Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

01-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk1 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk1 1963

01-02-2008 om 19:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970..

01-02-2008 om 19:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970

01-02-2008 om 19:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP250 ....1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daimler Dart SP250 ....1959

De SP 250 was Daimlers laatste poging een sportwagen te bouwen. Ditmaal lukte het beter, want in vijf jaar verkocht de SP redelijk. De bijna 200 km/ uur snelle wagen had een V8-motor onder zijn kunststof motorkap en vier schijfremmen. De wagen had een paar nadelen die terug te voeren waren op het feit dat Daimler al bijna failliet was toen de wagen van de tekentafels kwam. Zo was het chassis te zwak, waardoor de carrosserie graag scheurde. De auto's die na 1961 gebouwd zijn waren beter, want toen had Jaguar deze fout hersteld.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 2548 Vermogen: 140/5800
Topsnelheid: 195 Chassis: kunststof/afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1959-1964 Productieaantallen: 2.648
 

01-02-2008 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP 250.. 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart SP 250.. 1959

01-02-2008 om 14:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP 250 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart SP 250 1959

01-02-2008 om 14:07 geschreven door skodaman


31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Double Six 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Double Six 1966

31-01-2008 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Corvette 1960....
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet  Corvette 1960....

31-01-2008 om 20:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chevrolet Corvette 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet  Corvette 1960

31-01-2008 om 20:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Boss 429.... 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Boss 429.... 1969

31-01-2008 om 00:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type ...1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar  D Type ...1956

31-01-2008 om 00:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D-Type..1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar D-Type..1955

31-01-2008 om 00:13 geschreven door skodaman


30-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Stag 1974
Ook dit snelle hert stamde van de tekentafel van Michelotti. De Italiaan had de 2+2 het liefst als 'echte' cabriolet getekend, maar de ten onrechte verwachte USA-wetgeving verlangde een 'veiligheids-auto' en daarom kreeg de wagen een targabeugel ingebouwd. Als kleine 'wraak' ontwierp Michelotti een mooie hardtop die de meeste mensen dan ook wel kochten. Bij de Stag was comfort belangrijker dan sportiviteit, ondanks de zware V8-motor en daarom zijn de meeste wagens met een automatische bak afgeleverd. De motor heeft een matig tot slechte reputatie.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 2997 Vermogen: 156/5500
Topsnelheid: 190 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1970-1977 Productieaantallen: 25.939
 

30-01-2008 om 17:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Stag 1974

30-01-2008 om 17:27 geschreven door skodaman


29-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolls Royce Silver Shadow 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Rolls Royce Silver Shadow 1965

De introductie van de Rolls-Royce Silver Shadow I in 1965 betekende een radicale modernisering voor het merk. Naast het veel moderner ogende ontwerp kreeg de Silver Shadow ook een aantal voorzieningen die nieuw waren bij Rolls-Royce. Daaronder schijfremmen, monocoque zelfdragende constructie en onafhankelijke wielophanging achteraan. De meest opvallende vernieuwing was het hydropneumatisch ophangingssysteem dat via een licentie van Citroën kwam. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto op een constante hoogte boven het wegdek blijft, ongeacht de belasting. Het systeem werd eerst op beide assen toegepast maar vanaf 1969 enkel op de achteras toen bleek dat die bijna al het werk deed.

 

29-01-2008 om 22:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Aronde P60 ....1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Simca Aronde P60 ....1962
In 1954 kocht Henri. T. Pigozzi de Ford-fabriek in Poissy. Aangezien daar de Ford Vedette-serie werd gebouwd kwamen nu de auto's als Simca Vedette uit de fabriek. De Aronde P60, die in 1958 werd gepresenteerd, had niet alleen een geheel nieuwe carrosserie maar ook een nieuwe motor met 1290cc en 60pk. In 1958 begon de firma Chrysler aandelen van Simca te kopen. Het duurde niet lang voordat de Amerikanen het voor het zeggen hadden. In 1961 werd de Simca 1000 uitgebracht. Het was de eerste Simca waarvan de motor achterin was geplaatst. Het model leek in geen enkel opzicht op zijn voorgangers. De Simca Aronde werd uiteindelijk in 1963 opgevolgd door de Simca 1300 en de Simca 1500. Deze modellen hadden dezelfde vierdeurscarrosserie, maar verschilden onder de motorkap waar een 1290cc of een 1475cc motor was geplaatst. Al gauw werden de types 1300 en 1500 als Simca 1301 en Simca 1501 op de markt gebracht.

 

29-01-2008 om 22:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini Van 1/4 ton ..1965.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini Van 1/4 ton ..1965.

29-01-2008 om 22:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini Van 1/4 ton ..1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini Van 1/4 ton ..1965

29-01-2008 om 22:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Firebird Trans Am 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Firebird Trans Am   1974

29-01-2008 om 18:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buik-Roadmaster 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buik-Roadmaster  1957

29-01-2008 om 18:03 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!