in het spel kunnen zijn.

    De Arctic Sea en haar bemanning vervolgden hun weg naar Algerije, maar het schip had daar nu al moeten zijn aangekomen. (MdV)

    Bron : schuttevaer.nl

    12-08-2009 om 17:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Ook watersporter ondervindt hinder vervanging oeverbeschoeiing

    Bron: Provincie Zuid-Holland | Datum: 10-08-2009

    Werkzaamheden Rijn-Schiekanaal en Oude Rijn
    De provincie Zuid-Holland start op 17 augustus 2009 met het vervangen van haar oeverbeschoeiing langs het Rijn-Schiekanaal en de Oude Rijn in de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Voorburg-Leidschendam en Alphen aan den Rijn.

    De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de huidige damwand en het aanbrengen van een nieuwe damwand en taludbekleding. Een goede beschoeiing is nodig om te voorkomen dat de oevers afkalven. Bovendien zorgt een goede beschoeiing voor het behoud van een voldoende brede vaarweg voor de scheepvaart. Op die manier worden zowel de oever als de vaarweg veilig gehouden.

    Overlast
    Het is mogelijk dat de scheepvaart ter plekke enige hinder kan ondervinden van de werkzaamheden.

    Communicatie omwonenden
    Direct omwonenden zijn ruime tijd van tevoren per brief op de hoogte gesteld van deze werkzaamheden. In december vorig jaar is er onder andere een informatieavond voor omwonenden en belangstellenden geweest.

    Meer informatie
    Informatie over de planning en plattegronden van de verschillende locaties zijn te vinden op de website:
    www.zuid-holland.nl/waterwerken

    12-08-2009 om 17:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Tijd dringt voor in problemen geraakte Bavaria Yachtbau

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 11-08-2009

    Tijd dringt voor Bavaria Yachtbau GMBH
    De tijden van zwaar weer houden nog steeds aan bij Bavaria Yachtbau in Duitsland. Zoals enkele weken geleden gemeld lijdt Bavaria Yachtbau zwaar onder de economische crisis en zijn de rentelasten vrijwel niet meer op te brengen. Investeerder Bain Capital kocht de Duitse Jachtbouwer voor een kapitaal bedrag en met (te) weinig eigen vermogen en is de omzet dramatisch gedaald.

    Onderhandelingen muurvast
    Inmiddels zitten de onderhandelingen met banken muurvast en is nog steeds geen oplossing in zicht.

    Volgens welingelichte bronnen is het te verwachten dat Bain Capital het bedrijf gedeeltelijk of geheel zal (moeten) verkopen omdat de Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft aangegeven geen geld meer te willen steken in Bavaria Yachtbau. Ondertussen weigeren zowel de Commerzbank als de Bain Groep enige mededeling doen aan de pers.

    Tijd dringt voor Bavaria
    Aangezien het watersport verkoopseizoen weer los moet barsten in de herfst en winter dringt de tijd voor Bavaria. In het najaar starten weer de grote watersportbeurzen en wie koopt nu een nieuwe boot van een merk dat financieel zeer instabiel is. Watersporters willen een krachtig merk dat na de aankoop van het schip ook garantie voor de toekomst biedt. Een nog verdere daling van de verkopen zal dramatisch uitpakken voor Bavaria en betekent ongetwijfeld het einde van een merk dat zeer geliefd is in de watersport. Ondertussen ruziën partijen over een eventuele verkoop van aandelen en de financiering daarvan.

    In 2007 werd de Duitse jachtbouwer nog juichend overgenomen door Bain Capital voor een bedrag van 1,1 miljard Euro terwijl Bavaria nog een winst maakte van ca 83 miljoen Euro. Nu dreigt een groot financieel debacle. De aandelen van Bain in Bavaria zijn vrijwel niets meer waard door de torenhoge schulden. De omzet van Bavaria Yachts bedroeg in 2007 ca 275 miljoen Euro, nauwelijks een jaar later is dat teruggelopen tot minder dan 100 miljoen Euro. Het negatieve saldo van Bavaria Yachts bij de banken bedraagt ca 900 miljoen Euro. Het meeste kapitaal is verstrekt door de Commerzbank.. De rentelasten kunnen inmiddels niet meer betaald worden en bedragen 70 miljoen per jaar. Bij Bavaria werken ca 620 mensen.

