Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

14-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 1750 Gtv 1970..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 1750 Gtv 1970..

14-10-2008 om 23:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 1750 Gtv 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 1750 Gtv 1970

14-10-2008 om 23:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 2800 CS 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 2800 CS 1970

14-10-2008 om 23:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 327 CABRIO 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 327 CABRIO 1938

14-10-2008 om 23:19 geschreven door skodaman


30-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2cv 24 h spa 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen 2cv 24 h spa 2007

30-09-2008 om 11:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden Gemini
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Holden Gemini

In 1975 de Holden Gemini kwam uit in Australia als een 4-deurs sedan en een Coupé, in 1978 gevolgd door een  3-deurs station (wagon) en een bestelwagen station (dichte achteramen). Ook werden hier de Isuzu’s verkocht 

 

30-09-2008 om 11:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Holden VK commodore
Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Holden VK  commodore
 
De Holden VK was een serie van automerk Holden uit 1984. Het was de eerste keer dat het Australische merk de Commodore grondig veranderde. Ook bevatte deze serie voor het eerst een niet-Commodore model: de Holden Calais.

Na een grondige hertekening van de lijnen had de VK-serie een agressiever en hoekiger uiterlijk en zag hij er ook langer uit. Achteraan werd een extra zijruitje toegevoegd en het was ook de eerste Commodore die kunststof bumpers meekreeg. Onder de motorkap bleven twee motoren over: de 3,3 liter 6-in-lijn en de 5 liter V8. Die I6 kreeg ook optioneel elektronische brandstofinjectie en een motormanagmentsysteem en dat zorgde voor sterk verbeterde prestaties. De kleinere 1,9 l vier-in-lijn en de kleinste 6-in-lijn werden geschrapt.

Ook het modellengamma werd onder handen genomen. De SL/E werd vervangen door het nieuwe model Calais. Tussen het basismodel SL en de Calais kwamen de Executive en de Berlina, waarvan die laatste de SL/X verving. De Calais was het topmodel en droeg als enige model niet de naam Commodore. Met de VK-serie kon Holden de koppositie op de thuismarkt niet herroveren, maar er werd wel terrein gewonnen. In sommige verkoopmaanden stond de VK wel op de eerste plaats.

Concern: General Motors
 Verenigde Staten
Merk: Holden
 Australië

Type: VK
Productiejaren: 1984-1986
Productieaantal: 135.705
Voorganger: Holden VH
Opvolger: Holden VL
Motor: 3298cc I6
5044cc V8
Koppel: 232/266
361/419 Nm
Overbrenging: man. 4/5 vers.
auto. 3 vers.
Afmetingen (LxBxH): 4,714 x 1,722 x 1,360/1,378 m
Wielbasis: 2668 mm
Draaicirkel: 10,2/10,7 m
Gewicht: 1220-1366 kg
Tankinhoud: 63 l
 Portaal Auto

30-09-2008 om 11:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LH HOLDEN TORANA 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen LH HOLDEN TORANA 1974

30-09-2008 om 11:03 geschreven door skodaman


22-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Astra 2009
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Astra 2009

Wachten tot volgend jaar
De nieuwe generatie van de Astra zal vermoedelijk volgend jaar op de Autosalon van Geneve onthuld worden. Later dat jaar zal de Astra in productie gaan. Zoals gezegd kan de auto dan volop de concurrentie aangaan met de zesde generatie van de Volkswagen Golf.

22-09-2008 om 11:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Vectra OPC 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Vectra OPC 2007

22-09-2008 om 11:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel GT..1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel GT..1971
Opel toont op de IAA in 1965 de Grand Tourisme Coupé: een testmodel met 1,9-liter Rekord-motor. Volgens Opel uitsluitend bedoeld om zaken als carrosserievorm, motoren, remmen, onderstel en besturing te kunnen testen op hoge snelheid. Maar enkele jaren later blijkt het de voorbode te zijn geweest van de beroemde GT. In de pers verschijnen enkele jaren later namelijk spionagefoto’s van de Opel GT, qua uiterlijk sterk geïnspireerd op de Grand Tourisme Coupé en het Amerikaanse voorbeeld, de Chevrolet Corvette.

 De definitieve Opel GT verschijnt in 1968 op de markt, met een 1100 (60 pk, top 155 km/h) en een 1900 (90 pk, top 185 km/h) viercilinder, afkomstig uit respectievelijk Kadett en Rekord. De carrosserie van Opels imagomaker wordt gebouwd bij Brissoneau & Lotz in Frankrijk, de assemblage vindt plaats in Bochum, waar ook de B-Kadett gebouwd wordt. Met de Kadett deelt de GT ook zijn onderstel, inclusief de starre achteras. Doordat het zwaartepunt tien cm lager ligt dan bij de Kadett en door de ideale gewichtsverdeling heeft de GT echter sportievere rij-eigenschappen dan zijn huis-tuin-en-keukenbroertje. Voor een makkelijker instap lopen de deuren iets in het dak door. Tegen het eind van de productie verschijnt de GT/J, een eenvoudiger uitvoering, als instapmodel van de GT. Tot en met 1973 worden rond de 103.000 exemplaren geproduceerd, waarvan zo’n 70.000 de oversteek naar de USA maken, totdat de strengere veiligheidseisen roet in het eten gooien.

