Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
15-06-2007
Skoda Kirby 1972
Skoda Kirby
dit is een skoda kirby uit 1972 deze buggys verschenen in verschillende versies. de buggy had een motor van 1174cc en een radiator voorin. de wagen was bedoeld voor de Staatsveiligheidsdienst. Maar in werkelijkheid was dit uitzonderlijke wagentje waarschijnlijk, gemaakt voor de autosport. ze konden een snelheden tot boven de 200 kilometer per uur! halen. In 1972 verscheen er in samenwerking met het Italiaanse Autozodiaco en het exportorgaan van Skoda, Motorest, de Skoda Kirby. Het was een grappige open buggy, waarbij men gebruik maakte van de motor, versnellingsbak, en verschillende chassisonderdelen van de Skoda 100/110.
15-06-2007 om 00:43
geschreven door skodaman
tvr
TVR
15-06-2007 om 00:29
geschreven door skodaman
14-06-2007
Panhard 24 BT Coupe 1964
Panhard 24 BT Coupe 1964
de laatste panhard was een coupe,een vierzitter met tigre motor. de vierzitter haalde een topsnelheid van 150km. met een tigre motor met 50pk ging hij 10km sneller.
14-06-2007 om 18:44
geschreven door skodaman
Mercury Comet 1961
Mercury Comet 1961
in maart 1960 werd de comet gepresenteerd . hijb werd als twee & vierdeurssedan an als stationcar verkocht.
14-06-2007 om 18:42
geschreven door skodaman
Pontiac Catalina 1959
Pontiac Catalina 1959
de catalina was de goedkoopste pontiac serie. in 1959 had men de wagen nogeens verlengd. van bumper tot bumper had hij nu een lengte van maar liefst 543cm! de 6364cc v8 leverde 304pk/4600tpm. hij boot ruimte aan zes personen en een heleboel bagage .
14-06-2007 om 18:40
geschreven door skodaman
Pierce Arrow 1933
Pierce Arrow 1933
de pierce arrow moest het merk van de ondergang redden . maar dit mislukte helaas de enorme auto met een v12 motor en alle technische snufjes die er op dat moment voorhanden waren . kon het bedrijf niet van de ondergang redden . in 1934 werden nog 1.740 autos verkocht,maar in 1936 was dit aantal al gedaald tot 787. toen in 1937 nog slechts 167 autos konden worden verkocht,werd besloten het bedrijf definitief te sluiten.
14-06-2007 om 18:39
geschreven door skodaman
13-06-2007
Alvis Simi 60a3 1956
Alvis Simi 60a3 1956
13-06-2007 om 18:12
geschreven door skodaman
Mercedes 220 S Coupe 1958
Mercedes 220 S Coupe 1958
zoals gebruikelijk groeiden ook de mercedesmotoren in capaciteit en vermogen . uit de mercedes 190 ontstond de mercedes 220, die werd aangedreven door een zescilindermotor. in deze serie kon men ook een cabriolet of coupe bestellen. het waren prachtig afgewerkte,kostbare autos.
13-06-2007 om 18:10
geschreven door skodaman
Morris Minor 1952
Morris Minor 1952
de minor werd meer dan twintig jaar gebouwd het basisontwerp bleef onveranderd,maar technisch gezien werd de minor steeds verder verbeterd . de motor groeide van 918 tot 1098cc en het vermogen nam toe van 28 tot 48pk. de morris minor behoorde tot de populairste autos in zijn klasse . en niet alleen in engeland !
13-06-2007 om 18:08
geschreven door skodaman
Studebaker President Speedster 1956
Studebaker President Speedster 1956
in 1955 bouwde studebaker de speedster. men herkende de wagen aan de mistlampen in de voorbumpers en aan zijn spuitwerk in de kleuren in de speedster stond een nieuwe v8 motor,de pacemaster,met een inhoud van 4249cc en een vermogen van 188pk
13-06-2007 om 17:11
geschreven door skodaman
12-06-2007
Fiat 501 1919
Fiat 501 1919
de fiat 501 was een perfect voorbeeld van een middenklasse-torpedo.
