Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

24-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 Volante 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 Volante 1965

24-01-2008 om 17:21 geschreven door skodaman


23-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Barlow 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca  Barlow  1951

23-01-2008 om 22:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talbot Lago F1 T26C....1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Talbot Lago F1  T26C....1950

23-01-2008 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati-250-F...1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati-250-F...1954

23-01-2008 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari-500 F2.. 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari-500  F2.. 1952

De Ferrari 500 F2 domineerde in de jaren 1952 en 1953 met Alberto Ascari.
De Milanees wint twee jaar achter elkaar de wereldtitel met Ferrari

23-01-2008 om 22:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1939)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1939)

23-01-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1938)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1938)

23-01-2008 om 22:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Morgan Super Sports 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Morgan Super Sports 1934

Tot in 1952 heeft Morgan vooral driewielers geproduceerd.
Het voertuig had twee voorwielen, waartussen een reusachtige V-twin motor was geplaatst.
De driewielers hadden veel voordelen.
De bestuurder had genoeg aan een motorfietsrijbewijs.
bovendien waren de autos goedkoop in de belasting en eenvoudig te onderhouden.
De eerste modellen hadden een luchtgekoelde tweecilindermotor met een inhoud van ongeveer 1000cc, maar na 1932 kon er ook een watergekoelde Ford-zijklepper worden ingebouwd.
De driewielers waren in verschillende uitvoeringen leverbaar, van een tweepersoonsracewagen tot een vierpersoonsgezinsauto.
Alle modellen waren voorzien van onafhankelijke voorwielophangingen, wat een goede wegligging garandeerde.
De aandrijving werd verzorgd door een ketting naar het achterwiel.
De Morgan-driewieler bood geen enkel comfort.
een grote voorruit was al een luxe.  

23-01-2008 om 18:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgan Super Sports 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Morgan Super Sports 1934

23-01-2008 om 17:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 403..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Peugeot 403..1956

23-01-2008 om 17:55 geschreven door skodaman


22-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall Velox Series E... 1955.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall Velox Series E... 1955.

22-01-2008 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall Velox Series E 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall Velox Series E... 1955

22-01-2008 om 23:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph-Bonneville-1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph-Bonneville-1963

In 1956 vestigde Johnny Allen met een 649cc Triumph-motor in een gestroomlijnde behuizing op de Bonneville-Zoutvlakte in de Verenigde Staten een nieuw  Wereldsnelheidsrecord voor de motorfiets.
Zijn record werd verworpen vanwege vermeende tijdwaarnemingsproblemen, maar  hij leverde wel iets dat Triumph van onschatbare waarde was.
Door de T110 met twee carburateurs uir te rusten en de motor anders af te stellen, creéerde Triumph in 1959 welicht zijn beroemste motor.
de T120, of  Bonneville, zoals hij werd genoemd om de rit van Allen te memoreren, was gewoon de meest gave cafe racer.
hij had de juiste Spartaanse uitstraling en - net zo belangrijk- het vermogen dat erbij hoort.
De jaren zestig zouden een weergaloos decenium voor de motorsport worden en Triumph had een troef in handen.
De Bonneville was een eclatant succes.
Het was onbetwist de sportmotor van de jaren zestig, zowel in Engeland als in de Verenigde Staten, en overwinningen in de TT en op Daytona leverden talloze modellen op.

22-01-2008 om 22:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda-Dream-305-1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda-Dream-305-1962

De productie van Honda in Europa begon in 1963 met bromfietsen vanuit de Honda Benelux-fabriek in Belgie.
Het eerste model dat hier gemaakt werd, was de 49cc C130- hoewel het succes pas begon met de aangepaste en verbeterde C312 & C311 bromfietsen
In 1965 had Honda inmiddels elk ander merk achter zich gelaten wat betreft productie en export aantallen en werd er aan vele nieuwe modellen gewerkt.

