Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
12-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel kadett c
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kadett C
De Opel Kadett C was de opvolger van de het B-type en vormde de basis voor de Britse Vauxhall Chevette. De coupé versie is tegenwoordig een zeer gezocht model. Het was een succesvolle rally-auto en het is niet ongewoon om deze auto's tegenwoordig te zien in rallies voor klassieke auto's. In Duitsland zie je ze dikwijls als winnaar van de Duitse Youngtimer-Races, en Berg-Cup. Jaarlijks komen een 500-tal liefhebbers tesamen op een éendagstreffen in Kaiserslautern (D)

 

12-03-2007 om 11:54 geschreven door skodaman


11-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nsu ro 80
Klik op de afbeelding om de link te volgen

NSU Ro80
NSU waagt in 1967 een moedige stap door met de opmerkelijke Ro80 te komen. De letters Ro staan voor rotatie, een verwijzing naar de bijzondere techniek. De 4,78 m metende sedan met zijn gestroomlijnde carrosserie (de in 1982 voorgestelde Audi 100 vertoont grote gelijkenis met deze Ro80!) ziet er uit alsof hij van een andere planeet komt en naar de maatstaven van toen wordt de auto niet bijzonder fraai gevonden.
Vergeleken met het toenmalige NSU-modelprogramma (voornamelijk compacte auto’s, zoals de Prinz) is de luxe, prijzige sedan maar een vreemde eend in de bijt. Men vraagt zich af wie de Ro80 gaat kopen, want: „De huidige NSU-klanten zouden de Lotto moeten winnen om een Ro80 te kunnen kopen…” en de mensen die het geld ervoor kunnen opbrengen besteden dit meestal bij de gevestigde orde. De naam NSU heeft in deze klasse geen prestige. Desondanks plant NSU vijftig exemplaren per dag te bouwen.
De Ro80 heeft als eerste serieproduktiemodel ter wereld een tweeschijfs wankelmotor met 1.000 cc kamervolume in het vooronder, die 115 pk levert. Het is de bedoeling om deze motor later ook aan Citroën te leveren voor een speciaal daarvoor te ontwikkelen model (de GS Birotor).
Naast de bijzondere vormgeving en motor is de auto verder ook vooruitstrevend met zijn voorwielaandrijving, omklapbare achterbankleuning en opvallend goede wegligging. Toch zet men vraagtekens bij de toekomst van de wankelmotor. Deze ontwikkelt zijn maximale koppel pas bij 4.500 tpm. Als grootste pluspunt wordt de rustige loop bij hoge snelheden genoemd. Maar daar zijn conventionele motoren anno 1967 ook reeds zeer goed in. In 1969 gaat NSU op in het Auto Union concern. Modeljaar 1976 brengt lichte uiterlijke veranderingen, zoals grotere achterlichten.
In april 1977 wordt de productie van de Ro80 gestaakt ten faveure van concerngenoot en rechtstreekse concurrent Audi 100. De Ro80 is het laatste model dat onder de naam NSU verkocht wordt. Tussen 1967 en 1977 worden 37.398 exemplaren gebouwd.
 

TECHNISCHE GEGEVENS
 type  RO 80
 bouwjaren 1967-1977
 bouwwijze cil.,
 cilinderinhoud 1000 cc
 brandstof benzine
 aandrijving voor
 vermogen 115 pk/5500 tpm
 koppel -
 lengte 478 cm
 breedte 176 cm
 hoogte 142 cm
 wielbasis -
 massa 1190 kg
 topsnelheid 188 km/h 
 productieaantal 37.398

11-03-2007 om 20:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.citroen dyane 6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën Dyane
De Dyane werd als 'Eend van de toekomst' in 1967 in het programma opgenomen. Hij zou de 2CV vervangen, maar kon het niet. De Eend overleefde zijn mooie (?) broer, want de 2CV-rijder zocht niet naar luxe. De Dyane had een roldak dat ook voor de helft geopend kon worden en zijn grote kofferklep maakte het transport van grote voorwerpen mogelijk. Vandaag de dag is de positie van de Dyane weinig veranderd: in kringen van liefhebbers van de kleinere Citroëns is voor de Dyane nog steeds een stiefmoederlijke rol weggelegd.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud: 425, 435 en 602 Vermogen: 18/4500-33/7000
Topsnelheid: 105-115 Chassis: dragend/chassis
Productiejaar: 1967-1984 Productieaantallen: 1.443.583
 

