Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

22-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri mk1 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Capri mk1 1969
De Ford Capri was een sportieve tweezits coupé van Ford.
De Capri werd in 1969 geïntroduceerd op het salon van brussel. Het was een poging van Ford om een Europese variant van de Ford Mustang te verkopen. Gebaseerd op de Ford Cortina werd de auto in Groot-Brittannië (Dagenham en Halewood), België (Genk) en Duitsland (Saarlouis en Keulen) gebouwd. Aanvankelijk wou men de naam Colt gebruiken, maar deze werd al gebruikt door Mitsubishi. De auto werd verkocht met een grote keuze uit motoren.

 

22-03-2008 om 15:46 geschreven door skodaman


21-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Dauphine... 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Dauphine... 1956

Als we de overlevering moeten geloven, had de Renault Dauphine eigenlijk Renault Corvette moeten heten. Een Chevrolet met deze zelfde naam kwam alleen eerder op de markt en om verwarring te voorkomen bedacht Renault daarom een andere naam: het werd Dauphine: naar een oude Franse titel voor kroonprins, maar dan vrouwelijk met een ‘e’ er achter.
In 1956 zag deze auto het levenslicht als opvolger van de populaire Renault 4CV.

21-03-2008 om 23:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Dauphine.. 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Dauphine.. 1956
De Renault Dauphine was een automodel van de Franse autofabriek Renault. Het model werd in 1956 op de markt gebracht als opvolger van de Renault 4CV. Technisch gezien was er bijna niets aan veranderd want de 4CV diende als basis; ook de Dauphine had de motor achterin.
De inhoud van de cilinders was echter wel vergroot van 760 naar 845 cc, daardoor kreeg de motor 32 pk, 11 pk meer dan de 4CV's 21. De Dauphine was wat zwaarder dan de 4CV, vanwege de met 30 centimeter toegenomen lengte. De Dauphine was een succes, tussen 1956 en 1967 werden er 2,12 miljoen van gebouwd.
Naast het standaard model, dat 112 km/uur kon halen, was er ook een Gordini-versie, met een vermogen van 40 pk en een topsnelheid van 125 km/uur.

 

21-03-2008 om 23:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Dauphine 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Dauphine 1956

21-03-2008 om 23:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri V8 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Capri V8 1969

21-03-2008 om 14:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Continental Mark II..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Continental Mark II..1956

21-03-2008 om 14:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Continental Mark II 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Continental Mark II 1956

21-03-2008 om 14:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II.. 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II.. 1969

De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. Op 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60 -lijst.

De Series II, van 1969 tot 1971 geproduceerd, kreeg koplampen zonder glasbedekking (de Series 1 had problemen met aandampen gekend), een rond de achterzijde geplooide achterbumper, verplaatste en grotere richtingaanwijzers, naar onder de bumper verplaatste achterlichten, verbeterde koeling met een groter radiatorrooster en verbeterde remmen. Ook het interieur werd hertekend. Er kwamen nieuwe bedieningshendels, meer comfortabele stoelen en optioneel airco en stuurbekrachtiging. Ook de Series 2 was als FHC, OTS en 2+2 te verkrijgen.

 

21-03-2008 om 00:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II 1969

 

21-03-2008 om 00:02 geschreven door skodaman


20-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1965

20-03-2008 om 23:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5.. 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin DB5.. 1965
In 1958 zorgd Aston Martin voor een ommekeer in de geschiedenis van het merk waarbij besloten werd zich meer te specialiseren in auto's die voor de normale weg bedoeld waren.
 Een absoluut hoogtepunt was in 1964 het gebruik van de inmiddels wereldberoemde DB5 in de James Bond films Goldfinger en Thunderball (en later ook in de films Goldeneye,Tomorrow Never Dies en Casino Royale).
 Na de DB5 volgden achtereenvolgens de DB6 (1965-1970) en de DBS en DBS V8 (1967-1972) die op het laatst Vantage genoemd werd.

20-03-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


19-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4....1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4....1956

De 100/4 was de eerste Austin Healey

19-03-2008 om 23:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4...1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4...1956

19-03-2008 om 23:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4..1956

19-03-2008 om 23:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar xk 140 Coupe..1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar xk 140 Coupe..1955
Men moet op de zwaardere bumpers en de grille met minder spijltjes letten om een XK 140 van zijn voorganger te kunnen onderscheiden. Aan de achterkant valt het Le Mans-logo op de koffer op (als het erop zit).
De 3.4 liter motor had iets meer paarden gekragen en de viervesnellingsbak kon nu met een oerdrive geleverd worden.
Ook bij de XK 140 was er een opgevoerde versie die speciaal voor de racerij bedoeld was.
topsnelheid: 195 -205 km/u
aantal cilinders: 6
productiejaren: 1954 -1957


 

19-03-2008 om 11:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar xk 140 Coupe 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar xk 140 Coupe 1955

19-03-2008 om 11:25 geschreven door skodaman


18-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord- 812.. 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cord- 812.. 1937
Cord was een Amerikaans automerk van 1929 tot 1932 en van 1936 tot 1937, dat gemaakt werd door de Auburn Automobile Company
Eind 1936 kwam Cord met een nieuwe auto, de Cord 810.
De 810 sloeg meteen aan bij het publiek, maar doordat men nog steeds in de depressie zat, vielen de verkoopcijfers tegen.
 In 1937 werden enkele veranderingen aan de auto aangebracht.
Deze werd verkocht als de Cord 812.
Nog steeds ging de verkoop slecht en op 7 augustus 1937 werd de productie volledig gestopt

18-03-2008 om 23:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord / 812.... 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cord / 812.... 1937

18-03-2008 om 23:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord-812.... 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cord-812.... 1937

18-03-2008 om 23:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant Cabrio..1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant Cabrio..1939

18-03-2008 om 09:17 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!