12-06-2007 om 21:25
geschreven door skodaman
Chrysler Crown Imperial 1946
Chrysler Crown Imperial 1946
de crown imperial bood plaats aan 8 personen,drie voor,drie achter en twee op wegklapbare stoeltjes tussen de banken. het aantal wagens dat is gebouwd ,is niet bekend . maar het kunnen er niet veel geweest zijn want tot en met 1948 werden er maar 750 stuks verkocht. deze waren allen uitgerust met de 5299cc achter in lijnmotor in een lange chassis met een wielbasis van 370cm.
12-06-2007 om 21:22
geschreven door skodaman
Oldsmobile Sixty Six 1946
Oldsmobile Sixty Six 1946
de sexty six-series (met de six voor zes cilinder) was de goedkoopste oldsmobile in 1946. in america kostte de basisuitvoering,de tweedeurssedan,1.108 dolar voor 26 dolar meer had de auto vier deuren.
12-06-2007 om 21:20
geschreven door skodaman
Pontiac Six 1936
Pontiac Six 1936
in 1936 kregen de pontiacs opnieuw een facelift en werd het assortiment uitgebreid. de standard six kon in drie verschillende uitvoeringen worden geleverd en bij de deluxe six stonden maar liefst negen verschillende carrosserie-uitvoeringen op het programma. de standard six zag er een beetje armoedig uit. zo had het model slechts 1 achterlichtn1 ruitenwisser,1 zonneklep en was alleen op de deur van de bestuurder een armleuning geplaatst. mechanisch gezien was de auto identiek aan de duurdere deluxe,reden voor veel taxichaufeurs en vertegenwoordigers om de goedkopere versie te kiezen.
12-06-2007 om 21:16
geschreven door skodaman
OLDSMOBILE TORONADO
oldsmobile toronado 1970
met de toronado begon een nieuw tijdperk. voor het eerst sinds de cord uit de jaren dertig bouwde een americaanse fabriek weer een grote wagen met voorwielaandrijving. de toronado had alles wat de americaanse koper van een sportieve wagen kon verwachten het was een coupe met een ellenlange motorkap
dit was ook de wagen waarmee mannix mee reed in de tv reeks MANNIX Mannix was een Amerikaanse actieserie die op de brt tv werd uitgezonden van 1967 tot 1975.
12-06-2007 om 13:02
geschreven door skodaman
Thunderbird 1963
Thunderbird 1963
in totaal werden er maar 18/2 sport roadsters verkocht. de reden hiervoor was vooral de bijzonder hoge prijs.
12-06-2007 om 12:59
geschreven door skodaman
Cadillac Sedan- en Coupe de Ville, Biarritz
Cadillac Sedan- en Coupe de Ville, Biarritz
Meer dan welke Amerikaan dan ook, is de Cadillac Coupe de Ville van 1959 een stijlicoon. Chroompartijen werden nooit uitbundiger, staartvinnen werden nooit groter dan op dit model (ze brachten de achterkant van de auto op een enorme 107 centimeter hoogte). Daarmee is dit waarschijnlijk voor de meeste liefhebbers de ultieme Cadillac en daarmee misschien wel de ultieme Amerikaanse auto. Naast de Coupe de Ville waren er ook twee sedan-versies (de gewone en de achtzitter limousine Fleetwood) en natuurlijk een cabriolet: de Eldorado Biarritz. Ondanks zijn uiterlijk dat afkomstig lijkt uit een toekomstvisioen, waren deze Cadillacs onderhuids nog erg jaren vijftig Amerikaans. Onder de motorkap bevindt zich een V8 met een inhoud van 390 kubieke inch (6,3-liter) die goed is voor een slordige 325 pk (top: 180 km/h). Om het ruim twee ton wegende gevaarte te keren heb je echter een freeway nodig van een baan of acht. Luxe en comfort was er gelukkig ten overvloede. Wat te denken van vederlichte stuur- en rembekrachtiging anno 1959? Elektrisch bediende ruiten, stoelen en kofferdeksel waren tegen meerprijs leverbaar, alsmede een elektronisch oog dat het grootlicht dimde zodra er een tegenligger aankwam. De Coupe de Villes waren overigens de laatste Caddies die door de beroemde ontwerper Harvey Earl waren getekend. Na deze laatste uitspatting werd het snel soberder. De kleur roze wordt vaak in één adem genoemd met dit model. Dat heeft ie met name te danken aan de film Pink Cadillac met Clint Eastwood. Naast die film speelde de auto een rol in talloze andere Hollywood-producties.