Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
05-04-2007
cc licentie
STEEL GEEN DATA RESPECTEER HET WERK VAN EEN ANDER! Downloaden, opslaan, kopieren en publiceren van mijn persoonlijke foto's, teksten of blogberichten, zonder mijn uitdrukkelijke goedkeuring is VERBODEN. ............................................................
In het voorjaar van 1946 werd de vernieuwde popular 1101 met een tweedeurs Tudor carrosserie geïntroduceerd. Later verschenen een vierdeurs versie en een bestelwagen met een laadvermogen van 3000 kilo.
Vanaf 1946 werd door de Automobielen fabriek in Boleslavsamengewerkt met de Petera carrosserie werkplaats in Vrchlabí. De eerste koda´s die hier geproduceerd werden, waren ambulances gebaseerd op de koda 1101. Vanaf 1949 werd ook het chassis van de 1102 hier gebouwd.
Ook militaire versies van de Tudor werden geproduceerd. De Tudor werd een geslaagd exportprodukt, er werd zelfs geëxporteerd naar Australië.
05-04-2007 om 11:48
geschreven door skodaman
ford pick-up 3
Ford pick-up Tweede generatie De F-Series werd hertekend voor 1953 en de verschillende versies kregen ook andere namen: F-100, F-250 en F-350 voor de Heavy Duty. Ook de interieuruitrusting werd uitgebreid met een lamp, aansteker, armsteunen en zonneschermen.
Volgende motoren waren verkrijgbaar:
3,5 l I6 van 101 pk (1953) 3,7 l I6 van 115 pk (1954-1955) 3,7 l I6 van 137 pk (1956) 3,9 l V8 van 100 pk (1953) 3,9 l V8 van 130 pk (1954-1955) 4,5 l V8 van 173 pk (1956)
05-04-2007 om 09:57
geschreven door skodaman
ford pick-up 2
Ford pick-up De Ford F-Series is een reeks pick-up trucks van het Amerikaanse autoconcern Ford die reeds sinds 1948 geproduceerd worden. De meest populaire variant uit de reeks is de F-150. De F-Series is al 23 jaar lang de best verkochte auto ter wereld en al 28 jaar lang de best verkochte auto in de Verenigde Staten. Analysten schatten dat de F-Series alleen instaat voor de helft van Ford's winst de laatste jaren.
Eerste generatie De eerste F-Series werd geïntroduceerd in 1948 ter vervanging van Ford's voorgaande pick-up lijn. Het was een modern ogende pick-up met een ongescheiden voorruit en geïntegreerde koplampen. Het model was in drie versies te
F-1: Halve ton F-2: Driekwart ton F-3: Heavy Duty (zwaar werk)
05-04-2007 om 09:55
geschreven door skodaman
ford pick -up
Ford Pick-up
Een Pick-up is een carrosserieuitvoering waarbij de auto bestaat uit een passagiers- en bestuurdersgedeelte en een open bagagegedeelte. Je hebt verschillende pick-up's, bijvoorbeeld met een enkele cabine of met een dubbele cabine.
05-04-2007 om 09:53
geschreven door skodaman
04-04-2007
skoda Octavia
skoda octavia De eerste Octavia ontstond in 1959, toen de vroegere koda-modellen 440 en 445 een grondige face-lift ondergingen, en de gewijzigde versie onder de naam Octavia op de markt kwam.
Ook technisch was de wagen gemoderniseerd: hij kreeg spiraalveren vooraan en een nieuwe achterwielophanging. De Octavia was verkrijgbaar in twee motorversies: 1098 cm³ (43 pk, goed voor 125 km/u) of 1221 cm³ (47 pk, 130 km/u). De vier-cilindermotoren zaten voorin.
De Octavia bleef in productie van 1959 tot 1964, en er werden 227.258 exemplaren van gebouwd. Van 1964 tot 1971 werd enkel nog de stationcar-versie gebouwd.