11-03-2007 om 20:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.porsche 911
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 911 Carrera
De naam Carrera heeft voor Porsche veel betekenis. Hij herinnert aan de beruchte Carrera PanAmericana races dwars door Mexico en aan de motoren met de vier bovenliggende nokkenassen en de koningsas die ze aandreef. In de 911 Carrera RS 2.7 van 1973 vond men deze lekkernijen niet en in de opvolger, de Carrera 3.0 van 1975, evenmin. Het was gewoon een supersnelle wagen die in 1975 meer power dan zijn stalgenoten had, vanwege de grotere inhoud van de motor. De door een K-Jetronic ingespoten 3,0 liter Carrera accelereerde in 6,3 seconden van stilstand naar een snelheid van 100 km/uur.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2687 en 2994 Vermogen: 200/6000-230/6300
Topsnelheid: 230-240 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1973-1977 Productieaantallen: 4.943 en 3.800
 

11-03-2007 om 11:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen DS 19
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën DS 19 & 21 1955-1967
In 1955 verscheen de waarschijnlijk meest sensationele auto die de wereld na de oorlog te zien gekregen heeft: de DS 19. In de DS, alias Snoek, was alles anders dan men gewend geweest was. Technisch bood de wagen interessante details zoals een geheel nieuw veersysteem op basis van olie en gas. Toen de DS na twee decennia uit productie genomen werd, was het nog steeds een moderne auto. Vanaf 1964 waren er extra luxe versies onder de naam Pallas. De meeste exemplaren hebben een halfautomaat.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1911, 1985 en 2175 Vermogen: 63/4500 tot 109/5250
Topsnelheid: 135-178 Chassis: zelfdragend met bodemliggers
Productiejaar: 1955-1967 Productieaantallen: 1.360.462 (sedans)
 

11-03-2007 om 10:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.honda 800 s
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda S 600 & S 800 Coupé
In augustus 1965 kon de Honda 600 S ook als coupé gekocht worden. De voorruit was groter dan in de cabriolet en de achterruit diende als kofferdeksel. Op de Parijse Salon van 1966 stond de opvolger, de S 800, die een grotere motor had. Een groter voordeel was echter dat de achterwielen niet meer met kettingen aangedreven werden, zoals dat in de S 600 toegepast werd, maar met een gewone cardanas. Ook had de motor nu een drysump-smering meegekregen.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 606 en 791 Vermogen: 57/8500 en 70/8000
Topsnelheid: 145 en 160 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1966 en 1966-1970 Productieaantallen: 13.084 en 11.406 (alle typen)
 

11-03-2007 om 10:10 geschreven door skodaman


10-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jaguar xk 150
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XK 150 & XK 150 S
Howel een reusachtige brand in 1957 een groot gedeelte van de Jaguar-fabrieken vernietigde, lukte het toch een opvolger voor de XK 140 op zijn wielen te zetten. De XK 150 was dan wel 10 mijlen per uur sneller dan de XK 140, maar hij was er niet mooier op geworden. De voorruit bestond nu uit één stuk glas, maar de typische XK-spatborden waren nu verdwenen. Wat rij-eigenschappen en comfort betreft, wint de XK 150 het wellicht van zijn voorgangers. De S-versie is zeldzaam en kost 15 tot 20 procent meer. Van die S-versie zijn er 924 roadsters geleverd en 140 cabriolets.
 
 
Soort: roadster en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3442 en 3781 Vermogen: 190/5500 tot 265/5500
Topsnelheid: 200-230 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1957-1961 Productieaantallen: 2.265 en 2.671
 

10-03-2007 om 21:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sunbeam alpine
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Alpine
Toen MG zijn MGA bouwde, een nauwelijks geveerde sportwagen met weinig ruimte en een lawaaiige motor, kwam Sunbeam met zijn nieuwe Alpine. In tegenstelling tot de MGA had de Sunbeam een zelfdragende carrosserie, draairaampjes in de portieren, twee gemakkelijke stoelen en 13' wielen. De Alpine-fans vonden het 'shocking' en huilden bijna toen de auto ook nog vinnen kreeg. De motor kreeg in 1965 een vijfmaal gelagerde krukas.  
 
