Foto
Inhoud blog
  • dikke kussen
  • dankjewel opa Hannah en Margot, Nore!
  • bedankt mama nelson
  • foto's carnaval
  • we gingen op stap naar de tandarts
  • joepie op uitstap
  • morgen, poetsdag
  • spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
  • Jaap de krokodil
  • Mijn favorieten
  • www.sint-alena.be
  • carnaval
  • winterpret
  • sinterklaas in de wijkschool
  • gestart met de kersperiode met heel de wijkschool
  • bezoek aan de tandarts, thema tanden
  • naar de watermolen te Pede
  • naar de dierenarts
  • fakkeltocht
  • zoekspel rond cijfers en letters
    DONDERDAG 19/2 carnavalstoet vanuit de wijkschool! Zorg dat je erbij bent!
    GENIET JE GRAAG MEE VAN DE VELE FOTO'S - GEEF DAN VLUG EEN MEMORYSTICK AAN DE JUF
    reacties
  • Nieuwjaarswensen
  • Bezoekje aan dit mooie blog
  • Hallo
  • fijne middag
  • Vriendelijke groetjes van Trucker_John

    Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten

    lieve.hofmans@pandora.be

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    een toffe rakkerklas!

    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afsluiter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als afsluiter werden de kleuters en de grootouders verzameld onder het afdak.  Daar werd er gedanst op de 'vogeltjesdans'.  Alle remmen los...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of misschien kan je wel, samen met oma en opa, een superhoge toren maken?  Hoe hoog kan je gaan voor hij valt?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rustig samen genieten...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Samen genieten in een boekje, prentjes kijken... oma of opa vertelt er wel wat bij!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.echt wel actief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijd voor een warme tas koffie?  Neen, oma, je krijgt ook lekker warm van deze opdracht: 10 maal met beide voetjes in de lucht springen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.timmeren maar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of een plaatje zoeken men met hamer en nageltjes de vormpjes op het plankje spijkeren.  Wat een concentratie, geduld en fijnmotorisch werk.  Niet voor iedereen weggelegd.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed voor later
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of samen de was ophangen... niet altijd even makkelijk met echt wasspelden. 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fantasie en krijt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of samen op zoek gaan naar wat we kunnen krijt met stoepkrijt!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opdrachten heel uiteenlopend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een blik op onze opdrachten:
    Samen met oma en opa puzzelen,  eerst de randjes dan de binnenkant!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nu actie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de verwelkoming, legden de juffen het spel uit en konden de grootouders samen met hun kleinkind aan de slag.  5 dobbelstenen, 6 kleuren verbonden met 1 stip of 2,3,4,5.    De opdracht was gooien met de dobbelsteen, goed kijken naar de kleur - tellen hoeveel stippen.  Daarna samen zoek gaan naar de gegooide kleur en de stippen... Kaartje juist gevonden?  Dan leest oma of opa het opdrachtje voor!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verwelkoming met een dansje door onze kleuters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al onze grootouders werden verwelkomd met 2 dansjes.   Iedereen op zijn plaats?  Dan kunnen we beginnen... het applaus was voor later!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze grootouders in de bloemetjes...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op dinsdag 20/11 was het dan zover.  De 1ste groep grootouders stonden klaar om 9.30u.  Wat stond hen te wachten... heel wat!  Niet alleen kijken en luisteren maar ook actief deelnemen hoorde erbij!  Vooraf werd alles uitgelegd wat er die voormiddag op het programma stond!

    >> Reageer (0)
    19-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op visite bij juf Karen


    Joepie, op vrijdag 23/11 worden we voor de 2x dit jaar uitgenodigd bij juf Karen in het laptopklasje.
    Na onze turnles haasten we ons naar de laptopklas.  Daar kunnen we individueel werken, ieder op eigen niveau/tempo,...
    Er wachten weer een heleboel aan leuke spelletjes op ons.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vergeet je naam niet...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wanneer we klaar zijn, tekenen we onze naam op ons blad of ons symbooltje.  Juf, waar moet mijn naam?  Tja... in begin van het schooljaar was dit echt wel een raadsel... maar nu we wat verder staan weten we dat beslist zelf.  En als dit nog niet alleen lukt, hebben we een hulpje in de klas.  Op onze kast hangen 2 bladen (verticaal/horizontaal) . Onze rakkers en bengels houden hun blad in de positie dat ze tekenden en kunnen zo heel goed zien waar de linkerkant is of de 'leenkant'.
    Ziezo, zoeken maar ...

    Tom ging naar huis met een prachtige zelfportret, een zelfgemaakte kroon en mooie tekeningen van de andere vriendjes van de klas!

                               Dankjewel mama en papa voor de lekkere cake en het drankje!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tekenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niet iedereen schilderde.  De overige bengels en rakkers kregen een papier waar ze Tom ook op tekenden - eveneens gedetailleerde weergave van hoe Tom er nu uitziet.  We verdeelden ons blad ook in lucht en grond door een lijn te trekken.  Wat heeft Tom onder zijn hoofd?  Een nekje... voor sommigen was dit een moeilijk stuk om weer te geven.  Hoeveel ogen heeft Tom?  Kijk eens goed, wat zie je boven zijn ogen, en in zijn oog?  Heb ik dat ook op mijn blad staan?
    Een geluk dat Tom aanwezig was in onze klas, want effe terugblikken was soms toch wel nodig.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het krijgt kleur...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Langzaam maar zeker krijgt het grote zelfportret de juiste kleur.  Heel wat werk en vooral samenwerken staat hier centraal!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de jarige...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze jarige, Tom, die werkte zelf aan zijn kroon.  Knippen, plakken, tekenen, kleuren,... het hoorde er allemaal bij.   Tom is jarig, hij maakt zijn kroon naar eigen wens.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedetailleerd kijken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Terwijl Tom op het grote papier lag, bekeken we zijn kledij.  Wat heeft Tom aan?  Welke kleur?  Lange of korte mouwen?  Hoe is zijn trui aan zijn nek?  Welke kleur van haar heeft Tom?  Heeft hij haar tot op zijn voorhoofd?  Wat voor kleur ogen heeft hij? Kortweg, Tom onderging een gedetailleerde waarneming alvorens echt te werk te gaan met enerzijds verf en anderzijds kleurpotloden en stiften.

    Tom koos 2 rakkers en 2 bengels die het grote portret mochten kleur geven. Goed kijken wat we nodig hebben. Afspreken wie wat gaat doen?  In welke kleur moet alles? 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tom is jarig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op maandag 19/11 werd de verjaardag van Tom in onze klas gevierd.  Op dinsdag 20/11 wordt hij 5 jaar.  Daar het op dinsdag grootouderfeest is, werd er voor Tom in de klas gefeest op maandag.
    Wanneer er een rakker jarig is zijn er zo wat vaste gewoontes: oa. we maken een afdruk van het lichaam van de jarige.
    Tom ging op een groot blad papier leggen, andere kleuters maakten de omtrek van zijn lichaam met een schrijfpotlood.  Op deze manier leren onze bengels en rakkers omgaan met het lichaamsschema.

    >> Reageer (0)
    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 jarigen deze week


    Niet alleen onze grootouders worden deze week gevierd!!

    Ook Tom en Julia, 2 rakkers, worden 5 jaar!

    We vieren Tom op maandag 19/11!
    Julia vieren we op donderdag 22/11!


    >> Reageer (0)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grootoudersfeest!!!


    Op dinsdag 20/11: alle grootouders welkom in onze wijkschool!!

    Jullie kleinkind zal jullie die dag extra verwennen.

    Het wordt beslist een fijne, actieve dag.


    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!