Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
30-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daihatsu Compagno 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daihatsu Compagno 1968

30-12-2007 om 16:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (46 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Cameo Carrier1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet Cameo Carrier1955

30-12-2007 om 16:35 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (48 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jensen 541 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jensen 541 1960

30-12-2007 om 16:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (23 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jensen 541S Saloon 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jensen 541S Saloon 1960

30-12-2007 om 16:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (36 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1102 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1102 1947

30-12-2007 om 16:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (19 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley S1...... 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bentley S1...... 1955

De Bentley S die in 1955 uitkwam, had wel een moderne carrosserie, nieuwe wielophangingen en betere remmen dan zijn voorganger, maar nog dezelfde ouderwetse Rolls-Royce-motor waarin de inlaatkleppen kopkleppen en de uitlaatkleppen zijkleppen zijn. Na 1957 was de S ook met stuurbekrachtiging en een automatische bak leverbaar. Van de limousine - dus de S met langere wielbasis - zijn er niet meer dan enkele tientallen geleverd. Ook voor deze nobele Engelsman geldt: kijk uit voor roest.
 
 
Soort: sedan en limousine Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 4887 Vermogen: ±175
Topsnelheid: 162-170 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959 Productieaantallen: 3.107
 

29-12-2007 om 22:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (30 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley S1....1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bentley S1....1955

29-12-2007 om 22:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (19 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac- Brougham 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac- Brougham 1976

29-12-2007 om 12:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (82 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mini Cooper 1990

 In 1990 maakt de Mini Cooper zijn rentree op de markt met de 1275cc motor.

29-12-2007 om 12:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (22 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Corvette 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Corvette 1953

29-12-2007 om 12:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (13 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Beaulieu 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Beaulieu  1958

29-12-2007 om 12:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Skoda 1100 Coupe 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda 1100 Coupe 1957

28-12-2007 om 14:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 8C 2300....1931
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Alfa Romeo 8C 2300....1931

Alfa Romeo 8C is een reeks sportwagens met 8 cilinders gebouwd in de jaren 30 door het Italiaanse automerk Alfa Romeo. In 2004 werd een concept wagen gebouwd met de naam 8C Competizione.

Tussen 1931 en 1934 werd de 8C 2300 motor gemaakt, ter vervanging van de succesvolle 6C 1750. De motor, ontworpen door Vittorio Jano, had 8 cilinders in lijn en een cilinderinhoud van 2336 cc. De motor werd zowel gebruikt in een spider met korte wielbasis,de Torpedo met lange wielbasis als een speciale eenzitter gebouwd voor Grand Prix racing. Een maximaal vermogen van 180 pk en een topsnelheid van 225 km/u werden uit deze 8 cilinder gehaald. Prestaties die van deze wagen de meest succesvolle racewagen uit zijn tijd maakte. De Alfa Romeo 8C 2300 won onder andere de Mille Miglia (1000 mijl), viermaal de 24 uur van Le Mans, de 24 uur van Spa-Francorchamps, ...

 

28-12-2007 om 14:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (28 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Trans Am 400 Black Bandit Firebird 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Trans Am 400 Black Bandit Firebird 1976

28-12-2007 om 14:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroën 19 DS 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

  Citroën 19 DS 1965

Bij de DS werd vanaf 1955 een hydraulisch systeem gebruikt voor vering, besturing, remmen en zelfs gangwissel en koppeling. Voor de aandrijfgroep werd een klassieke versnellingsbak toegepast die op vernuftige wijze hydraulisch werd bediend met een vederlicht werkende selecteurhendel. Er werd gebruik gemaakt van een gewone enkelvoudige droge plaatkoppeling maar ook die werd geheel automatisch bediend. Zo ging er geen motorvermogen verloren in een koppelomvormer. Naast deze oorspronkelijke versie met halfautomaat, de 'hydraulique' werd de DS vanaf het voorjaar van 1963 ook leverbaar met een mechanisch bediende versnellingsbak en koppeling, de 'mécanique'.

De belangrijkste technische eigenschappen van de DS waren de gelijktijdige toepassing van hydropneumatische vering, voorwielaandrijving, en schijfremmen. De opvallende carosserie is het gevolg van het zoeken naar een vorm die zo min mogelijk luchtweerstand en een stabiel weggedrag zou hebben. De gekozen druppelvorm leidde tot een brede vloeiende neus, aflopende daklijn en een grotere spoorbreedte voor dan achter. Het stabiele weggedrag werd daardoor bevorderd in combinatie met voorwielaandrijving, laag zwaartepunt, zeer lange wielbasis (3.125m) en een tamelijk extreme gewichtsverdeling: de asdruk vóór is twee maal zo groot als achter.

28-12-2007 om 14:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (25 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Fleetleader 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac  Fleetleader 1952

28-12-2007 om 14:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Audi Quattro1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Audi Quattro1985

27-12-2007 om 21:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Superb 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Superb 2005

27-12-2007 om 21:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caterham Super Seven JPE 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen Caterham  Super Seven JPE 1995

27-12-2007 om 21:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caterham Super Seven BDR 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Caterham Super Seven BDR 1990

27-12-2007 om 21:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!