Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
07-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin mini seven
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Geschiedenis, Mini: uit Austin Seven en Morris Mini Minor
 
Mini logo op stuur Mini Cooper Eind jaren 50 had Leonard Lord, president dericteur van British Motor Corporation (BMC) de visie dat de markt behoefte had aan een nieuw soort auto, klein van buiten en groot van binnen.

In 1957 werd Alec Issigonis, die eerder faam vergaarde met de Morris Minor, aangesteld om een prototype te ontwikkelen van een auto voor vier, met een motor van BMC, die kleiner was dan de huidige auto’s uit de BMC bedrijven.

In juli 1958 nodigde Alec Issigonis zijn opdrachtgever uit om een proefrit te maken in een van de twee prototypes. Leonard Lord werd verrast door de combinatie van snelheid en weggedrag en gaf direct het groene licht voor voortzetting van het project.

 
Mini Cooper, 1985De volgende stap was het opleveren van een productieversie; hiervoor kreeg men 12 maanden. De merken die in 1952 samen BMC oprichtten, Morris en Austin, brachten ieder onder eigen naam in augustus 1959 een model op de markt: de Austin Seven en de Morris Mini Minor. Productiefaciliteiten werden opgezet in Longbridge (Austin-fabriek) en Cowley (Morris-fabriek), waar in juni 1959 ongeveer 100 auto’s per week van de band rolden.

 

07-03-2007 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford taunus 15m
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Taunus 12M
De naam Taunus komt van een Duits gebergte, zoals dat ook bij het voorgaande model de Ford Eifel (1935 en 1939) het geval was. Tot 1967 werd Taunus gebruikt als de merknaam voor alle Duitse modellen van het dochterbedrijf van Ford in Europa. Er bestonden destijds duitse modellen die met Taunus 12M, 15M en 17M aangeduid werden en een bestelwagen die Taunus Transit heette, maar bij allen mocht toen de naam Ford niet als merknaam gebruikt worden. Vandaag de dag wordt ook naar de modellen van voor 1967 gewoon als Ford gerefereerd.

Met de introductie van de Ford Taunus type P7 in 1967 werd dit beleid veranderd. Toen werd de merknaam weer "Ford", en bleef Taunus enkel als de modelnaam bestaan. De reeds bestaande modellen werden tot Ford 12M, Ford 15M en Ford Transit omgedoopt. Van de M wordt gezegd dat deze staat voor "Meisterstück", ofwel in het Engels "Masterpiece".

07-03-2007 om 20:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peugeot 404 cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen Peugeot 404 Cabriolet
Het was bij Peugeot langzaam de gewoonte geworden om van een nieuw type berline ook een cabriolet en vaak ook een coupé te brengen. Bij de 404 werd hier geen uitzondering gemaakt en daarom had ook Pininfarina weer werk gekregen. De wagens waren zowel met een carburateur- als met een inspuitmotor te koop. Ze zijn helaas erg roestgevoelig. Ze werden jaren voordat de sedan verdween uit productie genomen. Mooie exemplaren van de cabrio brengen een goede prijs op.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1618 Vermogen: 85/5500-96/5500
Topsnelheid: 150-170 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1961-1969 Productieaantallen: 3.728
 

07-03-2007 om 12:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lada riva
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lada Riva
De Lada Riva, in sommige West-Europese landen aangeduid als Lada Nova en in Canada als Lada 1500 en Lada Signet werd geïntroduceerd in 1980. Het is een vernieuwde versie van de op de Fiat 124-gebaseerde Lada VAZ-2101/"Zjigoeli" sedan, die werd geïntroduceerd in 1970. De Riva wordt officieel aangeduid als VAZ-2105 en de luxe uitvoering (basis-sedan, VAZ-2104 wagon en VAZ-2107 voor de luxe sedan met grote verchroomde grill.

