Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
23-05-2007
de dion-bouton 1903
De Dion-Bouton 1903
de dion-bouton van het type q populaire uit 1903 de eencilinder had een inhoud van 700cc en een vermogen van zes pk.
23-05-2007 om 18:48
geschreven door skodaman
22-05-2007
studebaker truck 1950
22-05-2007 om 23:20
geschreven door skodaman
CHEVROLETE MALOBU COUPE
22-05-2007 om 18:49
geschreven door skodaman
chevrolet monte carlo 1975
Chevrolet Monte Carlo 1975
de chevrolet monte carlo haalde een topsnelheid van 180 tot 210km per uur,afhankelijk van de ingebouwde motor. alle monte carlos werden voorzien van een V8 motor. de klant kon kiezen uit vijf motoren met inhouden van 5.7 tot 7.4 liter. het waren uitsluitend tweedeurscoupes die op het chassis van de Chevelle waren gebouwd.
22-05-2007 om 18:48
geschreven door skodaman
oldsmobile toronado 1972
Oldsmobile Toronado 1972
de toronado was in 1972 maar met 1 type motor te koop . maar wat voor een motor!!. de V8 had een inhoud van 7446cc en stuwde een vermogen van 253 echte din pks naar de voorwielen. met de toronado begon een nieuw tijdperk. voor het eerst sinds de Cord uit de jaren dertig bouwde een Americaanse fabriek weer een grote wagen met voorwielaandrijving. de Toronado had alles wat de Americaanse koper van een sportieve wagen kon verwachten . het was een coupe met een ellenlange motorkap.
22-05-2007 om 18:47
geschreven door skodaman
oldsmobile toronado 1966
Oldsmobile Toronado 1966
met de toronado bewees Oldsmobile dat de voorwielaandrijving niet alleen voor kleine autos geschikt was.
22-05-2007 om 18:45
geschreven door skodaman
cheecker taxi
Cheecker
wie in de jaren zestig of zeventig New York heefd bezocht ,kent ongetwijfeld de Cheecker. het merk is beroemd geworden als ( gele ) taxi! het waren onverwoestbare autos ,die het niet zelden een miljoen kilometers uithielden. de eerste taxi werd in 1923 door de Checker Cab Manufacturing Companie geleverd. tot 1960 hadden ze nog een zescilinder zijklepmotoren die door de firma Continental werden geleverd. in 1959 werd de Checker voor het eerst als personenwagen aangeboden,maar een echt succes is dit nooit geworden.
Soort: cabriolet met stalen dak Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud: 4457 of 5766 Vermogen: 193/4500 of 304/4600 (SAE) Topsnelheid: 155-175 Chassis: afzonderlijk chassis Productiejaar: 1957-1959 Productieaantallen: 48.394
22-05-2007 om 00:30
geschreven door skodaman
ford coupe 1946
Ford Coupe 1946
in 1946 werden alle fords van een nieuwe carrosserie voorzien . bovendien kreeg de klant dat jaar de keuze tussen een acht of een zescilindermotor
22-05-2007 om 00:28
geschreven door skodaman
Studebaker Commander
Studebaker Champion & Commander
Voor 1950 kregen de Studebakers een facelift die toen minder beviel en nu meer gewaardeerd wordt. Vliegtuigen waren in en Studebaker had al eerder met zijn dashboards aan de instrumentenpanelen van een vliegtuig herinnerd. Nu kregen de wagens een zogenaamde 'Bullet-nose', die samen met de luchtinlaten voor de radiateur de indruk wekte dat men met een vliegtuig zonder propellor te maken had. Het Studebaker-aanbod bestond uit de Champion en de Commander.
in 1955 verkocht chrysler in totaal 273.286 autos. een groot deel daarvan was van het type Royal. de Royal Series had niet alleen de sterkste motor,maar ook alle mogelijke accessoires,tot een pickup aan toe ! in 1957 waren de vinnen op de achterspatborden zeer populair.
21-05-2007 om 20:36
geschreven door skodaman
dodge royal series
Dodge Royal Series
de royal series werd uitsluitend met een v8 hemimotor geleverd. in 1954 had de v8 nog een inhoud van 3954cc en een vermogen van 152 sae pk/4400tpm. in 1959 was dit respctivelijk 6286cc en 345 sae pk/5000tpm.