04-04-2007 om 23:11
geschreven door skodaman
ford coupe
04-04-2007 om 13:00
geschreven door skodaman
ford zephyr
Ford Zephyr de zephyr had een zelfdragende carrosserie en een,toen moderne ,pontonvorm het aantal verkochte zepyrs is 22.634
04-04-2007 om 07:37
geschreven door skodaman
03-04-2007
Skoda 1100 Sport
Skoda 1100 Sport De succesvolle racetraditie van Laurin & Klement werd na de fusie met Skoda in 1925 topgezet. Pas na de economische crisis van de jaren dertig pakte Skoda noodgedwongen de draad weer op. Enthousiaste coureurs met speciaal geprepareerde Populars en Rapids brachten Skoda de benodigde publiciteit. Ook net na de Tweede Wereldoorlog laaide ondanks een tekort aan materialen de ontembare 'need for speed' weer op. Voor de Skoda fabriek was deelname aan internationale races toen niet gemakkelijk vanwege gebrek aan geld, geschikte motoren en wagens. Ondanks dat zegevierde Skoda in de jaren vijftig en zestig in tal van internationale races en rally's. Skoda 1101's reden zich in de prijzen en na 1948 boekten ze ook internationaal racesuccessen. In 1949 eindigde een Skoda 1101 als 10e in de 1100 cc klasse in de Monte Carlo Rally. Om races te kunnen winnen, ontwikkelde Skoda op basis van haar 1101 een racewagen. De Skoda 1101 Sport debuteerde in 1949 tijdens de Tsjecho-Slowaakse Formule 1 Grand Prix. De aluminium tweezits racewagens was er als een 1100 meteen tot 50 PK opgevoerde motor en een langere 65 PK sterke 1500 met Roots compressor en een top van 150 km/u. In 1950 nam. Skoda met de 1101 Sport deel aan de 24 uur van Le Mans om vervolgens op basis van een ingekort Tudor chassis drie verschillende Skoda Supersports met afneembare spatborden te bouwen. De aangepaste 1221 cc motor leverde 80 PK en met Roots compressor zelfs het dubbele vermogen. In 1953 kwam er een 90 PK sterk 1491 cc motorblok voor in de plaats. Dankzij twee Roots compressors kreeg de Skoda 1500 Supersport vleugels: 180 PK en een top van 203,3 km/u. Met een licht aangepast chassis van het seriemodel was het een geduchte racer. Ook de Spartak reed vanaf 1955 in internationale races steeds in de top 10 mee. Twee jaar later werden twee fraaie open Skoda 1100 OHC's gebouwd met een 92 PK sterke 1089 cc motor uit de 440. Mede dankzij een licht buizenchassis met fiberglas koets en een achterin geplaatste motor met vijfbak sprintte deze racewagen naar een top van 200 km/u. Drie jaar later verschenen drie 1100 OHC coupés met een aluminium koets voor een eigen raceklasse. In 1960 namen drie 60 PK sterke Octavia Supers deel aan de Monte Carlo Rally. In 1961 en 1962 eindigde een Octavia als eerste in zijn klasse in deze rally. De Felicia motor werd ook gebruikt in de eenzits Formule Junior racers, waarin voor het eerst de motor voor de achteras was geplaatst. Hiermee werd een stevige basis gelegd voor de latere autosportsuccessen met de nieuwe generatie Skoda modellen met de motor achterin.
03-04-2007 om 21:03
geschreven door skodaman
Standard Vanguard
Standard Vanguard de viercilindermotor had een inhoud van 2088cc en een vermogen van 69pk/4200tpm. in de laatste 9.953 exemplaren was een zescilindermotor met 1998cc en 81pk/4400tpm geplaatst de Vanguard was een van de eerste Europeese autos met een geheel nieuwe naoorlogse carrosserie.
03-04-2007 om 17:06
geschreven door skodaman
maserati a6 / 2000 frua
maserati a6 / 2000 frua dit model had een motor met 1 bovenliggende nokkenas. de laatste 59 exemplaren wrden voorzien van 2 nokkenassen met minderzou de fabriek het nooit meer doen.
03-04-2007 om 09:30
geschreven door skodaman
plymouth Baracuda
plymouth Baracuda hoewel de baracuda een bijzonder mooie auto was , week hij nauwelijks af van de Valiant . het onderstel en de mechaniek waren identiek , evenals de carrosserie van de voorbumper tot en met de deuren. de klant had de keuze uit een spaarzame zescilinder of een 235 SAE pk sterke V8 motor. in 1963 kon men de baracuda ook in een cabrio verkrijgen de wagen had een lengte van 478cm en de hele familie kon confortabel plaatsnemen.