De verscherpte Europese veiligheids- en emissie wetgeving leidde ertoe dat het model werd teruggetrokken van de meeste Westelijke Europese markten tegen 1997, maar het model is nog steeds in productie bij de AvtoVAZ-fabriek in Rusland. In 2005 werd de productie van de wagon overgenomen door Izh.

Sommiggen stellen dat van dit model meer exemplaren zijn verkocht dan van de Volkswagen Kever en de T-Ford. Officieel zijn er 12 miljoen exemplaren verkocht.

Varianten waren onder andere Riva signet, Riva 1200, Riva 1300, Riva 1500, Riva 1600, waarbij de varianten E en L werden geleverd.

 

07-03-2007 om 12:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford capri 1
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Capri I
Met zijn lange neus, zijn korte achterkant en zijn vier zitplaatsen naar het Mustang-recept zorgde de Beau de Cologne voor opzien. De Capri was in een groot aantal varianten leverbaar, van goedkope gezinsauto tot snelle race- en rallywagen. In 1972 werden de V4's uitgewisseld tegen viercilinder lijnmotoren. De I is inmiddels een gearriveerde liefhebbersauto. We geven de prijzen voor de goedkoopste versie, die van de snellere typen ligt relatief veel hoger, zo kost de 2600 RS ongeveer driemaal zoveel.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: V4, V6 en 4 cilinder lijnmotor
Cilinderinhoud: 1293-2637 Vermogen: 50/5000 tot 150/5300
Topsnelheid: 135-200 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1969-1973 Productieaantallen: 1.172.900
 

07-03-2007 om 08:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fiat 127
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat 127
Grote modellen hebben Fiat doorgaans niet veel geluk gebracht, de kleintjes daarentegen juist wel en daarom was het ook niet zo vreemd dat er begin jaren zeventig al volop werd gewerkt aan een opvolger voor de Fiat 850. In april 1971 kwam die er in de vorm van de Fiat 127. De wielophanging en remmen waren rechtstreeks afkomstig van de Fiat 128 die twee jaar eerder was verschenen als opvolger van de 1100. De viercilinder motor was gelijk aan die van de snelste Fiat 850 (903 cc, 47 pk) en dus was de 127 technisch – ondanks zijn voorwielaandrijving - niet al te baanbrekend. Qua vorm was hij dat echter wel. Met zijn sterk aflopende achterzijde en in de carrosserie ‘verstopte’ vierkante koplampen was de auto zeker modern en sloeg hij dan ook goed aan. Toen het model in 1971 tot Europese ‘Auto van het Jaar’ werd benoemd, ging het zelfs helemaal hard met de verkopen. De 127 haalde de 850 qua aantallen al snel in. Vanaf 1972 is er ook een versie met derde deur, en in combinatie met de neerklapbare achterbank is dat zeker een praktische auto. De 903 cc motor wordt in 1977 opgevolgd door een versie met 1.049 cc en 1981 is er een 1300 sport met 1.301 cc motor, goed voor 70 pk en een top van 160 km/h. Ondanks het gigantische productieaantal van 3.779.086 stuks zijn er niet zo gek veel 127’s meer over.

07-03-2007 om 08:06 geschreven door skodaman


06-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.triumph tr6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph TR6
Door een nieuwe carrosserie op het chassis van de TR5 te plaatsen, ontstond de TR6. Deze opbouw was door de Duitse firma Karmann in Osnabrück ontwikkeld, waarbij de Duitsers de opdracht gekregen hadden zoveel mogelijk carrosseriedelen van de TR5 te gebruiken. Alleen de neus en de staart zijn dus veranderd. En ook hier weer: de Amerikaanse versie - er komen er heel wat terug uit Amerika - heeft een veel zwakkere motor.  
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2498 Vermogen: 104/4500-152/5500
Topsnelheid: 180-200 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1969-1976 Productieaantallen: 94.619
 

