Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

07-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Maverick 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Maverick 1975

07-02-2008 om 18:52 geschreven door skodaman


06-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 288 Gto...1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari  288 Gto...1984

06-02-2008 om 21:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper ..2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mini Cooper ..2000

06-02-2008 om 21:03 geschreven door skodaman


05-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG MGA 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG MGA   1960
De Britse sportwagenfabrikant Morris Garages presenteert in 1955 een spiksplinternieuw model: de MGA. De MGA wijkt behoorlijk af van de voorafgaande modellen, vandaar de A in de naam van de roadster. De naam MGA moet weergeven dat het model een moderne, vrijwel geheel nieuwe constructie is. Voor verstokte MG-fans is het uiterlijk echter even slikken.
Om de MGA meteen een goede reputatie mee te geven, zet men nog voor de officiële introductie drie in aluminium uitgevoerde prototypes in bij de Le Mans wegrace. De proto’s finishen als 5e en 6e in hun klasse, niet onverdienstelijk dus. Ten opzichte van de oudere MG-modellen is het zwaartepunt drastisch lager komen te liggen, wat bijdraagt aan de prima wegligging. De uit de MG Magnette Saloon stammende 1.489 cc viercilinder levert in den beginne 68 pk bij 5.500 tpm; al snel na de productiestart wordt het aantal paarden onder de motorkap echter opgevoerd tot 72. Ook de vierversnellingsbak komt uit de vierdeurs MG Magnette. De MGA haalt 152 km/h.
In 1958 krijgt de roadster een nieuwe 1.588 cc basismotor met 80 pk. Daarnaast komt een fraaie Twin Cam (met dubbele nokkenassen) beschikbaar, die eigenlijk meer voor de racerij dan voor dagelijks gebruik bedoeld is. De 1.588 cc Twin Cam levert 108 pk, maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Dit, in combinatie met de hoge prijs, zorgt ervoor dat deze exotische uitvoering al in 1960 het veld weer moet ruimen. In 1961 verschijnt de Mk II met een 1.622 cc motor die goed is voor 93 pk. Een jaar later wordt de MGA vervangen door de MGB.
 

TECHNISCHE GEGEVENS
 type 1500 1600 Twin Cam
 bouwjaren 1955-1958 1958-1961 1958-1960
 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn
 cilinderinhoud 1489 cc 1588 cc 1588 cc
 brandstof benzine benzine benzine
 aandrijving achter achter achter
 vermogen 68 pk/5500 tpm 80 pk/5600 tpm 108 pk/6700 tpm 
 lengte 396 cm 396 cm 396 cm
 breedte 147 cm 147 cm 147 cm
 hoogte 127 cm 127 cm 127 cm 
 massa 890 kg 927 kg 952 kg
 topsnelheid 152 km/h 160 km/h 176 km/h 
 productieaantal 58.750 31.501 2.111

05-02-2008 om 21:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E type Convertible 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar E type Convertible 1961
Na dertien jaar had Jaguar behoefte aan een nieuwe, moderne sportwagen.
In maart 1961 kwam men fantastisch voor de dag met de nieuwe E-Type op de autotentoonstelling van Genève.

 

05-02-2008 om 21:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bmw Isetta Bubble Car 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bmw  Isetta Bubble Car 1955

De Isetta was ontworpen als dwergauto voor de man die geen motorfiets meer wilde rijden en geen geld had voor een echte auto.
De voorkant van de wagen was tevens het enige portier en zelfs die was niet erg groot
Hij had een motor van 298cc met 13pk.

05-02-2008 om 17:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Ten 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Ten 1933

05-02-2008 om 17:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hillman IMP 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hillman IMP 1976

05-02-2008 om 17:07 geschreven door skodaman


04-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda CRX 1983
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda CRX 1983
De CRX is een automodel van het merk Honda. Het is de sportieve afgeleide van de populaire Honda Civic. De wagen wordt nu niet meer geproduceerd, maar was heel populair in de jaren '80 en '90. Vooral zijn lage gewicht, goede wegligging (als gevolg van de ophanging van de wielen en het lage zwaartepunt) en acceleratievermogen spraken kopers aan. Er zijn 3 generaties van de CRX geproduceerd.

Inhoud
1 1e generatie (1983 t/m 1987)
2 2e generatie (1988 t/m 1992)
3 3e generatie (1992 t/m 1998)
4 4e generatie 
 

De CRX werd geïntroduceerd bij de introductie van de gewone Civic van de 4e generatie. Hij kwam in twee versies: één met een 1.5 liter benzinemotor (12 kleppen en 100 pk) en later één met een 1.6 liter benzinemotor (16 kleppen en 125 pk).

 

04-02-2008 om 21:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 220a, 220S & SE
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 220a, 220S & SE
In 1954 werd de Mercedes 220a voorgesteld. De wagen leek sprekend op de 180, maar had een iets langere motorkap waar nu een zescilinder onder stond. Om het prijsverschil verder te rechtvaardigen, had de 220a ook meer accessoires meegekregen. In 1956 verscheen de S-uitvoering en twee jaren later de SE met een benzine-inspuiting van Bosch. De 220-reeks bewees zich tijdens zijn loopbaan als een uiterst solide en aangenaam vervoermiddel en als klassieker voor regelmatig gebruik is deze Mercedes beslist geschikt. De SE-versies doen 25 procent meer in prijs.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 85/4800, 100/4800 en 115/4800
Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1954-1956 en 1956-1959 Productieaantallen: 25.937, 55.279 en 1.974
 

04-02-2008 om 21:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 Grand Sport ..1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8  Grand Sport ..1932

04-02-2008 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage d8 grand sport 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8  Grand Sport 1932

04-02-2008 om 21:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1933..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1933..

04-02-2008 om 21:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1933

04-02-2008 om 21:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 948cc Saloon...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald 948cc Saloon...1959

04-02-2008 om 14:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 948cc Saloon1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald 948cc Saloon1959

04-02-2008 om 14:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald Coupé 1200.. 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald Coupé 1200.. 1962

04-02-2008 om 00:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald Coupé 1200 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Herald Coupé 1200 1962

04-02-2008 om 00:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Vitesse MK I & MK II
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Vitesse MK I & MK II
Wie een originele cabriolet met vier zitplaatsen zoekt, moet eens aan de Vitesse denken. Toen hij uitkwam, had hij een kleine zescilinder, maar in 1966 kreeg de Mk II een grotere inhoud en dus meer vermogen. Er werd ook een sterk verbeterde achteras ingebouwd. Men onderscheidde de Vitesse van de Herald aan zijn dubbele koplampen. Voor de cabrio-prijzen dient men onze opgaven - die de 2000 betreffen - met anderhalf te vermenigvuldigen. De onderdelenvoorziening is uitstekend.
 
 
Soort: coach en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 1596 en 1998 Vermogen: 70/5000 en 90/5000
Topsnelheid: 140 en 150 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1962-1966 en 1966-1971 Productieaantallen: 51.182
 

04-02-2008 om 00:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Vitesse 2 Litre 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Vitesse 2 Litre 1966

04-02-2008 om 00:24 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!