22-01-2008 om 22:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MotoGuzzi-500-1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MotoGuzzi-500-1950

In 1950 werd de verouderde GTV 500 (later tot Astore omgedoopt) vervangen door de Falcone 500.
Dit werd de droommachine van het overgrote deel van de motorrijders uit 1950.
In 1949 werden de eerste wereldkampioenschappen motorrijden gehouden en in de jaren tot 1957,toen Moto Guzzi voor de laatste maal meedeed, scoorde het bedrijf een serie opzienbarende overwinningen.
Naast Carlo Guzzi bestond het racing team uit technici van de bovenste plank, zoals Umberto Todero & Enrico Cantero, en een ontwerper die zou uitgroeien tot een legende, Giulio Cesare Carcano.
nadat hij in 1936 bij Moto Guzzi was gekomen, tekende hij voor de creatie van de sensationele Guzzi V8 motor, een motor die door velen als de puikste tweewieler aller tijden werd beschouwd.

22-01-2008 om 19:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley-Davidson model 74... 1930
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Harley-Davidson model 74... 1930

In 1920 werd Harley-Davidson, met 2000 dealers in 67 landen , de grootste motorfietsproducent ter wereld.
Het jaar daarop werden de JD & FD modellen met een nieuwe 1200cc blok uitgerust & in 1925 kregen de benzinetanks de bekende druppelvorm.

22-01-2008 om 19:36 geschreven door skodaman


21-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Dolomite Sprint 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Dolomite Sprint 1973

De Triumph Dolomite autogroep bestaat uit de Dolomite 1850 HL & Sprint, de Triumph 1300 TC en 1500 en de Triumph Toledo, allemaal onderdelen van British Leyland ltd.

De ontwikkeling van de 1300 was genoemd AJAX, ook wel de "Junior 2000", die een paar jaar ervoor ontwikkeld was. Michelotti was de ontwerper van deze "Junior 2000". Hiervoor werden de 1296 cc Spitfiremotoren gebruikt. De eerste zijn verkocht in januari 1966 als 4 deurs saloon. De enige auto uit de AJAX ontwikkelingsserie die ooit 2-deurs werd geleverd is de Toledo. De 1300's zijn voorwielaangedreven, in Nederland een zeldzaam verschijnsel. Daarna werd de body aangepast (verlengd) voor de Dolomite types met dubbele koplampen en achterwielaandrijving.

De Dolomite stond bekend om zijn zeer hoge kwaliteit interieurafwerking, in zijn tijd. Met een grotere motor (1850 cc, ontworpen door Spen King), maakte dit tot een stoere saloon.

De Four Valve Dolomite Sprint was de meest opwindende van de serie; een zeer snelle en echte competitioner voor de Alfa Romeo. De oorspronkelijke typeaanduiding voor de Sprint was 135, naar het aantal PK dat hij leverde. Deze prestatie was echter niet mogelijk in de US, gezien de regelgeving daar. Deze Sports Saloon heeft 127 bhp met een TR 6 versnellingsbak met overdrive standaard, of automaat, met een topsnelheid van 187 km/per uur. Deze motor werd later ook nog gebruikt in de TR7, met dezelfde versnellingsbak.

 

21-01-2008 om 22:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Dolomite Sprint 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Dolomite Sprint 1973

21-01-2008 om 22:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo 123 GT AMAZON 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volvo 123 GT Amazon 1968

De ster uit de 120-serie was de 123 GT. Deze wagen had de 115 pk-motor die eigenlijk alleen voor de 1800 S sportwagen bedoeld was. In 1968 kreeg hij voor de landen waar hij nog verkocht werd de B 20-motor ingebouwd en steeds waren de viercilinders gecombineerd met een 4-versnellingsbak met elektrische overdrive. Een sportstuur, twee mistlampen en een bovenop het dashboard gemonteerde toerenteller behoorden eveneens tot de luxueuze standaarduitrusting. Dat deze GT tot de meest gezochte Volvo's behoort, is zeker. Kijk uit voor namaak-GT's.
 
 
Soort: coach Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1778 en 1990 Vermogen: 96/5600 en 100/5500
Topsnelheid: 170 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1967-1969 Productieaantallen: ca. 2.500
 

21-01-2008 om 20:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo 123 GT AMAZON 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volvo 123 GT AMAZON 1968

21-01-2008 om 20:26 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!