06-03-2007 om 21:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford anglia 105
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Anglia 105E & Super
Met de 105E deed de Anglia een reusachtige stap vooruit. De viercilinder kopklepper was een succes en kon, ook al door zijn korte slag, tot in het oneindige opgevoerd worden. De scheef naar binnen geplaatste achterruit was bij zijn introductie niet naar ieders smaak, maar geeft de wagen nu wel iets bijzonders. In '62 verscheen de snellere Anglia Super. De Anglia is ondanks zijn robuustheid vrij snel uit ons verkeersbeeld verdwenen. Deze Brit is ook nog eens door OSI onder handen genomen: de Anglia Torino.
 
 
Soort: coach en stationcar Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 997 en 1197 Vermogen: 40/5000 en 53/5000
Topsnelheid: 130-145 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1960-1967 en 1962-1967 Productieaantallen: 1.004.737 en 79.223
 

06-03-2007 om 19:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.simca 1000 rally 2
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca rally 2
Na de Simca Aronde kwam de Simca 1000 uit.( 1961-1968)
Ook wel in de volksmond het koekjesblik genoemd.
Dit vanwege zijn vierkante vorm. De auto werd in december 1961 geïntroduceerd in Nederland en werd direct een succesnummer.
Je ziet nog regelmatig een Simca 1000 op de Nederlandse wegen.
in 1982 had ik ook een Simca 2 rally dat was een zeer leuk wagentje
het enige nadeel was ,als er veel wind was had je het gevoel dat hij van de baan ging vliegen, doordat de motor achterin zat 
ik had daar iets op gevonden door er vooraan in de koffer een paar zware stenen in te leggen en dat hielp wel een beetje

06-03-2007 om 11:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Hispano Suiza
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Hispano Suiza
Al vanaf de jaren twintig tot veertig van de vorige eeuw bouwde Skoda een reputatie op als fabrikant van grote, luxueuze wagens in de top van de markt. Het begon allemaal met de licentiebouw van de Skoda Hispano Suiza uit 1926, waarin de eerste president van Tsjecho-Slowakije, T.G. Masaryk, zich liet rondrijden. Ook de Keizer van Japan was in het bezit van deze luxueuze Skoda.

in Plzen ( Pilsen) werd de Skoda - Hispano Suiza gemaakt. Een luxueuze auto in de duurste klasse, onder Franse licentie gebouwd. Overigens de enige auto die Skoda ooit in licentie zou bouwen. De reputatie van de auto's was bijzonder goed, de door Skoda gebouwde versie was volgens overlevering een betere auto dan het Franse origineel! In 1928 kwam men met een complete nieuwe lijn auto's, onder andere in de vorm van de typen 4R (een 1944cc viercylinder van 32 pk, en vier

06-03-2007 om 10:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TRIUMPH HERALD
Klik op de afbeelding om de link te volgen

TRIUMPH HERALD
Op 22 april 1959 was het dan zover, de Herald was te koop. (Coupe en Saloon). De auto had positieve punten (onafhankelijke, vering, draaicirkel, toegankelijk motorcompartiment, weinig doorsmeerpunten, verstelbaar stuur, stijlvolle carrosserie) maar ook negatieve (niet goedkoop, te weinig motorvermogen, 34 bhp voor de saloon en 45 bhp voor de coupe). De convertible met de coupe motor werd in 1960 op de markt gebracht. Maar de verkoopcijfers begonnen tegen te vallen omdat de kwaliteit van de auto's te wensen overliet en ze te duur waren. (vooral waterlekkages). Een poging om hier wat aan te doen resulteerde in de gestripte Herald S, maar het resultaat was averechts, geen succes dus.
Intussen was het bedrijf in financiele moeilijkheden geraakt en werd in 1961 door Britisch Leyland overgenomen. Er brak nu een wat gunstiger tijd aan. Ten eerste werd wat aan de motor gedaan, deze werd vergroot naar 1200 cc. Mogelijk door een slimmigheidje van Harry Webster zonder al te hoge kosten. Deze leverde nu 39 bhp met een veel beter koppel. Verder nog verbeteringen zoals, rubber bumpers, houten dashboard, nieuwe badges, nieuwe stoelen.

