Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
17-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler fifth avenue
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 23:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler cordoba
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 23:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.buick super 51
Klik op de afbeelding om de link te volgen buick super

omdat Buick in 1942 een volkomen nieuw model op de markt had  gebracht, hoefden ze na de oorlog niet al te veel moeite te doen om de draad weer op te pakken.
de moto was een achr-in-lijn-kopklepper die 30 liter benzine verbruikte per 100km !

in de Buick Super uit 1947 stond nog een 4067cc achtcilinderlijnmotor.
deze kopklepper liep vrijwel geruisloos, maar slurpte benzine. 

17-05-2007 om 22:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick Super
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick Super

De eerste naoorlogse Buicks waren gebaseerd op de modellen die de fabriek in 1942 uitgebracht had. Ook nu hadden de wagens weer een 8-in-lijn motor, een kopklepper die veel benzine gebruikte, maar daarvoor bijzonder rustig liep. Interessant was de constructie van de motorkap die zowel naar links als naar rechts scharnieren kon. De grille van de wagen laat zien waarom men in die jaren van een 'Dollar smile' sprak. De '40 Special' was de kleinste uitvoering, dan kwam de '50 Super' en de '70 Roadmaster' die een grotere motor had.
 
 
Soort: coach, sedan, stationcar en cabriolet Aantal cilinders: 8
Cilinderinhoud: 4067 en 5249 Vermogen: 110/3600 en 145/3600
Topsnelheid: 130 en 140 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1946-1948 Productieaantallen: 277.134 en 229.718
 

17-05-2007 om 21:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.buick sedan 48
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.buick roadmaster
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth fury sport
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 13:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth gtx
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth cuda
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth fury sport gt
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2007 om 12:55 geschreven door skodaman


16-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pontiac streamliner stationcar
Klik op de afbeelding om de link te volgen pontiac streamliner stationcar

tot en met 1948 bood pontiac zijn wagens in twee series aan.
de goedkope serie was de Torpedo en de dure de Streamliner.
alle modellen werden aangedreven door dezelfde zes en achtcilindermotor.
in 1946 werd de achtpersoonsstationcar alleen in de Streamliner-serie aangeboden.

16-05-2007 om 18:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Plymouth 
 
Plymouth was een Amerikaans automerk dat in 1928 werd opgericht door Chrysler. Plymouth was bedacht als een goedkoop merk. Ook in 1928 richtte Chrysler het merk DeSoto op voor de middenklasse en werd Dodge overgenomen dat net boven DeSoto kwam te staan. Chrysler goldt als het luxemerk.

 

16-05-2007 om 18:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oldsmobile 66 special 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen oldsmobile 66 special 1947

de oldsmobile 66 serie ( met de 6 voor zescilinders ) was de goedkoopste Oldsmobile in 1946.
in Amerika kostte de  basisuitvoering, de tweedeurssedan 1.108 dolar.
voor 26 dolar meer had de auto vier deuren .
er was ook een stationcar beschikbaar .

16-05-2007 om 18:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Town & Country
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Town & Country

De Town & Country series werden in 1946 voorgesteld.
het waren coupes en cabrios a stationcars met een voornamelijk houten carrosserie.
niets nieuws onder de zon , want voor de oorlog had chrysler ,evenals de andere merken ook al houten autos gebouwd maar uitsluitend stationcars.
tot de zomervakantie van 1948 bleven de wagens onveranderd.
in de Town & Country Stationcar was er plaats voor 9 personen.

16-05-2007 om 18:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin ten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Austin

Austin is een Brits automerk van "The Austin Motor Company Ltd.", Longbridge, Birmingham, England. Het merk fuseerde met Morris in 1952 tot de British Motor Company (BMC) BMC fuseerde tot British Leyland (BL), welke in 1982 werd omgevormd tot de Austin-Rover group.

austin ten

de austin ten was een luxe auto met lederen stoelen.
de 1128cc viercilindermotor leverde 28pk/3400tpm en in de vierversnellingsbak waren de driehoogste versnellingen gesynchroniseerd.
de wielbasis van de Ten bedroeg 2381cm.
met een gewicht van 850kg behaalde de auto een topsnelheid van 95km.

16-05-2007 om 00:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin ten cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen austin ten cabrio

in 1933 werd de Ten gepresenteerd.
in 1934 kon de klant bij austin kiezen uit niet minder dan 50 verschillende modellen !waaronder de cabrio

16-05-2007 om 00:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siata Daina Sport (1952)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Siata Daina Sport (1952) 

motor: 4-cil in lijn 1395 CC              

boring x slag: 82 x 66 MM                  wielbasis: 240 cm

compressie verhouding: 7,2:1              spoorbreedte voor: 130,7 cm

vermogen: 65 PK bij 5000 T/MIN      spoorbreedte achter: 130 cm

L x B x H: 405 x 158 x 145 cm

gewicht: 1050 KG

topsnelheid: 148 KM/H

16-05-2007 om 00:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zil 111
Klik op de afbeelding om de link te volgen

16-05-2007 om 00:03 geschreven door skodaman


15-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes nurberg
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes nurberg

de nurberg werd voor het eerst aangedreven met een achtcilindermotor.
de auto werd afgeleverd in 1929

15-05-2007 om 11:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes k 630
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes k 630

een mercedes 630 k koste in 1929  26.000 Reichsmark.
voor dit bedrag kreeg de bestuurderwel 2000kg rijgenot

15-05-2007 om 11:00 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!