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1494, 1592 en 1725 Vermogen: 78/5300-94/5500
Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 69.251

 

10-03-2007 om 17:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pontiac grand prix
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pontiac Grand Prix
1971 was een jaar van verandering. Alle motoren binnen GM moesten een lagere compressieverhouding krijgen om loodvrije brandstof te kunnen gebruiken. Die motoren waren niet bij de sterkste en tastten Pontiac's imago van prestaties aan. Doch bereikte de productie in 1973 een record van 920.000 stuks, veelal dankzij de nieuwe Grand Prix, waarvan meer dan 150.000 stuks de deur uit gingen.

In 1978 verkocht Pontiac alweer meer dan 900.000 auto's. Toen de tweede oliecrisis van 1979 toesloeg voelde het merk er maar weinig van. Er werden bijna 1.000.000 auto's verkocht in 1979; Tot op heden Pontiac's record.

 

lengte: 216.6" (5,50 m)
wielbasis: 116" (2,95 m)
gewicht: 2158 kg
aantal zitplaatsen: 5
motor: V8
cyl. inh.: 400 ci (6,6 liter)
vermogen: 250 pk at 4400 rpm

10-03-2007 om 01:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda 1202 s
Klik op de afbeelding om de link te volgen

10-03-2007 om 01:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda 1000 mb
Klik op de afbeelding om de link te volgen

10-03-2007 om 01:01 geschreven door skodaman


09-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CITROEN 11 AVANT
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën 11CV
Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000
Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
 

09-03-2007 om 19:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT 4 CV
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 4CV
In 1944 reden de eerste prototypen rond van een kleine wagen waarmee Renault na de oorlog de markt wilde veroveren. Oorspronkelijk hadden ze een aluminium carrosserie en twee deuren maar de productie-auto's waren van staal en hadden vier portieren. De watergekoelde motor stond achterin en werd gedurende zijn lange leven steeds verder opgevoerd. De 4CV was een wat orthodoxer alternatief voor de Eend en werd uitstekend verkocht. De découvrable kost tegenwoordig ruim het dubbele van een gewone sedan. De aantrekkelijke Sport van '52 en daarna is ook duurder.
 
 
Soort: sedan en cabrio-limousine Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 747 en 760 Vermogen: 18/4000-42/6000
Topsnelheid: 95-140 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1947-1961 Productieaantallen: 1.105.543
 

09-03-2007 om 19:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mga roadster
Klik op de afbeelding om de link te volgen MGA Roadster
Syd Enevers meesterlijke constructie had een moeilijke geboorte, Leonard Lord, een echte Austin-man en sinds de oprichting van BMC de grote baas, heeft de productie lang weten tegen te houden. Het is er, gelukkig voor zo veel fans, toch van gekomen want met de MGA begon een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de sportwagen. Deze wagen biedt het oprechte sportieve gevoel van een Engelse roadster. Wie dat spartaanse niet belieft, kan beter een B kopen. Voor wie dat wel wil maar dan met vast dak, is er de coupé-versie van de A.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1489, 1588 en 1622 Vermogen: 68/5500, 72/5600 en 90/5500
Topsnelheid: 155-165 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959, 1959-1961 en 1961-1962 Productieaantallen: 58.750, 31.501 en 8.719 (incl. coupés)
 

09-03-2007 om 13:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw 1600 tl
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volkswagen 1600 TL
 
VW 1600 TL "fastback"De Volkswagen 1600 TL, ofwel de T3 Fastback is een Volkswagenmodel dat van 1966 tot 1973 werd gebouwd.

De 1600 TL werd aangedreven door een achterin geplaatste 4-cilinder 1600 cc luchtgekoelde boxermotor, die 54 pk leverde. Er kon een handgeschakelde vier-, of automatische 3-versnellingsbak (vanaf 1967) worden gekozen.

Door de motor achterin te plaatsen kon Volkswagen met dit model een ruime middenklasser bieden, met zowel in de voorklep als in de achterklep bagageruimte.

09-03-2007 om 13:53 geschreven door skodaman


08-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jaguar 120 xk
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XK 120
Eén van de mooiste Jaguars, wellicht één van de mooiste sportwagens, is wel de XK 120. Dé sensatie van de London Motor Show van 1948. De prachtige tweezitter had toen nog een aluminium carrosserie en onder de kap zat de beroemde XK-motor, de voorganger van de Jaguar-motor van vandaag. Er kwam ook een comfortabele drophead coupé uit in 1953. Momenteel zijn deze sportieve Jags vrijwel altijd gerestaureerd. De aluminium eerstelingen kosten het dubbele, maar daarvan zijn er maar 240 gebouwd. De aanduiting '120' slaat op de topsnelheid in mijlen.
 
