Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

03-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar MK 10...1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar MK 10...1966

De Mark X was de grootste Jaguar aller tijden met zijn gewicht van 1.880 kilo, lengte van 5,13 meter en een breedte van 1,93 meter. De lompheid van de Mark X werd verborgen door slimme details en de lijnen waren veel lager en slanker dan die van de Mark IX. Voor deze auto gaat zeker de slogan 'Grace, Space and Pace' op, die Jaguar gebruikte voor de topmodellen tot in de jaren zestig.


Gelijkertijd met andere modelwijzigingen werd de Mark X in oktober 1966 omgedoopt in 420G. Die nieuwe naam bracht geen mechanische wijzigingen met zich mee, maar wel kleine veranderingen aan binnen- en buitenkant. Zo kreeg de grille bijvoorbeeld een prominente centrale spijl en kwamen er aanvullende clignoteurs in de zijkanten van de voorschermen. Een flinke verchroomde zijstrip kwam op auto's die in één kleur gespoten waren en er was een beperkte keus uit two-tone spuitwerk.

 

03-02-2008 om 13:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar MK2...1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar MK2...1963

De Mark II was een grote vooruitgang in vormgeving met zijn afgeslankte verchroomde raamstijlen en vergrote achterruit, een ruim 8 cm verbreed achterspoor en overal meer glimwerk. Het algehele effect was een gemoderniseerde Mark I-vorm. Omdat in september 1966 de verkopen terugliepen werd, om de productie goedkoper te houden, standaard gekozen voor een Ambla kunststof binnenbekleding. Leren bekleding was nog wel optioneel.

03-02-2008 om 13:41 geschreven door skodaman


02-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Consul Classic 315... 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Consul Classic 315... 1962

Deze wagen, ook Consul Classic genoemd,  was een vergrote Anglia met dezelfde onhandige, schuine achterruit .
De auto was voorzien van schijfremmen op de voorwielen en een viercilindermotor met 1340cc en in 1963 een 1498cc. 

02-02-2008 om 23:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Consul Classic 315 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Consul Classic 315 1962

02-02-2008 om 23:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Corsair Deluxe V4 1700 4 door 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Corsair Deluxe V4 1700 4 door 1966

02-02-2008 om 23:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz-W196-1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz-W196-1955
De W196 is voor die tijd absoluut het revolutionair model.
aangedreven door een achtcilindermotor van 2500cc met meer dan 280pk met rechtstreekse injectie, klepaansturing, onafhankelijke vierwielophanging en trommelremmen binnenboord aangebracht.
een andere relevante technische nieuwigheid van de W196 is de aerodenamische constructie.
De vorm van de Mercedes is beslist vierkanter ten opzichte van de andere modellen in die tijd en bovendien beschikt hij over een overhangende carrosserie met daarin geintegreerde wielen, geschikt om gemiddeld 200km/u over het circuit te rijden

02-02-2008 om 16:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 156 F1.. 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 156 F1.. 1961

In 1961 behaalt Ferrari voor het eerst de constructeurstitel. De titel bij de coureurs lijkt naar de Ferrari-coureur Wolfgang von Trips te gaan, maar in Monza verongelukt hij dodelijk en zijn teamgenoot Phil Hill wordt wereldkampioen.

02-02-2008 om 16:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari-246-1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari-246-1958
De Ferrari 246 is de laatste auto voor de Grand Prix met de motor voorin die de Wereldtitel wint.
Dit gebeurde in 1958 met de Brit Mike Hawthorn in de Grand Prix van Frankrijk die hij won

02-02-2008 om 16:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Corsair Deluxe V4 1700 4 door.. 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Corsair Deluxe V4 1700 4 door.. 1966

De Corsair was de opvolger van de Consul 315.
Het model werd in 1963 op de Parijse Autotentoonstelling gepresenteerd.
In 1965 werd de 1498cc viercilinderlijnmotor vervangen door een V4 met 1663cc.
Met de Corsair werd het gat tussen de Cortina en de Zephyr opgevuld.......
.

02-02-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


01-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk1 1963..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk1 1963..

01-02-2008 om 19:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk1 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk1 1963

01-02-2008 om 19:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970..

01-02-2008 om 19:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Cortina Mk2 1600GT ..1970

01-02-2008 om 19:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP250 ....1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daimler Dart SP250 ....1959

De SP 250 was Daimlers laatste poging een sportwagen te bouwen. Ditmaal lukte het beter, want in vijf jaar verkocht de SP redelijk. De bijna 200 km/ uur snelle wagen had een V8-motor onder zijn kunststof motorkap en vier schijfremmen. De wagen had een paar nadelen die terug te voeren waren op het feit dat Daimler al bijna failliet was toen de wagen van de tekentafels kwam. Zo was het chassis te zwak, waardoor de carrosserie graag scheurde. De auto's die na 1961 gebouwd zijn waren beter, want toen had Jaguar deze fout hersteld.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 2548 Vermogen: 140/5800
Topsnelheid: 195 Chassis: kunststof/afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1959-1964 Productieaantallen: 2.648
 

01-02-2008 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP 250.. 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart SP 250.. 1959

01-02-2008 om 14:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP 250 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart SP 250 1959

01-02-2008 om 14:07 geschreven door skodaman


31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Double Six 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Double Six 1966

31-01-2008 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Corvette 1960....
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet  Corvette 1960....

31-01-2008 om 20:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chevrolet Corvette 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet  Corvette 1960

31-01-2008 om 20:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Boss 429.... 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Boss 429.... 1969

31-01-2008 om 00:17 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!