    12-08-2009 om 17:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapsody even het spoor bijster

    Rapsody even het spoor bijster

    Bron: KNRM | Datum: 11-08-2009

    2 GPS ontvangers uitgevallen
    Op 8 augustus om 7.03 uur wordt de bemanning van de Jan en Titia Visser uit de Eemshaven gealarmeerd - prio 2 - voor een zeiljacht ten noorden van Borkum en om 7.12 uur volgt een tweede alarm voor het zelfde jacht. De jachtschipper is gedesoriënteerd, de 2 gps ontvangers aan boord zijn beide uitgevallen. Gezien de vele gevaarlijke ondieptes nabij de Ooster Eems en het Borkum Riff wordt gevraagd of de Jan en Titia Visser het jacht wil zoeken en voorvaren naar een haven aan de Eems.

    Radiopeilingen brengen oplossing
    Op de Eems bij boei 16, NW van Borkum, heeft de Jan en Titia Visser VHF contact op kan. 67 met het jacht en wordt een paar radiopeilingen gemaakt. De “Rapsody” vaart ten NW van de reddingboot, dat is richting Riffgat. De jachtschipper geeft via VHF door dat zijn jacht vanuit het zuidoosten, koers 300°, (vanaf het Borkumriff met gevaarlijke gronden !!) de Verkenningsboei Riffgat aanloopt. De bemanning van de Jan en Titia Visser geeft de zeilers een te varen koers op naar het betonde vaarwater en vaart het jacht tegemoet. In het Riffgat ontmoeten beide schepen elkaar om 8.30 uur nabij boei R 2.

    Alles weer onder controle
    De Jan en Titia Visser vaart het zeiljacht voor, door het Riffgat en Wester Eems tot boei 15. Hier meldt de jachtschipper dat hij het jacht weer onder controle heeft; de schipper heeft zijn navigatie onder controle en de vrouw van de schipper is niet meer zeeziek en er wordt weer gevaren op bekend terrein. De jachtschipper geeft aan zelfstandig verder te kunnen varen naar de jachthaven van Borkum. De Jan en Titia Visser keert terug naar de Eemshaven, waar de boot om 10.00 uur terug op station wordt gemeld.

    12-08-2009 om 17:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning Albert schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan
    Koning Albert
    schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan


    Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro.
    De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde.
    In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht.
    De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)
    Bron : HLN.be

    12-08-2009 om 17:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms zijn watersporters echt in de war

    Soms zijn watersporters echt in de war

    Bron: watersportalmanak | Datum: 11-08-2009

    Wie moet er nu eigenlijk eerst het water in?

















    Zal de boot de auto uit het water halen?

    12-08-2009 om 17:39 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootscheepse controle watersport bij Amsterdam

    Grootscheepse controle watersport bij Amsterdam

    | Datum: 10-08-2009

    Grootscheepse watersportcontrole bij Amsterdam
    De Politie in Amsterdam heeft afgelopen zaterdag op het IJ en bij de Oranjesluizen weer een grootscheepse controle uitgevoerd onder de watersport. 90 schepen werden gecontroleerd. De controle werd uitgevoerd met behulp van andere overheidsinstanties zoals de Douane.

    Veel bekeuringen uitgeschreven
    Alle schippers moesten een blaascontrole ondergaan, de benodigde vergunningen werden gecontroleerd, vaarbewijzen werden gecontroleerd, één schipper kreeg een forse bekeuring omdat rode diesel in zijn tank werd aangetroffen.
    Ook werden bekeuringen uitgeschreven voor het oneigenlijk gebruik van een marifoon op kanaal 67 en voor het ontbreken van een marifoonregistratie.

    Van enkele snelle motorboten kon niet het eigendomsrecht worden aangetoond, hierop zal nader onderzoek worden gepleegd.

    Bron : watersportalmanak.nl

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    | Datum: 10-08-2009

    Watersporter met 3400 kilo hasj in zeiljacht aangehouden

    Bij een gezamenlijke controle van de Nederlandse en Duitse douane is zaterdagmiddag bij de Afsluitdijk een zeiljacht onderschept met 3400 kilo hasj aan boord. De boot kwam vanaf de Waddenzee en wilde het IJsselmeer opvaren toen hij aangehouden werd.

    Het schip viel op door zijn diepgang in het water, waarschijnlijk door het grote gewicht aan boord. Twee Friezen zijn gearresteerd en de buit, ter waarde van ca 10 miljoen Euro werd in beslag genomen.

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens

    WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 10-08-2009

    WatersportAlmanak.nl biedt overzicht jachthavens voor watersport

    Voor watersporters is het vaak moeilijk een keuze te maken over welke jachthaven gaan we vandaag naar toe. Met name passanten in een vakantieperiode kiezen vaak voor de jachthavens waar ze al eens geweest zijn omdat ze in andere havens onbekend zijn. WatersportAlmanak.nl biedt een leuk overzicht van ca 60 jachthavens die door de redactie als passant bezocht zijn.



