Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

20-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 4L ..1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault 4L ..1984
Van de Renault 4 verschenen vele speciale edities. Sommige (zoals de Safari, Sixties en Jogging) werden verkocht met speciale kleurschema’s, afwijkende interieurbekleding en andere details, terwijl andere (Savane en Clan) niets anders waren dan een standaardmodel met wat extra stickers.
Naast voornoemde oefeningen in marketing verschenen ook nog serieuze speicale modellen, zoals de Sinpar 4x4, de “Plein Air” (een pick-up), LPG-versies en zelfs elektrische versies. 
Renault 4 bestel (Fourgonnette)De bekendste variant van de R4 was de Fourgonnette: de R4-bestel. Voor velen is dit de typische Franse “boulangerie” auto, en vaak is dit ook de auto waar mensen aan denken bij het horen van de Renault 4. De Fourgonnette verscheen in twee uitvoeringen, de F4 en de F6, waarvan de laatste de grootste was. De bestelversie was jarenlang de best verkopende in zijn klasse. In Europa werd hij verkocht tot in 1993, warna hij werd opgevolgd door de Renault Express, die weer gebaseerd was op de Renault 5.

 

20-04-2008 om 12:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 4L 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 4L 1980

20-04-2008 om 12:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amc Pacer 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Amc Pacer 1975
Amerikanen moesten er maar eens aan wennen dat hun auto’s niet meer altijd de zuipende zwaargewichten moesten zijn zoals die al decennia lang in de VS werden gebouwd, zo meende de directie van de American Motors Company eind jaren zestig. Zodoende waren ze al in 1970 met de compacte AMC Gremlin gekomen, en in 1975 kwam daar de Pacer bij. Het was een merkwaardig gevormde auto, temeer omdat hij weliswaar de lengte van een Europese auto had, maar de breedte van een onvervalste Amerikaan. Ook heel apart is het feit dat het linker- en rechterportier qua lengte niet gelijk zijn. Rechts is de deur zo’n tien centimeter langer, waardoor het in- en uitstappen achterin vanaf die kant gemakkelijker moet zijn. Onder de motorkap trof je in eerste instantie twee verschillende zescilinders (van 3.901 en 4.235 cc), maar vanaf 1978 kon je ook kiezen voor een V8 met een inhoud van 4.981 cc. Een jaar na de introductie kwam er trouwens ook een stationversie van de Pacer uit, maar echt veel ruimer was die niet. In totaal bouwde AMC 280.859 Pacers, een stevig aantal voor de – voor Amerikaanse begrippen – relatief kleine autofabrikant AMC. In 1987 ging het merk niettemin ten onder. De Pacer beleeft de laatste jaren echter weer een opmars, vooral onder jongeren en dat heeft ‘ie vooral te danken aan een niet onverdienstelijke bijrol in de film ‘Wayne’s World’. Trouwens: Van Kooten en de Bie gebruikten de Pacer ook ooit voor misschien wel een van hun allerbeste filmpjes: als trekauto voor het aanhangwagentje van Jacobse en Van Es die tuinen winterklaar komen maken.

20-04-2008 om 12:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen Beetle 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Volkswagen Beetle  1970

20-04-2008 om 12:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën DS Cabrio 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroën DS Cabrio 1956

De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de Parijse autosalon en sloeg in als een bom. (La Bombe Citroën). De auto bevatte verschillende nieuwe eigenschappen en technieken, die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit aantal zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudigere versie op de markt: de ID. De ID/DS werd in verschillende modellen geleverd. Zowel als berline (sedan), break (stationwagen), als cabriolet.

 

20-04-2008 om 00:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siata 850 Spring 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Siata 850 Spring 1969

De Siata Spring is een kleine 2 zits cabriolet door de firma Siata op basis van de Fiat 850 tussen 1967 en 1970 gebouwd. Deze cabriolet, als « Pop auto », volgt de mode van het einde van de jaren 60 en is dan door de stijl van de jaren 30 geïnspireerd (Britse cabriolets of Alfa Romeo). Het aantal exemplaren wordt om 3.000 geschat. Na 1970 en het einde van de activiteiten van Siata zou het model door de firma Orsa (tot 1975) en ook Seat (tot 1976 ?) worden gebouwd Elk jaar wordt een Europese ontmoeting georganiseerd

20-04-2008 om 00:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R30 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R30 1971

20-04-2008 om 00:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Tickford Aston Martin 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Tickford Aston Martin 1984

20-04-2008 om 00:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun. 240 Z.. 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun. 240 Z.. 1970

20-04-2008 om 00:08 geschreven door skodaman


19-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Chevelle 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Chevelle 1970

19-04-2008 om 15:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thunderbird Diamond Blue1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Thunderbird  Diamond Blue1966

19-04-2008 om 15:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang 1972

19-04-2008 om 15:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mustang 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mustang 1972

19-04-2008 om 15:32 geschreven door skodaman


18-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach 5000 S.. 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lamborghini Countach 5000 S.. 1988

18-04-2008 om 17:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Lamborghini Countach 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Lamborghini Countach 1988

18-04-2008 om 17:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach 1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lamborghini Countach 1985

18-04-2008 om 17:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach LP500... 1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini Countach LP500... 1985
Op het autosalon van Genève in 1971 werd het eerste prototype van de Countach aan het publiek voorgesteld: de LP 500 Countach. LP staat voor Longitudinale Posteriore, de 500 verwijst naar de cilinderinhoud van 5 liter en Countach is Piëmontees dialect voor verbazingwekkend, prachtig. Het design van de wagen kwam van Marcello Gandini van Bertone en was duidelijk gebaseerd op de Alfa Romeo 33 Carabo, een conceptwagen die Gandini een paar jaar eerder had ontworpen voor Alfa Romeo. Net zoals de Carabo had de Countach deuren die omhoog open gingen en niet zijwaarts, een systeem dat typisch zou worden voor Lamborghini en nu nog gebruikt wordt in de Lamborghini Murciélago

18-04-2008 om 17:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lamborghini Countach 1982

18-04-2008 om 17:24 geschreven door skodaman


17-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercdes Benz Atego 1529 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercdes Benz Atego 1529  2004

17-04-2008 om 16:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. American LaFrance 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen  American LaFrance  2002

17-04-2008 om 16:49 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!