Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

16-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 1400 B 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 1400 B 1956

16-07-2008 om 21:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Eldorado 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac Eldorado 1956

16-07-2008 om 21:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac LaSalle II 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac LaSalle II 1955

16-07-2008 om 21:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Alpine 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Alpine 1959
De Alpine kwam in de zomer van 1959 op de markt.
De wagen was een tweezitter met een beperkte bagageruimte achter de kuipstoeltjes.
De viercilindermotor met 1494cc leverde 78pk/5300tpm.
De Alpine had datgene,wat de eigenaars van een MGA moesten missen .
Draairamen in de portieren,comfortabele stoelen en 13 in plaats 15 inch wielen.
De top van de MGA was echter 180km/uur tegen 160km/uur van de Alpine.

16-07-2008 om 09:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Honda S500 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Honda S500  1963
Twee vernuftige auto-ontwerpen zagen in 1962 het levenslicht: een formule 1-wagen met dwarsgeplaatste v12-motor van 1,5 liter en een zeer kleine sportwagen met een totale lengte van 330 cm. De viercilinder 354 cc. motor was een regelrechte race-motor met 4 carburateurs en 2 bovenliggende nokkenassen. het vermogen was 33 pk. bij 9000 toeren per minuut! De onafhankelijk geveerde wagen werd via kettingen op de achterwielen aangedreven. De opvolger was voorzien van een grotere motor en kreeg als type-aanduiding S500 mee. De productie kwam in 1963 op gang.

Verbeteringen bleven niet uit en in hetzelfde jaar werd de S600 de opvolger

16-07-2008 om 09:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100-Six 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100-Six 1957

16-07-2008 om 09:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 1959

16-07-2008 om 09:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trabant P70 Coupe... 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Trabant P70 Coupe... 1958

16-07-2008 om 09:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trabant P70 Coupe 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Trabant P70 Coupe 1958

16-07-2008 om 09:11 geschreven door skodaman


15-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nsu Coupe Sport Prinz 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nsu Coupe Sport Prinz 1965

15-07-2008 om 22:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nsu Prinz 4.... 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nsu Prinz 4.... 1961

Het Duitse NSU heeft heel lang en heel goed nagedacht om een klein autootje op de markt te brengen en er werd geëxperimenteerd met zowel drie- als vierwielers, als met verschillende motoren. Uiteindelijk werd het de Prinz die in 1958 debuteerde. Het minuscule tweedeurs wagentje bood met een beetje fantasie plaats aan vier personen en hield dan nog aardig wat ruimte over. Voorin, want de tweecilinder van 538 cc was achterin gemonteerd. Met twintig pk moest een top van ruim 100 km/h te halen zijn, maar de brochure rept geen woord over het aantal personen dat op dat moment in de Prinz zitten. Dat er toch nog wat te verbeteren viel, bleek wel uit de snelle opeenvolging van vernieuwde versies: de Prinz I, II, II en tenslotte de Prinz 30 (die had 30 pk), waren vier jaar na de introductie allemaal al een feit. Tegen die tijd stond de Prinz IV al klaar en dat was voor het eerst een compleet andere auto. Deze was op de eerste plaats een stuk ruimer, en moderner bovendien. Onderhuids trof je nog altijd de tweecilinder, die inmiddels 598 cc cilinderinhoud had en een top van 120 mogelijk maakte. De draaicirkel was opvallend klein en een ander opmerkelijke kenmerk was de luchtvering op de achteras – Prinzair genaamd. De Prinz IV deed het opvallend beter dan zijn voorgangers, want er werden er tot en met 1973 ruim 576.000 van gebouwd, terwijl de teller bij de voorgangers op 94.549 was blijven haken. De fraaiste variant – de Sport-Prinz – hebben we dan nog niet meegerekend. Deze coupé met sterk aflopende daklijn was getekend door carrosserie Bertone en werd daar in eerste instantie ook gebouwd. Toen bleek dat dat ook bij de firma Drauss in eigen land gedaan kon worden, besloot NSU de productie van het coupeetje daar naar te verplaatsen. Tussen 1959 en 1967 werden er 20.831 NSU’s Sport-Prinz gemaakt.

15-07-2008 om 22:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nsu Spider 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nsu Spider 1964
De Wankelmotor van 115 pk was  zeer ongewoon.
De NSU Spider was in 1963 de eerste die hem kreeg en er waren nog heel wat problemen mee.
De NSU Spider was de eerste auto ter wereld die seriematig werd uitgerust met een Wankelmotor.

15-07-2008 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR2 Roadster1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR2 Roadster1954
In 1952 stond de Triumph TR2 op de London Motor Show, en kon daar op een stevige publieke belangstelling rekenen. In de zomer daarop ging hij effectief in produktie.
Het was een typische Engelse sportwagen, met de nadruk op ‘sport’, dus zeker niet overladen met luxe en comfort, hij had geen deurkrukken, geen echte zijraampjes en de kap bood weinig bescherming tegen de natuurelementen.
Wat volgens Triumph voor een sportwagen van belang was, was de motor en de sportieve ophanging en wegligging. De motor kwam uit de Standard Vanguard en de ophanging van de Triumph Mayflower. 

Dus werd de TR2 aangedreven door een 4 cilinder 2 liter motor, uitgerust met 2 carburatoren, die een maximum 90 pk leverde bij 4.300 toeren per minuut. De TR2 was voor zijn tijd een fantastische rally- en koerswagen want het type kon beslag leggen op de 1e, 2e en 3e plaats in de RAC-rally in 1954 en behaalde de voor die tijd memorabele record van 125 miles per uur op de, voor die gelegenheid afgesloten, autostrade te Jabbeke.

 

 

15-07-2008 om 16:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR 2.. ..1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph TR 2.. ..1953

15-07-2008 om 16:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR 2 ..1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph TR 2 ..1953

15-07-2008 om 16:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR 2 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph TR 2 1953

15-07-2008 om 16:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Karmann Ghia ...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Karmann Ghia ...1959

15-07-2008 om 10:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Karmann Ghia 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Karmann Ghia 1959

15-07-2008 om 10:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW 1600 A 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW 1600 A  1967
De Volkswagen 1600 TL, ofwel de T3 Fastback is een Volkswagenmodel dat van 1966 tot 1973 werd gebouwd.
De 1600 TL werd aangedreven door een achterin geplaatste 4-cilinder 1600 cc luchtgekoelde boxermotor, die 54 pk leverde. Er kon een handgeschakelde vier-, of automatische 3-versnellingsbak (vanaf 1967) worden gekozen.
Door de motor achterin te plaatsen kon Volkswagen met dit model een ruime middenklasser bieden, met zowel in de voorklep als in de achterklep bagageruimte.

 

15-07-2008 om 10:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Stratos wrc 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia Stratos wrc 1977

15-07-2008 om 08:18 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!