Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
30-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bugatti, Type 35 1924

 Bij de Grote Prijs van Lyon in 1924 introduceerde Ettore Bugatti de Type 35, met een achtcilinder motor met 1991 cc. Het Type 35 baarde opzien. Niet alleen vanwege zijn prachtige vormgeving ten opzichte van zijn voorgangers (het Type 30 sigaar en het Type 32 Tank), maar vooral ook door de speciale acht spaaks aluminium wielen. Dit innovatieve ontwerp met geintegreerde remtrommel was een sensatie. Voor velen is het Type 35 de mooiste race-auto ooit gebouwd. Op basis van dit model ontstonden vele varianten

30-08-2007 om 00:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans...1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans...1955


29-08-2007 om 23:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans 1955

De aërodynamica specialist Malcolm Sayer, was verantwoordelijk voor de prachtige lijnen van deze racer.

29-08-2007 om 23:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Tiger ..1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Tiger ..1965

29-08-2007 om 20:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Tiger 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Sunbeam Tiger 1965

Toen MG zijn MGA bouwde, een nauwelijks geveerde sportwagen met weinig ruimte en een lawaaiige motor, kwam Sunbeam met zijn nieuwe Alpine. In tegenstelling tot de MGA had de Sunbeam een zelfdragende carrosserie, draairaampjes in de portieren, twee gemakkelijke stoelen en 13' wielen. De Alpine-fans vonden het 'shocking' en huilden bijna toen de auto ook nog vinnen kreeg. De motor kreeg in 1965 een vijfmaal gelagerde krukas. We geven de prijzen voor de cabrio-uitvoeringen. De GT coupé doet ruim tien procent minder.
 
 
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1494, 1592 en 1725 Vermogen: 78/5300-94/5500
Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 69.251
 

29-08-2007 om 20:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam IMP ..1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam IMP ..1967

29-08-2007 om 19:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam IMP1967
De IMP Sport had  dezelfde motor als de Stiletto, maar was met zijn 751kg ruim 41kg zwaarder.
De motor was een 875cc en had een bovenliggende nokkenas en leverde 60pk/6000tpm

29-08-2007 om 19:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5.. 1968

29-08-2007 om 08:28 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968

Carlo Abarth kon van elke brave familie-auto een koersmachine maken. Dat deed hij doorgaans met Fiats en Simcas. De eerste die hij grondig onder handen nam was de Fiat 600.
De fabriekscarrosserieen bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden een cilinderinhoud van 750cc, 850cc en zelfs 1000cc ( respectivelijk 747, 847 of 982cc )

 

29-08-2007 om 08:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo..1974

29-08-2007 om 08:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974

29-08-2007 om 08:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye.. 1975

28-08-2007 om 23:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye  1975

28-08-2007 om 23:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori ..1977

28-08-2007 om 23:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977

28-08-2007 om 23:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Citroen 11 BL Cabriolet.. 1939

28-08-2007 om 14:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000
Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
 

28-08-2007 om 14:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën 2CV 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën 2CV.. 1959

28-08-2007 om 14:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën 2CV 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën 2CV 1959

De 2CV ontvangt voor '55 zowaar een tweede achterlicht! In 1954 komt er een grotere motor beschikbaar, die in het type AZ komt (AZU als bestel). Het lange roldak - tot net boven de kentekenplaat - krijgt in december 1956 een grotere achterruit en weer een jaar later is er een metalen kofferdeksel leverbaar op het luxe model AZLP. Daardoor moet het roldak op die L-typen ingekort worden, maar dat overkomt een jaar later ook de andere Eenden. In 1960 ('61 voor de bestel) wijkt de bekende ribbelkap.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud: 375 en 425 Vermogen: 9/3500 en 12/3500
Topsnelheid: 65 en 70 Chassis: dragend/chassis
Productiejaar: 1955-1961 Productieaantallen: (tot '61): 128.685, AZ (tot '71):1.732.798
 

28-08-2007 om 14:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen DS 23 IE 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen DS 23 IE ..1974

28-08-2007 om 14:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!