    Persoonlijke indrukken van jachthavens
    De verslagen zijn persoonlijke indrukken, uitgebreid met aanvaarroute en tarievenlijst. Over het algemeen zijn de indrukken van de Nederlandse jachthavens positief, maar er wordt wel kritisch gekeken naar bijkomende zaken zoals sanitaire voorzieningen, service, vriendelijkheid en recreatieve mogelijkheden. Ook de naaste omgeving van de jachthaven is vaak een meerwaarde voor de watersport toerist.

    Verenigingshavens vaak verrassend positief beoordeeld
    De waterport staat bekend als op zoek naar comfort. De meeste bedrijfsmatige jachthavens bieden een hoop comfort, vaak meer dan verenigingshavens. Toch zijn veel verenigingshavens verrassend positief en uiterst vriendelijk naar passanten. Aeolus in Amsterdam is daar een sprekend voorbeeld van. Ook de haven van Durgerdam werd verrassend positief beoordeeld. Verenigingshavens en gemeentehavens zijn vaak aanzienlijk voordeliger dan de commerciele havens.

    Negatieve uitschieters
    Niet altijd is de redactie positief en dat leidt wel eens tot discussies. Zo komt het regelmatig voor dat de redactie berichten ontvangt van jachthavens die minder positief beoordeeld zijn. Echter de verslagen zijn persoonlijke indrukken van dat moment zoals een passant dat ondergaat.

    Onlangs was de redactie nog in Bruinisse, waar het redactieschip werd doorgestuurd naar de nieuwe Jachthaven in Bruinisse. Daar aangekomen was de haven nog volop in bouw en was er sprake van een grote zandvlakte en verder niets. De redactie was verbolgen over de hoge tarieven die de jachthaven afdwingt zonder dat daar enige kwaliteit tegenoverstaat.

    Meer informatie over jachthavens in Nederland vindt u op
    www.watersportalmanak.nl

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tall Ships Races weer in Antwerpen in 2010
    The Tall Ships Races weer in Antwerpen in 2010

    De jaarlijkse Tall Ships Races zijn volgend jaar van zaterdag 10 tot dinsdag 13 juli opnieuw op bezoek in Antwerpen. Het belangrijkste evenement op de maritieme kalender zal massa’s toeschouwers trekken. Het belooft ook een topmoment te worden voor duizenden jongeren die een avontuurlijke en spannende tocht gaan maken over zee. Het wordt bovendien dé place to be voor alle liefhebbers van authentieke zeilschepen die uit alle windrichtingen zullen toestromen.

    Antwerpen is in 2010 de starthaven van de jaarlijkse Tall Ships Races. Dit betekent dat zowel de Scheldekaaien als de dokken van Het Eilandje de verzamelplaats worden van de A, B en C klasse zeilschepen. De A klasse bevat vierkant getuigde schepen (met ra’s); de B klasse bevat klassiek langsscheeps getuigde schepen (met gaffelzeilen) en de C klasse bevat modern getuigde schepen (met torentuig). Een armada van de grootste vier- en driemasters, tot de moderne scherpe jachten waarmee jongeren tussen 15 en 28 jaar de zee gaan trotseren. Ongeacht hun zeezeilervaring, hun afkomst, hun religie of cultuur maken ze in een korte maar intense periode kennis met het fascinerende leven aan boord. Ieder jaar worden vier havens aangelopen, een van de drie trajecten is een cruise in company waarbij de helft van de trainees van schip wisselen.
    Deze onvergetelijke ervaring draagt bij tot hun persoonlijke ontwikkeling. De koepelorganisatie van deze races, de Sail Training International, realiseert deze stimulans voor de internationale vriendschap al van in 1956.

    Antwerpen liet zich in de voorgaande gastedities opmerken door haar uitgesproken gastvrijheid voor de trainees. De organisatie zet alles in het werk om dat in 2010 nog te verbeteren. Zo loopt er een traject rond het peterschap van de Belgische trainees. Er komt ook een gevuld programma met sport, cultuur en feesten voor alle trainees. Het hoogtepunt wordt ongetwijfeld de grote bemanningsparade waaraan iedereen deelneemt.

