Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Boss 429.... 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Boss 429.... 1969

31-01-2008 om 00:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type ...1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar  D Type ...1956

31-01-2008 om 00:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D-Type..1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar D-Type..1955

31-01-2008 om 00:13 geschreven door skodaman


30-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Stag 1974
Ook dit snelle hert stamde van de tekentafel van Michelotti. De Italiaan had de 2+2 het liefst als 'echte' cabriolet getekend, maar de ten onrechte verwachte USA-wetgeving verlangde een 'veiligheids-auto' en daarom kreeg de wagen een targabeugel ingebouwd. Als kleine 'wraak' ontwierp Michelotti een mooie hardtop die de meeste mensen dan ook wel kochten. Bij de Stag was comfort belangrijker dan sportiviteit, ondanks de zware V8-motor en daarom zijn de meeste wagens met een automatische bak afgeleverd. De motor heeft een matig tot slechte reputatie.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 2997 Vermogen: 156/5500
Topsnelheid: 190 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1970-1977 Productieaantallen: 25.939
 

30-01-2008 om 17:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Stag 1974

30-01-2008 om 17:27 geschreven door skodaman


29-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolls Royce Silver Shadow 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Rolls Royce Silver Shadow 1965

De introductie van de Rolls-Royce Silver Shadow I in 1965 betekende een radicale modernisering voor het merk. Naast het veel moderner ogende ontwerp kreeg de Silver Shadow ook een aantal voorzieningen die nieuw waren bij Rolls-Royce. Daaronder schijfremmen, monocoque zelfdragende constructie en onafhankelijke wielophanging achteraan. De meest opvallende vernieuwing was het hydropneumatisch ophangingssysteem dat via een licentie van Citroën kwam. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto op een constante hoogte boven het wegdek blijft, ongeacht de belasting. Het systeem werd eerst op beide assen toegepast maar vanaf 1969 enkel op de achteras toen bleek dat die bijna al het werk deed.

 

29-01-2008 om 22:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Aronde P60 ....1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Simca Aronde P60 ....1962
In 1954 kocht Henri. T. Pigozzi de Ford-fabriek in Poissy. Aangezien daar de Ford Vedette-serie werd gebouwd kwamen nu de auto's als Simca Vedette uit de fabriek. De Aronde P60, die in 1958 werd gepresenteerd, had niet alleen een geheel nieuwe carrosserie maar ook een nieuwe motor met 1290cc en 60pk. In 1958 begon de firma Chrysler aandelen van Simca te kopen. Het duurde niet lang voordat de Amerikanen het voor het zeggen hadden. In 1961 werd de Simca 1000 uitgebracht. Het was de eerste Simca waarvan de motor achterin was geplaatst. Het model leek in geen enkel opzicht op zijn voorgangers. De Simca Aronde werd uiteindelijk in 1963 opgevolgd door de Simca 1300 en de Simca 1500. Deze modellen hadden dezelfde vierdeurscarrosserie, maar verschilden onder de motorkap waar een 1290cc of een 1475cc motor was geplaatst. Al gauw werden de types 1300 en 1500 als Simca 1301 en Simca 1501 op de markt gebracht.

 

29-01-2008 om 22:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini Van 1/4 ton ..1965.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini Van 1/4 ton ..1965.

29-01-2008 om 22:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini Van 1/4 ton ..1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini Van 1/4 ton ..1965

29-01-2008 om 22:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Firebird Trans Am 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Firebird Trans Am   1974

29-01-2008 om 18:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buik-Roadmaster 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buik-Roadmaster  1957

29-01-2008 om 18:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Coronet 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge  Coronet 1966

29-01-2008 om 09:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 17M 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Taunus 17M 1957
Tot 1967 werd Taunus gebruikt als de merknaam voor alle Duitse modellen van het dochterbedrijf van Ford in Europa. Er bestonden destijds Duitse modellen die met Taunus 12M, 15M en 17M aangeduid werden en een bestelwagen die Taunus Transit heette, maar bij allen mocht toen de naam Ford niet als merknaam gebruikt worden. Vandaag de dag wordt ook naar de modellen van voor 1967 gewoon als Ford gerefereerd.

Met de introductie van de Ford Taunus type P7 in 1967 werd dit beleid veranderd. Toen werd de merknaam weer "Ford", en bleef Taunus enkel als de modelnaam bestaan. De reeds bestaande modellen werden tot Ford 12M, Ford 15M en Ford Transit omgedoopt. Van de M wordt gezegd dat deze staat voor "Meisterstück", ofwel in het Engels "Masterpiece

 

29-01-2008 om 09:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A40 Somerset Convertible 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A40 Somerset Convertible 1953

29-01-2008 om 09:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburg Combi 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburg Combi 1961

29-01-2008 om 09:48 geschreven door skodaman


28-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Allegro 1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Allegro 1981

28-01-2008 om 19:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 3000....1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 3000....1968

28-01-2008 om 19:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A40 Farina Mk2 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A40 Farina Mk2 1962

28-01-2008 om 00:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A40 Farina Mk2 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A40 Farina Mk2 1962
In de herfst van 1958 kwam Austin met een geheel nieuwe wagen op de markt. De Italiaanse carrossier Pinin Farina had de opbouw getekend, maar de auto werd in Engeland vervaardigd. Bij de tweedeurs wagen kon de rugleuning van de achterbank neergeklapt worden, waardoor de kofferruimte aanmerkelijk vergroot werd. Vandaag niets nieuws natuurlijk, maar wel in 1958. Vanaf 1959 werd de A40 ook als Countryman ofwel stationcar geleverd. In '61 volgt de Mk II met een nieuwe grille en hydraulische remmen.
 
 
Soort: coach en stationcar Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 948 en 1098 Vermogen: 35/4750 en 48/5100
Topsnelheid: 110-130 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1958-1967 Productieaantallen: 342.280
 

28-01-2008 om 00:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin 1100... 1969...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin 1100... 1969...

28-01-2008 om 00:20 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!