21-05-2007 om 20:34
geschreven door skodaman
chrysler 1950
Chrysler
in 1950 verkocht chrysler 167.316 autos,een aantal dat men sinds 1928 niet meerhadbereikt. een jaar later kwam chrysler voor het eerst met een 5426cc v8 motor.
21-05-2007 om 20:31
geschreven door skodaman
nash
nash rambler
in 1949 kwamen de eerste nieuwe modellen met carrosserieen van Pinifarina. deze zogenaamde Airflyteserie had een zeer gestroomlijnde vorm. zowel de voor als de achterwielen waren gedeeltelijk achter de spatborden verborgen. de wagens hadden een voorruit uit 1 stuk en een voorbank waarvan de rugleuning naar achteren kon worden geklapt,waardoor een soort tweepersoonsbed ontstond. de wagens gingen als warme broodjes de deur uit . in dat jaar verbeterde Nash alle persoonlijke records. er werden maar liefst 142.592 autos aan de man gebracht! in 1950 steeg dit aantal zelfs tot 191.865.
21-05-2007 om 14:17
geschreven door skodaman
Nash Rambler
Nash Rambler
de rambler was als Compact car zijn tijd ver vooruit. de eerste exemplaren waren -en dat was voor die tijd heel bijzonder- maar 447cm lang. toen de Rambler in 1956 een eigen merk werd,was hij al tot 505cm gegroeid !
21-05-2007 om 14:16
geschreven door skodaman
hudson rambler
hudso nash rambler
Nash besloot in 1954 te fuseren met het merk Hudson. het nieuwe bedrijf werd America Motors Corporation genoemd. de grote Nash en Hudson modellen bleven onveranderd,maar de Rambler,het meest verkochte model,kon zowel als Hudson als Nash worden geleverd. vanaf 1956 werd de Rambler als eigen merk verkocht.
21-05-2007 om 14:15
geschreven door skodaman
20-05-2007
CADILLAC V12 ROADSTER TYPE 370 A
CADILLAC V12 ROADSTER TYPE 370 A
De tweezitter heeft een ,dickeyseat, voor de kinderen en voldoende bagageruimte achter het deurtje voor het achterspatbord. het merk was geliefd bij de rijken van deze aarde. op een rolling chassis werden vaak de mooiste carrosserieen gebouwd. bij de motoren had men de keuze uit een V8,een V12 of een V 16.
20-05-2007 om 21:47
geschreven door skodaman
delage
Delage
nadat twee delages in 1913 tijdens de Franse Grand Prix als eerste en tweede eindigden,schoot de verkoop de hoogte in. de fabriek verkochten toen meer dan 150 rolling chassis per maand . de firma bleef groeien en in 1918 stonden er bijna 3.000 werknemersop de loonlijst. de twee autos die in 1913 de Grand Prix hadden gewonnen,waren technisch gezien heel bijzonder. ze hadden remmen op allevier de wielen en een motor met twee bovenliggende nokkenassen,die de kleppen niet alleen openden,maar ook sloten. in 1914 won deze wagen ook de 500-mijlsrace van indianapolis
20-05-2007 om 21:46
geschreven door skodaman
fiat 501
Fiat 501
de fiat 501 was het eerste naoorlogse model . tussen 1919 en 1926 werden er zon 45.000 stuks van verkocht. van de open uitvoering van de 501 was de carrosserie ontworpen door de advocaat Carlo Cavalli.
20-05-2007 om 21:44
geschreven door skodaman
VW KEVER
DE KEVER
De kever behoort tot een van de meest succesvolle auto's en heeft een belangrijke rol ingenomen in de geschiedenis van auto's. Van de kever zijn veel verschillende varianten gemaakt. Vrijwel elk onderdeel is wel eens gewijzigd.
Veel modellen Er zijn veel verschillende modellen kevers in de loop van de jaren gemaakt. Een ruwe indeling wordt vaak gemaakt aan de hand van de achterruit (brilkever, ovaaltje), het motorvermogen (1200/1300/1500), de superkever (1302/1303) en de "L" en "S" uitvoeringen.