TECHNISCHE GEGEVENS
type GT 1100 GT 1900
bouwjaren 1968-1973 1968-1973
bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 1078 cc 1897 cc
brandstof benzine benzine
aandrijving achter achter
vermogen 60 pk/5200 tpm 90 pk/5100 tpm
lengte 411 cm 411 cm
breedte 158 cm 158 cm
hoogte 122 cm 122 cm
massa 870 kg 970 kg
topsnelheid 155 km/h 185 km/h
acceleratie 17,7 s 11,2 s
productieaantal 3.000 100.000

 

22-09-2008 om 11:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kadett GT/E..1975...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Kadett GT/E..1975...

22-09-2008 om 10:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kadett GT/E..1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kadett GT/E..1975
De GT/E werd in 1975 geïntroduceerd. Standaard was de auto leverbaar in de geel/zwarte oorlogskleuren of een signaalkleur. De auto was voorzien van een 105pk sterke 1.9 liter inspuitmotor, welke ook in de Manta werd geleverd. Dit gaf de GT/E een acceleratie van 0-100 in 10,2 seconden en een topsnelheid van 180 km/u. 
De GT/E was o.a. voorzien van dikkere stabilisatorstangen, sterkere wielophanging en H4 koplampen. Optioneel was de auto leverbaar met een 5-versnellingsbak en een sperdifferentieel met kortere eindoverbrenging. De auto was zeer populair in de autosport en heeft vele successen behaald. Er zijn tussen 1975 en 1977 in totaal 8660 van deze GT/E's gemaakt.

 

22-09-2008 om 10:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kadett C..1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Kadett C..1972
 De Opel Kadett van de derde generatie had een compleet nieuwe carrosserie ten opzichte van zijn voorganger, al waren de overeenkomsten tussen de twee overduidelijk. Hij werd ietsjes langer en hoger wat vooral de binnenruimte ten goede kwam. De prijs in Nederland bedroeg 9.535 gulden in 1973 – het jaar van introductie – en de importeur verkocht ze als warme broodjes. Tegelijkertijd met de sedan werden ook de stationwagen (Caravan) en de Coupé in de showrooms van Opel geparkeerd. Die eerste was een echt pakezeltje; de tweede een zeer sportief ogend autootje die vooral voor de liefhebbers die zich net geen Manta konden veroorloven een schot in de roos moet zijn geweest. Technisch was de Kadett C overigens niet echt schokkend, want onderhuids waren de verschillen met de Kadett B gering. De viercilinder motoren kwamen met inhouden van 933 tot en met 1.979 cc en daarmee met vermogens die minstens zo ver uiteen liepen: van 40- tot en met 115 pk. Daarmee waren de lichtste motoren lichter en de zwaarste zwaarder dan bij zijn voorganger. De snelste uitvoering betrof de Kadett GT/E van 1977 die vreselijk goed scoorde in de rallysport, maar tamelijk zeldzaam was op straat. Logisch, want de prijs voor zo’n Kadett verdubbelde al snel ten opzichte van die van een gewone sedan met aanzienlijk nederiger vermogen. Ook de Kadett City werd een succes. Dit was de eerste hatchback-versie die Opel van dit model bouwde met een grote derde deur. Deze was vanaf 1975 te koop met als basis een 1.196 cc motor met 60 pk. De sedans, stationwagons en City’s met kun je nog altijd in het dagelijkse straatbeeld van Nederland vinden, de snellere coupés zijn allemaal al bij liefhebbers beland. Een mooie GT/E is in Duitsland inmiddels al een klein fortuin waard.

22-09-2008 om 10:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona A..1972..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Ascona A..1972..
 Ten opzichte van de Opel Kadett B, die al vanaf 1965 meeloopt, is de nieuwe Opel Ascona in 1970 een stuk moderner. Hij staat weliswaar op hetzelfde onderstel als de Kadett, maar heeft een koets die meer van die tijd is en gebruikt bovendien de motor van de Opel Rekord: een 1.196 cc vierpitter als instapper (met 60 pk), een 1.584 cc-versie (met 79 pk) of het topmodel: de 1.897 cc-variant (90 pk).
De Ascona werd met name in het leven geroepen om de concurrentie aan te gaan met de Ford Taunus. Net als de Kadett is hij er met twee als met vier deuren en al direct bij de introductie is er ook een stationwagon leverbaar. Tegen de Opel-traditie in, heet die auto dit keer geen Caravan, maar Voyage. Naast de Europese markt, waar Opel verreweg het meeste auto’s verkoopt, is de Voyage ook in de Verenigde Staten te koop, en aan die markt dankt hij dan ook zijn zijpanelen met houtprint, waarmee de meeste modellen zijn uitgerust. In 1974 verdwijnt de Voyage trouwens weer, om plaats te maken voor een iets eenvoudigere Ascona-station. Nu wel gewoon met de Caravan-aanduiding. In de productieperiode van vijf jaar (1970 – 1975) worden er een kleine 700.000 Ascona’s van de A-serie gemaakt. Vanwege de achterwielaandrijving is dit type Opel gewild onder mensen die van driften houden. Speciaal voor hen: vanaf augustus 1972 werden de auto’s standaard met een sperdifferentieel geleverd.

22-09-2008 om 10:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona. A 1972...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Ascona. A 1972....

22-09-2008 om 10:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona. A 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Ascona. A 1972

22-09-2008 om 10:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona. A 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Ascona. A 1975

22-09-2008 om 10:51 geschreven door skodaman


02-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Bentley Continental...2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Bentley Continental...2006 

02-09-2008 om 19:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley Continental 2003
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Bentley Continental  2003

02-09-2008 om 19:13 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!