Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
20-07-2007
Porsche 917/30 1973
Porsche 917/30 De Porsche 917 reed al regelmatig mee in de races voor de Europese Interserie en Amerikaanse CanAm kampioenschappen. Toen de 5-liter sportscars verdwenen ontwikkelde Porsche een superauto speciaal voor deze klasse.
Porsche 917/30 - Piloto: Mark Donohue - Team: Roger Penske - Can Am
20-07-2007 om 21:11
geschreven door skodaman
Mc Laren M8F 1971
Mc Laren M8F 1971 In de jaren '1971 begon McLaren slecht, toen teambaas Bruce overleed tijdens een CanAm test. Toch bleef men doorgaan met succes in CanAm (Met de McLaren M8F)
20-07-2007 om 21:06
geschreven door skodaman
Wanderer W24 1938
Wanderer W24 1938 De W24 leek een verkleinde uitgave van de W23. de auto had een 1767cc viercilindermotor en haalde een topsnelheid van 105km
20-07-2007 om 12:55
geschreven door skodaman
Wanderer W25 Roadster 1936
Wanderer W25 Roadster 1936 de Wanderer W25 leek heel wat , maar in de practijk viel de auto zwaar tegen hij had een compressormotor, maar de motor bleek helaas niet erg betrouwbaar en daarom werden er slechts 250 stuks van verkocht. Ferdinand Porsche had de compressormotor voor de sportwagen getekend. de zescilinder had een inhoud van 1963cc en een vermogen van 85pk, voldoende voor een top van 145km
20-07-2007 om 12:51
geschreven door skodaman
19-07-2007
Mercury 114 Coupe 1946
Mercury 114 Coupe 1946
Mercury op 2 Februari 1942 nam de Americaanse regering de fabrieksvooraad van Mercury in beslag. ze werden voor het leger ingezet . precies vier jaar later,op 2 Februari 1946, kwam de Mercury terug op de markt. maar nu stond de auto in de showroom van Lincoln-dealers. uiterlijk was de auto nauwelijks veranderd, maar onder de motorkap ronkte een geheel nieuwe V8 . de zescilinderinhoud bedroeg 3916cc en het vermogen 100pk/3800tpm.
19-07-2007 om 20:17
geschreven door skodaman
Mercury 114 Tudor Sedan 1946
Mercury 114 Tudor Sedan 1946
19-07-2007 om 20:14
geschreven door skodaman
Mercury Station Wagon 1946
Mercury Station Wagon 1946
19-07-2007 om 20:12
geschreven door skodaman
Skoda 706 RT 1962
Skoda 706 RT 1962
19-07-2007 om 10:21
geschreven door skodaman
Soda 706 RT AKV 1962
Soda 706 RT AKV 1962
19-07-2007 om 10:19
geschreven door skodaman
International Harvester Truck 1959
International Harvester Truck 1959
19-07-2007 om 10:15
geschreven door skodaman
18-07-2007
Standard Oil of California, 1948
Standard Oil of California, 1948
18-07-2007 om 21:11
geschreven door skodaman
Great Northern Railway, 1946
Great Northern Railway, 1946
18-07-2007 om 21:07
geschreven door skodaman
Comet 36 1936
Comet 36 1936
18-07-2007 om 21:03
geschreven door skodaman
Studebakker Gt Hawk 1958
Studebakker Gt Hawk 1958 de opvolger van de President Speedster was de Hawk. hij had een nieuwe grill en modieuze vinnetjes op de achterspatborden. de Gt Hawk haalde met zijn 2779cc zescilinder een top van 140km. met de 4.7-liter V8 motor zonder compressor reed de auto ruim 170, terwijl de montage van een compressor de topsnelheid op ruim 200km bracht
18-07-2007 om 12:40
geschreven door skodaman
Ford Custom 1952
Ford Custom 1952 de Custom was in 1952 de duurste Ford.
18-07-2007 om 12:37
geschreven door skodaman
Packard Super 8 1938
Packard Super 8 1938 deze vijfpersoons Packard werd in 1938 gepresenteerd . het model werd aangedreven door een V12 motor.
18-07-2007 om 12:34
geschreven door skodaman
Oldsmobile Six Club Coupe 1938
Oldsmobile Six Club Coupe 1938 in 1938 was een Oldsmobile met zecilindermotor te herkennen aan de horizontale spijltjes van de grill. een achtcilindermotor had een geruite grill.
18-07-2007 om 12:30
geschreven door skodaman
17-07-2007
Sunbeam Harrington 1963
Sunbeam Harrington 1963
de Harrington was niet anders dan een Alpine met een vast kunststofdak en een opgevoerde motor. de carrossiebouwer Harrington was verantwoordelijk voor de bodys en George Hartwell zorgde voor de motoren met 90 tot 104pk/6000tpm. achterin was er voldoende ruimte voor twee volwassenen. de laatste 250 wagens werden op de markt gebracht als Harrington Le Mans, na een goedeprestatie van de auto op dit circuit in 1962.
17-07-2007 om 10:48
geschreven door skodaman
Pontiac Super Chief 1957
Pontiac Super Chief 1957
17-07-2007 om 10:37
geschreven door skodaman
Messerschmitt KR 200 BT 1955
Messerschmitt KR 200 BT 1955 onder de plastic koepel van deze Messerschitt kon het genadeloos warm worden. daarom werden veel wagens van een linnen kap voorzien. de auto had geen kofferruimte.