Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

03-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Combi T3..1979
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Combi T3..1979

03-04-2008 om 23:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Bus T4...1999
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Bus T4...1999

03-04-2008 om 23:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia... 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Fabia... 2004

03-04-2008 om 16:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia.. 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Fabia.. 2004

03-04-2008 om 16:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Fabia 2004

03-04-2008 om 16:15 geschreven door skodaman


02-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Cayman- S.... 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche Cayman- S.... 2005
De Porsche Cayman (S) is in het najaar van 2005 geïntroduceerd.In eerste plaats moet de Cayman het gat tussen de Porsche Boxster en Porsche 911 opvullen. In feite is de Cayman een coupémodel op basis van het in 2004 geïntroduceerde tweede model Porsche Boxster (987). Een uiterlijk verschil tussen de Cayman en Boxster is niet alleen het vaste dak (met achterklep) van de Cayman. De modellen onderscheiden zich ook door een andere voorbumper en luchtinlaten aan de zijkant van de carrosserie.

Het model is geïntroduceerd als Cayman S, technisch gebaseerd op de Boxster S. De Cayman S heeft 295 pk, een topsnelheid van 275 km/h en weegt 1340 kg. Ondertussen is er ook al een basismodel gekomen, de Cayman. Voorzien van een 2.7l 6 cilinder boxer motor gaat hij ook aardig vooruit. 0-100km/u duurt amper 6.1s. De motor levert 245pk. Samen met het introduceren van de Cayman werden ook de motoren van de Boxster (S) vervangen door dezelfde als de Cayman (S).

 

02-04-2008 om 22:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Escort-RS Cosworth 1996
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Escort-RS Cosworth 1996

02-04-2008 om 22:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford-Escort-RS-Cosworth 1996
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford-Escort-RS-Cosworth 1996

02-04-2008 om 22:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Fuego 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Fuego 1980
Zoals Renaults coupés 15 en 17 ooit gebaseerd zijn op de Renault 12, zo is Renaults nieuwe coupé in 1980 gebaseerd op de Renault 18. Hij kreeg de naam Fuego mee, wat natuurlijk niet voor niets voor ‘vuur’ staat. De Fuego moet vooral de gepassioneerde en sportieve rijder aanspreken en is dan ook op zijn zachtst gezegd bijzonder van vorm. Dat neemt niet weg dat de Fuego plaats biedt aan vier inzittenden en prima ingezet kan worden als praktische en dagelijkse auto. De vierzits coupé was verkrijgbaar in een groot aantal uitvoeringen: TL, TS, GTS, TX en GTX, waarbij de voornaamste motorversies de 1.397 cc, de 1.647 cc en de 1.995 cc viercilinders benzine waren met respectievelijk 64, 96 en 110 pk. Eerst nog met een vierbak, een jaar na de introductie (vanaf 1981 dus) eventueel ook met vijf versnellingen. Drie jaar na de komst van de auto volgt de Fuego Turbo die het vermogen van de 1.995 cc motor verder opvoerde tot 132 pk. De Turbo luidt tevens een lichte facelift in. Grille, bumpers en interieur zijn vanaf toen iets gewijzigd. Er is ook een 2,1 liter turbodieselmotor in de Fuego gemonteerd, maar die is niet erg populair. Tot 1987 wordt de Renault Fuego in Frankrijk gebouwd en dan zijn er 226.583 van de band gerold. Daarna gaat men in Argentinië nog een vijftal jaren door. In 1992 valt het doek ook daar. Leuk detail voor de liefhebber is dat de Fuego twee keer voorkomt in een James Bond-film: in A View to a Kill en in GoldenEye.

02-04-2008 om 22:53 geschreven door skodaman


01-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Corolla- KE20 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Corolla- KE20  1970

Tot 1966 bestond er nog geen Corolla model.
Het toenmalige model heette Toyopet.
In oktober 1966 kwam de eerste Corolla uit, de KE10 serie.
De auto had een 1077 cc motor (K) van 48 pk.
In 1969 kwamen de modellen KE11, KE17 en KE18 uit.
 De carrosserie was gelijk, alleen werd de zwaardere 1166 c motor (3K) toegepast.

01-04-2008 om 09:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isuzu 117 coupe1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Isuzu 117 coupe1975

01-04-2008 om 09:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Stag 1970
Na een lange periode van ontwikkeling bracht TRIUMPH in 1970 het model STAG uit.
Een aparte wagen zonder echte voorganger, met een V8 motor die nieuw voor dit model werd ontworpen en nadien voor geen enkele andere wagen meer is gebruikt.
Leveringsproblemen en kinderziekten zorgden al snel voor een minder goede reputatie die de Stag tot op vandaag blijft achtervolgen.

 

01-04-2008 om 09:32 geschreven door skodaman


31-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 246S 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari  246S 1960

31-03-2008 om 22:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati 250F 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 250F 1957

31-03-2008 om 22:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati A6 CGS 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati A6 CGS  1953

31-03-2008 om 22:25 geschreven door skodaman


30-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Khamsin 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Khamsin 1972

30-03-2008 om 23:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden torana GTR-X 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Holden torana GTR-X 1970

30-03-2008 om 23:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley MK6 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bentley MK6  1951

Hoewel de Bentley MK6 door de fabriek als vierdeurs limousine werd aangeboden, kon de klant nog steeds een rolling chassis bestellen.
Carrosseriebouwers als Park Ward, James Young, Mulliner en Pinin Farina schiepen hun mooiste creaties.
De Bentley MK6 was de eerste wagen die door de fabriek als complete wagen werd afgeleverd.

30-03-2008 om 23:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB4 GT Zagato1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Aston Martin DB4 GT Zagato1961

De Aston Martin DB4 GT werd in 1958 geintroduceerd aan het publiek op de London Motor Show.
Het was het eerste model van het merk met een platform-chasis.
De produktie ging in 1958 van start om pas in 1963 op te houden.
De firma bracht eveneens een versie met korte wielbasis op de markt, de GT, die met name Zagato inspireerde.
De eerste DB4 GT met koetswerk van Zagato verschijnt in 1960.
De carrosserie wordt vijftig kilo lichter dan de Touring versie en zijn motor wint aan vermogen (314 pk bij 6000 tpm tegen 302 voor de gewone GT versie).
Zagato vervaardigde in totaal negentien DB4 GT's, elk in een eigen stijl.

30-03-2008 om 20:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward P100 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward P100 1961

30-03-2008 om 20:22 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!