Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

05-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bmw Isetta Bubble Car 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bmw  Isetta Bubble Car 1955

De Isetta was ontworpen als dwergauto voor de man die geen motorfiets meer wilde rijden en geen geld had voor een echte auto.
De voorkant van de wagen was tevens het enige portier en zelfs die was niet erg groot
Hij had een motor van 298cc met 13pk.

05-02-2008 om 17:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Ten 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Ten 1933

05-02-2008 om 17:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hillman IMP 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hillman IMP 1976

05-02-2008 om 17:07 geschreven door skodaman


04-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda CRX 1983
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda CRX 1983
De CRX is een automodel van het merk Honda. Het is de sportieve afgeleide van de populaire Honda Civic. De wagen wordt nu niet meer geproduceerd, maar was heel populair in de jaren '80 en '90. Vooral zijn lage gewicht, goede wegligging (als gevolg van de ophanging van de wielen en het lage zwaartepunt) en acceleratievermogen spraken kopers aan. Er zijn 3 generaties van de CRX geproduceerd.

Inhoud
1 1e generatie (1983 t/m 1987)
2 2e generatie (1988 t/m 1992)
3 3e generatie (1992 t/m 1998)
4 4e generatie 
 

De CRX werd geïntroduceerd bij de introductie van de gewone Civic van de 4e generatie. Hij kwam in twee versies: één met een 1.5 liter benzinemotor (12 kleppen en 100 pk) en later één met een 1.6 liter benzinemotor (16 kleppen en 125 pk).

 

04-02-2008 om 21:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 220a, 220S & SE
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 220a, 220S & SE
In 1954 werd de Mercedes 220a voorgesteld. De wagen leek sprekend op de 180, maar had een iets langere motorkap waar nu een zescilinder onder stond. Om het prijsverschil verder te rechtvaardigen, had de 220a ook meer accessoires meegekregen. In 1956 verscheen de S-uitvoering en twee jaren later de SE met een benzine-inspuiting van Bosch. De 220-reeks bewees zich tijdens zijn loopbaan als een uiterst solide en aangenaam vervoermiddel en als klassieker voor regelmatig gebruik is deze Mercedes beslist geschikt. De SE-versies doen 25 procent meer in prijs.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 85/4800, 100/4800 en 115/4800
Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1954-1956 en 1956-1959 Productieaantallen: 25.937, 55.279 en 1.974
 

04-02-2008 om 21:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 Grand Sport ..1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8  Grand Sport ..1932

04-02-2008 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage d8 grand sport 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8  Grand Sport 1932

04-02-2008 om 21:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1933..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1933..

04-02-2008 om 21:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1933

04-02-2008 om 21:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 948cc Saloon...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald 948cc Saloon...1959

04-02-2008 om 14:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 948cc Saloon1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald 948cc Saloon1959

04-02-2008 om 14:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald Coupé 1200.. 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald Coupé 1200.. 1962

04-02-2008 om 00:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald Coupé 1200 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald Coupé 1200 1962

04-02-2008 om 00:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Vitesse MK I & MK II
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Vitesse MK I & MK II
Wie een originele cabriolet met vier zitplaatsen zoekt, moet eens aan de Vitesse denken. Toen hij uitkwam, had hij een kleine zescilinder, maar in 1966 kreeg de Mk II een grotere inhoud en dus meer vermogen. Er werd ook een sterk verbeterde achteras ingebouwd. Men onderscheidde de Vitesse van de Herald aan zijn dubbele koplampen. Voor de cabrio-prijzen dient men onze opgaven - die de 2000 betreffen - met anderhalf te vermenigvuldigen. De onderdelenvoorziening is uitstekend.
 
 
Soort: coach en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 1596 en 1998 Vermogen: 70/5000 en 90/5000
Topsnelheid: 140 en 150 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1962-1966 en 1966-1971 Productieaantallen: 51.182
 

04-02-2008 om 00:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Vitesse 2 Litre 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Vitesse 2 Litre 1966

04-02-2008 om 00:24 geschreven door skodaman


03-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJ6 ..1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJ6 ..1984

03-02-2008 om 13:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar MK 10...1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar MK 10...1966

De Mark X was de grootste Jaguar aller tijden met zijn gewicht van 1.880 kilo, lengte van 5,13 meter en een breedte van 1,93 meter. De lompheid van de Mark X werd verborgen door slimme details en de lijnen waren veel lager en slanker dan die van de Mark IX. Voor deze auto gaat zeker de slogan 'Grace, Space and Pace' op, die Jaguar gebruikte voor de topmodellen tot in de jaren zestig.


Gelijkertijd met andere modelwijzigingen werd de Mark X in oktober 1966 omgedoopt in 420G. Die nieuwe naam bracht geen mechanische wijzigingen met zich mee, maar wel kleine veranderingen aan binnen- en buitenkant. Zo kreeg de grille bijvoorbeeld een prominente centrale spijl en kwamen er aanvullende clignoteurs in de zijkanten van de voorschermen. Een flinke verchroomde zijstrip kwam op auto's die in één kleur gespoten waren en er was een beperkte keus uit two-tone spuitwerk.

 

03-02-2008 om 13:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar MK2...1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar MK2...1963

De Mark II was een grote vooruitgang in vormgeving met zijn afgeslankte verchroomde raamstijlen en vergrote achterruit, een ruim 8 cm verbreed achterspoor en overal meer glimwerk. Het algehele effect was een gemoderniseerde Mark I-vorm. Omdat in september 1966 de verkopen terugliepen werd, om de productie goedkoper te houden, standaard gekozen voor een Ambla kunststof binnenbekleding. Leren bekleding was nog wel optioneel.

03-02-2008 om 13:41 geschreven door skodaman


02-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Consul Classic 315... 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Consul Classic 315... 1962

Deze wagen, ook Consul Classic genoemd,  was een vergrote Anglia met dezelfde onhandige, schuine achterruit .
De auto was voorzien van schijfremmen op de voorwielen en een viercilindermotor met 1340cc en in 1963 een 1498cc. 

02-02-2008 om 23:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Consul Classic 315 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Consul Classic 315 1962

02-02-2008 om 23:54 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!