 
Soort: roadster en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3442 Vermogen: 160/5000 -180/5300
Topsnelheid: 200 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1948-1954 Productieaantallen: 7.612 en 1.765
 

08-03-2007 om 22:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW K70
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW K70
De Volkswagen K70 was de allereerste Volkswagen met een watergekoelde motor die ook nog eens voorin lag. Ten tijde van de introductie van de K70 had Volkswagen alleen nog maar voertuigen geproduceerd met de beproefde luchtgekoelde boxer motor achterin. 

De beste Volkswagen ooit...

De teksten in de folders logen er niet om. De K70 had onafhankelijke wielophanging en daardoor dus een uitstekende wegligging. Het beste wat de K70 kon bieden was de binnenruimte. Ook heden ten dagen zijn de auto's uit de middenklasse niet zo ruim als de K70. Wat prestaties betreft was de K70 ook niet onderbedeeld. Hiervoor zorgden de 1600 cc. 75 pk en 85 pk motoren. Kortom een perfecte gezinsauto.

Buiten al deze pluspunten scoorde de K70 ook wat minpunten. Daar waren het motorgeluid dat in het interieur drong, kleine lekkages maar vooral de hakerig schakelende 4-bak was een bron van ergernis. Ondanks deze kinderziektes had Volkswagen toch hoge verwachtingen en men hoopte op hoge verkoop aantallen. Helaas is het daar nooit van gekomen. In de periode tussen eind 1970 en januari 1975 zijn er 211.127 K70's gebouwd.

 

08-03-2007 om 14:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes 300
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 220 Cabriolet & Coupé
Op basis van de 220 kwamen er ook een cabriolet en een coupé-uitvoering uit. De open wagens leken sprekend op de 170S cabriolets, afgezien van de koplampen natuurlijk. De coupé was helemaal nieuw en zou een zeldzame vogel blijven. Hij was niets anders dan een Cabriolet A met een stalen dak. De Cabriolets A en B waren technisch gelijk maar de 'A' was iets sportiever. Normaal zijn coupés lager geprijsd dan open versies, maar bij deze Mercedes liggen de prijzen ongeveer gelijk.
 
 
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 80/4850
Topsnelheid: 150 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1951-1954 en 1954-1955 Productieaantallen: Cabrio A: 1.278, Cabrio B: 997 en Coupé: 85
 

08-03-2007 om 11:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes 230 sl
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 230 SL, 250 SL & 280 SL
In 1963 kwam de 230 SL als Roadster, zoals het model officieel heette, uit. Hij volgde de 190 en 300 SL op en had het daarom niet gemakkelijk. Paul Bracq had de auto getekend en niet iedereen kon hem bij de presentatie mooi vinden. Hij was te hoekig en de doorgezakte hardtop was al helemaal niets waard. Nu beziet men de wagen, die als bijnaam Pagode kreeg, met andere ogen. Hij werd opgevolgd door modellen met grotere motoren. De 280 SL is de beste keus.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2306, 2436 en 2778 Vermogen: 150/5500-170/5750
Topsnelheid: 195-205 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1963-1967, 1966-1968 en 1968-1971 Productieaantallen: 19.831, 5.186 en 23.885
 

08-03-2007 om 11:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin healey 3000 mk
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Austin-Healey 3000
Een cilinderinhoud van 2912 cm3 bracht de Austin-Healey 3000 de bijnaam 'Big Healey'. Deze wagen kwam in 1959 uit en had nu schijfremmen bij de voorwielen. De Mk II van 1961 had drie S.U.-carburateurs, acht pk's meer en een nieuwe versnellingsbak. De Mk III (foto) van 1963 had weer twee carburateurs maar wel bekrachtigde remmen. Tot 1968 bleef dit model in productie. Toen werd het voor de Engelsen te duur om de wagen nog aan de Amerikaanse eisen aan te passen en verdween de Healey van de productiebanden. De Mk III is de duurste.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2912 Vermogen: 124/4600-148/5250
Topsnelheid: 180-195 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 42.926
 

08-03-2007 om 10:33 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!