03-04-2007 om 09:26
geschreven door skodaman
Maserati A6 1500
Maserati A6 1500 van deze wagen zijn er maar 60 stucks van gemaakt. zij hadden allemaal een carrosserie van Pinin Farina
03-04-2007 om 09:23
geschreven door skodaman
01-04-2007
Mercedes-Benz 300SL
Mercedes-Benz 300SL
Oorspronkelijk was de 300SL (onder de codenaam W194) ontwikkeld als racewagen. De letters SL staan voor Sport Leicht. Vanaf de introductie in 1952 behaalt de auto de ene na de andere overwinning op de internationale circuits, zoals Le Mans en de Nürburgring. Ook de beruchte Carrera Panamericana wint de 300SL overtuigend. De rentree van Mercedes in de autosport krijgt er extra glans door. De Amerikaanse importeur van Mercedes, Max Hoffman, wil zijn gefortuneerde klanten graag een sportwagen kunnen aanbieden. Hij weet de Mercedes-directie na lang soebatten uiteindelijk over te halen, een straatversie van de SL in productie te nemen. Op de International Motor Sports Show in New York presenteert Mercedes-Benz in februari 1954 de 300SL (W198) voor straatgebruik. Ten opzichte van de race-versie wijkt eigenlijk alleen de neus iets af. In augustus 1954 verlaten de eerste exemplaren de fabriekshallen. De bijna 1.300 kg wegende 300SL maakt gebruik van de 3,0-liter zescilinder uit de 300 sedan, die voor de gelegenheid is uitgerust met de toen zeer revolutionaire directe benzine-inspuiting. Daardoor stijgt het vermogen naar 215 pk, goed voor een topsnelheid van (afhankelijk van de eindoverbrenging) 235 tot 260 km/h. De motor staat 45 graden naar links gekanteld, omdat hij anders niet onder het lage bodywork past. Dat zorgt voor een laag zwaartepunt. De SL heeft een licht buizenchassis met daaroverheen deels aluminium, deels stalen plaatwerk. Als optie is een geheel uit lichtmetaal opgetrokken carrosserie mogelijk. Slechts 29 exemplaren worden daarmee uitgerust. Omdat het buizenchassis voor extra stijfheid hoog is opgetrokken rondom de cockpit, is montage van conventionele deuren niet mogelijk. De imposante vleugeldeuren zijn daarom geen show, maar pure noodzaak. Om de bestuurder makkelijker te laten in- en uitstappen kan het stuur worden gekanteld. Samen met de eenvoudiger 190SL zorgt de 300SL voor het sportieve imago van de Stuttgarter firma. De 300SL is 3,5 keer zo duur als een Mercedes 170 Met recht een supercar dus. De 300SL blijft in productie tot 1957, met een productieaantal van slechts 1.400. In datzelfde jaar verschijnt de 300SL roadster, waarvan 1.858 exemplaren een klant vinden, tot in 1963 de geheel nieuwe 230SL op de markt komt.
01-04-2007 om 20:03
geschreven door skodaman
volvo p 444
volvo p 444 de volvo 444 had een zelfdragende carrosserie, onafhankelijke voorwielvering en een motor met kopkleppen. de eerste exemplaaren van de pv 444 hadden nog twee kleine achteruitjes . vanaf 1955 zou er 1 ruit worden gemonteerd.
01-04-2007 om 20:00
geschreven door skodaman
Maserati 3500 gt
Maserati 3500 gt van deze wagen zijn er 2.223 van gemaakt. de laatste 242 wagens hadden een benzine-inspuitsysteem van Lucas. de eerste wagens hadden motoren met drie dubbele weber carburateurs
01-04-2007 om 19:59
geschreven door skodaman
Porsche 911 turbo
Porsche 911 turbo
De Porsche 911 is de bekendste sportwagen van de Duitse autoproducent Porsche. Het uiterlijk van de auto is ontworpen door Ferdinand "Butzi" Porsche. De bekende vorm is in 35 jaar nauwelijks veranderd.
Op 12 september 1963 werd door Porsche het model 901 voor het eerst getoond aan het publiek op de autosalon van Frankfurt. Het nummer moest echter worden veranderd omdat Peugeot het merkrecht claimde op alle automodelnummers bestaande uit drie cijfers met een nul in het midden. Gekozen werd toen voor 911. De Porsche 911 kwam in 1964 op de markt met een 2.0 liter luchtgekoelde 6 cilinder motor die achterin was geplaatst en 130 PK leverde. Hiermee kon de 911 in 8,9 seconden optrekken van 0 tot 100 km/u.
01-04-2007 om 08:11
geschreven door skodaman
Humber Hawk
Humber Hawk al voor de oorlog gebruikte Rootes dezelfde carrosserieen voor verschillende merken. zo had de Humber Hawk de carrosserie van Hillman 14. alleen de grill verschilde.
01-04-2007 om 07:59
geschreven door skodaman
ghia dual
ghia dual deze wagen had een lengte van 533cm en woog 1800kg tot de amerikaanse klanten behoorden Frank Sinatra en Dean Martin het onderstel en de mechanische delen van de ghia werden geleverd door chrysler de carrosserie met uitzondering van de voorruit was uit italiaanse onderdelen opgebouwd
01-04-2007 om 07:58
geschreven door skodaman
ford custom cabriolet
ford custom cabriolet in de custom cabriolet was de bekleding van leer tegen een meerprijs kon een overdrive worden besteld