 

06-03-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


05-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgan-plus 8
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgan Plus 8
Deze super Morgan volgde in 1968 de door de Triumph-motor aangedreven Plus 4 op. De Plus 8 kon na 1975 met een aluminium carrosserie besteld worden, maar de grote attractie was ongetwijfeld de Rover V8-motor die onder de motorkap stond. Bij zijn introductie was de +8 goedkoop, maar door de jarenlange wachtlijsten werden de prijzen op de zwarte markt omhoog gedreven. Tot de fabriek vanwege valuta-perikelen en stijgende kosten de prijzen moest verhogen. Vanaf 1984 is er de injectieversie. In 1990 kwam de 3.9 liter.
  
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 3528 Vermogen: 184/5200
Topsnelheid: 200 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1968-heden Productieaantallen: > 4.000
 

05-03-2007 om 23:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel kadett b
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kadett B
Drie jaar na de introductie van de Kadett A volgde zijn opvolger. Zo'n korte looptijd is ietwat ongebruikelijk, maar Opel begreep dat ze met de Kadett B een successtory in huis hadden, en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Het B-type bleef tot 1973 in productie en behaalde een totaalproductie van maar liefst 2,6 miljoen stuks.
In basis was de B een doorontwikkeling op zijn voorganger. De carrosserie was een stuk ruimer geworden en het programma werd aardig uitgebreid. De sedans konden nu geleverd worden als twee- of vierdeurs, coupé, hatchback en als caravan (stationwagen). Van deze laatste uitvoering zijn er overigens weer twee varianten; één met drie en eentje met vijf deuren. Met zo'n grote diversiteit was het duidelijk dat Opel de aanval had ingezet op de grootste concurrent in eigen land; Ford.

 

05-03-2007 om 22:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alfa giulia gtc
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Giulia GTC 
Deze Giulia 1600cc voorzien van een zeer fraai zwart lederen interieur en zwarte kap.is een zeer zldzaam exemplaar want er zijn er maar 1000 stuks van gemaakt !
 
Aantal cilinders  4 in een lijn   
Boring x slag  78 x 82 mm   
Cilinderinhoud  1570 cc   
Vermogen  106 DIN pk (122 SAE pk) bij 6.000 t.p.m.   
Compressieverhouding  9:1   
Carburateur  2 horizontale Weber 40 DCOE 4   
Bandenmaat  155/15   
Gewicht  950 kg   
Topsnelheid  180 km/u  
Verbruik  9,5 1/100 km (1 op 10,5)  
Nieuwprijs  2.395.000 lires (1964)   
Aantal gebouwd  1.000  
Bouwjaar  1964 - 1966 

05-03-2007 om 12:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel kadett rally coupe
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Kadett B Coupé Rallye
Opel heeft lang tegen zijn image gevochten een auto te bouwen voor de man 'met de bretels, de hoed en de sigaar' en inderdaad waren de vroegere Opels dweilen op de weg. Een geslaagde poging een 'sportwagen' te bouwen was de Rallye Kadett die men van verre herkende aan zijn 'rally'-kleuren. De wagen had schijfremmen aan de voorwielen maar ook een motor met twee carburateurs. In Duitsland zijn er fanatieke verzamelaars van dit type. Bij ons echter vrijwel niet.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1078 en 1897 Vermogen: 60/5200 en 90/5100
Topsnelheid: 145-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1966-1971 Productieaantallen: 103.633
 

05-03-2007 om 09:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel olypia rekord
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Olypia Rekord
Na de Tweede Wereldoorlog kwam de productie van Opels langzaam op gang. In 1947 zag de Opel Olympia opnieuw het levenslicht, nog steeds volgens het oude, eerste, model. Hiervan zijn er nog 3000 van gemaakt.

