Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
17-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth gtx
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth cuda
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth fury sport gt
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:55 geschreven door skodaman


16-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pontiac streamliner stationcar
Klik op de afbeelding om de link te volgen pontiac streamliner stationcar

tot en met 1948 bood pontiac zijn wagens in twee series aan.
de goedkope serie was de Torpedo en de dure de Streamliner.
alle modellen werden aangedreven door dezelfde zes en achtcilindermotor.
in 1946 werd de achtpersoonsstationcar alleen in de Streamliner-serie aangeboden.

16-05-2007 om 18:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Plymouth 
 
Plymouth was een Amerikaans automerk dat in 1928 werd opgericht door Chrysler. Plymouth was bedacht als een goedkoop merk. Ook in 1928 richtte Chrysler het merk DeSoto op voor de middenklasse en werd Dodge overgenomen dat net boven DeSoto kwam te staan. Chrysler goldt als het luxemerk.

 

16-05-2007 om 18:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oldsmobile 66 special 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen oldsmobile 66 special 1947

de oldsmobile 66 serie ( met de 6 voor zescilinders ) was de goedkoopste Oldsmobile in 1946.
in Amerika kostte de  basisuitvoering, de tweedeurssedan 1.108 dolar.
voor 26 dolar meer had de auto vier deuren .
er was ook een stationcar beschikbaar .

16-05-2007 om 18:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Town & Country
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Town & Country

De Town & Country series werden in 1946 voorgesteld.
het waren coupes en cabrios a stationcars met een voornamelijk houten carrosserie.
niets nieuws onder de zon , want voor de oorlog had chrysler ,evenals de andere merken ook al houten autos gebouwd maar uitsluitend stationcars.
tot de zomervakantie van 1948 bleven de wagens onveranderd.
in de Town & Country Stationcar was er plaats voor 9 personen.

16-05-2007 om 18:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin ten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Austin

Austin is een Brits automerk van "The Austin Motor Company Ltd.", Longbridge, Birmingham, England. Het merk fuseerde met Morris in 1952 tot de British Motor Company (BMC) BMC fuseerde tot British Leyland (BL), welke in 1982 werd omgevormd tot de Austin-Rover group.

austin ten

de austin ten was een luxe auto met lederen stoelen.
de 1128cc viercilindermotor leverde 28pk/3400tpm en in de vierversnellingsbak waren de driehoogste versnellingen gesynchroniseerd.
de wielbasis van de Ten bedroeg 2381cm.
met een gewicht van 850kg behaalde de auto een topsnelheid van 95km.

16-05-2007 om 00:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin ten cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen austin ten cabrio

in 1933 werd de Ten gepresenteerd.
in 1934 kon de klant bij austin kiezen uit niet minder dan 50 verschillende modellen !waaronder de cabrio

16-05-2007 om 00:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siata Daina Sport (1952)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Siata Daina Sport (1952) 

motor: 4-cil in lijn 1395 CC              

boring x slag: 82 x 66 MM                  wielbasis: 240 cm

compressie verhouding: 7,2:1              spoorbreedte voor: 130,7 cm

vermogen: 65 PK bij 5000 T/MIN      spoorbreedte achter: 130 cm

L x B x H: 405 x 158 x 145 cm

gewicht: 1050 KG

topsnelheid: 148 KM/H

16-05-2007 om 00:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zil 111
Klik op de afbeelding om de link te volgen

16-05-2007 om 00:03 geschreven door skodaman


15-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes nurberg
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes nurberg

de nurberg werd voor het eerst aangedreven met een achtcilindermotor.
de auto werd afgeleverd in 1929

15-05-2007 om 11:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes k 630
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes k 630

een mercedes 630 k koste in 1929  26.000 Reichsmark.
voor dit bedrag kreeg de bestuurderwel 2000kg rijgenot

15-05-2007 om 11:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes k 630 cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 10:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 170
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz 170
 
De 170-serie van Mercedes-Benz, was het volumemodel waar het Duitse automerk zowel vóór als na de Tweede Wereldoorlog successen mee wist te boeken.
 
Mercedes-Benz 170Gebaseerd op 'Baurei W28' volgde de Mercedes-Benz 170 V in 1937. Een jaar eerder werd het model al getoond op de autoshow van Berlijn. Voortaan werd de 170 voorzien van een 4-cilinder zijklepmotor.
De productie van dit model liep ernstige problemen op toen in september 1944 de fabriek door de geallieerden met de grond werd gelijk gemaakt. De hoofdproductie vond plaats in Stuttgart-Unterturkheim, deze werd voor 70% vernield. De carrosserieafdeling in Sindelfingen was er nog erger aan toe, daar bleef slechts 15% van het fabriekscomplex bruikbaar.

 

15-05-2007 om 00:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 00:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


14-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

14-05-2007 om 20:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda S 600 & S 800 Coupé
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda S 600 & S 800 Coupé

In augustus 1965 kon de Honda 600 S ook als coupé gekocht worden. De voorruit was groter dan in de cabriolet en de achterruit diende als kofferdeksel. Op de Parijse Salon van 1966 stond de opvolger, de S 800, die een grotere motor had. Een groter voordeel was echter dat de achterwielen niet meer met kettingen aangedreven werden, zoals dat in de S 600 toegepast werd, maar met een gewone cardanas. Ook had de motor nu een drysump-smering meegekregen.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 606 en 791 Vermogen: 57/8500 en 70/8000
Topsnelheid: 145 en 160 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1966 en 1966-1970 Productieaantallen: 13.084 en 11.406 (alle typen)
 

14-05-2007 om 20:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph herald 33 cabriolet
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph herald 33 cabriolet

in het jaar 1959 verscheen de triumph herald,een kleine wagen die de Standard Ten moest vervangen.
Giovanni Micheliotti had de carrosserie voor de wagen getekend.
het model was te koop als Saloon of als 2+2 coupe.
de 948cc kopklepper was afkomstig uit de Standard Ten en leverde 38pk in de personenwagen en 48pk in de coupe .
het opvallendst was het feit dat de wagens geen zelfdragende carrosserie meer hadden, maar een chassis zoals vroeger.
de vier wielen waren onafhankelijk geveerd en de auto had een draaicirkel van minder dan acht meter,korter dan die van de beroemde Londensetaxi.
in 1962 kon de Herald ook met een zescilindermotor worden geleverd.
vanaf dat moment sprak men over de Triumph Vitesse.

14-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!