Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

01-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Corolla- KE20 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Corolla- KE20  1970

Tot 1966 bestond er nog geen Corolla model.
Het toenmalige model heette Toyopet.
In oktober 1966 kwam de eerste Corolla uit, de KE10 serie.
De auto had een 1077 cc motor (K) van 48 pk.
In 1969 kwamen de modellen KE11, KE17 en KE18 uit.
 De carrosserie was gelijk, alleen werd de zwaardere 1166 c motor (3K) toegepast.

01-04-2008 om 09:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isuzu 117 coupe1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Isuzu 117 coupe1975

01-04-2008 om 09:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Stag 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Stag 1970
Na een lange periode van ontwikkeling bracht TRIUMPH in 1970 het model STAG uit.
Een aparte wagen zonder echte voorganger, met een V8 motor die nieuw voor dit model werd ontworpen en nadien voor geen enkele andere wagen meer is gebruikt.
Leveringsproblemen en kinderziekten zorgden al snel voor een minder goede reputatie die de Stag tot op vandaag blijft achtervolgen.

 

01-04-2008 om 09:32 geschreven door skodaman


31-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 246S 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari  246S 1960

31-03-2008 om 22:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati 250F 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 250F 1957

31-03-2008 om 22:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati A6 CGS 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati A6 CGS  1953

31-03-2008 om 22:25 geschreven door skodaman


30-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Khamsin 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Khamsin 1972

30-03-2008 om 23:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden torana GTR-X 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Holden torana GTR-X 1970

30-03-2008 om 23:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley MK6 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bentley MK6  1951

Hoewel de Bentley MK6 door de fabriek als vierdeurs limousine werd aangeboden, kon de klant nog steeds een rolling chassis bestellen.
Carrosseriebouwers als Park Ward, James Young, Mulliner en Pinin Farina schiepen hun mooiste creaties.
De Bentley MK6 was de eerste wagen die door de fabriek als complete wagen werd afgeleverd.

30-03-2008 om 23:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB4 GT Zagato1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Aston Martin DB4 GT Zagato1961

De Aston Martin DB4 GT werd in 1958 geintroduceerd aan het publiek op de London Motor Show.
Het was het eerste model van het merk met een platform-chasis.
De produktie ging in 1958 van start om pas in 1963 op te houden.
De firma bracht eveneens een versie met korte wielbasis op de markt, de GT, die met name Zagato inspireerde.
De eerste DB4 GT met koetswerk van Zagato verschijnt in 1960.
De carrosserie wordt vijftig kilo lichter dan de Touring versie en zijn motor wint aan vermogen (314 pk bij 6000 tpm tegen 302 voor de gewone GT versie).
Zagato vervaardigde in totaal negentien DB4 GT's, elk in een eigen stijl.

30-03-2008 om 20:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward P100 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward P100 1961

30-03-2008 om 20:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward P100 ..1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward P100 ..1961

30-03-2008 om 20:20 geschreven door skodaman


29-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo pv- 544 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volvo pv- 544 1958

29-03-2008 om 23:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo pv 544 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volvo pv 544 1960

De Volvo 544 had een zelfdragende carrosserie, onafhankelijke voorwielvering en een motor met kopkleppen.
De eerste exemplaren van de volvo hadden nog twee kleine achterruitjes.
Vanaf 1955 zou er één ruit worden gemonteerd.
De nieuwe Volvo 544 was onmidelijk te herkennen aan zijn nieuwe grill en voorruit die nu uit één deel bestond.

29-03-2008 om 23:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo 544 ..1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Volvo 544 ..1958

29-03-2008 om 11:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo PV 445... 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volvo  PV 445... 1958

29-03-2008 om 11:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo PV 444 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volvo PV 444 1951

De Volvo PV 444, ook wel bekend als ‘Kattenrug’ begint zijn leven midden in de Tweede Wereldoorlog en dat kun je terugzien in de typenaam: PV stond voor ‘personvagn’ (personenauto), de eerste 4 voor de viercilinder die hij meekrijgt en het resterende ‘44’ voor het bouwjaar 1944. Natuurlijk komt de productie pas na de oorlog op gang. Het was een bijzonder gevormde auto met zelfdragende carrosserie – toen zeer modern – en een 1.414 cc viercilinder die goed is voor 40 pk. In 1957 wordt de cilinderinhoud van die motor vergroot tot 1.583 cc, kreeg hij een dubbele in plaats van een enkele carburateur en heeft hij anderhalf keer zoveel vermogen: 60 pk. Tegen die tijd (vanaf 1955) verdwijnt overigens ook de spijl in de achterruit, om plaats te maken voor een enkele, grotere ruit. Tussen 1947 en 1958 verkoopt Volvo 196.004 exemplaren van de PV 444. Daarna staat een opvolger klaar: de PV 544, die sterk op zijn voorganger lijkt. Het voornaamste verschil zit hem in de voorruit die nu niet meer uit twee vlakke delen bestaat, gescheiden door een spijltje, maar uit een enkel bol exemplaar. Ook de achterruit is weer vergroot, het dashboard gemoderniseerd en de drieversnellingsbak was vervangen door een exemplaar met vier verzetten. De volgende stap is wederom een sterkere motor, die er in 1962 kwam. Dit keer een heel nieuw exemplaar: de 1.780 cc viercilinder met 95 pk die ook in de nieuwe P1800 is te vinden. Er zijn ook stationvarianten die met de naam ‘Duett’ worden aangeduid. Deze zijn tot 1969 gebouwd. De gewone PV 544 wordt dan al vier jaar niet meer geleverd.

29-03-2008 om 11:39 geschreven door skodaman


28-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Caterham 7 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Caterham 7 1970

De Lotus Seven (Caterham Seven) is een door Lotus geproduceerde auto.
De auto werd in 1957 geïntroduceerd. De auto bleek vrij snel een succes. De auto kon kant-en-klaar of als bouwpakket (kitcar) gekocht worden.
Toen Lotus stopte de auto te produceren bleek er zoveel vraag naar dat het bedrijf Caterham vroeg of ze de productie mocht overnemen. De auto wordt nog steeds verkocht als Seven, nu door Caterham.

 

28-03-2008 om 22:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen Sirocco 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Volkswagen Sirocco 1974

De Volkswagen Sirocco is een sportcoupé van de Duitse autoproducent Volkswagen.
De Sirocco kwam in 1974 op de markt en bleef tot 1992 leverbaar.
In 2008 zal de Sirocco zijn herintrede doen.

 

28-03-2008 om 22:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Golf V5... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Golf  V5... 2002

28-03-2008 om 22:17 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!