    Ook voor de liefhebbers van authentieke schoolschepen uit de hele wereld zijn de The Tall Ships Races Antwerpen 2010 een aantrekkingspool. De unieke sfeer en de dynamiek van de bemanningen zijn een bonus voor het decor van de historische stadskern van Antwerpen en de oudste dokken van de haven aan Het Eilandje.
    De meeste schepen zullen toegankelijk zijn voor het grote publiek. Iedereen kan de trainees ontmoeten die gretig over hun avonturen zullen vertellen.
    Het hoogtepunt voor iedere shipslover is de grote Sail Out Parade van alle deelnemende schepen op 13 juli. De volgende stops zijn Aalborg in Denemarken, Kristiansand in Noorwegen en Hartlepool in Engeland.

    Eigenaren van jachten die op bezoek willen komen zijn zeker welkom in de twee jachthavens van Antwerpen. De ene aan Linkeroever, de andere in het Willemdok aan rechteroever. Deze ligt midden in het Tall Ships Races gebeuren. De kans bestaat dat in ditzelfde dok de B- en C- klasse schepen zullen aangemeerd worden.

    Bron : watertrends.be

    09-08-2009 om 15:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nomineren HISWA Excellence Award gestart (9 april 2009)
    Bron: Hiswa.nl
    Nomineren HISWA Excellence Award gestart (9 april 2009)

    De nominatieperiode voor de HISWA Excellence Award is aangebroken.
    Kent u een persoon die voor de Nederlandse watersportindustrie van groot belang is of is geweest?
    Geef hem of haar dan op.
    De HISWA Excellence Award - een initiatief van HISWA Vereniging - wordt uitgereikt tijdens het Maritime Awards Gala.
    Vorig jaar won jachtarchitect Gerard Dijkstra de prijs.
    In aanmerking voor de HISWA Excellence Award komen personen die nu of in het verleden voor het aanzien van de Nederlandse maritieme maakindustrie in binnen- en/of buitenland van groot belang zijn (geweest). Onder de maritieme maakindustrie verstaat HISWA Vereniging jachtbouw en maritieme dienstverleners zoals architectenbureaus en toeleveranciers.

    U kunt vanaf heden tot en met 31 mei een persoon nomineren door middel van een speciaal nominatieformulier. Het nomineren van uw collega's of directeuren wordt gestimuleerd.

    Direct naar
    -
    Nominatieformulier
    -
    Procedure en criteria
    - Website gala

    Achtergrond

    Met de HISWA Excellence Award laat HISWA Vereniging - de brancheorganisatie van de watersportindustrie - zien dat zij trots is op personen die hun sporen verdiend hebben in de watersportindustrie. Een deskundige jury zal zich over de binnengekomen nominaties buigen. De finalisten worden waarschijnlijk bekendgemaakt tijdens de HISWA te water, 1 tot en met 6 september in Marina Seaport IJmuiden. De HISWA Excellence Award wordt uitgereikt tijdens het Maritime Awards Gala op woensdag 28 oktober 2009 in De Doelen te Rotterdam. De winnaar kan rekenen op een oorkonde, een fraaie sculptuur en publiciteit in Nederland en het buitenland. Verder mag de winnaar een jaar lang als 'ambassadeur' van HISWA Vereniging optreden.

    09-08-2009 om 15:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOORSPOEDIGE OPSTART VOOR HISWA TE WATER 2009
    Bron : Hiswa.nl

    VOORSPOEDIGE OPSTART VOOR HISWA TE WATER 2009

    Ruim 300 boten zijn reeds ingeschreven voor de HISWA te water 2009 die van dinsdag 1 tot en met zondag 6 september 2009 plaatsvindt in Marina Seaport IJmuiden.
    Daarmee ligt er nu al een stevige basis voor de bootshow, die de komende maanden nog verder uitgebouwd gaat worden.
    Tientallen exposanten grijpen de HISWA te water weer aan als moment om hun primeurs voor het eerst aan het publiek te tonen.
    De vorig jaar geïntroduceerde Exclusieve Preview staat voor maandagavond 31 augustus op het programma.

    Nieuwkomers

    Op de huidige deelnemerslijst zijn er diverse nieuwkomers te bespeuren die voor het eerst aan de HISWA te water meedoen of terug zijn van weggeweest. In de categorie motorboten gaat dit onder andere op voor A.E.P. Boatcentre, Marjolein Lengers Marine, Suydersee Boat Import, Triton Nautisch Centrum en X-Craft Performance RIB's. Bij de zeiljachten en catamarans zijn Enmar, Nordship The Netherlands B.V. en Tuned Rigs & Ropes nieuwe namen.

    Ook merken van zeiljachten die de afgelopen tijd bij nieuwe importeurs zijn ondergebracht of overgenomen door andere bedrijven, zijn veelal op de HISWA te water aanwezig. Dit geldt bijvoorbeeld voor de merken Moody (Nova Yachting), Victoire (Yacht Expertease), Dehler (Yacht Expertease) en Sunbeam (Polyarc Yachting).