In 1950 komt het eerste nieuwe paradepaardje van Opel op de markt: de venieuwde Opel Olympia. De Olympia heeft een totaal nieuw uiterlijk gekregen, waarbij wel de goede kenmerken van de eerste serie zijn behouden. Onderhuids was er een grote wijzing qua aandrijving. De vierversnellingsbak met pook in het midden werd vervangen door een drieversnellingsbak met pook aan het stuur. Hieruit bleek duidelijk de invloed van moederbedrijf General Motors. Voor de consument maakte het niet veel uit. Ook deze Olympia was weer een groot succes.

 

05-03-2007 om 09:39 geschreven door skodaman


04-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel kapitan
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kapitan
De Opel Kapitän was tussen 1939 en 1970 het topklassemodel van de Opelfabrieken. De Opel Kapitän-modellen zijn meestal uitgerust met een zescilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 2,5 tot 2,8 liter.

De Opel Kapitän was voor de Tweede Wereldoorlog het laatste door Opel geconstrueerde model en werd in 1939 op de Autosalon van Genève als wereldprimeur gepresenteerd. Het was tevens het eerste model dat na de Tweede Wereldoorlog in 1948 weer van de band kwam.

Productiejaren Kapitän: 1939-1970
Productieaantal ?
Voorganger -
Opvolger Opel Senator
Uitvoeringen 4-deurs sedan 
 

04-03-2007 om 20:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aston martin
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB2
Dit is na de DB1 de tweede naoorlogse Aston Martin. De wagen werd aangedreven door een zescilinder motor die door de legendarische W.O. Bentley voor Lagonda ontworpen was. In 1949 kwam de DB2 uit als coupé en in 1950 als cabriolet. Al gauw volgden de Vantage-varianten die een sterkere motor hadden. Van de cabriolet zijn er 49 gebouwd. Vanaf 1952 is er een voorruit uit één stuk en een andere grille.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2580 Vermogen: 116/5000
Topsnelheid: 175-195 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1949-1953 Productieaantallen: 411
 

04-03-2007 om 16:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin healey
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin-Healey 100/6
In 1956 kwam een geheel nieuwe Healey in de showrooms. De 100/6 had niet alleen een langere wielbasis en daarom meer ruimte in de wagen, maar ook een soepelere zescilinder motor, de BMC C-motor, en een vierversnellingsbak met overdrive. De oudere typen waren wat traag, maar die na 1957 geleverd zijn niet, dank zij de gemodificeerde cilinderkop. Vanaf '58 was er ook een pure tweezitter. Hoewel de 100/6 veel minder geproduceerd is dan zijn navolger met 3 liter, liggen die eerste zespitters een stuk lager in prijs.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2639 Vermogen: 102/4600-117/4750
Topsnelheid: 170-175 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1956-1959 Productieaantallen: 14.436
 

04-03-2007 om 15:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morris minor
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Minor Saloon
Alec Issigonis was de ontwerper van een geheel nieuwe wagen, de Minor. Deze vierzitter nam het met veel succes op tegen de Volkswagen Kever, de Renault 4CV en de Citroën 2CV. Met zijn zelfdragende carrosserie, zijn onafhankelijke voorwielophanging en zijn moderne motor (na vier jaren kreeg hij kopkleppen) was de wagen up to date. Vanaf '50 was er een sedan. De Minor was bijna onverwoestbaar en bleef dan ook bijna 25 jaren in productie. De eerste typen (voor '50) hadden koplampen aan weerszijden van de grille.
 
 
Soort: coach en sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 918, 803, 948 en 1098 Vermogen: 28/4400 tot 48/5100
Topsnelheid: 100-120 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1948-1971 Productieaantallen: 1.003.030
 

04-03-2007 om 11:19 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!