    Primeurs

    Dat de jachtbouw ondanks de zware economische tijden niet stilstaat, blijkt uit het grote aantal primeurs dat door exposanten voor de HISWA te water 2009 is aangekondigd. Blikvangers bij de sloepen, sportboten, motorboten en motorkruisers zijn onder andere de volgende schepen:

    Four Winns V458 Cruiser, Altena Searocco 1500, Antaris Connery 22, Babro Classic, Blauwe Stad 10.40, Brabant Spaceline Jacht, Bully 40 AC, Saga 385, Brandsma Vlet 900 SP, Bruijs Spiegelkotter 1280 Cabrio,Typhoon 45 coupé, Da Vinci 30, Searay 475 Sundancer, Holterman 60, Intercruiser 28, Interboat 22 Xplorer, iSloep 915, Bavaria 46 SHT, Bavaria 37 Highline, Grand Banks 41, Maril 880 Cabin, Mulder 68 Wheelhouse, Pepper Pilot, Integrity 526 CE, Integrity 346 ES-T, Princess 85 my, Privateer Trawler 60, Rapsody RS 50, Super Lauwersmeer Kotter 470, Delphia 100 Nautica, Vedette 9.30, Vrijon Open Kuip 45, Vrijon Classic 44, Q Fifty 2 en de X-Craft 8.0.

    Bij de zeiljachten kunnen de Bavaria 35 Cruiser, Bavaria 55 Cruiser, Maverick 400, C-Yacht 10.50, Ambercat 210, J-97, Bestevaer 49 ST, Grand Soleil 46, Moody 45, Oyster 72, Saffier 23, Winner 12.20 en Victoire 28 als primeurs op de nodige belangstelling van zeilliefhebbers rekenen.

    Sterk deelnemersveld

    HISWA Multimedia, organisator van de bootshow, toont zich tevreden over de belangstelling voor deelname. “We zouden liegen als we zeggen dat dit geen spannende tijden zijn, maar de lijst die er nu ligt is zowel kwantitatief als kwalitatief boven verwachting”, vertelt beursmanager Michèlle Jonker. “In alle segmenten hebben we nu al volop inschrijvingen. We zien wel dat sommige jachtbouwers niet zoals vanouds hun hele range tonen en dat is natuurlijk jammer, maar de diversiteit van de schepen die straks aan de steiger liggen, blijft duidelijk goed gewaarborgd. Van klein tot groot, van polyester tot staal, seriebouw of custom-built, alles is weer gewoon aanwezig en daar zijn we heel blij mee. Verder gaan we de nieuwe lay-out van het beursterrein die vorig jaar gestalte heeft gekregen, dit jaar handhaven. Dat betekent dat ook nu weer een stuk van de Kennemerboulevard, inclusief de lokale ondernemers die daar permanent gehuisvest zijn, bij het beursterrein betrokken wordt. De entree zal op dezelfde plek als vorig jaar te vinden zijn. Vanzelfsprekend zijn we op dit moment ook druk bezig met het uitwerken van activiteiten die op en rond het water plaats gaan vinden. We willen proberen om het aspect beleving nog meer tot zijn recht te laten komen, maar daarin zijn we natuurlijk ook erg afhankelijk van wat in en rond de haven qua ruimte en logistiek haalbaar is. Partners als Volvo, Delta Lloyd en Gaastra zullen hier ook een belangrijke rol in gaan spelen”, aldus de beursmanager.

    HISWA te water 2009

    De HISWA te water vindt plaats in jachthaven Marina Seaport IJmuiden. De bootshow is van dinsdag 1 tot en met zondag 6 september 2009 geopend. Door de week van 11 tot 18 uur en in het weekend van 10 tot 18 uur. Op maandagavond 31 augustus vindt van 18.30 tot 22.30 uur de Exclusieve Preview plaats.

    Meer informatie over de HISWA te water 2009 is te vinden op www.hiswa.nl/hiswatewater.

    09-08-2009 om 15:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.45ste Delta Lloyd 24 Uurs Zeilrace 21 en 22 augustus 2009
    Bron : kustzeilers.nl

    45ste Delta Lloyd 24 Uurs Zeilrace
    21 en 22 augustus 2009

    Dat is nog 12 nachtjes slapen

    DE INSCHRIJVINGIS GESLOTEN.
    NA-INSCHRIJVING (EXTRA KOSTEN) IS TOT 14 AUGUSTUS MOGELIJK

    09-08-2009 om 13:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!